Spring naar bijdragen

onze huiskamer 4-11-2918


bolletje

Aanbevolen berichten

Slof slof, grrrr, pfffftt, au krak. Boem @@#$^&%$#. oeps sorry ik wist niet de de huiskamer al open stond. Vannacht krampen gehad in m'n benen:blush: Daardoor wat rottig geslapen. Had m'n magnesium tabletje vergeten.

Nu om 5.30 op. Ik ga dadelijk op een markt staan met kaarten. Ben benieuwd. Heb ik vaker gedaan. Dus.... tot vanavond lieve mensen.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Slof slof, grrrr, pfffftt, au krak. Boem @@#$^&%$#. oeps sorry ik wist niet de de huiskamer al open stond. Vannacht krampen gehad in m'n benen:blush: Daardoor wat rottig geslapen. Had m'n magnesium tabletje vergeten.

Nu om 5.30 op. Ik ga dadelijk op een markt staan met kaarten. Ben benieuwd. Heb ik vaker gedaan. Dus.... tot vanavond lieve mensen.:lips:

Slik ik ook sinds een poosje Magnesium van Davitamon voor de nacht, merk eigenlijk niets. 

Wat een ruknacht, kreeg eenmaal in bed de ene paniekaanval na de andere, duurde maar en duurde maar. Nu heb ik deze eigenlijk best goed onder controle, maar als ze dan blijven komen dan wordt de ademhaling echt moeilijk om te blijven doen. Half 6 wakker, meteen weer in paar paniek momenten. Heb denk ik op zn hoogst 3 uur geslapen. Ben maar  muziek gaan luisteren op mn telefoon  met oortjes. Weet echt niet hoe lang ik dit nog vol ga houden weinig slaap.

Fijne dag allemaal, wederom mooi zonnetje. Veel plezier op de markt @bolletje x

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @bolletje, hopelijk kun je ook even zitten op de markt en hoef je niet de hele tijd te staan. Heeft magnesium bij jou zoveel effect? Fijne marktdag!
 

Ha @Sannie dat slechte slapen is echt ruk. Ik weet er helaas alles van. Gelukkig maak je nog wel uurtjes, al is het te weinig. De verstoorde slaap is één van de meest voorkomende ontwenningsverschijnselen. Dat herstelt zich wel weer, maar vervelend blijft het. Erg goed dat je de paniekaanvallen onder controle hebt! Zolang dat gebeurt zal de frequentie ook steeds minder worden. Hold on! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 jammer genoeg allemaal ontstaan na Mn laatste afbouwpoging. Tot 4 weken terug had ik absoluut nergens last van qua slapen. Paniekaanvallen sindsdien ook echt stukken toegenomen, niet iedere dag, maar wel meer  elkaar ineens constant opvolgend. Pfff klaar mee, nu 3 wkn op hogere dosis en wat heeft het mij gebracht.....nog meer ellende. Moest vd huisarts en apotheker eerst maar stabiliseren en slapen....beiden lijken alleen maar erger te worden. Nou genoeg klaagzang weer...ben het spuugzat 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen toppers/ doorzetters, ik gelukkig weer es een betere nacht van 5 a6 uurtjes. Fijn opstaan zo met een rustiger lijf:)

Vrijocht. bezoekje natuurarts/ diëtist , ze wil dat nogmaals m'n ontlasting wordt getest op 2 andere parasieten en bloedonderzoek op Vt D gehalte. Ga ik di. doen tot dan ook sowieso probiotica stop, want zei vertelde dat wanneer je dat gebruikt er geen darmklachten meer horen te zijn. Benieuwd wat eruit komt, ook moet ik omega3 capsules gaan gebruiken en eigenlijk zoveel mogelijk de koolhydraten schrappen en 3 keer in de week zeker vette vis eten.

Hoop vanmiddag nog een heerlijk rondje in de :sun: te kunnen hardlopen. Zet 'm op allemaal :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Sannie:

@Cyclad58 jammer genoeg allemaal ontstaan na Mn laatste afbouwpoging. Tot 4 weken terug had ik absoluut nergens last van qua slapen. Paniekaanvallen sindsdien ook echt stukken toegenomen, niet iedere dag, maar wel meer  elkaar ineens constant opvolgend. Pfff klaar mee, nu 3 wkn op hogere dosis en wat heeft het mij gebracht.....nog meer ellende. Moest vd huisarts en apotheker eerst maar stabiliseren en slapen....beiden lijken alleen maar erger te worden. Nou genoeg klaagzang weer...ben het spuugzat 

Stabiliseren is wel een goed advies. Nu gaan goed slapen en stabiliseren wel aardig samen natuurlijk. Hopelijk stabiliseer je snel en kun je weer stappen maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Energiek:

Goedemorgen toppers/ doorzetters, ik gelukkig weer es een betere nacht van 5 a6 uurtjes. Fijn opstaan zo met een rustiger lijf:)

Vrijocht. bezoekje natuurarts/ diëtist , ze wil dat nogmaals m'n ontlasting wordt getest op 2 andere parasieten en bloedonderzoek op Vt D gehalte. Ga ik di. doen tot dan ook sowieso probiotica stop, want zei vertelde dat wanneer je dat gebruikt er geen darmklachten meer horen te zijn. Benieuwd wat eruit komt, ook moet ik omega3 capsules gaan gebruiken en eigenlijk zoveel mogelijk de koolhydraten schrappen en 3 keer in de week zeker vette vis eten.

Hoop vanmiddag nog een heerlijk rondje in de :sun: te kunnen hardlopen. Zet 'm op allemaal :heart:

Lekker hoor @Energiek vette vis! Heb zelf nog wat zalm in de koelkast liggen,. die gaat er vanmiddag aan. Heerlijk hardloopweertje vandaag, evenals gisteren. Ik heb gisteren mijn rondje gedaan op maximaal 75%, dat bevalt toch beter. Ik merkte dat ik altijd de neiging had om maar zo hard mogelijk te gaan, maar dat werkte averechts. Gisteren lekker gelopen!

Ik heb vannacht ongeveer 7 a 8 uur geslapen. Er was een tijd dat ik ook blij was met 5 a 6 uur. Ik merk dat ik dat nu eigenlijk te weinig vind. Leg ik mijn lat te hoog? Het lijkt er op! 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 & @Energiek wat fijn dat jullie beiden goed slapen, ook verdiend na alles wat er al is doorgemaakt door jullie :)

Klopt idd stabiliseren betekent denk ik ook redelijk slapen....dit is verre van het geval na drie weken op deze dosis. Wellicht wil ik ook te snel, de lat te hoog....zoals velen zoals ons die in de Benzooi terecht gekomen.

Gisteren wandeling niet gelukt, vandaag herkansing en mss wel even tuin laatste zomerperkgoed weghalen....ik ben nog in ontkenning dat het geen zomer meer is :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Sannie:

Ik overweeg visolie....ik lust eigenlijk alleen tonijn...is Makreel ook een vette vis?

Makreel is bij uitstek geschikt. Is zeker vette vis! En nog lekker ook!

Bij mij gaat het slapen overigens ook niet altijd even goed. Het is wisselend. De ene keer erg goed, de nacht erna kan ik zomaar weer uren wakker liggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Sannie:

 

Wat een ruknacht, kreeg eenmaal in bed de ene paniekaanval na de andere, duurde maar en duurde maar. Nu heb ik deze eigenlijk best goed onder controle, maar als ze dan blijven komen dan wordt de ademhaling echt moeilijk om te blijven doen. Half 6 wakker, meteen weer in paar paniek momenten.

.......

 

@Sannie 

Ken jij de Bach remedies?

De Bach remedie Rock Rose is bij uitstek geschikt ten tijde van een paniekaanval.

Volgens mijn mening dus niet zozeer om een aanval voor te zijn maar om in te zetten tijdens de aanval zelf.

Ook de remedie Star of Bethlehem kan dan nuttig zijn, deze wordt voorgeschreven voor het verwerken van een schok, bijvoorbeeld schrik.

Beide remedies zijn bestanddelen van de Rescue Remedy, die in alle noodgevallen wordt gebruikt, en die je eventueel ook zou kunnen proberen.

Ikzelf zet in noodsituaties de combinatie: Rock Rose, Star of Bethlehem, Cherry Plum, in. Maar dat doe ik slechts heel af en toe.

Cherry Plum werkt tegen angst om verstand, controle te verliezen.

 

In het boekje "Het werk van Dr. Edward Bach"  wordt Rock Rose als volgt omschreven:

 

ROCK ROSE

Hoofdkenmerken: PANIEK

Rock Rose biedt uitkomst bij aanvallen van paniek na betrokken te zijn geweest bij een ernstig ongeluk of aan de dood te zijn ontsnapt, of na getuige te zijn geweest van een ongeluk. Bij een acute bedreiging, zoals een natuurramp, plotselinge ziekte, overval, enz., raakt men als het ware verstijfd van angst, met een gevoel, van hulpeloosheid.

Een soortgelijke paniek kan ontstaan ten gevolge van nachtmerries (zie ook Rescue Remedy)

De toestand is gewoonlijk van korte duur en wordt veroorzaakt door een bepaalde crisis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Joehoe, ben ik weer.

Ik denk dat ik erg goed slaap op magnesium Nacht. Ben vaak zo weg. Ik denk een half uurtje. Houd dat eigenlijk niet zo goed bij, ook niet toen ik jaaaaaaren niet goed sliep.

Welk merk is het @bolletje ?

En word je er overdag niet suffiger door?

bewerkt door karel12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie bij mij is m'n slaap ook nog wisselend hoor, maar zit nu geloof ik in een stijgende lijn :heart:

hardlooprondje is gelukt, ook zeker niet voluit, maar afgelopen week ook al 4 avonden kunnen sporten en dat maakt me heel :D Ik heb vanmiddag een lekkere salade met tonijn als lunch gemaakt, maar haring, makreel en zalm is ook overheerlijk. Fijne avond allemaal, nu eerst heerlijk verse munt thee. Jezelf verwennen; heeeeeel belangrijk!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Hoi Karel,

Ik heb Magnesium Nacht van het Kruidvat omdat ik veel last had van krampen in m'n benen vooral 's nachts. 

dank je Bolletje.

Ik zie dat het timereleased is en de dagelijks aanbevolen hoeveelheid magnesium bevat.

Ik kan me wel voorstellen dat dit een effectieve en prettige manier is om het lichaam van magnesium te voorzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Energiek:

@Sannie bij mij is m'n slaap ook nog wisselend hoor, maar zit nu geloof ik in een stijgende lijn :heart:

hardlooprondje is gelukt, ook zeker niet voluit, maar afgelopen week ook al 4 avonden kunnen sporten en dat maakt me heel :D Ik heb vanmiddag een lekkere salade met tonijn als lunch gemaakt, maar haring, makreel en zalm is ook overheerlijk. Fijne avond allemaal, nu eerst heerlijk verse munt thee. Jezelf verwennen; heeeeeel belangrijk!!!

Jij bent toch al benzo vrij of nog niet? Volgens mij zijn de meeste hier er al doorheen toch of vergis ik mij? Deligaf nog niet, Dis ook niet maar hij/zij voelt zich beter.....Ad ook al? Durf niet in de berichten terug te zoeken.....doet mij geen goed :(

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Sannie:

Jij bent toch al benzo vrij of nog niet? Volgens mij zijn de meeste hier er al doorheen toch of vergis ik mij? Deligaf nog niet, Dis ook niet maar hij/zij voelt zich beter.....Ad ook al? Durf niet in de berichten terug te zoeken.....doet mij geen goed :(

Ja @Sannie, ik ben er zelfs al 11 maanden vanaf. Op zich heb ik niet heel veel last meer, hooguit nog af en toe een mindere nacht. 
Ik ben ook net 10 dagen van de Seroquel af, en het is een spannende tijd wegens privéroerselen, daarom is de rust nu even weg, maar dat kan ik moeilijk nog aan de benzo's wijten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Energiek:

@Sannie ja klopt hoor na 11 weken gebruik, sinds 10/9 weer benzo vrij. Klachten die ik heb,  hebben alleen betrekking op m'n slechte slapen, vannacht ook maar 1a 2 uurtjes met PCM en darmklachten. Meestal volgt daarna gelukkig weer een betere nacht, maar gaat heel langzaam.

Ik had ook geen al te beste nacht en eveneens darmklachten. Het valt mij op dat ik dat in de nacht van zondag op maandag vaker heb. Vannacht hooguit 5 uur geslapen. Is natuurlijk al beter dan 2 uur, maar toch. Het blijft soms behelpen, zeker met een fulltime baan.  Eigenlijk is het de enige klacht die ik nog heb, maar ik zou zo graag willen dat dat ook eens normaliseert. Ik blijf zo toch wat achter de feiten aanlopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 @Cyclad58 ondanks alles wat er speelt, zo fijn dat de rotzooi uit je systeem is! Ik werk ook FT zoals eerder gezegd nu nog halve dagen thuis, halve dagen op de zaak, ook omdat ik niet auto tijd zo'n stuk en dus afhankelijk van vervoer heen en terug (OV is geen optie).

Ik vind het zwaar en ben nog niet eens verder aan het afbouwen, maar geeft ok afleiding en ik hoop het echt vol te houden ook omdat ik bang ben voor het UWV traject. 

Knap hoe jij je erdoorheen knokt en die gebroken nachten nu zijn denk ik heel logisch gezien jouw privé situatie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-11-2018 om 11:23 zei Energiek:

Goedemorgen toppers/ doorzetters, ik gelukkig weer es een betere nacht van 5 a6 uurtjes. Fijn opstaan zo met een rustiger lijf:)

Vrijocht. bezoekje natuurarts/ diëtist , ze wil dat nogmaals m'n ontlasting wordt getest op 2 andere parasieten en bloedonderzoek op Vt D gehalte. Ga ik di. doen tot dan ook sowieso probiotica stop, want zei vertelde dat wanneer je dat gebruikt er geen darmklachten meer horen te zijn. Benieuwd wat eruit komt, ook moet ik omega3 capsules gaan gebruiken en eigenlijk zoveel mogelijk de koolhydraten schrappen en 3 keer in de week zeker vette vis eten.

Hoop vanmiddag nog een heerlijk rondje in de :sun: te kunnen hardlopen. Zet 'm op allemaal :heart:

er zijn zeeer veel verschillende stammen bacterien van probiotica. Soms kan had goed zijn uit te zoeken welke je precies moet hebben. Wisselen van soorten die verschillende stammen bevatten is ook een goede oplossing. En je moet sowieso meer dan 10miljard KVE ( kolonie vormende eenheden) slikken, anders is het ook zinloos is uit onderzoek gebleken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...