Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 29-10-2018


Kaida74

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen lieverds,

Heeft iedereen wat kunnen slapen? 

@Kannietmeer Tjonge wat heb je veel geslapen zeg! 

Zelf heb ik echt last van het uur verschil. Ik heb afgelopen nacht voor het eerst sinds de renovatie weer in mijn eigen huis geslapen. Ook gisteren de katten opgehaald. Dat was echt heel fijn. Maar het alleen slapen niet :( Ik werd steeds wakker door het felle licht wat over de gallerij hangt (een led strip die daglicht afgeeft, dwars door mijn verduisteringsgordijnen heen.... heel fijn, NIET!!) en was misselijk, draaierig en voelde alsof ik elk moment kon flauwvallen. Zo raar, nog nooit gehad. Ik heb een paar hapjes van mijn ontbijt genomen, een dextro erin en een paar slokken koffie. Maar meer kreeg ik er echt niet in. Bleh! 

Afgelopen vrijdag een gesprek gehad met de reïntergratieman van het UWV, afgelopen donderdag met GGZ. Ze verwijzen me door naar het WMO (vanuit de gemeente) en starten een begeleidings en sociaal team op. (of had ik dat al verteld?? pfff zeefhoofd) Vandaag toch maar een WW uitkering aangevraagd, omdat mijn ziektewet uitkering op 19-11 stopt. En ik ga sowieso in bezwaar, maar daar gaat ook weer veel tijd overheen. Ondertussen heb ik dan wel sollicitatieplicht..... pfffff ook dat er nog bij :( 

Dikke wave hier. Huilen staat me nader dan het lachen :( 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

zoals gewoonlijk heb ik goed kunnen slapen en heb nu 3 dagen op een rij goede dagen :)

1 November heb ik een afspraak bij de GGZ arts, ik hoop dat ik mijn taper dan iig door kan zetten naar 1mg. Nu heb ik de tijd en de rust daarvoor. Ik moet anders wachten tot dat ik een behandeling krijg en dat kan wel 2-3 maanden opzich laten wachten! En het is nog eens niet zeker dat ik deze krijg, dat was het advies om daar eerst op te wachten en dan naar 0mg.

ik zie dat meer als weggegooide tijd als ik daarop moet wachten.

Dus maar even afwachten tot donderdag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Zat gi.avond op de bank volop te gapen,  lag iets na half 11 in bed, en ruim 3 uur later nog steeds :-( wel een werkochtendje voor de boeg, dus toch beneden maar een inslaapborreltje ingeschonken. Zeker niet oke, maar ben dan zo ten einde raad midden in de nacht pffff, nog 3 uurtjes daardoor uit gestaan. Het werken ging redelijk en aansluitend langs de tandarts, 2 vullingen vervangen wel verdoofd, nu behoorlijk brak op de bank. Nu al ruim 7 weken van de oxazepam af , 10 Mg maar kan dit nog steeds zo'n effect hebben op mijn slaappatroon ? Wordt zo moedeloos van het lage energieniveau hierdoor..

Tips zijn van harte welkom :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, lees veel mee, sorry dat ik weinig reageer, soms trek ik het gewoon niet. Goed  om te horen dat het bij sommigen van jullie eindelijk kleine stapjes beter gaat, geeft hoop. Ik ben de afgelopen weken bezig geweest de HA zover te krijgen contact te leggen met de apotheker van de taperingsstrips. Uiteindelijk de vrolijke man zelf gesproken, ik ben nu nog  meer van het pad, zo irritant. Hij is geen voorstander van de omzetting van Oxa naar Dia. Hij vindt  vooral dat je eerst echt stabiel moet zijn en je goed voelt alvorens de tapering te starten. Heel logisch....maar ik heb 2 wkn Mn dosis opgehoogd naar 3x5 Mg en nog verre van stabiel. Voelt als verslagen....wil er af....maar snap idd ook wel dat je eerst een stabiel status bereiken. Ik wacht nog 2 weken af..

bewerkt door Sannie
Spelfouten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Energiek:

Goedemiddag,

Zat gi.avond op de bank volop te gapen,  lag iets na half 11 in bed, en ruim 3 uur later nog steeds :-( wel een werkochtendje voor de boeg, dus toch beneden maar een inslaapborreltje ingeschonken. Zeker niet oke, maar ben dan zo ten einde raad midden in de nacht pffff, nog 3 uurtjes daardoor uit gestaan. Het werken ging redelijk en aansluitend langs de tandarts, 2 vullingen vervangen wel verdoofd, nu behoorlijk brak op de bank. Nu al ruim 7 weken van de oxazepam af , 10 Mg maar kan dit nog steeds zo'n effect hebben op mijn slaappatroon ? Wordt zo moedeloos van het lage energieniveau hierdoor..

Tips zijn van harte welkom :)

Al heel knap dat je er vanaf bent! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, ik zit er over te denken om dit forum vaarwel te zeggen. 

Het gaat met mij helemaal niet goed. Heeft niets met de Lorazepam te maken waarvan ik afgebouwd ben, maar met enorme angsten en onrust in mijn lichaam nu mijn echtgenote vanmorgen is vertrokken en de echtscheiding wil aanvragen. 

Ik trek dit momenteel even allemaal echt niet. Aangezien ik geen verdovende medicatie wil moet ik er keihard doorheen, maar het voelt heel slecht.
Deze problematiek gaat het kader van dit forum te buiten, dus is het wellicht beter om me hier niet meer te laten zien. 

Allemaal het allerbeste, dappere benzo warriors! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wilde nog een tip delen:  Geert Verschaeve van Angstoverwinnen.com heeft een fantastische 16 weeks programma om l paniek/angst/agorafobie etc. aanvallen te begrijpen en aan te pakken. Hij heeft dit zelf jaren doorgemaakt. Ik heb er al zoveel aan gehad, ondanks de ontwenning en de daardoor toenemende paniekaanvallen, krijg ik ze inmiddels heel makkelijk weg. Mss een idee voor wie hier behoefte aan heeft de site eens te bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Cyclad58:

Hoi allemaal, ik zit er over te denken om dit forum vaarwel te zeggen. 

Het gaat met mij helemaal niet goed. Heeft niets met de Lorazepam te maken waarvan ik afgebouwd ben, maar met enorme angsten en onrust in mijn lichaam nu mijn echtgenote vanmorgen is vertrokken en de echtscheiding wil aanvragen. 

Ik trek dit momenteel even allemaal echt niet. Aangezien ik geen verdovende medicatie wil moet ik er keihard doorheen, maar het voelt heel slecht.
Deze problematiek gaat het kader van dit forum te buiten, dus is het wellicht beter om me hier niet meer te laten zien. 

Allemaal het allerbeste, dappere benzo warriors! 

 

Dacht dat ik een reactie had geplaatst, maar niet blijkbaar. Wat erg voor jou. Ik wens je veel kracht en sterkte toe, denk en let goed op jouzelf! Heb het 2x meegemaakt, mijn berichtenbox staat open mocht je er behoefte aan hebben. Hou je sterk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi allen, 

@Cyclad58 wat ontzettend naar voor je. Heel veel sterkte en succes!

Vandaag heb ik een gesprek gehad met de psychiater en die adviseerde me “inderdaad” om niet over te stappen naar diazepam. Hij zei dat ik wel kon minderen met 0,5 mg lorazepam per 1 tot 2 weken en dan door de zure appel heen te bijten....

Aangegeven dat ik dat echt niet trek, dus nu besloten om via taperingsstrips af te bouwen met Lorazepam. Vrij snel nog: eerste maand 1,5 mg naar 0,5 mg en tweede maand 0,5 - 0. Hoop dat dat lukt...

Vraag aan jullie, voelden jullie je helemaal goed toen jullie begonnen met afbouwen?

Ik voel me namelijk nog verre van mezelf: heel suf, moe, lichte duiziligheid, zenuwachtig gevoel, en vooral heel vlak gevoel (in de zin het niet kunnen ervaren van positieve emoties). 

