Troelala71 Geplaatst 15 november 2018 Rapport Share Geplaatst 15 november 2018 Hallo mensen, Hier een nieuw lid. Ik lees al een tijdje mee en nu dacht ik, tijd om van me af te schrijven. Ik heb een probleem. Zo dat is eruit. Ik heb een alcoholprobleem. Sinds 2 jaar. Daarvoor nooit veel gedronken, eigenlijk altijd anti alcohol geweest. Beide ouders zijn verslaafd. Ik merkte dat alcohol mij een roes geeft. Niet meer denken of voelen. Ik heb zoveel te vertellen en weet niet waar ik moet beginnen. Ik voel me een loser. Groetjes Troela Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 november 2018 Rapport Share Geplaatst 15 november 2018 je bent al begonnen, mooi! Welkom. En voel je vrij om op jouw tijd meer te vertellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 november 2018 Rapport Share Geplaatst 15 november 2018 (bewerkt) Hallo Troelala. Je voelt je een loser. Door je probleem te herkennen, toe te geven en de bereidheid er wat aan te doen ben je begonnen een winner te zijn. Denken en voelen zijn de beste basis om actie te ondernemen. Als je niks meer denkt en/of voelt sta je stil, is het wel best zo. En verandert er niets. Een positieve stap om je hier te melden. Er is hoop. Heb vertrouwen, vóóral in jezelf. En probeer vandaag (!!!) niet te drinken. 15 november 2018 bewerkt door Kohtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 15 november 2018 Rapport Share Geplaatst 15 november 2018 Nou join the club Als je 2 jaar lang teveel drinkt, das nog niet krankzinnig lang (twas 20 jaar voor mij) dus ipv loser kan je jezelf beter bijdehand noemen dat je het nu al door hebt dat het foute boel is Als je er klaar mee bent en klaar voor bent dan zou ik adviseren...... stoppen! Hoeveel drink je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Troelala71 Geplaatst 15 november 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 november 2018 (bewerkt) Ik ben vandaag gestopt en ik ben al een halve dag verder. Ik heb wel hulp gezocht bij de iriszorg. Daar heb ik over 2 weken een intake. Ik dronk 3 tot 4 flessen per dag. Soms een aantal dagen niet. Ik wil er helemaal af. Ik heb nooit veel gedronken. Ik zit ook thuis en voel me nutteloos. Ik herken mezelf ook niet meer. 20 kilo aangekomen, slechte huid, wallen, zweten, trillen, conditie van een slak, weinig soepelheid. Mijn trukkendoos is leeg. Ik wil niet meer betrapt worden, elke x naar een andere supermarkt gaan, flessen verstoppen. Ik heb een a4tje op mijn koelkast hangen met de voordelen en nadelen van alcohol. Ik heb slechts 3 voordelen kunnen vinden en 25 nadelen.Ik merk dat lezen hier op het forum en nu van me af te schrijven helpt. Ben de dag goed begonnen en ben wezen sporten en net een lekkere wandeling met mijn hondjes gedaan. 15 november 2018 bewerkt door Troelala71 Iets vergeten te melden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 15 november 2018 Rapport Share Geplaatst 15 november 2018 (bewerkt) Yes! Zorg ervoor dat je tegen het eind vd middag een flinke emmer van iets anders drinkt, thee of zo, dan heb je iig geen dorst en dan lekker bezig blijven vanavond. Succes!! 15 november 2018 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 15 november 2018 Rapport Share Geplaatst 15 november 2018 Welkom! Stap 1 is gezet...succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Clean66 Geplaatst 15 november 2018 Rapport Share Geplaatst 15 november 2018 Goed begonnen Troulala!.. je bent onderweg. Mijn advies ;lees iedere dag verhalen , draadjes, van andere alcoholisten hier op dit forum. De ervaringen van anderen geven je veel inzicht. Inzicht over wat alcohol met mensen doet, hoe het mensen, families, vriendschappen kapot maakt. Maar het geeft ook inzicht in hoe het anders kan, hoe je je leven weer terug kunt nemen ( en de valkuilen daarbij). Maar bovenal geeft het je hulp om inzicht in jezelf te krijgen. En dat is nodig want alleen jij kunt stoppen met drinken..maar je bent hier niet alleen! Zet hem op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Troelala71 Geplaatst 16 november 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 november 2018 Dag 1 zit erop Trillen zweten en heel slecht geslapen. Ik ben gisteren nog wezen eten met een vriendin. Zij aan de rosé en ik aan een frisje. Geen probleem, want ik ben een stiekeme drinker. Op naar dag 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 16 november 2018 Rapport Share Geplaatst 16 november 2018 Welkom @Troelala71! Je lichaam is aan t ontgiften, gaat voorbij. Zet m op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 november 2018 Rapport Share Geplaatst 16 november 2018 Helemaal waar wat Rosee zegt. Ontgiften. Een duidelijk teken dat stoppen met drinken een welkom cadeau is aan je lichaam, dat het nódig was. En op naar dag 2. Dat is toch maar mooi al weer de tweede dag van de rest van je leven... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 16 november 2018 Rapport Share Geplaatst 16 november 2018 Dag voor dag..succes op dag 2! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 november 2018 Rapport Share Geplaatst 16 november 2018 Houd vol dan hoef je maar 1 x hier doorheen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden