Spring naar bijdragen

Oudjaarsdag 2018!


Kaida74

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen,

Redelijke nacht gehad. Maar niet jofel... 

@Hypertjeee wat knap dat je, net als @Deligaf1 van die rommel af bent!!! Gefeliciteerd beiden!!!!! :rose::lips::lips:

Gesprek met zwager en schoonzus gin boven verwachting goed :) Was wel een opluchting. Geen beerputten met ouwe rommel en monologen, maar gewoon een fijn gesprek! Het was wel fijn voor mij dat zij het gedrag van schoonLoeder bevestigden. Ze heeft 2 gezichten. Kan van het ene moment op het andere 180 graden omslaan. Ze gaven wat voorbeelden uit hun geschiedenis met haar, wat voor mij weer bevestigd was. Dat maakt dat ik dat nu ook beter los kan laten. Ik gedoog haar. Meer niet. 

Gisteren ook bij mijn beste vrienden geweest. Bij de Griek gegeten (foei! ;) )

Lag om half 11 in mijn bed, onrustige nacht gehad, maar wel hier en daar geslapen. Vandaag lekker met vriend en 2van de 3 kids oud en nieuw vieren. Onze middelste zit in Schotland :( Raar dat ze er niet bij is.... Snif.....

Lieverds ik wens jullie een fijn oud en nieuw! Wees voorzichtig met vuurwerk! En @Sannie succes morgen!!!!!!! Je kunt het wijffie!!! Knuffel!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, wij zijn ook weer thuis. Was heerlijk even samen weg, slapen was weer niet fantastisch, doodmoe zijn maar niet in slaap komen pffff was weer rond half 2 vannacht denk ik. Werd 5:44 wakker en toen nog wat korte slaapjes tot half 9. Liefste duik ik vanaaf gewoon lekker Mn bed in op tijd, maarja dat kan ik niet niet maken!

Wat goed @Kaida74 fijn dat het zo gegaan is en ook terecht. Het verleden is jullie verleden en heeft niemand wat mee te maken. Ze mogen er wat van vinden, maar vooral voor zichzelf houden. Superfijn dat het zo ging....scheelt hoop stress voor een volgend samenzijn en al helemaal de herkenning van gedrag schoonloeder brrr gelukkig ben je hierin dus niet de enige!

Dank je wel wijffie....echt spannend vind ik het...wil bewust het woord “bang” niet meer gebruiken :rolleyes::wacko::blink:

Fijne jaarwisseling en dat het in alle opzichten en voor iedereen “ons” jaar mag worden! Liefs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super knap @Hypertjeee en @Deligaf1! Hopelijk verloopt jullie herstel soepel en snel :) 

Morgenavond slik ik mijn laatste dosis. Ik zit nu sinds 2 dagen op 0,05 Lora en voel me wel weer wat onrustiger, en een licht angstig gevoel. Maar nog lang niet zo als dat is geweest gelukkig. Het slapen gaat wel heel slecht, maar ik ga ervan uit dat dit zich straks langzaam gaat herstellen. Laten we hopen dat 2019 een veel beter en mooier jaar wordt, voor ons allemaal! Daar gaan we voor! 

Fijne jaarwisseling allemaal en veel succes aan alle afbouwers of mensen die de goede voornemens hebben om te gaan afbouwen. You can do it! 

Liefs Lora

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Loraa:

Super knap @Hypertjeee en @Deligaf1! Hopelijk verloopt jullie herstel soepel en snel :) 

Morgenavond slik ik mijn laatste dosis. Ik zit nu sinds 2 dagen op 0,05 Lora en voel me wel weer wat onrustiger, en een licht angstig gevoel. Maar nog lang niet zo als dat is geweest gelukkig. Het slapen gaat wel heel slecht, maar ik ga ervan uit dat dit zich straks langzaam gaat herstellen. Laten we hopen dat 2019 een veel beter en mooier jaar wordt, voor ons allemaal! Daar gaan we voor! 

Fijne jaarwisseling allemaal en veel succes aan alle afbouwers of mensen die de goede voornemens hebben om te gaan afbouwen. You can do it! 

Liefs Lora

Wat knap Lora!!! 3 overwinnaars op de valreep van 2018/2019! Supergoed! Fijne jaarwisseling!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

Bedankt voor de complimenten :)

Het is echt wel zwaar die laaste stap sochtends en savonds heb ik er het meeste moeite mee. Ik hoop dat het niet erger wordt en ook niet al te lang duurdt. 

Alvast een fijn uiteinde en een gelukkig en gezond nieuw jaar!

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Deligaf1:

Hey,

Bedankt voor de complimenten :)

Het is echt wel zwaar die laaste stap sochtends en savonds heb ik er het meeste moeite mee. Ik hoop dat het niet erger wordt en ook niet al te lang duurdt. 

Alvast een fijn uiteinde en een gelukkig en gezond nieuw jaar!

Hou vol Tim, hou vol! Laatste rottige naweeën van die smerige rotzooi. Iedere belabberde dag is er weer eentje minder in jouw herstel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Hoi @Loraa, @Hypertjeeeen @Deligaf1 wat fijn dat jullie nu benzovrij het nieuwe jaar ingaan! Wat een geweldige stap, jullie zijn kanjers! 
Een beter begin van het nieuwe jaar kun je je niet wensen. 

@Sannie, heel veel succes met jouw volgende stappen! Het gaat je lukken hoor. Ik begrijp dat je het heel spannend vindt, en dat is het ook. Het is het onbekende wat je afschrikt, maar je krijgt er zo veel moois voor terug! 
 

Wat slapen betreft sluit ik me aan bij @Kaida74 en @Sannie, na3 of 4 hele goede weken gaat het vanaf Kerst niet meer zo jofel. Vannacht rond half 12 in slaap gevallen, 5 uur wakker en tot half 7 wat half gedommeld. En dan is het vooruitzicht van weer een korte nacht (want dat wordt het, ik ben sowieso vroeg wakker, hoe laat ik ook naar bed ga) niet aanlokkelijk, maar het is maar 1 keer per jaar Oudjaar. 

Iedereen een heel prettige jaarwisseling! 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een mooi topic om terug te kijken op 2018.

Eind 2017 was ik Lorazepamvrij na 11 maanden afbouwen. Ik weet nog goed dat ik rond de jaarwisseling enorm veel ontwenningsverschijnselen had, maar dat ging allengs beter. 

Was het een goed jaar voor mij? Niet echt toch helaas. Wel beter dan 2017, maar relatieproblemen en een dreigende burn-out wierpen me ver terug in het 2e deel van het jaar. 
Ik was in maart 2018 weer fulltime aan het werk, maar vanaf september ging dat niet meer en moest ik een fikse stap terug zetten. Ben nu weer aan het opbouwen en zit op 6 uur per dag. 

Heb ik nog last van ontwenningsverschijnselen? Ik meen van niet. Dat was eigenlijk na 6 maanden wel aardig voorbij. 
Wel heb ik nog veel last van "gevolgschade".

Mijn zenuwgestel is nog heel poreus. Als er iets rots gebeurt reageer ik daar vrij extreem op in de vorm van spanning, onrust en slapeloosheid. In de weken dat het goed ging had ik echt nergens last van en voelde ik me weer nagenoeg als vanouds. Het lastige vind ik wel, dat het vertrouwen in mezelf en in mijn lichaam zo sterk is aangetast. 
In 2019 wil ik aan mijn verdere herstel werken. Ik kan het nog niet alleen, heb een psychotherapeute die me helpt. Bij GGZ ben ik overigens uitbehandeld, zij vinden dat ik het op eigen kracht moet kunnen. Dat ben ik wel met hen eens. 

Wat ik wil meegeven aan alle afbouwers: het is ontegenzeggelijk waar dat het leven na de benzo's een stuk rooskleuriger wordt. Ik heb dat gemerkt en dat is fijn. Ik had de pech dat er dingen gebeurden die mij terug wierpen. 

Als jullie het vertrouwen in jezelf wél weten terug te winnen (dat is mijn manco) dan lukt het herstel zeker. 
Go for it!


 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Cyclad58:

Ook een mooi topic om terug te kijken op 2018.

