Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 06-12-2018


Sannie

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal lieverds!

@Weegschaal81 ik kan mij goed voorstellen dat je die ellende niet wil blijven herlezen hoor! Toch nogmaals bedankt voor je opbeurende woorden. 

Ik heb echt een slechtere nacht achter rug jammer genoeg. Kwam niet in slaap, ondanks ik doodmoe was. Kleine stomme paniekaanvallen die gelukkig niet eens doorzetten...al bij de eerste vlaag kreeg ik ze weg, maar daardoor wel lang nog een verhoogde pols. Ik gok dat het 01.00/01.30 uur was op zn vroegst en werd 4.50 wakker. Niet meer geslapen. Heb de neiging dan meteen weer in de negativiteit te gaan zitten, maar dit wil ik niet en probeer de oorzaak maar te zoeken in andere dingen. Hopelijk komende nacht weer beter. Nog half uurtje en dan eruit, weer werken. Fijne dag allemaal! X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen kanjers,

San. Moe zijn is heel iets anders dan slaap hebben. Ik kan heel moe zijn maar niet in slaap komen omdat de serotonine nog niet aangemaakt wordt. Je kan beter vanmiddag een paar uurtjes gaan liggen of zitten.

Moghu Nenzo.

Zo nu boodschappen doen met de buren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei benzodizzy:

Hebben jullie trouwens auto gereden met benzos?  Of in de afkick. Ik heb daar nogal wat gedachten /angsten opzitten. 

Ik rijd idd in de buurt rond omdat mijn angstaanvalken begonnen in de auto. Ik rijd zonder problemen weer....maar lange stukken vermijd ik omdat je niet verzekerd bent als er iets gebeurt. Nu kan dat uiteraard ook binnen de bebouwde kom, maar ik wil niet dat het opnieuw een issue wordt door niet auto te rijden.

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei benzodizzy:

Hebben jullie trouwens auto gereden met benzos?  Of in de afkick. Ik heb daar nogal wat gedachten /angsten opzitten. 

Ik rij alleen kleine stukjes op bekend terrein. Verder zo weinig mogelijk, want ik merk dat ik er niet helemaal bij ben. Mijn zicht is ook niet super (bijziend) is dat je met diazepam eigenlijk niet mág rijden of machines mag besturen. (Categorie 3 medicatie) Mijn vriend haalt me vaak op. En als ik me échte goed voel durf ik wel een klein stukje te rijden. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Sannie:

Goedemorgen allemaal lieverds!

@Weegschaal81 ik kan mij goed voorstellen dat je die ellende niet wil blijven herlezen hoor! Toch nogmaals bedankt voor je opbeurende woorden. 

Ik heb echt een slechtere nacht achter rug jammer genoeg. Kwam niet in slaap, ondanks ik doodmoe was. Kleine stomme paniekaanvallen die gelukkig niet eens doorzetten...al bij de eerste vlaag kreeg ik ze weg, maar daardoor wel lang nog een verhoogde pols. Ik gok dat het 01.00/01.30 uur was op zn vroegst en werd 4.50 wakker. Niet meer geslapen. Heb de neiging dan meteen weer in de negativiteit te gaan zitten, maar dit wil ik niet en probeer de oorzaak maar te zoeken in andere dingen. Hopelijk komende nacht weer beter. Nog half uurtje en dan eruit, weer werken. Fijne dag allemaal! X

Hier ook een slechte nacht achter de rug. Veel nare dromen. Vaak wakker. Voel me nu alsof er een trein over me heen is gereden. 

@Sannieik vind het bewonderenswaardig dat je ft werkt!! Zelf moet ik er niet aan denken... Heb gewoon 0,0 energie..... :(

Ook nog steeds niks van het UWV gehoord ivm WW uitkering die eind oktober is aangevraagd. Bezwaar is ingediend. Gaat ook een tijd overheen.

Heb wel ontheffing tot solliciteren gekregen tot de eerste afspraak bij UWV Werkplein. Dus dat geeft wat ademruimte. 