Maar omdat ik denk/hoop dat dit allen mede veroorzaakt wordt door de lorazepam wil ik graag afbouwen... al vind ik het ook eng dat het nog erger gaat worden :(

Liefs en hopelijk ben ik net zo sterk als jullie!! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Hoi allemaal, ik zit er over te denken om dit forum vaarwel te zeggen. 

Het gaat met mij helemaal niet goed. Heeft niets met de Lorazepam te maken waarvan ik afgebouwd ben, maar met enorme angsten en onrust in mijn lichaam nu mijn echtgenote vanmorgen is vertrokken en de echtscheiding wil aanvragen. 

Ik trek dit momenteel even allemaal echt niet. Aangezien ik geen verdovende medicatie wil moet ik er keihard doorheen, maar het voelt heel slecht.
Deze problematiek gaat het kader van dit forum te buiten, dus is het wellicht beter om me hier niet meer te laten zien. 

Allemaal het allerbeste, dappere benzo warriors! 

 

Beste Ad,

Ik vind het erg voor je, ik wens je veel sterkte en kracht toe. Dat je het forum even wilt verlaten kan ik begrijpen, misschien toch als de verleiding te groot wordt kan je hier je verhaal toch met ons delen voor kracht en ondersteuning. 

Veel sterkte toegewenst 

Tim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Loraa:

Hi allen, 

@Cyclad58 wat ontzettend naar voor je. Heel veel sterkte en succes!

Vandaag heb ik een gesprek gehad met de psychiater en die adviseerde me “inderdaad” om niet over te stappen naar diazepam. Hij zei dat ik wel kon minderen met 0,5 mg lorazepam per 1 tot 2 weken en dan door de zure appel heen te bijten....

Aangegeven dat ik dat echt niet trek, dus nu besloten om via taperingsstrips af te bouwen met Lorazepam. Vrij snel nog: eerste maand 1,5 mg naar 0,5 mg en tweede maand 0,5 - 0. Hoop dat dat lukt...

Vraag aan jullie, voelden jullie je helemaal goed toen jullie begonnen met afbouwen?

Ik voel me namelijk nog verre van mezelf: heel suf, moe, lichte duiziligheid, zenuwachtig gevoel, en vooral heel vlak gevoel (in de zin het niet kunnen ervaren van positieve emoties). 

Maar omdat ik denk/hoop dat dit allen mede veroorzaakt wordt door de lorazepam wil ik graag afbouwen... al vind ik het ook eng dat het nog erger gaat worden :(

Liefs en hopelijk ben ik net zo sterk als jullie!! 

 

@Loraa

De afbouw zoals jij hierboven beschrijft is echt snel. Bij elke dosis reductie kan het wel van 2 tot 4 weken duren voordat je weer een beetje stabiel bent. Het kan ook zijn dat je lichaam het snel op pakt. 

Afbouwen is echt een hel, het is ook erg persoons afhankelijk. Ik ben een keer CT gestopt door ontwentendheid van mij en mijn huisarts toen kwam ik bij de crisis dienst te recht.  Toen weer op een hogere dosis gezet.

Dit heb ik geprobeerd af te bouwen met het 6 weeks afbouw schema die ontwenningsklinieken handteren dit heb ik tot van 15mg dia tot 9 mg volgehouden.

Daarna heb ik de micro taper ingezet van 9mg tot 2 waar ik nu op zit.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Loraa ik vind dit ook heel erg snel klinken. Met de taperingstrip is het juist zaak om de patiënt de lead te laten hebben over de snelheid van afbouwen....liever te lang dan te kort. Dit vul je samen in met de voorschrijver....je kunt er ook drie maand, 6 maanden etc over doen. 

Ik was vanmiddag echt zo overstuur, eerst janken bij  psycholoog, pure frustratie en woede over het onbegrip, daarna thuis nog Ff flink en misschien gek, ik voel me nu echt wat beter.

Ik moet nu eerst stabiel worden na de ophoging van de oxa. Dat is na 2 wkn nog niet volledig het geval. Pas daarna ga ik starten en het voorstel van 3 mnd voor 3x5 Mg ga ik echt niet doen....het is al lastig genoeg:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Cyclad58:

Hoi allemaal, ik zit er over te denken om dit forum vaarwel te zeggen. 