Eind 2017 was ik Lorazepamvrij na 11 maanden afbouwen. Ik weet nog goed dat ik rond de jaarwisseling enorm veel ontwenningsverschijnselen had, maar dat ging allengs beter. 

Was het een goed jaar voor mij? Niet echt toch helaas. Wel beter dan 2017, maar relatieproblemen en een dreigende burn-out wierpen me ver terug in het 2e deel van het jaar. 
Ik was in maart 2018 weer fulltime aan het werk, maar vanaf september ging dat niet meer en moest ik een fikse stap terug zetten. Ben nu weer aan het opbouwen en zit op 6 uur per dag. 

Heb ik nog last van ontwenningsverschijnselen? Ik meen van niet. Dat was eigenlijk na 6 maanden wel aardig voorbij. 
Wel heb ik nog veel last van "gevolgschade".

Mijn zenuwgestel is nog heel poreus. Als er iets rots gebeurt reageer ik daar vrij extreem op in de vorm van spanning, onrust en slapeloosheid. In de weken dat het goed ging had ik echt nergens last van en voelde ik me weer nagenoeg als vanouds. Het lastige vind ik wel, dat het vertrouwen in mezelf en in mijn lichaam zo sterk is aangetast. 
In 2019 wil ik aan mijn verdere herstel werken. Ik kan het nog niet alleen, heb een psychotherapeute die me helpt. Bij GGZ ben ik overigens uitbehandeld, zij vinden dat ik het op eigen kracht moet kunnen. Dat ben ik wel met hen eens. 

Wat ik wil meegeven aan alle afbouwers: het is ontegenzeggelijk waar dat het leven na de benzo's een stuk rooskleuriger wordt. Ik heb dat gemerkt en dat is fijn. Ik had de pech dat er dingen gebeurden die mij terug wierpen. 

Als jullie het vertrouwen in jezelf wél weten terug te winnen (dat is mijn manco) dan lukt het herstel zeker. 
Go gor it!


 

 

Dat jij je in 2019 maar zoveel mogelijk mag terugvinden Ad! Dat is wel heel belangrijk lees ik zo, vertrouwen in jezelf en je lijf. 

Ik kijk niet uit naar 2019, inderdaad het onbekende is ontzettend naar, maar wil ik mij blijven voelen zoals ik nu doe....nee zeker niet. Ik hoop stiekem op geen herhaling van de dramatische 10 weken oxa ontwenning...de laatste week nemen de klachten die sluimeren weer wat toe, misschien door mijn zelf opgebouwde spanning, mss doordat Mn lijf gewend is inmiddels aan de dia. Maar  hoe dan ook, op welke manier dan ook...zal er doorheen moeten, wat het ook gaat kosten. 

Fijne jaarwisseling allemaal, dat het iedereen mag brengen waar men op hoopt. Liefs van mij! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sannie:

Dat jij je in 2019 maar zoveel mogelijk mag terugvinden Ad! Dat is wel heel belangrijk lees ik zo, vertrouwen in jezelf en je lijf. 

Ik kijk niet uit naar 2019, inderdaad het onbekende is ontzettend naar, maar wil ik mij blijven voelen zoals ik nu doe....nee zeker niet. Ik hoop stiekem op geen herhaling van de dramatische 10 weken oxa ontwenning...de laatste week nemen de klachten die sluimeren weer wat toe, misschien door mijn zelf opgebouwde spanning, mss doordat Mn lijf gewend is inmiddels aan de dia. Maar  hoe dan ook, op welke manier dan ook...zal er doorheen moeten, wat het ook gaat kosten. 

Fijne jaarwisseling allemaal, dat het iedereen mag brengen waar men op hoopt. Liefs van mij! 

Met vertrouwen staat of valt alles, Sannie! Als je er in slaagt het vertrouwen te vinden en de angst los te laten herstel je zeker beter en sneller. Ik heb zelf veel goede weken ervaren in 2018 en weet daarom dat het zo werkt. Weken zonder angst, weken met vertrouwen. Ik ga er ook vanuit dat niet iedereen die dingen  meemaakt die ik in de 2e helft van 2018 voor mijn kiezen kreeg, dat was best wel extreem. Ik weet ook niet goed hoe ik daar "onder normale omstandigheden" mee zou zijn omgegaan. 

