Spring naar bijdragen

Huiskamer 26-10-18


Kannietmeer

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allemaal!

Vannacht weer 10 uur geslapen. Wow... in twee dagen 23 uur bij elkaar. Is toch best bizar?

Wat een regen!! Bleh....... Daar heb ik toch echt geen zin in hoor. Maar zal er doorheen moeten want ik heb zo een afspraak met een vriendin/kennis uit een vorig leven. Heb haar denk ik 10 jaar zeker niet gezien. Geen idee hoe het zal gaan.

Hoe gaat het met jullie? Beetje vol te houden?

@Deligaf1Hoe is het lieverd? Kan je wel werken nog of ook niet meer?

@Kaida74Zijn ze ook nog steeds aan het verbouwen?  Hoe voel jij je vandaag?

@Weegschaal81 Hoe gaat het met jouw klachten? Echt niet meer zo erg? De afbouw is gewoon goed gevallen?

Ook als ik je naam niet noem, voel je vrij aan te schuiven in onze huiskamer. Ik hoor graag hoe het met je gaat en wil je graag laten weten dat het echt beter wordt. Het lijkt soms onmogelijk, maar dat is het niet. Je zal beter worden en herstellen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal! 

Hopelijk gaat het jullie stukje bij beetje beter. Ik ben nog niet hersteld van de massage van dinsdag. Ze lijkt echt iets geraakt te hebben, gelukkig zei de dokter dat alles goed was, dus ik vertrouw erop dat er niks ergs is maar ho-ly *  mijn coördinatie is in drie dagen tijd even 10 keer verslechterd, word s'nachts meerdere keren verstijfd wakker en mijn brein voelt weer heel akelig en drukkend ( dit herken ik nog van vorig jaar ) ik denk dat de ontwenning en de boosheid ( op de masseuse ) meespeelt, ohhhh ik kan dr iets doen joh, had alles uitgelegd en dan nog kneep ze mijn schedel fijn alsof t n walnoot was. Ugh, oké genoeg gerant. 

@Kannietmeer wat fijn zo veel slapen! Slapen is herstel :)! 

Groetjes aan jullie xxx 

ohja weer een goede video voor als het even niet meer gaat: 

https://youtu.be/P_r8wBUpOQU

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal,

Ik heb al een week niet meegelezen, maar als ik het bericht van @Kannietmeerzie, gaat het met een paar weer wat minder dan de vorige keer dat ik hier was. Weet je, ik heb geleerd dat het echt een rollercoaster is. Een rollercoaster van gevoelens, van emoties, van hoe het lichamelijk gaat. Ik ben niet zo lang aan de pillen geweest en toch zijn de symptomen die ik had - en soms nog een beetje heb - gelijk aan die van jullie. Toen ik dacht gek te worden, waren er mensen die tegen mij zeiden, hetzelfde te voelen of te hebben gevoeld. Dat hiep. Ok, ik was en ben niet zo goed in het naast mij neer leggen en erin berusten. Maar ik bleef het wel in mijn achterhoofd houden. En nu, 10 maanden later, gaat het echt stukken beter. Het enige wat ik nog heb, is dat ik zelden een nacht doorslaap, meestal niet meer dan 6 uur slaap pak per nacht, overdag nog steeds liever niet ga liggen, en af en toe wat onrustig ben. Dat vooral als ik een paar dagen minder dan die 6 uur slaap.

