Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 15-11-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik dacht ik laat weer eens iets van me horen. Het gaat met mij goed (eigenlijk meer dan goed) ben nu 15 maanden op 0mg en kan (mag) zeggen dat er nog voortdurend verbetering is. Met name het gestructureerd en helder kunnen denken en doen zit nu in een duidelijke herstelfase. Lichamelijk zijn alle klachten nu wel verdwenen (is weer als vanouds behalve conditie, maar daar kan aan gewerkt worden). Ik kan ontzettend blij worden van mijn besluit om er helemaal mee te stoppen, ben lang bang geweest dat niet alles volledig zou herstellen. Maar kan jullie zeggen dat dat dus wel gebeurt (het duurt alleen zo lang en dat maakt dat het soms zo hopeloos voelt) Gevoelsmatig denk ik zo rond de twee jaar nodig te zijn voor volledig herstel.

Ik lees hier nog veel geworstel en velen een hevige strijd. Ik wilde jullie laten weten dat deze mogelijkheden ook voor jullie in het verschiet liggen.

Voor een ieder veel succes en doorzettings-vermogen toegewenst, volhouden is de enige optie tot herstel.

groet, mito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

@Kannietmeer

Even afwachten wat er nu gebeurd, druk er om maken ja dat doe ik maar een beetje. Hun hebben mij klem gezet en nu zetten hun zich zelf klem daardoor. Hier thuis de heledag zijn is soms saai maar als ik dat moet gaan vergelijken toen met het werken dan is dat gewoon me eigen te kort doen. Er staat gewoon zoveel druk op je dat je snel in tijdlijnen gaat denken altans dat doe ik dan. 

En ook alles wat er is gebeurd op het werk enzo is het ook helemaal niet meer fijn om te gaan werken. Het liefste heb ik ook gewoon als dit voorbij is een andere baan. Mensen op de werk vloer zien ook niet wat je mee maakt en daar wordt je op beoordeeld ‘ hij heeft geen zin ’ of hij doet z’n best niet. Terwijl je strak in de ontwenning staat. En dan weer een verantwoording daarvoor afleggen dat werkt toch niet. Ik zeg gewoon ik hoop dat jou dat over komt dan weet je ook hoe dat het is. Dan is het ook meteen afgelopen heel het gesprek en dan heb je ook dat gezeur niet aan je hoofd. Iets iemand toewensen is fout maar dan is het wel meteen duidelijk.

Ik sta nu op 1.25mg Dia nu begin ik ook steeds meer last te krijgen van de waves ik blijf even staan want heb toch tot de 5e tijd om op 1 te staan.

Gr Tim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je ouders je daar in ook kunnen en willen steunen (ga ik er even vanuit dat je nog thuis woont) zou ik dit ook proberen vol te houden. Alleen je herstel en daarna weer vooruit gaan plannen. Je doet het niet expres. 

Even blijven staan op deze dosis is niet erg toch....kijk eens waar je al bent! :)

Hihi ik snap wel dat je het ze toewens...ik zeg altijd om ze te proberen uit te leggen hoe erg het is, dat ik het mijn ergste vijand niet toewens....zelfs mijn ex niet:D:P.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei mito:

Hallo iedereen, ik dacht ik laat weer eens iets van me horen. Het gaat met mij goed (eigenlijk meer dan goed) ben nu 15 maanden op 0mg en kan (mag) zeggen dat er nog voortdurend verbetering is. Met name het gestructureerd en helder kunnen denken en doen zit nu in een duidelijke herstelfase. Lichamelijk zijn alle klachten nu wel verdwenen (is weer als vanouds behalve conditie, maar daar kan aan gewerkt worden). Ik kan ontzettend blij worden van mijn besluit om er helemaal mee te stoppen, ben lang bang geweest dat niet alles volledig zou herstellen. Maar kan jullie zeggen dat dat dus wel gebeurt (het duurt alleen zo lang en dat maakt dat het soms zo hopeloos voelt) Gevoelsmatig denk ik zo rond de twee jaar nodig te zijn voor volledig herstel.