Het gaat met mij helemaal niet goed. Heeft niets met de Lorazepam te maken waarvan ik afgebouwd ben, maar met enorme angsten en onrust in mijn lichaam nu mijn echtgenote vanmorgen is vertrokken en de echtscheiding wil aanvragen. 

Ik trek dit momenteel even allemaal echt niet. Aangezien ik geen verdovende medicatie wil moet ik er keihard doorheen, maar het voelt heel slecht.
Deze problematiek gaat het kader van dit forum te buiten, dus is het wellicht beter om me hier niet meer te laten zien. 

Allemaal het allerbeste, dappere benzo warriors! 

 

Hey Ad, 

Wat een rotnieuws :( je hebt de laatste tijden wel echt het een en het ander voorgeschoteld gekregen om jezelf doorheen te slaan. Ik ken je niet heel goed maar voelde me ontzettend welkom op dit forum dankzij jou. Je hebt me hele goede en stabiele info gegeven en door jouw berichtjes voelde ik me vaak wat meer gerust gesteld, ik denk dat anderen daar over mee kunnen praten. Ik begrijp je keuze om het forum achter je te laten. Mochten we ooit iets kunnen betekenen schroom dan niet. Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd.. maar iets zegt me dat je ook hier weer bovenop gaat komen en jezelf nog dieper gaat leren kennen. Je bent een topper Ad! 

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Ik wil je hier niet kwijt... ik denk niemand niet. Maar ik begrijp wat je zegt als geen ander. Dit doet je wereld schudden op zijn grondvesten. Maar toch hoop ik dat we je hier snel weer tegenkomen. We zijn al 1,5 hier samen aan het optrekken, al ben ik soms wat meer afwezig voor mijn gevoel dan jij.
Heel veel sterkte met de privé situatie!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel lieve Liz. Ik ben nog niet weg hoor en eigenlijk wil ik dat ook helemaal niet. Ik kan je wel vertellen dat de behoefte aan een benzo nu bijzonder groot is. Vandaag ook weer een doorworsteldag. 

Ach en weet je, ik ken mezelf een beetje inmiddels, waarschijnlijk kan ik het niet eens laten om hier soms wat te posten, zeker bij vragen van afbouwers

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Cyclad58:

Dank je wel lieve Liz. Ik ben nog niet weg hoor en eigenlijk wil ik dat ook helemaal niet. Ik kan je wel vertellen dat de behoefte aan een benzo nu bijzonder groot is. Vandaag ook weer een doorworsteldag. 

Ach en weet je, ik ken mezelf een beetje inmiddels, waarschijnlijk kan ik het niet eens laten om hier soms wat te posten, zeker bij vragen van afbouwers

 

Blijf doen waar je goed in bent Ad. De manier waarop je mensen hier steunt is zeer waardevol. Dat er in relaties soms breuken ontstaan die niet meer te lijmen lijken, doen geen afbreuk aan de held die je al bent, door af te bouwen en iedereen hier te steunen. Je bent moedig en sterk en vecht je er dapper doorheen, elke keer weer. Als je niet bang zou zijn af en toe, had je geen moed nodig gehad, niet waar!? En juist omdat je die strijd kent, weet je ook hoe je dapper moet zijn, ondanks de onzekerheid, ondanks de moeilijke gevoelens.

Als je ooit even wilt praten dan ben ik er. Daar kan je op rekenen. Ik geloof in je, en ik geloof in herstel. Je bent niet alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kannietmeer:

Blijf doen waar je goed in bent Ad. De manier waarop je mensen hier steunt is zeer waardevol. Dat er in relaties soms breuken ontstaan die niet meer te lijmen lijken, doen geen afbreuk aan de held die je al bent, door af te bouwen en iedereen hier te steunen. Je bent moedig en sterk en vecht je er dapper doorheen, elke keer weer. Als je niet bang zou zijn af en toe, had je geen moed nodig gehad, niet waar!? En juist omdat je die strijd kent, weet je ook hoe je dapper moet zijn, ondanks de onzekerheid, ondanks de moeilijke gevoelens.

Als je ooit even wilt praten dan ben ik er. Daar kan je op rekenen. Ik geloof in je, en ik geloof in herstel. Je bent niet alleen.