Wat is er allemaal weg, en dan moet ik even diep nadenken, maar het helpt jullie wellicht vertrouwen houden:
- Angst voor douchen, ik douchte met de badkamerdeur en de deur van de douche open en maar heel kort.
- Nachtmerries.
- Bijna niet slapen.
- Trillen, de hele dag voelde ik een trilling. Niemand zag het, het kwam van binnenuit
- Overgevoeligheid voor geluid.
- Hoofdpijnen.
- Extreme angst en paniekaanvallen. Vooral als ik alleen thuis was. Buiten in de frisse lucht ging het wel.
- Niet stil kunnen zitten. Tijdens het eten stond ik meerdere keren op en de baby een fles geven, deed ik lopend.
- Huilen, huilen, huilen.
- Constante druk op mijn oren.
- Slecht zien (is bijna weg, maar toch nog niet helemaal).
- Depressieve gevoelens (heb ik niet meer, hooguit af en toe als ik een beetje angst voel: o jee, nog steeds).
- Angst voor liggen overdag (de angst is weg en op de bank voel ik mij relax, maar overdag in bed, is nog wat onrustig).
- Angst voor het zwembad.
- Alles zwaar overdenken.
- Afgevlakte gevoelens.

Misschien vergeet ik nog wat, maar dit is al best veel. En het grootste deel is weg lieverds!! Ja, ik kom hier af en toe klagen, maar dan heb ik dus onrust in mijn lichaam. Maar dat is lang niet zoals het was. Lang niet.

Dus herken je dingen van hierboven? Het gaat over! Echt! Maar het duurt lang, helaas.

@kannietmeer Wat kun jij toch lekker tukken. Die gave mis ik echt nog wel, terwijl dat misschien wel juist mijn kracht was. Maar ik klaag niet. Ik val over het algemeen snel in slaap en als ik wakker word (3 of 4 keer per nacht) dan slaap ik aardig snel weer in...meestal.
@204yha Jij bent je slechter gaan voelen na een massage? Ik heb ontspanningsmassages gehaald aan het begin. Heerlijk, maar ik bleef van binnen trillen, dat zorgde toch voor een onrustig gevoel. Waardoor ik weer moest huilen dat ik er niet meer van kon genieten. Maar mijn hoofd is toen niet aangeraakt. Mijn pedicure doet wel eens een voetmassage geven, dat heeft wel altijd geholpen voor ontspanning. Misschien een goede tip voor jou.
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

@Kannietmeer

Gisteren had ik een goede dag vandaag redelijk.

Ben vandaag met HRM, re-intergratie coach en de bedrijfsarts op gesprek geweest over het stoppen met werken. Het zit wat complexer in elkaar dan verwacht, Omdat mijn werkgever eigen zorg drager is zijn hun verantwoordelijk voor mij, als ik dan een ziekte wet WW aanvraag dan wordt er van het UWV uit gezegd dat mijn werkgever daar verantwoordelijk voor is dus ben ik weer terug bij af. Ze kijken wat juridisch mogelijk is want voor dat ik daar kwam werken liep ik ook al met problemen rond en dat zou een mogelijkheid kunnen zijn om daarop terug te vallen en zo alsnog bij het UWV een ziektewet uitkering aan kunnen vragen. Dit gaan ze uitzoeken verder en hoor volgende week er meer van.

Gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Deligaf1:

Hallo,

@Kannietmeer

Gisteren had ik een goede dag vandaag redelijk.

Ben vandaag met HRM, re-intergratie coach en de bedrijfsarts op gesprek geweest over het stoppen met werken. Het zit wat complexer in elkaar dan verwacht, Omdat mijn werkgever eigen zorg drager is zijn hun verantwoordelijk voor mij, als ik dan een ziekte wet WW aanvraag dan wordt er van het UWV uit gezegd dat mijn werkgever daar verantwoordelijk voor is dus ben ik weer terug bij af. Ze kijken wat juridisch mogelijk is want voor dat ik daar kwam werken liep ik ook al met problemen rond en dat zou een mogelijkheid kunnen zijn om daarop terug te vallen en zo alsnog bij het UWV een ziektewet uitkering aan kunnen vragen. Dit gaan ze uitzoeken verder en hoor volgende week er meer van.