Ik lees hier nog veel geworstel en velen een hevige strijd. Ik wilde jullie laten weten dat deze mogelijkheden ook voor jullie in het verschiet liggen.

Voor een ieder veel succes en doorzettings-vermogen toegewenst, volhouden is de enige optie tot herstel.

groet, mito

Superfijn dat je laat weten dat het goed komt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Deligaf1:

Goedemiddag,

@Kannietmeer

Even afwachten wat er nu gebeurd, druk er om maken ja dat doe ik maar een beetje. Hun hebben mij klem gezet en nu zetten hun zich zelf klem daardoor. Hier thuis de heledag zijn is soms saai maar als ik dat moet gaan vergelijken toen met het werken dan is dat gewoon me eigen te kort doen. Er staat gewoon zoveel druk op je dat je snel in tijdlijnen gaat denken altans dat doe ik dan. 

En ook alles wat er is gebeurd op het werk enzo is het ook helemaal niet meer fijn om te gaan werken. Het liefste heb ik ook gewoon als dit voorbij is een andere baan. Mensen op de werk vloer zien ook niet wat je mee maakt en daar wordt je op beoordeeld ‘ hij heeft geen zin ’ of hij doet z’n best niet. Terwijl je strak in de ontwenning staat. En dan weer een verantwoording daarvoor afleggen dat werkt toch niet. Ik zeg gewoon ik hoop dat jou dat over komt dan weet je ook hoe dat het is. Dan is het ook meteen afgelopen heel het gesprek en dan heb je ook dat gezeur niet aan je hoofd. Iets iemand toewensen is fout maar dan is het wel meteen duidelijk.

Ik sta nu op 1.25mg Dia nu begin ik ook steeds meer last te krijgen van de waves ik blijf even staan want heb toch tot de 5e tijd om op 1 te staan.

Gr Tim

Ach Timtim! Wat vervelend allemaal he! Ik vind werkdruk en hoe ze met je om kunnen gaan een groot struikelblok hoor. Echt zo pijnlijk kan het zijn als mensen met wie je ooit goed optrok of werkte, zich aan je irriteren en geen compassie hebben voor je lijden... het gewoon niet begrijpen. Ik vond dat in ieder geval echt moeilijk. 

Persoonlijk zou ik je aanmoedigen gewoon door te gaan met afbouwen. Waves zijn er nu eenmaal en er vanaf komen is gewoon het meest noodzakelijk om de heling volledig in gang te zetten. En je bent er nu bijna! Je kan er vanaf zijn voor het einde van het jaar als je nu doorgaat met afbouwen met 0.04 per dag. Zet hem op Tim! Je kan dit. 
De waves worden niet per definitie minder als je wacht is mijn ervaring, maar als jij zelf wel die ervaring hebt, luister dan vooral naar je lichaam en niet naar mij. ;-) 

 

Liefs, Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@mitoFijn om te horen joh! Ik ben met mijn 11 maanden dus nog niet klaar en hoef dat ook niet te verwachten. Ik weet dat heel goed, maar het is altijd fijn om weer de bevestiging te krijgen van hen die mij voor zijn gegaan. 
@SannieIk hoop dat jij een nog een beetje van de zon kunt genieten. Kan je dat ? Of eigenlijk niet door de ontwenning?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Kannietmeer:

Ach Timtim! Wat vervelend allemaal he! Ik vind werkdruk en hoe ze met je om kunnen gaan een groot struikelblok hoor. Echt zo pijnlijk kan het zijn als mensen met wie je ooit goed optrok of werkte, zich aan je irriteren en geen compassie hebben voor je lijden... het gewoon niet begrijpen. Ik vond dat in ieder geval echt moeilijk. 

Persoonlijk zou ik je aanmoedigen gewoon door te gaan met afbouwen. Waves zijn er nu eenmaal en er vanaf komen is gewoon het meest noodzakelijk om de heling volledig in gang te zetten. En je bent er nu bijna! Je kan er vanaf zijn voor het einde van het jaar als je nu doorgaat met afbouwen met 0.04 per dag. Zet hem op Tim! Je kan dit. 
De waves worden niet per definitie minder als je wacht is mijn ervaring, maar als jij zelf wel die ervaring hebt, luister dan vooral naar je lichaam en niet naar mij. ;-) 

 

Liefs, Liz

Bedankt voor je bericht!