Liefs terug! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Cyclad58 daar heb je zo’n gelijk in! Vertrouwen in mijzelf dat ik er doorheen kom. Ondanks het programma wat ik volg ...toegegeven laatste drie weken wat minder, heb ik ineens weer veel meer paniekaanvallen. Dit veroorzaak ik 100% zelf en tuurlijk de benzo pakt je ook op je zwakke punten. Maar dat ik ze nu ineens weer meer krijg icm met slecht slapen is echt ook een groot gedeelte mijn denken. Selffulfilling prophecy en zo werkt het ook echt...

Ben er nu weer iedere dag mee aan het werk, focus op het positieve en aanschouwen, accepteren en loslaten van wat voorbij komt. Zelfs ook minder erover praten, minder ruimte geven je leven te beheersen, want dit maakt het extra moeilijk. Ik ben de eerste om toe te geven dat dit heel moeilijk is, maar heb al zoveel meer de controle gekregen op de paniekaanvallen, de angst hiervoor is weg en dat moet ik niet vergeten...dit heb ik zelf gedaan, niet de oxa of de dia. 

Ik merk ook dat ik echt mijn rust moet pakken, werken en gezin is eigenlijk alles voor nu en meer dan genoeg.  De rest komt wel weer en is ook niet van belang op dit moment. Mijn vriend heeft vakantie geboekt....ik sla komende zomer over. Eerst genezen, niet extra stress opzoeken. 

Ad ik denk persoonlijk dat wij ingrijpende omstandigheden altijd wat heftiger  ontvangen dan mensen die dit niet hebben doorgemaakt. Ik was de laatste jaren heel “hard” en onverschillig geworden zei mijn moeder laatst....ik denk om te overleven en heeft dus ook niets gebracht. Terug in contact met jezelf en vooral jezelf voorop stellen is denk ik heel belangrijk. 

Nou heel verhaal weer....geniet van de avond xxx

 

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

ach lieverd! Wat is er aan de hand?  Ik dacht dat het goed ging? heb je last van tolerantie ontwenning?

 

Het gaat gewoon helemaal niet meer goed. 

Heb steeds meer medicatie nodig. 

Ga door een hele moeilijke periode nu en kan het niet aan. 

Xxx lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sannie:

Ahhhh wijffie....gooi het eruit als het helpt :heart:

Ik ben eronderdoor aan het gaan. Zit in een hele heftige emotionele periode nu. 

Pak steeds meer medicatie omdat ik de pijn en ellende niet meer wil voelen. 

Je kunt me bijna wegvegen van verdriet echt. 

Iemand moeten missen waar je zielsveel van houdt breekt je

Heb echt veel verdriet en gewoon psychische en lichamelijke pijn

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Lynn86:

Ik ben eronderdoor aan het gaan. Zit in een hele heftige emotionele periode nu. 

Pak steeds meer medicatie omdat ik de pijn en ellende niet meer wil voelen. 

Je kunt me bijna wegvegen van verdriet echt. 

Iemand moeten missen waar je zielsveel van houdt breekt je

Heb echt veel verdriet en gewoon psychische en lichamelijke pijn

:(

Wat erg om te horen lieverd. Kan je bij iemand terecht met je verdriet? Het spijt me echt dit te moeten horen, wou dat ik je kon helpen, maar vanaf hier kan ik je alleen maar heel veel sterkte en kracht toewensen en trek bij iemand aan de bel voor hulp wijffie...verdriet is heel persoonlijk om doorheen te moeten, maar doe niet alles alleen is mijn enige advies wat ik kan bedenken. Hou je taai alsjeblieft...dikke knuffel en kus vanuit hier...:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sannie:

Wat erg om te horen lieverd. Kan je bij iemand terecht met je verdriet? Het spijt me echt dit te moeten horen, wou dat ik je kon helpen, maar vanaf hier kan ik je alleen maar heel veel sterkte en kracht toewensen en trek bij iemand aan de bel voor hulp wijffie...verdriet is heel persoonlijk om doorheen te moeten, maar doe niet alles alleen is mijn enige advies wat ik kan bedenken. Hou je taai alsjeblieft...dikke knuffel en kus vanuit hier...:heart:

Heel lief dankjewel 

Xxxxxx 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Lynn86:

Het gaat gewoon helemaal niet meer goed. 

