Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 10-12--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Mogguh allemaal,

Mijn hele slaapritme is al ruim een week door de war. Ik val wel in slaap (op 20mg dia en 1 tablet mirtzapine), maar rond half 3 word ik wakker en vanaf dan begint de ellende..... Ik zit nog steeds op 2 zopiclon, maar het doet niks meer. Ik lig dus veel wakker of ik heb rare en onrustige dromen en word elk uur wakker.... Het breekt me behoorlijk op.

Zit erover te denken om de dosis dia te gaan verdelen over de nacht. Bijvoorbeeld 10mg als ik naar bed ga en 10 mg halverwege de nacht. @Kannietmeer en @Cyclad58 zou dat helpen? 

Baal er zo van, want ik heb sinds de zomervakantie (eind augustus) stukken beter geslapen

 En nu is het weer terug naar af.... Zo voelt het iig :( Niet goed voor mijn humeur....

Ontvangstbevestiging van het bezwaarschrift tegen UWV gehad. Ze hebben tot 28 maart(!!!!!!!!! Zo lang?) de tijd om mijn bezwaarschrift te her-beoordelen. Ik wordt wel binnen 2 weken gebeld. WW aanvraag is goedgekeurd, maar ik hoef nog eventjes niet te solliciteren gelukkig (ontheffing aangevraagd ivm bezwaar) 

Ondertussen zakt de moed me weer in de schoenen. En dan denk ik: ga maar gewoon weer werken. Dan ben ik van dat *piep* UWV af. Maar dat gaat gewoon nog niet. 

Sorry... Zit er even doorheen :(

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaida74 wat “piep”!!!

ik kan alleen maar zeggen dat ik voor jou duim. Ik heb ook wat slechte nachten gehad vorige week, maar ook weer redelijk hersteld. Elke ochtend dat ik rond of na 5 uur wakker word....ben ik blij mee. Drukte/stress werkt iig niet mee in het slaap patroon, maarja het leven is nu eenmaal geen makkelijk proces altijd en zeker niet in de strijd die wij voeren, waarin alle energie eigenlijk nodig is voor alleen het afbouwen en herstel op zich. Maarja....sterkte lieverd, ik hoop dat je slaap zich weer beetje hersteld.

Probeer niet helemaal weg te zakken in de negativiteit, absoluut begrijpelijk, maar het werkt niet mee. 

Xxx 

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kaida74:

Mogguh allemaal,

Mijn hele slaapritme is al ruim een week door de war. Ik val wel in slaap (op 20mg dia en 1 tablet mirtzapine), maar rond half 3 word ik wakker en vanaf dan begint de ellende..... Ik zit nog steeds op 2 zopiclon, maar het doet niks meer. Ik lig dus veel wakker of ik heb rare en onrustige dromen en word elk uur wakker.... Het breekt me behoorlijk op.

Zit erover te denken om de dosis dia te gaan verdelen over de nacht. Bijvoorbeeld 10mg als ik naar bed ga en 10 mg halverwege de nacht. @Kannietmeer en @Cyclad58 zou dat helpen? 

Baal er zo van, want ik heb sinds de zomervakantie (eind augustus) stukken beter geslapen

 En nu is het weer terug naar af.... Zo voelt het iig :( Niet goed voor mijn humeur....

Ontvangstbevestiging van het bezwaarschrift tegen UWV gehad. Ze hebben tot 28 maart(!!!!!!!!! Zo lang?) de tijd om mijn bezwaarschrift te her-beoordelen. Ik wordt wel binnen 2 weken gebeld. WW aanvraag is goedgekeurd, maar ik hoef nog eventjes niet te solliciteren gelukkig (ontheffing aangevraagd ivm bezwaar) 

Ondertussen zakt de moed me weer in de schoenen. En dan denk ik: ga maar gewoon weer werken. Dan ben ik van dat *piep* UWV af. Maar dat gaat gewoon nog niet. 

Sorry... Zit er even doorheen :(

 

 

Misschien speelt mede een kalk (calcium) of magnesium gebrek een rol.