Wat een mooie en lieve woorden Liz @Kannietmeer, dank je wel. 
Bedankt voor je aanbod, ik weet je te vinden!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎29‎-‎10‎-‎2018 om 11:47 zei Kaida74:

Goeiemorgen lieverds,

Heeft iedereen wat kunnen slapen? 

@Kannietmeer Tjonge wat heb je veel geslapen zeg! 

Zelf heb ik echt last van het uur verschil. Ik heb afgelopen nacht voor het eerst sinds de renovatie weer in mijn eigen huis geslapen. Ook gisteren de katten opgehaald. Dat was echt heel fijn. Maar het alleen slapen niet :( Ik werd steeds wakker door het felle licht wat over de gallerij hangt (een led strip die daglicht afgeeft, dwars door mijn verduisteringsgordijnen heen.... heel fijn, NIET!!) en was misselijk, draaierig en voelde alsof ik elk moment kon flauwvallen. Zo raar, nog nooit gehad. Ik heb een paar hapjes van mijn ontbijt genomen, een dextro erin en een paar slokken koffie. Maar meer kreeg ik er echt niet in. Bleh! 

Afgelopen vrijdag een gesprek gehad met de reïntergratieman van het UWV, afgelopen donderdag met GGZ. Ze verwijzen me door naar het WMO (vanuit de gemeente) en starten een begeleidings en sociaal team op. (of had ik dat al verteld?? pfff zeefhoofd) Vandaag toch maar een WW uitkering aangevraagd, omdat mijn ziektewet uitkering op 19-11 stopt. En ik ga sowieso in bezwaar, maar daar gaat ook weer veel tijd overheen. Ondertussen heb ik dan wel sollicitatieplicht..... pfffff ook dat er nog bij :( 

Dikke wave hier. Huilen staat me nader dan het lachen :( 

 

Sterkte, lieve @Kaida74, is het vandaag wat beter gegaan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-10-2018 om 17:28 zei Sannie:

Wilde nog een tip delen:  Geert Verschaeve van Angstoverwinnen.com heeft een fantastische 16 weeks programma om l paniek/angst/agorafobie etc. aanvallen te begrijpen en aan te pakken. Hij heeft dit zelf jaren doorgemaakt. Ik heb er al zoveel aan gehad, ondanks de ontwenning en de daardoor toenemende paniekaanvallen, krijg ik ze inmiddels heel makkelijk weg. Mss een idee voor wie hier behoefte aan heeft de site eens te bekijken.

Bedankt voor de tip @Sannie

Hier wil ik ook wel eens wat meer van weten (door de site te bekijken en mogelijk het programma te volgen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei karel12:

Bedankt voor de tip @Sannie

Hier wil ik ook wel eens wat meer van weten (door de site te bekijken en mogelijk het programma te volgen)

Ik kan alleen maar zeggen dat het mij al veel gebracht heeft ondanks de benzoshit. Ik ben niet meer bang voor mijn paniekaanvallen en krijg ze supergoed weggewerkt. Je moet er echr wel wat voor doen, maar echt  aanrader en de investering waard, die je overigens terugkrijgt als het na 16 weken en dus einde van de sessies niet heeft geholpen. Ook reageer Geert heel fijn op je vragen per email. Zeker doen, succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Sannie:

Ik kan alleen maar zeggen dat het mij al veel gebracht heeft ondanks de benzoshit. Ik ben niet meer bang voor mijn paniekaanvallen en krijg ze supergoed weggewerkt. Je moet er echr wel wat voor doen, maar echt  aanrader en de investering waard, die je overigens terugkrijgt als het na 16 weken en dus einde van de sessies niet heeft geholpen. Ook reageer Geert heel fijn op je vragen per email. Zeker doen, succes! 

Dank je :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag mij ook af of er wisselwerking is met andere medicatie en een eventuele overstap naar Dia voor de afbouw. Ik slik namelijk ook bètablokker Amlodipine en Metoprolol vanwege chronische hoge bloeddruk en chronisch te snelle pols (eerste paniekaanval was deze 200+ op de EH) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...