Ik heb met mijn Benzo Brain een lijst gemaakt hoeveel ik dagelijks ervan af haal 0,04 5 november stond ik op 1.9 nu op 1.3 en ik heb tot 5 december te gaan dus mijn lijst klopt totaal niet. Ik laat het even zoals het is en als het wat beter gaat zet ik weer door. 

Groetjes.

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Kannietmeer:

@mitoFijn om te horen joh! Ik ben met mijn 11 maanden dus nog niet klaar en hoef dat ook niet te verwachten. Ik weet dat heel goed, maar het is altijd fijn om weer de bevestiging te krijgen van hen die mij voor zijn gegaan. 
@SannieIk hoop dat jij een nog een beetje van de zon kunt genieten. Kan je dat ? Of eigenlijk niet door de ontwenning?

Ik ben de gelukkige die nog steeds van dingen kan genieten ondanks de symptomen. Van de zon, de prachtige bladeren van de bomen die verkleuren (nooit echt bij stil gestaan) van grapjes of gekke dingen die mijn kids/vriend doen, de hond van mijn ouders.... Soms heb ik echt genoeg aan mezelf....maar ik bof dat ik tussendoor toch ook nog beetje kan lachen en genieten. Hoop dat dit na de omzet en verdere afbouw ook blijft lukken.

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Sannie:

Ik ben de gelukkige die nog steeds van dingen kan genieten ondanks de symptomen. Van de zon, de prachtige bladeren van de bomen die verkleuren (nooit echt bij stil gestaan) van grapjes of gekke dingen die mijn kids/vriend doen, de hond van mijn ouders.... Soms heb ik echt genoeg aan mezelf....maar ik bof dat ik tussendoor toch ook nog beetje kan lachen en genieten. Hoop dat dit na de omzet en verdere afbouw ook blijft lukken.

Dat is je super gegund hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Psychiater update: ging nogal chaotisch. Anyway recept voor Diazepam heb ik gekregen, startdosis 5 Mg 1x pdag. Heb uiteraard uitgelegd dat ik zelf research heb gedaan en lieve mensen mij helpen en dat de dosering wellicht even om op te starten in 2x innames moet en iets hogere dosering, maar daar was hij het niet mee eens. 

Dus heel dubbel: blij met de omzetting, maar uiteraard door mijn eerdere slechte tijd ontzettende angst voor omzetting en de gevolgen. Maarja het is wel de eerste stap naar echt volledige afbouw....zo moet ik het ook zien. Bangeschijterd ben ik geworden!

Hij vond mijn klachten heftig bij een vrij lage dosering oxa....tja was ik meteen goed begeleid was het wellicht ook niet zo heftig geworden....

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie

Goed dat de omzetting voor jou mogelijk is gemaakt.

Alleen jou laaste stukje snap ik niet dat de opstart iets hoger zou moeten zijn en om 2x perdag in te nemen. 

Heb je gewoon gele gekregen van 5mg of witte van 2mg met een breuklijn?

Of je het 2x per dag doet of 1 het kan allebij ik kan alleen maar uit ervaring spreken van 2x per dag. Dan kan je ook aan de hand van je klachten afbouwen. Bijvoorbeeld als je slecht slaapt dan bouw je eerst de ochtend dosis af of als je angstig overdag bent dan bouw je eerst savonds af of om en om.

Jou keuze

Diazepam werkt 6 uur en dan wordt het ook nog omgezet door het lichaam en dat heeft een halfwaarde tijd van tot wel 200u 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ze nog niet gehaald maar heb volgens mij van 2 en 1 Mg voorgeschreven gekregen...dus paar tegelijk innemen. Ik had begrepen dat er verschil van opvatting is qua equivalent...de psychiater hanteert ook 0,3 dus 15Mg oxa is 4,5mg dia....hij zet mij nu op 5mg. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat equivalent van 0,5 wellicht beter is, dan zou ik op 7,5mg dia uitkomen. Vandaar dat ik vroeg of dit kon en om die dosis in 2x te delen per dag.