Ik citeer uit het boek "Complete vitaminen en mineralen gids voor iedereen" van Hannah Kohn:

"Als men gebrek aan kalk (calcium) heeft, worden de zenuwen gespannen  en verslechtert het humeur .Men is snel moe en geïrriteerd, overgevoelig voor pijn en heeft in- en doorslaapproblemen.

Kalk (in combinatie met magnesium) is een van de beste tranquillizers (benzo's) die bestaat. Overspannen mensen die denken dat ze niet zonder kalmerende middelen en slaaptabletten kunnen, lijden gewoonlijk aan een tekort aan kalk en magnesium. Twee of drie kalktabletten van 500 mg en een magnesiumtablet van 500 mg, ingenomen met een glas melk voor het slapen gaan, zorgen voor natuurlijke kalmte en een diepe slaap, waaruit men verkwikt ontwaakt.

Onze behoefte aan kalk wisselt. Wie veel in de zon zit, heeft minder kalk nodig, omdat hij vitamine D in zijn huid vormt, die de kalkabsorptie bevordert.

Bedlegerige mensen hebben extra kalk nodig; lichaamsbeweging bevordert daarentegen de kalkopname.

Kalk werkt behalve met magnesium en vitamine D nauw samen met vitamine C, A en B6. Men dient kalktabletten altijd in te nemen met iets zuurs, omdat ze anders niet oplossen. Gebruik hiervoor een vitamine C tablet, vruchtesap en - merkwaardig genoeg - ook melk. Deze bevat melksuiker dat in onze ingewanden wordt omgezet in melkzuur."

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaida74 HI lieverd,

Wat akelig dat je niet goed  meer slaapt. Kan me voorstellen dat je begint op te breken en dat je je er zorgen over maakt. Niet slapen is gewoon echt niet fijn.
Of het gaat helpen de zoplicon te spreiden weet ik niet, maar kan je zeker proberen. De halfwaardetijd is ook behoorlijk kort.

Heb je ook veel prikkels overdag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei karel12:

Misschien speelt mede een kalk (calcium) of magnesium gebrek een rol.

Ik citeer uit het boek "Complete vitaminen en mineralen gids voor iedereen" van Hannah Kohn:

"Als men gebrek aan kalk (calcium) heeft, worden de zenuwen gespannen  en verslechtert het humeur .Men is snel moe en geïrriteerd, overgevoelig voor pijn en heeft in- en doorslaapproblemen.

Kalk (in combinatie met magnesium) is een van de beste tranquillizers (benzo's) die bestaat. Overspannen mensen die denken dat ze niet zonder kalmerende middelen en slaaptabletten kunnen, lijden gewoonlijk aan een tekort aan kalk en magnesium. Twee of drie kalktabletten van 500 mg en een magnesiumtablet van 500 mg, ingenomen met een glas melk voor het slapen gaan, zorgen voor natuurlijke kalmte en een diepe slaap, waaruit men verkwikt ontwaakt.

Onze behoefte aan kalk wisselt. Wie veel in de zon zit, heeft minder kalk nodig, omdat hij vitamine D in zijn huid vormt, die de kalkabsorptie bevordert.

Bedlegerige mensen hebben extra kalk nodig; lichaamsbeweging bevordert daarentegen de kalkopname.

Kalk werkt behalve met magnesium en vitamine D nauw samen met vitamine C, A en B6. Men dient kalktabletten altijd in te nemen met iets zuurs, omdat ze anders niet oplossen. Gebruik hiervoor een vitamine C tablet, vruchtesap en - merkwaardig genoeg - ook melk. Deze bevat melksuiker dat in onze ingewanden wordt omgezet in melkzuur."

 

Hoi @karel12 dank je wel voor je antwoord. Magnesium slik ik al. En ik slik multi vitamine en extra vitamine c.

Zal eens op internet kijken en wellicht is hier iemand die het kan bevestigen dat het werkt. 

