bolletje Geplaatst 9 november 2018 Rapport Share Geplaatst 9 november 2018 Moghu lieverds, * Sannie als je h. arts niet achter jouw beslissing staat, misschien is het advies van Karel nog niet zo slecht Lieverds ik ben weer weg. Weer werken pfffffttttt. hahahahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 9 november 2018 Rapport Share Geplaatst 9 november 2018 (bewerkt) Hi lieverd, goede morgen. Ondanks die gekke vermoeide weken, lijk ik ineens weer een stapje vooruit te hebben gedaan. Beter slaap aan het begin van de nacht en kan met net iets minder slaap me toch gewoon goed houden overdag. Best lekker om een stapje in de goede richting te merken.@Sannie Je kan het lieverd! Houd vol. Je gaat dit helemaal halen, ookal is het proces nog niet helemaal goed op gang gekomen. Ik zou zeker niet het advies van Karel volgen, want stabiliseren gaat mogelijk nooit gebeuren als je tolerantieontwenning en tussentijdse ontwenning hebt. ( en die zijn beiden al aan de gang!) Je angst gaat ook zeker niet verdwijnen door te wachten. Je angst is niet geheel rationeel maar chemisch. Je weet wat de goede weg is, en iedereen in benzo ontwennning is bang voor een keus die gemaakt moet worden, en ook dat is heel normaal. Want de klachten die we ervaren, zijn nogal ingrijpend en destabiliserend. Ik begrijp je angst maar al te goed, want ik had het ook. Tegelijk was ik al zo doodziek dat ik niet anders kon dan omzetten en doorgaan. Ik lag toch al voor dood op de bank. Hierdoor heb ik geen seconde getwijfeld en ben ik gewoon het diepe in gedoken. Zwemmen of verzuipen, maar gaan! En jij kan dit lieverd! Je bent een super sterke vrouw, met alle kwaliteiten en inzichten om dit vol te houden. Samen met je lieve zoons en je vriend ( en je ouders?) ter ondersteuning en zorg, en met onze steun, ga jij dit varkentje gewoon wassen. En dan ben je niet langer een super sterke vrouw, maar gewoon Superwoman! Dikke knuffel lieverd. Je weet me te vinden. Ik hoop dat je snel bij de psychiater terecht kunt, want wachten is wel super irritant. Ik heb trouwens ook een stukje geschreven voor mensen die willen gaan afbouwen en hoe je je ook daar op kunt voorbereiden. Misschien goed om die eens te lezen en te kijken wat je kunt doen om gewoon je leven in staat van paraatheid te brengen, zodat je goed voorbereid aan de start staat zo meteen. Ik zal hem even opzoeken. 9 november 2018 bewerkt door Kannietmeer Ikdoeertoe reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sannie Geplaatst 9 november 2018 Rapport Share Geplaatst 9 november 2018 Je verdient je stapje vooruit @Kannietmeer Fantastisch geschreven! X Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 9 november 2018 Rapport Share Geplaatst 9 november 2018 @Sannie Ik sluit me aan bij KNM. Heb je toevallig nog een afspraak staan bij je HA? Mocht je die hebben dan zou je ook voor kunnen stellen of hij/zij een psychiater kan bellen en in overleg toch de omschakeling naar diazepam te kunnen maken. Hun hebben die bevoegdheid om dat te doen en jij staat dan niet door stil hier door. Wacht lijsten bij het GGZ zijn nu eenmaal veelste lang omdat ze onderbezet zijn. Afhankelijk in welke regio je woont hebben GGZ ziekenhuizen vaak ook nog een ander orgaan, bij ons heet dat indigo, hier zijn meestal de wacht tijden niet zo lang. Misschien een optie om daarna te kijken. Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sannie Geplaatst 9 november 2018 Rapport Share Geplaatst 9 november 2018 Ik heb komende week een afspraak al, kreeg ik net door van de HA. Dank jullie wel voor alle lieve en steunende berichten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 9 november 2018 Rapport Share Geplaatst 9 november 2018 6 uur geleden zei Sannie: Je verdient je stapje vooruit @Kannietmeer Fantastisch geschreven! X dank je wel ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karel12 Geplaatst 9 november 2018 Rapport Share Geplaatst 9 november 2018 12 uur geleden zei Kannietmeer: Hi lieverd, goede morgen. Ondanks die gekke vermoeide weken, lijk ik ineens weer een stapje vooruit te hebben gedaan. Beter slaap aan het begin van de nacht en kan met net iets minder slaap me toch gewoon goed houden overdag. Best lekker om een stapje in de goede richting te merken.@Sannie Je kan het lieverd! Houd vol. Je gaat dit helemaal halen, ookal is het proces nog niet helemaal goed op gang gekomen. Ik zou zeker niet het advies van Karel volgen, want stabiliseren gaat mogelijk nooit gebeuren als je tolerantieontwenning en tussentijdse ontwenning hebt. ( en die zijn beiden al aan de gang!) Je angst gaat ook zeker niet verdwijnen door te wachten. Je angst is niet geheel rationeel maar chemisch. Je weet wat de goede weg is, en iedereen in benzo ontwennning is bang voor een keus die gemaakt moet worden, en ook dat is heel normaal. Want de klachten die we ervaren, zijn nogal ingrijpend en destabiliserend. ............ Het was ook meer een gedachte die bij me opkwam dan een advies. Ik kan onmogelijk weten wat iemand anders het beste kan doen, en mijn gedachten hieromtrent zijn dus sterk gekleurd door mijn eigen ervaringen. Ik ben wel vanuit een in vele opzichten chaotische situatie langzaam in rustiger vaarwater terechtgekomen, met steun zowel uit spirituele hoek, een Bach remedie en voedingssupplementen. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik morgen niet weer in heel onrustig vaarwater terecht zou kunnen komen, en ik probeer dan ook, voor zover ik dat verantwoord vind, het ijzer te smeden als het heet is. Dat ijzer is wel al jaren geleden heet genoeg geweest, maar ik wist toen nog niets over heel geleidelijk afbouwen met een weegschaaltje of vloeibaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 13 november 2018 Rapport Share Geplaatst 13 november 2018 Op 9-11-2018 om 23:21 zei karel12: Het was ook meer een gedachte die bij me opkwam dan een advies. Ik kan onmogelijk weten wat iemand anders het beste kan doen, en mijn gedachten hieromtrent zijn dus sterk gekleurd door mijn eigen ervaringen. Ik ben wel vanuit een in vele opzichten chaotische situatie langzaam in rustiger vaarwater terechtgekomen, met steun zowel uit spirituele hoek, een Bach remedie en voedingssupplementen. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik morgen niet weer in heel onrustig vaarwater terecht zou kunnen komen, en ik probeer dan ook, voor zover ik dat verantwoord vind, het ijzer te smeden als het heet is. Dat ijzer is wel al jaren geleden heet genoeg geweest, maar ik wist toen nog niets over heel geleidelijk afbouwen met een weegschaaltje of vloeibaar. Akelig he dat het zo lang duur. Hoe ver ben jij nu met afbouwen en wat zijn je klachten momenteel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karel12 Geplaatst 13 november 2018 Rapport Share Geplaatst 13 november 2018 58 minuten geleden zei Kannietmeer: Akelig he dat het zo lang duur. Hoe ver ben jij nu met afbouwen en wat zijn je klachten momenteel? Ik ben nog niet zover met afbouwen maar ik ga voorlopig geen precieze milligrammen noemen. In het begin heb ik 2 maal 0,1 mg afgesneden van het 1 mg tabletje lorazepam. De eerste keer beviel heel goed, op de dag dat ik het de eerste keer deed voelde ik mij eigenlijk prettiger. De tweede keer beviel minder goed en een maand later kreeg ik enkele dagen echt een sterk ontwenningsgevoel. Ik heb verder ook wel enkele specifieke ontwenningsklachten gehad. Momenteel is mijn situatie ongeveer zoals die was voor het afbouwen met het verschil dat ik last heb van kleine spiertrekkinkjes hier en daar. Daar valt nu nog wel heel goed mee te leven maar ik zit er niet op te wachten dat die erger worden en ik ben niet van plan verder te gaan met de afbouw voordat die min of meer verdwenen zijn. Ik ben ook van plan te gaan microtaperen met stapjes van 0,01 mg. Als het goed bevalt ga ik dat vloeibaar doen omdat dit nauwkeuriger kan dan met een weegschaaltje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 13 november 2018 Rapport Share Geplaatst 13 november 2018 3 uur geleden zei karel12: Ik ben nog niet zover met afbouwen maar ik ga voorlopig geen precieze milligrammen noemen. In het begin heb ik 2 maal 0,1 mg afgesneden van het 1 mg tabletje lorazepam. De eerste keer beviel heel goed, op de dag dat ik het de eerste keer deed voelde ik mij eigenlijk prettiger. De tweede keer beviel minder goed en een maand later kreeg ik enkele dagen echt een sterk ontwenningsgevoel. Ik heb verder ook wel enkele specifieke ontwenningsklachten gehad. Momenteel is mijn situatie ongeveer zoals die was voor het afbouwen met het verschil dat ik last heb van kleine spiertrekkinkjes hier en daar. Daar valt nu nog wel heel goed mee te leven maar ik zit er niet op te wachten dat die erger worden en ik ben niet van plan verder te gaan met de afbouw voordat die min of meer verdwenen zijn. Ik ben ook van plan te gaan microtaperen met stapjes van 0,01 mg. Als het goed bevalt ga ik dat vloeibaar doen omdat dit nauwkeuriger kan dan met een weegschaaltje. Waarom wil je niet delen waarop je zit?? Met Lorazepam werken is een uitdaging apart, door de enorme potentie en het kleine tabletje. Je zegt Vloeibaar..... Hoe krijg je dat, door het zelf op te lossen; Of kan je lorazepam vloeibaar van de apotheek krijgen? Suspensie moet behoorlijk stabiel zijn om dat nauwkeuriger te laten zijn dan met een weegschaal die 0.001 kan meten. Ik weet wel van een Youtuber die het zelf maakt, dus ik weet dat het kan. Maar zou het nooit aanraden. Toch doen veel mensen het, en het werk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karel12 Geplaatst 16 november 2018 Rapport Share Geplaatst 16 november 2018 Op 13-11-2018 om 19:53 zei Kannietmeer: Waarom wil je niet delen waarop je zit?? Om mezelf geen onnodige druk op te leggen. Ik voel me relaxter door er niet te veel over te praten. Als ik het om een of andere reden nuttig zou vinden om er iets over te zeggen zou ik dat niet laten, maar dat is nu dus niet het geval. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karel12 Geplaatst 19 november 2018 Rapport Share Geplaatst 19 november 2018 Op 13-11-2018 om 19:53 zei Kannietmeer: Met Lorazepam werken is een uitdaging apart, door de enorme potentie en het kleine tabletje. Je zegt Vloeibaar..... Hoe krijg je dat, door het zelf op te lossen; Of kan je lorazepam vloeibaar van de apotheek krijgen? Suspensie moet behoorlijk stabiel zijn om dat nauwkeuriger te laten zijn dan met een weegschaal die 0.001 kan meten. Ik weet wel van een Youtuber die het zelf maakt, dus ik weet dat het kan. Maar zou het nooit aanraden. Toch doen veel mensen het, en het werk. @Kannietmeer Ik ben van plan uit te gaan van tabletjes en niet van vloeibare lorazepam uit de apotheek. Benzo's zijn voldoende oplosbaar in alcohol, en een geluk bij een ongeluk is dat het 1 mg tabletje oplosbaar is in slechts 2 ml Wodka. Dat is niet te veel alcohol. Het zou misschien wel nogal een gepriegel zijn maar ik zou kunnen proberen of me dat lukt en vervolgens met water verdunnen. Een ander geluk bij een ongeluk is dat lorazepam volgens mijn gegevens voldoende oplosbaar is in water, namelijk 80 mg/liter (Merck index), zodat ik niet eens alcohol nodig zou hebben. Gesteld dat dit allemaal toch niet betrouwbaar zou zijn dan kan ik nog altijd door lang genoeg stevig te schudden, met gesloten deksel, voor een korte tijd een soort homogene suspensie maken. Als ik dan snel genoeg met de spuit de benodigde vloeistof eruit haal zou dit ook moeten werken. Als ik er werkelijk in slaag een homogene verdeling van de de benzo te krijgen kan ik nauwkeuriger werken dan met een weegschaaltje, zeker bij lagere doses. Het weegschaaltje wijst weliswaar milligrammen aan maar is niet tot de milligram nauwkeurig. Afwijkingen van ca 2 mg zijn normaal. Bovendien is de lorazepam niet homogeen over het tabletje verdeeld, zodat bij kleine stukjes van een tablet het risico bestaat dat er toevallig veel of toevallig weinig lorazepam in aanwezig is. Bij een relatief kortwerkend middel als lorazepam zou dat erg vervelend zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 19 november 2018 Rapport Share Geplaatst 19 november 2018 3 uur geleden zei karel12: Bovendien is de lorazepam niet homogeen over het tabletje verdeeld, zodat bij kleine stukjes van een tablet het risico bestaat dat er toevallig veel of toevallig weinig lorazepam in aanwezig is. Bij een relatief kortwerkend middel als lorazepam zou dat erg vervelend zijn. Is dat wetenschap of een aanname? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karel12 Geplaatst 19 november 2018 Rapport Share Geplaatst 19 november 2018 1 uur geleden zei Cyclad58: Is dat wetenschap of een aanname? Ik heb mijn informatie van Benzobuddies, waar dat beweerd wordt door mensen die redelijk goed op de hoogte zijn. Zie bijvoorbeeld deze post: Pharmacist says that cutting is not reliable? Cyclad58 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 19 november 2018 Rapport Share Geplaatst 19 november 2018 (bewerkt) 7 uur geleden zei karel12: Bovendien is de lorazepam niet homogeen over het tabletje verdeeld, zodat bij kleine stukjes van een tablet het risico bestaat dat er toevallig veel of toevallig weinig lorazepam in aanwezig is. Bij een relatief kortwerkend middel als lorazepam zou dat erg vervelend zijn. absoluut onmogelijk. Ik heb deze theorie vaker gehoord toen ik moest gaan afbouwen en ben op onderzoek uitgegaan. Als je bekijkt in de fabriek hoe medicatie wordt gemaakt, dan is het onmogelijk om te constateren dat er mogelijk ergens in de pil meer lorazepam zit dan in een ander deel van de pil. (Het is als het zoeken naar zout in het water nadat het is opgelost. Of zout in je brood. ) Mijn punt is dat bij de suspentie alle factoren instabiel worden, waar bij de methode met weegschaal en vijl enkel de weegschaal voor enige afwijking kan zorgen, wat trouwens ook al gebeurd in de fabriek en in de apotheek etc, omdat ook zij werken met een weegschaal die 0,001 op de weegschaal heeft en ook deze is zo gevoelig, zelfs met een weegschaal van 1000 euro. Tegelijk moet iedereen gewoon doen waar hij zich goed bij voelt. Maar wel op basis van feiten en gevoel. Niet op basis van broodje aap verhalen en angst voor dingen die niet kloppen,. Ik hoop dat je geen aanstoot neemt aan wat ik zeg, want ik wil je alleen informeren. 19 november 2018 bewerkt door Kannietmeer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 19 november 2018 Rapport Share Geplaatst 19 november 2018 7 uur geleden zei karel12: ben van plan uit te gaan van tabletjes en niet van vloeibare lorazepam uit de apotheek Dat is nu juist stabiler omdat de apotheek de juiste compound gebruikt. De juist vloeistof waardoor het een homogene suspencie wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden