Spring naar bijdragen

Even voorstellen

Rick1994

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw hier, lees al wel een tijdje mee maar toch maar eens besloten om zelf ook een account aan te maken en me even voor te stellen.

Mijn naam is rick en ik ben 24 jaar oud. Ik woon nu ongeveer anderhalf jaar op mezelf en hierdoor ben ik eigenlijk een beetje in een isolement geraakt, Naast mijn werk kom ik eigenlijk bijna niet buiten en spreek ik ook weinig nog meer met mensen. Ik werk zelf in de gehandicapten zorg als een medewerker in een flexpool, hierdoor zijn mijn uren erg onregelmatig en dit helpt hier ook niet echt bij. Hier door drink ik ook regelmatig, om een opvulling te geven aan mijn dag, om iets te doen te hebben. Ik zie mezelf niet als een alcoholistisch, ik heb geen drank nodig om te kunnen functioneren en het is niet het eerste waar ik aan denk als ik wakker word maar ik heb wel een drank probleem. Ook als ik even niet weet hoe ik ergens mee om moet gaan grijp ik ook vaak naar de drank. Maar het is vooral als iets tegen de verveling.  En ik ben er eigenlijk helemaal klaar mee, de afgelopen weken ben ik eigenlijk alleen bezig met het dronken zijn of het herstellen daarvan en om eerlijk te zijn ben ik gewoon erg moe. Ik vroeg me af of er iemand hier is met dezelfde er van en misschien of iemand tips heeft om dit aan te pakken. 
Als iemand vragen heeft ofzo stel ze dan gerust!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Rick, welkom hier, zo te lezen heb je een belangrijke stap genomen. Wat hoop je te bereiken? Minderen of geheel stoppen? Voor een weekje of definitief? Hoe wil je dit gaan doen?

Je zegt dat je geen alcoholist bent, maar wel een probleemdrinker. Ik weet niet of hier een scheidslijn tussen ligt. "Probleemdrinker" klinkt wel aardiger en minder erg... Misschien kun je op internet een test doen om eerlijk te kijken aan welke criteria van een alcoholist/probleemdrinker je scoort. Wat ik je probeer te zeggen is: maak het niet mooier dan het is, daar heb je niets aan, dat geeft minder kans op definitief stoppen denk ik.

Zet hem op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties :)  @Sebastiaan en ik wil helemaal stoppen. Ik weet van mezelf dat het makkelijk is om niet te drinken dan om het bij ( bijv.) 2 drankjes te laten. En misschien wel gelijk in wat je zegt over de lijn tussen probleem drinker en alcoholist. Ik heb even 2 testjes gedaan op het internet en volgens beiden was de risicofactor hoog, echt woorden zoals alcoholist of probleem drinken werden niet echt gebruikt @GewoonDoen Dank voor de link, ik zal het eens doorlezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom rick,
ook ik noem mezelf geen alcoholist maar ik was wel degelijk
een afhankelijke probleemdrinker. Dat merkte ik in de jaren dat ik probeerde te minderen, of stoppen.
Pas toen ik naar mezelf keek als moeder van een bijna puber wist ik dat ik zo geen goed voorbeeld kon zijn
en die keer lukte stoppen wel. Inmiddels al ruim 9 jaar en tot volle tevredenheid.
Soms kan een label iemand helpen, en soms niet. Neem jezelf serieus en doe waar jij baat bij hebt. Dit forum kan
daar een hele grote rol in spelen, ikzelf heb er een soort van virtuele familie van gemaakt, waarvan de leden nogal eens wisslen, waar ik
voorbeelden lees van hoe ik het ook wil, en ook van hoe ik het nooit meer wil. En elke keer dat ik hier kom, maak ik (onbewust inmiddels) weer
een nieuwe keuze dat een nuchter en helder leven is hoe ik het wil. Voor jou kan dat nog een héél leven zijn dus, voor mij zijn de 10 afgelopen jaren al
zo waardevol, daar plak ik er graag nog aardig wat aan bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! Goed dat je er bent. Ik was een ‘probleem (weg) drinker’. Alleen kreeg ik er eigenlijk een probleem bij. 

Probeer het eens zonder. En je verveling te zien en te accpeteren. Vanuit daar kom je waarschijnlijk in een andere staat van zijn en kan verveling zich opheffen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...