Spring naar bijdragen

Zaterdag 24 november 2018


NickyLJ80

Aanbevolen berichten

Nog even wat op het www rond zitten neuzen, inderdaad veel verschillende stromingen.
Wat betreft alleen laten en zindelijkheidstraining.

Een aantal keer 's nachts de hond uitlaten?
Vraag me af of dat echt nodig is.

Voor de nacht wil ik misschien nog wel wat anders bedenken, ik vraag me af of anders die sirene vanzelf stopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Asterix als een jonge hond geslapen heeft, overdags of 's nachts moet ie plassen of een drolletje draaien. Dan gaat ie snuffelen over de vloer. Verder kan je ook een krant voor de buitendeur leggen. Als hij dan daar naar toe loopt is het tijd. Geef hem dan een groot compliment met een hoge stem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei bolletje:

Verder kan je ook een krant voor de buitendeur leggen.

Yep, deze manier ken ik, maar je ziet niet wanneer hij naar de krant loopt, haha, buitendeur is een beetje uit zicht of ik moet een poortpiet vragen om te gaan posten. ;)
En ik stuit op een website waarbij een krant zeer wordt afgeraden.

Niet te veel lezen maar doen luidt het devies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft de hondenopvoeding geloof ik erg in het creeeren van een band. Een hond is een roedeldier en slaapt graag dichtbij de roedel.

ik zou zeggen gewoon in de bench naast het bed, uitlaten in de nacht in het begin. De hond gaat vanzelf doorslapen naarmate die ouder wordt.

Mijn hond slaapt nu in bed. Was als pup erg afstandelijk en blijf van mijn lijf dus puur op intuïtie in bed genomen en dit bleek een goede keuze.

Maar dit soort keuzes zijn persoonlijk natuurlijk, ik vind de hond niet vies en ik verschoon mijn bed wat vaker en ik vind het zelf ook heel gezellig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze pups zijn vanaf hun geboorte omringd en gepamperd door kinderen, hij hangt ook de hele dag aan ons.
Het liefst kruipt hij in me.
Niet uit angst maar uit gewoonte lijkt het wel.

Dat maakt het alleen zijn alleen maar moeilijker voor hem lijkt me.

Vroeger hadden we de hond ook wel in bed maar dat willen we niet meer.
Zij nam toen wel erg veel plaats voor zichzelf in.

Ook willen we de hond beneden laten.

voonih.jpg

 

bewerkt door Asterix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Bor:

Juist. En daarom behandel ik mijn hond als een hond omdat het een hond is. Die van mij wil je niet kwaad hebben, echt niet.
(kruising mechelse herder en langharige Duitse herder) Bor is dag en nacht buiten, op het erf, een perfecte waakhond, zo is z"n karakter.

Het is niet het soort ras/ karakter om alleen maar poeslief mee te aaien en te knuffelen en te zeggen vooruit dan mag je mag voor 1 keertje op de bank want dan neemt hij een loopje met je/ mij. Het is een soort die ik moet staan, met 1 vingerknip van mij weet hij dan ook al genoeg, ik hoef niet eens wat te zeggen en zo hoort het ook want ik heb ook kleinkinderen en ik wil niet dat het dier veranderd in een soort moordmachine.

Kleine korte commando"s of een vingerbeweging moet genoeg zijn en dat is het bij Bor gelukkig ook.

Wij hebben ook een halve Duitser en inderdaad die moet je een beetje op hun juiste plaats houden anders nemen ze graag het roer van je over :) 

Dat wil niet zeggen dat een hond direct verpest is alstie af en toe bij je slaapt, maar de relatie met je hond is een geheel van allerlei elementen en als er teveel elementen zijn van “de hond is ook een mens” en als dat gecombineerd is met een flink assertief karakter van de hond, dan kan er een misverstand ontstaan bij de hond “maar ik dacht dat we allebei de baas waren? En ik nog iets meer dan jij want ik heb grotere tanden?”

Maar goed dat verschilt per hond en per baas en zolang zowel baas als hond blij zijn met de relatie zoals tie is dan is het goed :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Asterix:

Yep, deze manier ken ik, maar je ziet niet wanneer hij naar de krant loopt, haha, buitendeur is een beetje uit zicht of ik moet een poortpiet vragen om te gaan posten. ;)
En ik stuit op een website waarbij een krant zeer wordt afgeraden.

Niet te veel lezen maar doen luidt het devies.

Ach je moet m gewoon heel vaak mee naar buiten nemen in het begin zodat hij gewend raakt buiten te piesen, dan doet ie het vanzelf altijd buiten. 

De onze piest en kakt altijd op gras of in de bojes, nooit op straat of stoep als we een enkele keer in de stad zijn. Dat is puur gewoonte, niet omdat we dat ooit verboden hebben of zo. Zo is het met buiten piesen ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Cleo66:

Wij hebben ze de eerste nachten laten janken.  Ontzettend moeilijk want deed zelf ook geen oog dicht,  maar wel lonend . Hou nog even vol,  denk dat je afgelopen nacht het ergste al gehad hebt . Tis zielig maar zachte heelmeesters...... 

Jah, lekker dit, nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen, de een zegt dit de ander dat.
Onze achterbuurman heeft 4(!) herders in huis lopen en hij vertelde net dat we Joep maar mee naar boven moeten nemen, naast het bed leggen.

De Yvonne-way zeg maar...

En dan zo de eerste week door zien te komen, mijn vrouw zegt ook, gewoon doorpakken en het gejank doorstaan.

Ik dacht dat hondjesvan dit formaat alleen nog maar piepten ipv loeien als een wolf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan heel ver komen met je hond als je maar héél consequent bent en héél geduldig en vasthoudend en als je je maar bewust blijft van het feit dat je bepaalde gedragingen kan versterken of juist verminderen door negeren. 

Ongewenst gedrag zoals janken dus negeren en daarbij héél geduldig en consequent zijn. 

Dat is de basis. 

Dan kan je m mee naar bed nemen of buiten slapen of op het dak slapen dat is dan verder alleen nog maar een kwestie van smaak en omstandigheden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is geen enkele hond die blijft janken de hele nacht lang zn hele leven lang. Tenzij je dat gedrag steeds versterkt. Als je steeds komt kijken als hij jankt, ja dan heeft ie het spelletje snel door. Als je na 2 uur janken geen geduld meer hebt en je komt dan kijken, gaat hij de volgende keer harder janken want dan kom je hopelijk wat sneller :D 

Prent jezelf maar in dat het héérlijk moet zijn om in zo’n bench te slapen als een roos en dat er geen enkele noodzaak is om te janken. Wel ff laten piesen s nachts de eerste paar weken of zo (weet niet precies hoe lang dat moet want de onze is ook altijd buitenslaper geweest)

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bor:

Niet bij jullie in bed Jim?:)

Haha je kent mn vrouw niet :) 

De hond mag al niet eens de gang in richting de slaapkamers (alles is hier gelijkvloers). Heeft never nooit gemogen vanaf de eerste dag. Doet ie dus ook nooit. 

Zelf zou ik m ook niet in bed willen hebben. Te groot, te... geurig :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn hondjes doe ik niet in een bench, Ook niet als ze in een taxi moeten. Ik heb ook niet graag het gevoel opgesloten te zitten, dus m'n diertjes ook niet. Ik hoor ooit dat een hond er de hele dag in ligt als het baasje moet werken. Daar is hij geen hond voor geworden. En het zijn …….smoezen om te zeggen, de hond vind het fijn voelt hij zich geborgen. Genoeg mee gemaakt bij de dierenambulance die 15 jaar.

 Mopperen hoef ik echt bijna nooit. Ik vraag en ze weten wat ik bedoel en doen het. Als ik vraag om te plassen en ze hoeven niet, komen ze ook niet. Ik ga ook niet op de wc. zitten als ik geen kakje moet leggen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben ook een bench maar kregen de hond er met geen mogelijkheid in toen hij pup was. Drama. OK dan niet, maar maanden later toen we verstoppertje speelden wou ik m ff afzonderen dat ie niet zag waar iemand zich verstopte en zei ik hup even in de bench! Gek genoeg lukte het toen onmiddellijk, waarschijnlijk omdat ik mn eigen positieve energie overbracht ipv de stress van in het begin. Nu is het zo dat als ik zeg, hup in de bench dan denkt hij YES! Verstoppertje!:) En dat klopt ook want dat is het enige moment dat de bench eventjes dicht gaat. Verder staat de bench altijd open, hij kan gewoon in en uit lopen. 

Ik zou m er zeker niet de hele dag in laten, brrrr.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de camper slaapt onze oudste hond het liefst achterin in z'n bench (met open deur) onder ons bed. De jongste slaapt voorin op een kussen bij de pedalen.
Onderweg zitten ze alletwee in een harnasje met een kort riempje aan de autogordel van de achterbank maar liggen ze wel op de vloer.

Ik vind het wel leuk om al die verschillende manieren van omgaan met de hond te lezen. Hebben mensen met katten/poezen ook zulke
slaapplekverhalen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...