Verder een pittige week achter de rug. Veel gezeik met schoonLoeder. Het ratje van mijn oudste dochter in moeten laten slapen waar we erg aan gehecht waren. Het beestje is in mijn armen ingeslapen. Zo vreselijk verdrietig!! Bleh wat een rot week.... 

Dus @Kannietmeer hoi! Kan wel een knuffel gebruiken ;)

@weegschaal je bent een topper!

@Cyclad58 knuffel voor jou!

Fijne dag allemaal xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Kaida74:

Zelf moet ik er niet aan denken... Heb gewoon 0,0 energie..... :(

nou dat is helemaal herkenbaar. Ik ben al 12 maanden van de benzo af, en klaar met afbouwen ( officieel de 10e!) maar mijn energie laat nog veel te wensen over. Ik kan soms een paar uur aan, andere dagen ben ik na 1 uur intensief bezig zijn, al aan het veranderen in een zombie. Ogen die dicht willen en hoofd dat zichzelf gaat afsluiten zonder dat ik het wil. Wel merk ik dat ik sneller aan het herstellen ben als ik dan mijn rust even pak. Helemaal niet verkeerd om dat ook goed te onthouden voor mijzelf. Als ik dan gewoon maar even downtime kan realiseren, is de kans best aanwezig dat ik daarna weer dingen kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei benzodizzy:

Hebben jullie trouwens auto gereden met benzos?  Of in de afkick. Ik heb daar nogal wat gedachten /angsten opzitten. 

nee, totaal de keus gemaakt dat ik het gewoon niet deed. Dus voor alles anderen inschakelen of zelf de benen of bus of tram gebruiken. Ik was daar gewoon principieel in voor mijzelf. Ga niet leven met schuldgevoel, doordat ik iemand heb aangereden in een tijd dat ik heel goed wist dat ik ziek was en niet goed of even snel reageren kon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei benzodizzy:

@Kannietmeer je hebt gelijk en toch heb ik me er schuldig aan gemaakt. 

je bent niet gelijk schuldig lieverd. Maar je hebt auto gereden. Dat kan en doen heel veel mensen heel eigenwijs toch. Heb je ongelukken gemaakt?

 

Ik had ook het voordeel dat ik even bij mijn ouders woonde toen. Zij hielpen makkelijk in alles en stonden ook volledig achter die keus. Als ik hem niet gemaakt had, hadden zij me er mogelijk gewoon toe gedwongen:lol:, want zij zijn ook erg principieel. Meer dan ik. Dus zelfs als ik er even niet zo over dacht, waren zij een extra buffer. Irritant en zeer behulpzaam te gelijk.  ( Thanks mum/ dad:heart:)

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei benzodizzy:

Nee, heb wat research gedaan. Kan er wel over door gaan maar daar maak ik me niet populair mee

Heeeeel veel mensen rijden gewoon. Slim of niet...niet altijd is er een makkelijke keus te maken. De bedrijfsarts vond ik ook dat ik kon autorijden toen ik op 2x 5 mg oxa zat. Ik wilde dit zwart op wit, maar dat werd uiteraard niet gedaan :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal!

@Kaida74, bedankt voor de knuffel, je verdient een knuffel terug! 

@Sannie die nachten blijven wel even problematisch, maar het wordt gaandeweg wel beter. Bij mij ging het ook steeds beter, alleen een terugval in de voor mij stressvolle maanden oktober en november. Ik kijk nu terug op 10 relatief geode dagen, waarvan alleen afgelopen dinsdag wat minder was door een slechte nacht daarvoor. Zelf merk ik dat ik bij ene normale nacht (6 tot 7 uur) over het algemeen goed kan functioneren. 

Vandaag 5,5 uur gewerkt, ik heb "officieel" nog 6 weken de tijd om uit te bouwen tot voltijds, ik ga dat nu niet forceren. Moet mezelf af en toe toespreken, vandaag voelde het goed en dan krijg ik de neiging om door te gaan, maar om 3 uur toch maar gestopt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kannietmeer:

Kom er maar in. Ik heb warme, liefdevolle, zorgzame, niet-veroordelende maar ruimte biedende knuffels voor iedereen die maar wil.