Gr

O je gaat stoppen met werken @Deligaf1 Wel zorgen dat je een uitkering krijgt hoor! Maar daar ben je geloof ik al mee bezig. Nu kun je je wel focussen op herstel en misschien - om je ook weer niet te veel te focussen - kun je wel wat vrijwilligerswerk gaan doen. Staat ook altijd goed op je cv. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jeshen heel fijn die opsomming van jou vooral mbt het slapen. Had vorige week het gevoel dat m'n slaapritme weer wat terug kwam, maar deze week gaat het zo mega slecht :-( wordt er erg moedeloos, verdrietig van. Zowel ma als di. geen oog dichtgedaan, woe. nacht met extra melatonine gelukkig wel weer es 7 uurtjes, maar afgelopen nacht weer niet kunnen inslapen, uit pure wanhoop neem ik dan een borreltje / mixje en ben dan even 2 uurtjes uit. Maar nu dus gehele dag weer onrust, rot in m'n lijf pfffff. Ben zo het vertrouwen kwijt. Vanavond maar een warm bad proberen, morgen op Fam bezoek in Brabant. @Kannietmeer ooo wat lijkt me dat fijn zowel slaap, met 6 uurtjes ervan ben ik al heel blij. Normaal gesproken maakte ik ook altijd 7 u per nacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Kannietmeer:

Hi there,

 

Een shiatsu massage is mogelijk ook niet de juist vorm van massage die je nu voor jezelf moet hebben. Die werken met het herstellende vermogen van je lichaam door op drukpunten te drukken die in hun geneeswijze relatie hebben met organen enzo. ( ff zonder opzoeken uit mijn hoofd). Die plekken doen altijd pijn. Dus de massage is dan nooit ontspannend maar pijnlijk is mijn ervaring. Voor een fijne massage kan je beter naar een massage salon zoeken en goed aangeven wat je wilt. Ook tijdens de massage aangeven of het juist steviger of zachter moet of dat je graag wilt dat ze aandacht hebben voor een bepaald gebied. Dan komt het altijd goed.

Dat je hoofd er naar van is kan ik me voorstellen. En dat kan echt heel goed. Door de massage worden ook extra gifstoffen het lichaam in gestuwd die er weer uit moeten. Veel drinken en rust nemen ( standaard bij een massage nodig). Ook als ze je hoofd niet eens had aangeraakt had dit kunnen gebeuren ben ik bang. Neem je rust en drink extra , en het gaat echt ook weer weg. Vervelend is het wel!!

Die klunzigheid is zo herkenbaar. Ik reageer vaak net te laat. Zo ging ik twee weken terug door het rode licht met een snertboete tot gevolg. 0,9 seconden was het rood. Nog net niet 1..... zucht.... Ik reageer gewoon niet snel genoeg soms. Zo heb ik ook periodes onder de blauwe plekken gezeten. Herkenbaar?

Het gaat lang duren, en langzaam is inderdaad beter. Het GGZ moet niet zeuren. Wel fijn dat er hulptroepen worden ingeschakeld en dat je het dus niet alleen hoeft te doen. Probeer niet te veel van jezelf te eisen lieverd. Nergens voor nodig.  Bezwaar maken is heel verstandig... gewoon proberen. UWV. Dat heb ik zelfs tegen de boete voor het door rood rijden gedaan... wie weet helpt het.

 

Ik ben gisteren iets te laat gaan slapen, 2 uur in de nacht, en was al doodmoe woensdag. Dan ben ik al om 7 uur uit de veren. Terwijl ik bij mijn broer en schoonzusje was gisteren, en eigenlijk zou blijven slapen, voelde ik al dat ik zo moe was dat ik beter naar huis kon rijden. Braaf gedaan. vervolgens wilde ik nog even ontspannen op de bank en lag ik er dus veel te laat in. Vervolgens heb ik geslapen tot 15.00 uur....Gewoon 13 uur geslapen. En ik had eigenlijk nog wel kunnen doorslapen, maar heb dat maar niet gedaan. Is toch te bizar???

Voel me nou zo raar...! Dus nu pieker ik over ritme en regelmaat en of dat de boosdoener is. Houten hoofd hier en nog steeds moe.

