Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 05-12-2018


Sannie

Aanbevolen berichten

Hee mensen,

Nu is de psychiater ziek :( dat komt nu erg ongunstig uit. Heb nu weinig keus om toch door te gaan met afbouwen 0,005 per dag eraf halen dan is het op 20dec op 0. 

De afgelopen dagen veel gedaan een maat van me heeft een nieuw huis daar heb ik mee geholpen met laminaat leggen,texen en de stroom aan gelegt. Best zware dagen waren dat.  

10 december wordt bij ons de badkamer gerenoveerd, bad eruit slopen, het plafond en de tegels. Ook hier opnieuw elecktrische tijd aanleggen. De 12e of de 13e komt de loodgieter en de 17e de tegelzetter. Dan is het snel genoeg weer kerst en oud op nieuw. En dan 2 weken daarna weer aan het werk. 

En de waves begin ik ook al weer goed te voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Deligaf1:

Hee mensen,

Nu is de psychiater ziek :( dat komt nu erg ongunstig uit. Heb nu weinig keus om toch door te gaan met afbouwen 0,005 per dag eraf halen dan is het op 20dec op 0. 

De afgelopen dagen veel gedaan een maat van me heeft een nieuw huis daar heb ik mee geholpen met laminaat leggen,texen en de stroom aan gelegt. Best zware dagen waren dat.  

10 december wordt bij ons de badkamer gerenoveerd, bad eruit slopen, het plafond en de tegels. Ook hier opnieuw elecktrische tijd aanleggen. De 12e of de 13e komt de loodgieter en de 17e de tegelzetter. Dan is het snel genoeg weer kerst en oud op nieuw. En dan 2 weken daarna weer aan het werk. 

En de waves begin ik ook al weer goed te voelen.

Is het nog wel te doen voor je met de waves? Jij bent ook een doorzetter hoor, super!

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Sannie:

Goedemorgen allemaal, ik was vroeg wakker om 5.00 uur al. Iedereen een fijne en rustige dag toegewenst. Ik ga zo maar eens uit mijn bedje uit, klaarmaken voor het werk. 

Hier nog zo'n vroege vogel. Ik was om 5.30 uur wakker. Zwaar gesprek gehad met bedrijfsmaatschappelijk werker. Tegen 4 uur thuis na een dikke file, nieuw bed in elkaar gezet en nu afgedraaid.

 Gesprek met bedrijfsmaatschappelijk werker was prima. Hij stelt geen diagnose, maar concludeert wel dat ik al 2 jaar over mijn grenzen ga en te veel energie verbruik. Herkenning. Bedrijfsarts wil dat ik mijn uren in 6 weken opbouw tot voltijds, maar daar laat ik me niet door leiden.  Het gevoel moet goed zijn en ik moet energie overhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker vroeg je bed in na zo’n dag! Op het werk gaat het bij mij gelukkig echt goed, blij mee. Ik heb vrijdag gesprek ivm evaluatie 2e jaar ziekteverzuim...ook al werk ik FT. Dus benieuwd.

Heel goed Ad, ookin deze geldt hetzelfde als ontwennen helaas....tijd nemen is belangrijk, dor niemand laten overhaasten, schiet niemand iets mee op en zeker jij niet. En laat jij nou net DE belangrijkste zijn in dit verhaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sannie:

Lekker vroeg je bed in na zo’n dag! Op het werk gaat het bij mij gelukkig echt goed, blij mee. Ik heb vrijdag gesprek ivm evaluatie 2e jaar ziekteverzuim...ook al werk ik FT. Dus benieuwd.

Heel goed Ad, ookin deze geldt hetzelfde als ontwennen helaas....tijd nemen is belangrijk, dor niemand laten overhaasten, schiet niemand iets mee op en zeker jij niet. En laat jij nou net DE belangrijkste zijn in dit verhaal!

Dank je wel lieve @Sannie. Zo zie ik het inmiddels ook! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal!