Er gebeurt ook gewoon weer teveel. (Veel gezeur met schoonLoeder)

@Sannie dank je wel lieverd! Ik probeer wel positief te blijven hoor! Al is dat na een paar weken met prutnachten wel verrekte moeilijk... 

@Kannietmeer ik bedoelde de dia spreiden over de nacht, omdat inslapen wel redelijk goed gaat. ;)

De zopiclon heb ik al zover afgebouwd en doet niks meer. Maar omdat ik de dia alleen voor de nacht gebruik en dit een hele tijd goed ging, val ik nu terug. Tolerantie? Maar ik vertik het om op te hogen. Wil er juist van af! 

Pfff gedoe allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaida74De klachten zijn nu eenmaal iets waar je doorheen moet om er vanaf te komen, dus ophogen is zeker geen oplossing. Dan kan je lichaam nooit genezen. De dia voor de nacht spreiden kan natuurlijk, maar jezelf wakker maken om het te nemen, lijkt me niet fijn en niet bevorderlijk voor een gezond slaapritme. De halfwaardetijd van de Diazepam is ook lang genoeg. Zolang je aan het afbouwen bent, zijn klachten als deze heel normaal en gebruikelijk. Die kan je niet altijd voorkomen. Belangrijk is dat je weet hoe je afbouwt en of dat te snel gaat, of juist mogelijk te langzaam ( klinkt gek, maar dat kan ook, want als je te lang wacht blijf je gewoon even ziek als altijd en kom je niets vooruit).
Ik hoop dat je snel weer kunt slapen.

hoe bouw je op het moment af?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Kannietmeer:

@Kaida74De klachten zijn nu eenmaal iets waar je doorheen moet om er vanaf te komen, dus ophogen is zeker geen oplossing. Dan kan je lichaam nooit genezen. De dia voor de nacht spreiden kan natuurlijk, maar jezelf wakker maken om het te nemen, lijkt me niet fijn en niet bevorderlijk voor een gezond slaapritme. De halfwaardetijd van de Diazepam is ook lang genoeg. Zolang je aan het afbouwen bent, zijn klachten als deze heel normaal en gebruikelijk. Die kan je niet altijd voorkomen. Belangrijk is dat je weet hoe je afbouwt en of dat te snel gaat, of juist mogelijk te langzaam ( klinkt gek, maar dat kan ook, want als je te lang wacht blijf je gewoon even ziek als altijd en kom je niets vooruit).
Ik hoop dat je snel weer kunt slapen.

hoe bouw je op het moment af?

 

Bedankt voor je antwoord lieve Liz,

Ik bouw nu elke week een kwart zopiclon af. Dit ging goed tot zo'n 2 weken geleden. Het idee om de dia meer over de dag/nacht te verspreiden staat me aan de ene kant wel tegen, want dan ben ik overdag weer suffer. En ik ben al niet vooruit te branden.... Maar aan de andere kant wil ik ook graag slapen. Het ging juist zo goed! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kaida74:

 

Er gebeurt ook gewoon weer teveel. (Veel gezeur met schoonLoeder)

@Sannie dank je wel lieverd! Ik probeer wel positief te blijven hoor! Al is dat na een paar weken met prutnachten wel verrekte moeilijk... 

Die schoonmoeders ook! Ik heb gelukkig een hele lieve...

Ik snap jou wel volledig hoor. Toen ik dik in de oxa ellende zat...kon de positiviteit mij gestolen worden toen ik niet meer kon slapen! Ik vind denk ik nog wel bijna het ergste van alles....te weinig tot niet slapen. Dus ik snap jou helemaal en zodra ik de Dia afbouw zou dat bij mij ook weer zomaar kunnen stagneren. Ik hoop ook dat ik dan wel mijn focus kan houden op wat er ons uiteindelijk te wachten staat: een betere versie van onszelf :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha lieve @Kaida74, dat slechte slapen is echt killing. Waardeloos, maar er komen ook weer betere slaaptijden. Wat de diazepam betreft: ik zou de 20 mg niet in 2 nachtelijke helften verdelen. Liz heeft het al aangegeven, de halfwaardetijd van Diazepam is lang genoeg. Dan helpt het niet om de mg's te verdelen. 