Heb steeds meer medicatie nodig. 

Ga door een hele moeilijke periode nu en kan het niet aan. 

Xxx lynn

Och @Lynn86 wat vreselijk rot voor je. Ik wilde maar dat we iets voor je kunnen doen. Natuurlijk bieden we een luisterend oor hier. 

En inderdaad, wat Sannie zegt: zoek hulp! Ik wens je ook veel sterkte en kracht toe. Probeer je rust te pakken, probeer genoeg slaap te krijgen, dan is het allemaal wat draaglijker. 

Knuffel! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kaida74:

Lieve @Lynn86,

Hoe gaat het nu met je? We zijn er voor je, al is het op afstand.... Wees lief voor jezelf en laat je tranen stromen. Lucht je hart. Hier of bij een vertrouwd persoon. Helpt echt!! 

Ik wens je alle kracht en liefde toe die je maar nodig hebt!:heart:

Lief van je. 

Het gaat niet goed. 

Ik weet van gekheid niet waar ik het zoeken moet. 

De medicijnen helpen ook niet echt zoals het hoort. 

Moet echt op mijn ademhaling letten om niet in paniek te raken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Cyclad58:

Och @Lynn86 wat vreselijk rot voor je. Ik wilde maar dat we iets voor je kunnen doen. Natuurlijk bieden we een luisterend oor hier. 

En inderdaad, wat Sannie zegt: zoek hulp! Ik wens je ook veel sterkte en kracht toe. Probeer je rust te pakken, probeer genoeg slaap te krijgen, dan is het allemaal wat draaglijker. 

Knuffel! 

Dankjewel @Cyclad58 mijn steun moet ik echt van hier hebben. Mijn naasten zoals vader broer en anderen laten me gewoon barsten als ik het echt nodig heb.

Moet het echt op eigen houtje doen. 

En met jullie gelukkig 

Knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-12-2018 om 17:14 zei Cyclad58:

Ook een mooi topic om terug te kijken op 2018.

Eind 2017 was ik Lorazepamvrij na 11 maanden afbouwen. Ik weet nog goed dat ik rond de jaarwisseling enorm veel ontwenningsverschijnselen had, maar dat ging allengs beter. 

Was het een goed jaar voor mij? Niet echt toch helaas. Wel beter dan 2017, maar relatieproblemen en een dreigende burn-out wierpen me ver terug in het 2e deel van het jaar. 
Ik was in maart 2018 weer fulltime aan het werk, maar vanaf september ging dat niet meer en moest ik een fikse stap terug zetten. Ben nu weer aan het opbouwen en zit op 6 uur per dag. 

Heb ik nog last van ontwenningsverschijnselen? Ik meen van niet. Dat was eigenlijk na 6 maanden wel aardig voorbij. 
Wel heb ik nog veel last van "gevolgschade".

Mijn zenuwgestel is nog heel poreus. Als er iets rots gebeurt reageer ik daar vrij extreem op in de vorm van spanning, onrust en slapeloosheid. In de weken dat het goed ging had ik echt nergens last van en voelde ik me weer nagenoeg als vanouds. Het lastige vind ik wel, dat het vertrouwen in mezelf en in mijn lichaam zo sterk is aangetast. 
In 2019 wil ik aan mijn verdere herstel werken. Ik kan het nog niet alleen, heb een psychotherapeute die me helpt. Bij GGZ ben ik overigens uitbehandeld, zij vinden dat ik het op eigen kracht moet kunnen. Dat ben ik wel met hen eens. 

Wat ik wil meegeven aan alle afbouwers: het is ontegenzeggelijk waar dat het leven na de benzo's een stuk rooskleuriger wordt. Ik heb dat gemerkt en dat is fijn. Ik had de pech dat er dingen gebeurden die mij terug wierpen. 

Als jullie het vertrouwen in jezelf wél weten terug te winnen (dat is mijn manco) dan lukt het herstel zeker. 
Go for it!


 

 

Ik heb onwijs veel respect voor je 

Ik doe het je niet na

Echt zo knap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...