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier op het forum ben geweest. Ik ben inmiddels 11 weken van de benzo's af en de klachten die ik nog had zijn inmiddels helemaal verdwenen. Geen depressie meer, geen duizelingen meer, geen oorsuizen meer, geen hartkloppingen meer! Wat nog overblijft is een zeer slechte conditie en vermoeidheid. Het gevecht tegen de pillen (en de reden waarom ik ze ben gaan slikken) heeft ontzettend veel energie gekost... Ik ben nu langzaamaan mijn werk weer aan het oppakken en ben ook begonnen met een hardlooptraining van 12 weken waarbij ik 3 keer in de week train. Ik hoop zo weer wat fitter te worden en een betere conditie te krijgen. Ik ben er nog niet helemaal maar zeker op de goede weg en het leven zonder pillen is zoveel beter! Ik wens dit iedereen toe en voor degenen die nog middenin het gevecht zitten: hou vol en geef niet op! Uit ervaring weet ik dat het vreselijk is, dat het uitzichtloos kan lijken en dat je soms gewoon echt niet meer verder wilt, maar toch gaat het goed komen. Het kost tijd, heel veel tijd, energie en geduld maar achter die donkere grijze wolken schijnt echt de zon! En hij is zo mooi! :)

Liefs en groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Weegschaal81,

Wat een super fijn bericht, heel erg bedankt voor het delen. Deze had ik vandaag echt nodig! Wat een nare, depressieve, angstige dag had ik vandaag (en nog). Mijn hoop was helemaal weg. Al die klachten die jij beschrijft en hebt gehad, voel ik ook.. dus het geeft me echt hoop! 

Dankjewel ❤️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve allemaal, @Weegschaal81 @Loraa@pixel@Sannie@Cyclad58@Deligaf1
Hoop dat jullie een fijne Sinterklaasdag hadden, ook als je er niets aan deed.
Ik heb natuurlijk wel gezien dat het niet voor iedereen zo prettig was. Maar toch van de meesten relatief positieve geluiden. En dat is zo waardevol. Ook als je het zelf even niet meer weet, kan je toch zien dat het met de anderen ook goed is gekomen, of beter gaat. Dat zal voor iedereen zo zijn.

@Cyclad58Die toon zie ik graag Ad: denk aan jezelf en laat je niet pushen. Luister ongelooflijk goed naar jezelf en doe gewoon eens niet een extra stapje. Doe er maar even een tijdje 1 minder, zodat je op adem kunt komen. Ze kunnen boom in. Jij bent belangrijk , jouw leven en jouw gezondheid moeten nu maar eens op 1 komen en dan op 1 blijven. Ik gun het je zo dat je in rustiger vaarwater komt en je weer vertrouwen krijgt in je kracht, die ook je grenzen kan beschermen. Je kan het. X

@Sannnie: zo fijn dat het zo goed met je gaat! Geweldig dat je fulltime kunt werken. Ongelooflijk goed.

@Deligaf1Lekker bezig Tim. Kan je ook rustiger afbouwen? Of wil je dat niet? Juist om dat het het laatste stukje is.

Dank voor het delen Weegschaal81. ik hoop dat het je goed doet en helpen zal om te gaan hardlopen. Merk je dat het tegenovergestelde wordt bereikt, stop er dan snel mee, want je lichaam is mogelijk nog wel kwetsbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie @Loraa, heel erg graag gedaan! Ik moet eerlijk bekennen dat ik het lastig vind om hier nog te komen. Het herinnert mij zo erg aan die nare tijd en dat wil ik niet meer... Maar in die tijd kwam ik hier dagelijks en heb ik heel veel steun, tips en adviezen gekregen. Dat was erg waardevol! Het gaf mij toch de kracht om door te zetten als ik het niet meer zag zitten. Vandaar nu ook mijn bericht voor jullie. Die pillen maken je een compleet ander mens, ze nemen de hele boel over en je hebt geen controle meer. Wie je nu bent, dat ben je niet écht. Dat is erg belangrijk om te weten! Ook die rare angsten, ze zijn niet echt. Ik zag dat toen ook niet maar nu wel... Mijn angsten zijn helemaal verdwenen en ik kan me er ook weinig meer bij voorstellen. Dus nogmaals; hou vol en blijf hoop houden, er komt een einde aan deze ellende, het kan echt! Heel veel sterkte! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer, ik hou het goed in de gaten! Ik ben nu 3 weken bezig en tot nu toe gaat het goed. Ik ga soms zwaar vermoeid de deur uit en kom vol energie weer thuis. Mijn coach zei vandaag dat ik goed in contact ben met mijn lichaam dus dat is erg fijn! Zo kan ik goed aanvoelen wanneer het teveel is (erg fijn om weer zelf die controle te hebben ;)).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Weegschaal81:

@Kannietmeer, ik hou het goed in de gaten! Ik ben nu 3 weken bezig en tot nu toe gaat het goed. Ik ga soms zwaar vermoeid de deur uit en kom vol energie weer thuis. Mijn coach zei vandaag dat ik goed in contact ben met mijn lichaam dus dat is erg fijn! Zo kan ik goed aanvoelen wanneer het teveel is (erg fijn om weer zelf die controle te hebben ;)).