 

1 uur geleden zei Jeshen:

Beste allemaal,

Ik heb al een week niet meegelezen, maar als ik het bericht van @Kannietmeerzie, gaat het met een paar weer wat minder dan de vorige keer dat ik hier was. Weet je, ik heb geleerd dat het echt een rollercoaster is. Een rollercoaster van gevoelens, van emoties, van hoe het lichamelijk gaat. Ik ben niet zo lang aan de pillen geweest en toch zijn de symptomen die ik had - en soms nog een beetje heb - gelijk aan die van jullie. Toen ik dacht gek te worden, waren er mensen die tegen mij zeiden, hetzelfde te voelen of te hebben gevoeld. Dat hiep. Ok, ik was en ben niet zo goed in het naast mij neer leggen en erin berusten. Maar ik bleef het wel in mijn achterhoofd houden. En nu, 10 maanden later, gaat het echt stukken beter. Het enige wat ik nog heb, is dat ik zelden een nacht doorslaap, meestal niet meer dan 6 uur slaap pak per nacht, overdag nog steeds liever niet ga liggen, en af en toe wat onrustig ben. Dat vooral als ik een paar dagen minder dan die 6 uur slaap.

Wat is er allemaal weg, en dan moet ik even diep nadenken, maar het helpt jullie wellicht vertrouwen houden:
- Angst voor douchen, ik douchte met de badkamerdeur en de deur van de douche open en maar heel kort.
- Nachtmerries.
- Bijna niet slapen.
- Trillen, de hele dag voelde ik een trilling. Niemand zag het, het kwam van binnenuit
- Overgevoeligheid voor geluid.
- Hoofdpijnen.
- Extreme angst en paniekaanvallen. Vooral als ik alleen thuis was. Buiten in de frisse lucht ging het wel.
- Niet stil kunnen zitten. Tijdens het eten stond ik meerdere keren op en de baby een fles geven, deed ik lopend.
- Huilen, huilen, huilen.
- Constante druk op mijn oren.
- Slecht zien (is bijna weg, maar toch nog niet helemaal).
- Depressieve gevoelens (heb ik niet meer, hooguit af en toe als ik een beetje angst voel: o jee, nog steeds).
- Angst voor liggen overdag (de angst is weg en op de bank voel ik mij relax, maar overdag in bed, is nog wat onrustig).
- Angst voor het zwembad.
- Alles zwaar overdenken.
- Afgevlakte gevoelens.

Misschien vergeet ik nog wat, maar dit is al best veel. En het grootste deel is weg lieverds!! Ja, ik kom hier af en toe klagen, maar dan heb ik dus onrust in mijn lichaam. Maar dat is lang niet zoals het was. Lang niet.

Dus herken je dingen van hierboven? Het gaat over! Echt! Maar het duurt lang, helaas.

@kannietmeer Wat kun jij toch lekker tukken. Die gave mis ik echt nog wel, terwijl dat misschien wel juist mijn kracht was. Maar ik klaag niet. Ik val over het algemeen snel in slaap en als ik wakker word (3 of 4 keer per nacht) dan slaap ik aardig snel weer in...meestal.
@204yha Jij bent je slechter gaan voelen na een massage? Ik heb ontspanningsmassages gehaald aan het begin. Heerlijk, maar ik bleef van binnen trillen, dat zorgde toch voor een onrustig gevoel. Waardoor ik weer moest huilen dat ik er niet meer van kon genieten. Maar mijn hoofd is toen niet aangeraakt. Mijn pedicure doet wel eens een voetmassage geven, dat heeft wel altijd geholpen voor ontspanning. Misschien een goede tip voor jou.
 