Ik wens je betere nachten toe! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Ha lieve @Kaida74, dat slechte slapen is echt killing. Waardeloos, maar er komen ook weer betere slaaptijden. Wat de diazepam betreft: ik zou de 20 mg niet in 2 nachtelijke helften verdelen. Liz heeft het al aangegeven, de halfwaardetijd van Diazepam is lang genoeg. Dan helpt het niet om de mg's te verdelen. 

Ik wens je betere nachten toe! 

Dank jullie wel voor jullie antwoorden! Daar heb ik echt wat aan :rose::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei karel12:

Misschien speelt mede een kalk (calcium) of magnesium gebrek een rol.

Ik citeer uit het boek "Complete vitaminen en mineralen gids voor iedereen" van Hannah Kohn:

"Als men gebrek aan kalk (calcium) heeft, worden de zenuwen gespannen  en verslechtert het humeur .Men is snel moe en geïrriteerd, overgevoelig voor pijn en heeft in- en doorslaapproblemen.

Kalk (in combinatie met magnesium) is een van de beste tranquillizers (benzo's) die bestaat. Overspannen mensen die denken dat ze niet zonder kalmerende middelen en slaaptabletten kunnen, lijden gewoonlijk aan een tekort aan kalk en magnesium. Twee of drie kalktabletten van 500 mg en een magnesiumtablet van 500 mg, ingenomen met een glas melk voor het slapen gaan, zorgen voor natuurlijke kalmte en een diepe slaap, waaruit men verkwikt ontwaakt.

Onze behoefte aan kalk wisselt. Wie veel in de zon zit, heeft minder kalk nodig, omdat hij vitamine D in zijn huid vormt, die de kalkabsorptie bevordert.

Bedlegerige mensen hebben extra kalk nodig; lichaamsbeweging bevordert daarentegen de kalkopname.

Kalk werkt behalve met magnesium en vitamine D nauw samen met vitamine C, A en B6. Men dient kalktabletten altijd in te nemen met iets zuurs, omdat ze anders niet oplossen. Gebruik hiervoor een vitamine C tablet, vruchtesap en - merkwaardig genoeg - ook melk. Deze bevat melksuiker dat in onze ingewanden wordt omgezet in melkzuur."

 

@karel12

Bedankt voor de informatie,

Calcium en Magnesium zijn echt mineralen die van belang zijn voor je gezondheid met name magnesium.

Magnesium is de 3e levens behoefte van de mens eerst komt zuurstof dan water en dan magnesium.

Als je calcium en magnesium als supplement wilt gaan nemen dien je op te letten bij de innamen tijden. Calcium wordt altijd voor magnesium opgenomen door het lichaam tegelijkertijd in nemen is af te raden. Om het optimale eruit te halen zou je smorgens de calcium in kunnen nemen en voor het slapen magnesium.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Kaida74:

Bedankt voor je antwoord lieve Liz,

Ik bouw nu elke week een kwart zopiclon af. Dit ging goed tot zo'n 2 weken geleden. Het idee om de dia meer over de dag/nacht te verspreiden staat me aan de ene kant wel tegen, want dan ben ik overdag weer suffer. En ik ben al niet vooruit te branden.... Maar aan de andere kant wil ik ook graag slapen. Het ging juist zo goed! 

dan lijkt het dat je goed bezig bent met de afbouw, al is het lastig voor je lichaam om het bij te benen. Het is geen oude klacht van je slaapprobleem dat terug komt. Het is gewoon een ontweningsverschijnsel. Je lichaam is zo druk bezig met het herstel van de receptoren, en zo in rep en roer van alles wat onrust veroorzaakt in je lichaam, dat het doorwerkt op je slaap. Of juist daardoor geen slaap.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Deligaf1:

@karel12

Bedankt voor de informatie,

Calcium en Magnesium zijn echt mineralen die van belang zijn voor je gezondheid met name magnesium.