Klinkt super goed! contact met je lichaam en met jezelf is zeer zeer belangrijk en zal je helpen in de toekomst. Dat contact is zo hard nodig en raken we in de drukte van ons bestaan soms kwijt, en dan gaat het eerder mis. Ik hoop dat het helemaal gaat werken zoals je wilt en je je energie helemaal terug krijgt hiermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Kannietmeer:

.

@Deligaf1Lekker bezig Tim. Kan je ook rustiger afbouwen? Of wil je dat niet? Juist om dat het het laatste stukje is.

 

0,005 ipv 0,004, van 2mg naar 1 mg heb ik vanaf 4 november tot 22 november over gedaan en een week stil gestaan tot de 29e. Na 5 dagen voelde ik me eerste window. Dan heb ik voor als nog 2 mg in 2 maanden tijd gedaan alleen wel met een pauze’s tussen door

Misschien stop ik nog een paar dagen op 0,5mg just in case... en natuurlijk de 10e eerst even bij de arts op gesprek. Ik zou ook graag 2 weken of in ieder geval het heftigste achter de rug willen heb qua ontwenning voordat ik weer ga werken de 2e week van Febuari. 

Maar even afwachten :/

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Deligaf1:

0,005 ipv 0,004, van 2mg naar 1 mg heb ik vanaf 4 november tot 22 november over gedaan en een week stil gestaan tot de 29e. Na 5 dagen voelde ik me eerste window. Dan heb ik voor als nog 2 mg in 2 maanden tijd gedaan alleen wel met een pauze’s tussen door

Misschien stop ik nog een paar dagen op 0,5mg just in case... en natuurlijk de 10e eerst even bij de arts op gesprek. Ik zou ook graag 2 weken of in ieder geval het heftigste achter de rug willen heb qua ontwenning voordat ik weer ga werken de 2e week van Febuari. 

Maar even afwachten :/

 

goed bezig Tim! Jij komt er wel. Zolang je niet doodziek op bed ligt maak ik me geen zorgen om je.!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Deligaf1:

0,005 ipv 0,004, van 2mg naar 1 mg heb ik vanaf 4 november tot 22 november over gedaan en een week stil gestaan tot de 29e. Na 5 dagen voelde ik me eerste window. Dan heb ik voor als nog 2 mg in 2 maanden tijd gedaan alleen wel met een pauze’s tussen door

Misschien stop ik nog een paar dagen op 0,5mg just in case... en natuurlijk de 10e eerst even bij de arts op gesprek. Ik zou ook graag 2 weken of in ieder geval het heftigste achter de rug willen heb qua ontwenning voordat ik weer ga werken de 2e week van Febuari. 

Maar even afwachten :/

 

De laatste loodjes, Tim! Je doet het geweldig! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Deligaf1:

0,005 ipv 0,004, van 2mg naar 1 mg heb ik vanaf 4 november tot 22 november over gedaan en een week stil gestaan tot de 29e. Na 5 dagen voelde ik me eerste window. Dan heb ik voor als nog 2 mg in 2 maanden tijd gedaan alleen wel met een pauze’s tussen door

Misschien stop ik nog een paar dagen op 0,5mg just in case... en natuurlijk de 10e eerst even bij de arts op gesprek. Ik zou ook graag 2 weken of in ieder geval het heftigste achter de rug willen heb qua ontwenning voordat ik weer ga werken de 2e week van Febuari. 

Maar even afwachten :/

 

Ik hoop echt dat jouw ontwenningsklachten snel verdwijnen na de laatste inname....en ook al houden ze nog even aan...vier je overwinning zodra je op 0 staat..trouwens iedere stap in deze afbouw is een overwinning, wat geweldig goed! 

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 @Kannietmeer

Nu begint de ontwenning wel wat zwaarder te worden spieren spannen heletijd aan en hele tijd z’n woedend gevoel grrr. 

Ik was met mijn moeder tegels wezen kopen voor de badkamer en opeens begon ik helemaal te beven ons mam was helemaal in paniek ben even een rondje gaan lopen en het was weer weg. 

Ik kijk het even af tot de maandag en dan zie ik wel weer

groetjes en een fijn weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Deligaf1:

@Cyclad58 @Kannietmeer

Nu begint de ontwenning wel wat zwaarder te worden spieren spannen heletijd aan en hele tijd z’n woedend gevoel grrr. 

Ik was met mijn moeder tegels wezen kopen voor de badkamer en opeens begon ik helemaal te beven ons mam was helemaal in paniek ben even een rondje gaan lopen en het was weer weg. 

Ik kijk het even af tot de maandag en dan zie ik wel weer

groetjes en een fijn weekend!

Wat super irritant, woede herken ik niet en spieren eigenlijk ook niet alleen toen ik de overstap maakte van Oxa naar Dia heb ik dit een uur of 2,5 gehad.....super irritant ook. Hou vol Tim je bent er echt bijna gewoon, superman!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Deligaf1:

@Cyclad58 @Kannietmeer

Nu begint de ontwenning wel wat zwaarder te worden spieren spannen heletijd aan en hele tijd z’n woedend gevoel grrr. 

Ik was met mijn moeder tegels wezen kopen voor de badkamer en opeens begon ik helemaal te beven ons mam was helemaal in paniek ben even een rondje gaan lopen en het was weer weg. 

Ik kijk het even af tot de maandag en dan zie ik wel weer

groetjes en een fijn weekend!

ow wat vervelend! Ja echte ontwenning hoor! De woede lijkt me erg lastig. Heb je daar iets op gevonden hoe je daar mee om kunt gaan? Lukt dat op een bepaalde manier?
Ik help namelijk iemand die daar ook vreselijk last van heeft en door niemand wordt begrepen. Ik weet niets van woede in het algemeen, en ook niet tijdens benzo ontwenning dus ik vind het lastig om hem er goed mee te helpen. Dus mocht je tips hebben, heel graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

ow wat vervelend! Ja echte ontwenning hoor! De woede lijkt me erg lastig. Heb je daar iets op gevonden hoe je daar mee om kunt gaan? Lukt dat op een bepaalde manier?
Ik help namelijk iemand die daar ook vreselijk last van heeft en door niemand wordt begrepen. Ik weet niets van woede in het algemeen, en ook niet tijdens benzo ontwenning dus ik vind het lastig om hem er goed mee te helpen. Dus mocht je tips hebben, heel graag.

De woede die ik voel is echt fysiek mijn spieren spannen dan helemaal aan en daar krijg ik z’n woedend gevoel bij over me lichaam. mentaal ben ik wel wat geirriteerd maar het is z’n gevoel net alsof je uit je slof kan schieten.

Mensen die epilepsie hebben daar komt komt dit ook vaak bij voor die kunnen een woede aanval krijgen voor de aanval of tijdens een aanval. 

Je staat er eigelijk machteloos tegenover, het enigste wat ik doe als ik dat voel is in een vertrouwde omgeving blijven alle invloeden waar je niet tegen kan vermijden, een warm bad nemen en afleiding zoeken, iemand bellen, een spelletje spelen ect. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12/7/2018 om 20:25 zei Deligaf1:

De woede die ik voel is echt fysiek mijn spieren spannen dan helemaal aan en daar krijg ik z’n woedend gevoel bij over me lichaam. mentaal ben ik wel wat geirriteerd maar het is z’n gevoel net alsof je uit je slof kan schieten.

Mensen die epilepsie hebben daar komt komt dit ook vaak bij voor die kunnen een woede aanval krijgen voor de aanval of tijdens een aanval. 

Je staat er eigelijk machteloos tegenover, het enigste wat ik doe als ik dat voel is in een vertrouwde omgeving blijven alle invloeden waar je niet tegen kan vermijden, een warm bad nemen en afleiding zoeken, iemand bellen, een spelletje spelen ect. 

dank je wel voor de uitleg. Ik ben blij dat het je meestal lukt er een uitlaat voor te vinden.  Ik snap heel goed de machteloosheid en de spanning in de spieren en dat het tesamen een woedend gevoel opleverd in je lichaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...