 

Herken echt alle klachten , wat fijn voor jou en hoopvol voor ons dat we hier echt vanaf gaan komen. Ik ben nu 12 mnden  zonder maar helaas nog niet zo ver als jij!soms wel betere dagen , dus volhouden maar!Geniet maar van je bijna weer helemaal gezonde lijf lieverd!

liefs Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Eleo, wat een verhalen  allemaal he?  Ik zelf 13 mnd laatste oxzazapam, nu ook nog dagedn, die echt minder zijn, veel spierpijn in mijn benen, ik denk dat mijn chronische stress daarop vast is gaan zitten,  zenuwgestel duurt zolang herstellen als je wat ouder bent, maar, ook wij komen steeds verder, liefs Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei 204yha:

Hoi allemaal! 

Hopelijk gaat het jullie stukje bij beetje beter. Ik ben nog niet hersteld van de massage van dinsdag. Ze lijkt echt iets geraakt te hebben, gelukkig zei de dokter dat alles goed was, dus ik vertrouw erop dat er niks ergs is maar ho-ly sh*t mijn coördinatie is in drie dagen tijd even 10 keer verslechterd, word s'nachts meerdere keren verstijfd wakker en mijn brein voelt weer heel akelig en drukkend ( dit herken ik nog van vorig jaar ) ik denk dat de ontwenning en de boosheid ( op de masseuse ) meespeelt, ohhhh ik kan dr iets doen joh, had alles uitgelegd en dan nog kneep ze mijn schedel fijn alsof t n walnoot was. Ugh, oké genoeg gerant. 

@Kannietmeer wat fijn zo veel slapen! Slapen is herstel :)! 

Groetjes aan jullie xxx 

ohja weer een goede video voor als het even niet meer gaat: 

https://youtu.be/P_r8wBUpOQU

echt geen shiatsu meer doen. Drukpunten die moeten stimuleren dat je immuunsysteem aan de slag gaat kan je lichaam helemaal niet aan nu. Die is al mega hard aan het werk. Ik hoop dathet snel bijtrekt hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sinds een week of twee ook zulke spierpijn in mijn benen , ongelooflijk.Ook nek en halsspieren staan soms strak! Ben vanmiddag bij chiropractor geweest , heb ook wat rek oefeningen voor mijn nek gekregen.zo is het Guusje , wij gaan ook helemaal herstellen . Sterkte weer voor iedereen! Liefs Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jeshen Ik slaap echt een gat in de dag inderdaad. Niet normaal gewoon. Als ik het niet doe, ben ik ook gewoon de klos en voel ik me zieker en kan ik minder hebben. Ik hoop dat het snel nog beter wordt bij jou! Maar ja, je werkt ook al en hebt twee kleintjes.... toen was mijn slaap ook niet geweldig hoor. Ook mogelijk een gevolg van het moederschap?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu de Seroquel aan het afbouwen en de angst in mijn lichaam is weer volop terug. Toeval? Ik weet het niet, het zal wel niet. 

Er gebeuren privé ook even geen fijne dingen, het wordt allemaal langzamerhand een beetje te veel. 
Van benzo ontwenning heb ik op zich weinig last meer, maar van onrust des te meer. Voelt allermist fijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Eleo31:

Ik heb sinds een week of twee ook zulke spierpijn in mijn benen , ongelooflijk.Ook nek en halsspieren staan soms strak! Ben vanmiddag bij chiropractor geweest , heb ook wat rek oefeningen voor mijn nek gekregen.zo is het Guusje , wij gaan ook helemaal herstellen . Sterkte weer voor iedereen! Liefs Eleo

Ipv chiropraxie zou ik eens een osteopaat proberen. In mijn ervaring veeel behulpzamer dan kraken. Sowieso heeft mijn osteopaat me echt zo wat uit de dood terug gehaald. Ik zweer bij osteopathie en cranio sacraal :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal!

 

Al een aantal dagen lees ik mee, en nu toch besloten ook mee te schrijven. Allereerst, wat zijn jullie allemaal ontzettend sterk en moedig!