Magnesium is de 3e levens behoefte van de mens eerst komt zuurstof dan water en dan magnesium.

Als je calcium en magnesium als supplement wilt gaan nemen dien je op te letten bij de innamen tijden. Calcium wordt altijd voor magnesium opgenomen door het lichaam tegelijkertijd in nemen is af te raden. Om het optimale eruit te halen zou je smorgens de calcium in kunnen nemen en voor het slapen magnesium.

Super bedankt voor de aanvulling ook Ad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Deligaf1:

@karel12

Bedankt voor de informatie,

Calcium en Magnesium zijn echt mineralen die van belang zijn voor je gezondheid met name magnesium.

Magnesium is de 3e levens behoefte van de mens eerst komt zuurstof dan water en dan magnesium.

Als je calcium en magnesium als supplement wilt gaan nemen dien je op te letten bij de innamen tijden. Calcium wordt altijd voor magnesium opgenomen door het lichaam tegelijkertijd in nemen is af te raden. Om het optimale eruit te halen zou je smorgens de calcium in kunnen nemen en voor het slapen magnesium.

Dank je voor de aanvullende informatie Deligaf1.

Dat de aanwezigheid van calcium in het spijsverteringskanaal de opname van magnesium beïnvloedt (en andersom) wist ik niet.

De absorptie van mineralen is een gecompliceerde zaak en er is nog veel te weinig onderzoek naar gedaan (volgens orthomoleculair deskundige dr. Gert Schuitemaker, in 2012)

Volgens Schuitemaker is  de omstandigheid die het gunstigst is voor de opneembaarheid van mineralen waarschijnlijk inname bij de maaltijd (die eiwitten moet bevatten, die een verbinding met de mineralen aangaan)

Voor de opname van calcium is vitamine D van belang en ook de zuurgraad is een belangrijke factor voor de opname van mineralen..

Veel magnesium supplementen bevatten magnesiumoxide en Schuitemaker zegt daarover in "Het gouden boekje voor de gezondheid":

"Mineralen gebonden aan oxiden, zoals magnesiumoxide en zinkoxide, zijn vrijwel onoplosbaar. Daardoor kunnen deze zich niet vrijzetten in het maag-darmkanaal en worden ze nauwelijks opgenomen. Daarom heeft u weinig aan magnesiumoxide. Toch wordt het in veel voedingssupplementen toegepast omdat het zo'n gemakkelijk te verwerken substantie is, heel compact én ook nog eens goedkoop. Vooral in hooggedoseerde multi's is magnesiumoxide om deze redenen erg populair bij fabrikanten. Maar nogmaals: u heeft er weinig aan."

Volgens Schuitemaker krijgen Nederlanders relatief voldoende calcium binnen met de voeding (zuivel). De calciumvoorziening en de calciumfunctie in het lichaam zijn eerder afhankelijk van voldoende vitamine D.

Hier is nog veel informatie te vinden over de wisselwerking tussen magnesium en calcium:

https://www.magnesiuminformatie.nl/magnesium-en-calcium/

Op deze site wordt ook gezegd dat een supplement met zowel magnesium als calcium als een natuurlijk kalmerend middel werkt.

Ik weet niet of dit effect op dezelfde wijze verkregen wordt door de mineralen op verschillende tijdstippen toe te dienen. Omdat ze zo nauw samenwerken kan het nodig zijn dat ze tegelijkertijd in hoge concentratie in het bloed aanwezig zijn.

Ikzelf heb wel eens een puur calcium supplement genomen, wat weinig deed.

Ook wel eens een puur magnesium supplement dat een onaangenaam suf makende invloed op mij had.

Ik gebruik nu, weliswaar slechts 1 maal per 2 dagen in plaats van de aanbevolen 3 maal daags, een gecombineerd calcium-magnesium supplement: Cal-Mag-Zink van Orthica, en dat heeft inderdaad een licht kalmerende invloed op mij, hoewel het de afgeraden magnesiumoxide bevat.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...