Hij vond van niet en gewoon sochtends innemen de hele dosis. Ook niet omzetten, maar meteen oxa stoppen en overstap Dia en dat vind ik echt doodeng...maarja ik moet ergens beginnen. 

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie

De omzetting heb ik ook in 1x gedaan ik werd er alleen heel slaperig van. Ik zou het als ik jouw was gewoon in 1x doen, de benzo’s die veel potenter zijn dan Oxa die maken dat vaak lastiger.

Mijn omzetting was eigelijk volgends de boekjes 15mg diazepam dat was veelste veel in mijn ogen en ben maar meteen met 12,5mg begonnen en dat ging perfect. Die omreken tabellen die verschillen ook veel per land. Luister naar je lichaam gebruik die als tour guide.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal wel moeten Tim....probleem is nu juist vertrouwen hebben in mijn lijf door die stomme angst. Maar na 5 weken pure dikke vette ellende en 4,5 week van moeilijk/functioneel  moet dit ook maar gewoon, ik sta nog steeds :)

Pak bewust het weekend zodat ik hoop volgende week wel gewoon te kunnen werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Sannie:

Ik zal wel moeten Tim....probleem is nu juist vertrouwen hebben in mijn lijf door die stomme angst. Maar na 5 weken pure dikke vette ellende en 4,5 week van moeilijk/functioneel  moet dit ook maar gewoon, ik sta nog steeds :)

Pak bewust het weekend zodat ik hoop volgende week wel gewoon te kunnen werken.

Goed zo!

Bedenk er ook bij dat de diazepam de scherpe kantjes er afhaald en dan ook nog de microtapering. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Deligaf1:

Goed zo!

Bedenk er ook bij dat de diazepam de scherpe kantjes er afhaald en dan ook nog de microtapering. :)

Zo is dat, dank je wel dat je de positieve voordelen nog even aanhaalt :sun::) die zijn het makkelijkste om te vergeten, maar het allerbelangrijkste is dit proces!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Sannie:

k heb ze nog niet gehaald maar heb volgens mij van 2 en 1 Mg voorgeschreven gekregen...dus paar tegelijk innemen. Ik had begrepen dat er verschil van opvatting is qua equivalent...de psychiater hanteert ook 0,3 dus 15Mg oxa is 4,5mg dia....hij zet mij nu op 5mg. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat equivalent van 0,5 wellicht beter is, dan zou ik op 7,5mg dia uitkomen. Vandaar dat ik vroeg of dit kon en om die dosis in 2x te delen per dag.

Hij vond van niet en gewoon sochtends innemen de hele dosis. Ook niet omzetten, maar meteen oxa stoppen en overstap Dia en dat vind ik echt doodeng...maarja ik moet ergens beginnen. 

Ha @Sannie, alle omrekentabellen hanteren de factor 0,3 bi8j omzetting van Oxazepam in Diazepam. Bij de potentere middelen zoals Xanax en Lorazepam zie je soms verschillen in omrekenfactor naar Diazepam, maar bij Oxazepam lijken alle geleerden het wel eens over de 0,3. Nu is het natuurlijk wel zo, dat iedereen er anders op kan reageren en daarom is het niet onmogelijk dat het per individu iets kan verschillen. Toch denk ik dat 5 mg Diazepam qua omrekening veilig is. 

Het gaat je lukken. Het is precies wat je zegt, je staat nog steeds en dat zul je ook blijven doen. Succes! 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel @Cyclad58 voor jouw aanvulling!:) Helpt toch!

ik schrok net, mijn vader heeft paar maanden geleden Clonazapam gebruikt 3 wkn vanwege spierkrampen en is toen in 2 wkn weer afgebouwd omdat hij er echt depressief van werd....jeetje wat ben ik blij dat hij daarvan af is zonder kleerscheuren.