 

Hier mijn verhaal: Ik ben 24 jaar en had een gelukkig en voorspoedig leven. Maar doordat ik het afgelopen jaar ontzettend druk en stressvol ben geweest, met name door werk, kreeg ik eind juli paniekaanvallen en hield de angst aan. Met oxazepam dat redelijk kunnen stabiliseren en wonderbaarlijk ging het na anderhalve week beter en kon ik toen weer stoppen met oxazepam. Echter stortte ik 2 weken daarna weer helemaal in (paniek en angst) en ben ik daardoor eind augustus weer gestart met 3x10 mg daags oxazepam. Ook gelijk hulp ingeschakeld maar kon pas na een aantal weken terecht bij een psychiater. 

 

Na een aantal weken structureel oxazepam merkte ik plots op een avond dat ik me vlak ging voelen. Voelde ineens geen geluk en motivatie meer (die ik eerst tussen de paniek en angst, in opluchtingsmomenten, nog wel kon voelen). 

 

Mijn angsten werden echter ook minder en ik hoopte natuurlijk dat die positieve gevoelens weer terug zouden komen (op dat moment geen idee dat dit ook wel eens een bijwerking kon zijn van benzo’s). 

 

Toen ik eindelijk bij de psychiater terecht kon, rond half september kreeg ik een antidepressiva (SSRI) voorgeschreven (want het zou wel eens een depressie kunnen zijn en AD werkt ook voor angsten). Ondertussen moest ik de oxazepammen blijven slikken. Omdat het slapen steeds slechter ging, ben ik een week later aan 3 mg Lorazepam gezet door de psychiater. 0,5 mg voor sochtends, 0,5 mg smiddags en 2 mg voor het slapen gaan. Het werd er niet heel veel beter door, maar toch enigszins verlichting van alle nare wanhopige klachten. Ongeveer 2-3 weken geleden ben ik gaan minderen en slik nu alleen sochtends 0,5 mg en avonds 1 mg lorazepam. Afgelopen zaterdag wilde ik de 0,5 mg van de ochtend er ook afhalen, en dat geprobeerd, maar tot mijn schrik werd ik savonds helemaal raar. Duizelig, wazig zien, niet op benen kunnen staan en dat leidde uiteraard weer tot een paniekaanval (die ik al een tijdje niet had gehad). Tot mijn grote schrik besefte ik me dat ik afhankelijk ben van de benzo’s en sindsdien het hele internet afgezocht en helaas de grootste nachtmerrie verhalen tegengekomen. Dit weerhoud me echter niet om het afbouwen te staken. Nu ik dit weet, WIL ik er sowieso van af. Inmiddels wel weer naar 1,5 mg per dag lorazepam gegaan omdat die 0,5 echt een te grote stap was. Maar al met al nu ongeveer 11 weken aan de benzo’s)

 

Op dit moment leef ik nog steeds in een roes (ook al ben ik nog niet verder aan het afbouwen). Wazig zien, duizeligheid, slappe spieren, licht in het hoofd, geen gevoel kunnen ervaren behalve het verdriet van deze hel, totaal geen motivatie ergens voor, continu moe maar niet kunnen slapen (het lijkt alsof ik snachts alleen maar lig te doezelen), Kortom de wereld ziet er heel anders uit dan voorheen. Als of ik dit niet ben. Elke dag moet ik mezelf voortslepen en kijk ik op tegen de volgende dag. Ik ben sinds alles begon niet meer aan het werk en zit sinds drie weken op een dagbehandeling bij de ggz omdat ik aan 1 x per 2 weken gesprek bij psycholoog niet genoeg had. 

 

Dat vlakke gevoel, geen plezier kunnen ervaren, zou dat volgens jullie kunnen komen door oxazepam (ook al zat ik destijds nog maar een paar weken structureel aan oxazepam) ? Want soms verlies ik de hoop en denk ik dat ik dat nooit meer kan ervaren. Dat het misschien aan mijzelf ligt ipv de benzo’s. Wat denken jullie? En hebben jullie advies in afbouwen? Ik heb Ashton Manuel gelezen en twijfel nog of ik wil overstappen naar diazepam en dan afbouwen, of lorazepam afbouwen met taperingsstrips. 