Ik heb het zo kkkkkoud. En ben beren moe Rusten rusten en nog eens rusten.

Voor morgen de dagbesteding afgezegd. Nou dat doe ik niet gauw maar nu ben ik heel trots dat ik het wel gedaan heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Cyclad58:

 

@Sannie die nachten blijven wel even problematisch, maar het wordt gaandeweg wel beter. Bij mij ging het ook steeds beter, alleen een terugval in de voor mij stressvolle maanden oktober en november. Ik kijk nu terug op 10 relatief geode dagen, waarvan alleen afgelopen dinsdag wat minder was door een slechte nacht daarvoor. Zelf merk ik dat ik bij ene normale nacht (6 tot 7 uur) over het algemeen goed kan functioneren. 

Vandaag 5,5 uur gewerkt, ik heb "officieel" nog 6 weken de tijd om uit te bouwen tot voltijds, ik ga dat nu niet forceren. Moet mezelf af en toe toespreken, vandaag voelde het goed en dan krijg ik de neiging om door te gaan, maar om 3 uur toch maar gestopt. 

 

Had stiekem de hoop dat het op de Dia toch iets beter snachts zou gaan, maar ik heb deze week ook best veel aan mijn hoofd privé en zakelijk en ineens 4 volle dgn aan de zaak, dat voel ik wel. Nou hopen dat komende nacht wat liever voor mij is :heart:

Blij te horen dat het bij jou iig beter is gegaan de afgelopen 10 dgn. Ik zit nog steeds op weegschaal te wachten, heb er nu ook op MP eenzelfde blijkbaar (dank je wel KNM) gevonden dus hoop snel op reactie zodat ik deze snel binnen hen. Krijg wat mee klachten en wil gewoon gaan afbouwen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Sannie:

Had stiekem de hoop dat het op de Dia toch iets beter snachts zou gaan, maar ik heb deze week ook best veel aan mijn hoofd privé en zakelijk en ineens 4 volle dgn aan de zaak, dat voel ik wel. Nou hopen dat komende nacht wat liever voor mij is :heart:

Blij te horen dat het bij jou iig beter is gegaan de afgelopen 10 dgn. Ik zit nog steeds op weegschaal te wachten, heb er nu ook op MP eenzelfde blijkbaar (dank je wel KNM) gevonden dus hoop snel op reactie zodat ik deze snel binnen hen. Krijg wat mee klachten en wil gewoon gaan afbouwen...

Veel doen, ook al gaat het goed overdag, kan ook zeker je slaap enorm beinvloeden lieverd. Mogelijk slaap je beter als je overdag minder prikkels hebt. Just an idea. X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei bolletje:

Ik heb het zo kkkkkoud. En ben beren moe Rusten rusten en nog eens rusten.

Voor morgen de dagbesteding afgezegd. Nou dat doe ik niet gauw maar nu ben ik heel trots dat ik het wel gedaan heb.

kom maar dan lieverd. We zorgen voor je. Dekentje erbij, stoofje onder je voeten, warm drankje erbij. Jij bent zo'n kanjer en doet al zoveel. Neem zeker je rust. Goed dat je het aanvoelt en dat je gekozen hebt even niet te gaan. :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

Veel doen, ook al gaat het goed overdag, kan ook zeker je slaap enorm beinvloeden lieverd. Mogelijk slaap je beter als je overdag minder prikkels hebt. Just an idea. X

Klinkt heel logisch lieve Liz. Iig probeer ik savonds heel rustig te doen. Heb net 1,5 uur liggen weken in bad met een boek. Zomeren lekker in bed nog even verder lezen en hopelijk moe in slaap. Morgen gesprek waar best eea van afhangt en ik lastig besluit moet nemen. Komt goed, kan het maar gehad hebben. Dikke knuffel en trusten alvast voor iedereen. X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...