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Sannie:

Dank je wel @Cyclad58 voor jouw aanvulling!:) Helpt toch!

ik schrok net, mijn vader heeft paar maanden geleden Clonazapam gebruikt 3 wkn vanwege spierkrampen en is toen in 2 wkn weer afgebouwd omdat hij er echt depressief van werd....jeetje wat ben ik blij dat hij daarvan af is zonder kleerscheuren.

ik kan me je schrik zo goed voorstellen! Ik schrik ook altijd als mensen om me heen met zorg te maken krijgen en een benzo krijgen. Ik ben direct bang voor hun gezondheid. Komt natuurlijk voort uit mijn eigen trauma, en ik houd me altijd in, want ik weet rationeel dat het niet iedereen gebeurd. Maar ik mijn reactie van binnen is wel heftig. 

wat ik vaak zie gebeuren is dat mensen dus de eerste wel normaal kunnen stoppen met een benzo, maar dat de tweede keer het effect van afbouwen een stuk minder prettig is. Dus mogelijk is je vader er goed mee weggekomen omdat hij het nog niet eerder heeft gebruikt? Of mogelijk heeft hij er gewoon geen last van... dat kan ook. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Cyclad58:

Ha @Sannie, alle omrekentabellen hanteren de factor 0,3 bi8j omzetting van Oxazepam in Diazepam. Bij de potentere middelen zoals Xanax en Lorazepam zie je soms verschillen in omrekenfactor naar Diazepam, maar bij Oxazepam lijken alle geleerden het wel eens over de 0,3. Nu is het natuurlijk wel zo, dat iedereen er anders op kan reageren en daarom is het niet onmogelijk dat het per individu iets kan verschillen. Toch denk ik dat 5 mg Diazepam qua omrekening veilig is. 

Het gaat je lukken. Het is precies wat je zegt, je staat nog steeds en dat zul je ook blijven doen. Succes! 

gebruikt Asthon niet 0.5?  10 Oxa is daar 5 Dia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Kannietmeer:

ik kan me je schrik zo goed voorstellen! Ik schrik ook altijd als mensen om me heen met zorg te maken krijgen en een benzo krijgen. Ik ben direct bang voor hun gezondheid. Komt natuurlijk voort uit mijn eigen trauma, en ik houd me altijd in, want ik weet rationeel dat het niet iedereen gebeurd. Maar ik mijn reactie van binnen is wel heftig. 

wat ik vaak zie gebeuren is dat mensen dus de eerste wel normaal kunnen stoppen met een benzo, maar dat de tweede keer het effect van afbouwen een stuk minder prettig is. Dus mogelijk is je vader er goed mee weggekomen omdat hij het nog niet eerder heeft gebruikt? Of mogelijk heeft hij er gewoon geen last van... dat kan ook. :P

Nee hij heeft eerder benzos gebruikt....altijd gewoon mee kunnen stoppen...zonder noemenswaardige klachten, de bofkont! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei mito:

Hallo iedereen, ik dacht ik laat weer eens iets van me horen. Het gaat met mij goed (eigenlijk meer dan goed) ben nu 15 maanden op 0mg en kan (mag) zeggen dat er nog voortdurend verbetering is. Met name het gestructureerd en helder kunnen denken en doen zit nu in een duidelijke herstelfase. Lichamelijk zijn alle klachten nu wel verdwenen (is weer als vanouds behalve conditie, maar daar kan aan gewerkt worden). Ik kan ontzettend blij worden van mijn besluit om er helemaal mee te stoppen, ben lang bang geweest dat niet alles volledig zou herstellen. Maar kan jullie zeggen dat dat dus wel gebeurt (het duurt alleen zo lang en dat maakt dat het soms zo hopeloos voelt) Gevoelsmatig denk ik zo rond de twee jaar nodig te zijn voor volledig herstel.

Ik lees hier nog veel geworstel en velen een hevige strijd. Ik wilde jullie laten weten dat deze mogelijkheden ook voor jullie in het verschiet liggen.

Voor een ieder veel succes en doorzettings-vermogen toegewenst, volhouden is de enige optie tot herstel.

groet, mito

Wat fijn! Bedankt voor het delen van deze positieve vooruitgang :) 

Heb jij ergens jouw hele verhaal staan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...