 

P.s. Ik heb een hele lieve vriend en moeder die me compleet steunen en achter mijn keuzes staan, sta er dus niet alleen voor al voelt dit proces wel heel eenzaam. 

 

Alvast heel erg bedankt voor het lezen van mijn (lange) verhaal, jullie steun & tips. 

 

Liefs Lora

bewerkt door Loraa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Kannietmeer:

@Weegschaal81 Hoe gaat het met jouw klachten? Echt niet meer zo erg? De afbouw is gewoon goed gevallen?

 

Hoi @Kannietmeer en de rest!

Ik kan inderdaad niet anders zeggen dan dat de afbouw / het stoppen goed gevallen is. Mijn klachten zijn sinds een week nog veŕder afgenomen, ik heb nog maar nauwelijks ergens last van. Af en toe nog hartkloppingen en trillen van binnen maar als ik dit vergelijk met de eerste 4 weken dan is het goed te doen. Ik onderneem al weer aardig wat dingen en ga over 1,5 week weer werken. Niet gelijk hele dagen, ik begin met halve dagen. Wat nog niet goed gaat is het slapen (waar ook mijn benzo gebruik mee begonnen is)... Het is een kleine week goed gegaan maar nu duurt het weer uren voordat ik in slaap val. Het frustreert me enorm omdat de hele benzo ellende dus ontstaan is door mijn slaapprobleem! Ik probeer steeds maar te blijven denken dat mijn lichaam weer "opnieuw" moet leren slapen, dat het niet meer weet hoe dat moet zonder slaappillen... Hopelijk gaat het toch vanzelf weer goed komen, waar ik wel van uit ga. Al met al: pas 5 weken van de benzo's af en nu al bijna helemaal hersteld! :)

Fijn weekend allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Loraa:

Lieve allemaal!

 

Al een aantal dagen lees ik mee, en nu toch besloten ook mee te schrijven. Allereerst, wat zijn jullie allemaal ontzettend sterk en moedig!

 

Hier mijn verhaal: Ik ben 24 jaar en had een gelukkig en voorspoedig leven. Maar doordat ik het afgelopen jaar ontzettend druk en stressvol ben geweest, met name door werk, kreeg ik eind juli paniekaanvallen en hield de angst aan. Met oxazepam dat redelijk kunnen stabiliseren en wonderbaarlijk ging het na anderhalve week beter en kon ik toen weer stoppen met oxazepam. Echter stortte ik 2 weken daarna weer helemaal in (paniek en angst) en ben ik daardoor eind augustus weer gestart met 3x10 mg daags oxazepam. Ook gelijk hulp ingeschakeld maar kon pas na een aantal weken terecht bij een psychiater. 

 

Na een aantal weken structureel oxazepam merkte ik plots op een avond dat ik me vlak ging voelen. Voelde ineens geen geluk en motivatie meer (die ik eerst tussen de paniek en angst, in opluchtingsmomenten, nog wel kon voelen). 

 

Mijn angsten werden echter ook minder en ik hoopte natuurlijk dat die positieve gevoelens weer terug zouden komen (op dat moment geen idee dat dit ook wel eens een bijwerking kon zijn van benzo’s). 

 

Toen ik eindelijk bij de psychiater terecht kon, rond half september kreeg ik een antidepressiva (SSRI) voorgeschreven (want het zou wel eens een depressie kunnen zijn en AD werkt ook voor angsten). Ondertussen moest ik de oxazepammen blijven slikken. Omdat het slapen steeds slechter ging, ben ik een week later aan 3 mg Lorazepam gezet door de psychiater. 0,5 mg voor sochtends, 0,5 mg smiddags en 2 mg voor het slapen gaan. Het werd er niet heel veel beter door, maar toch enigszins verlichting van alle nare wanhopige klachten. Ongeveer 2-3 weken geleden ben ik gaan minderen en slik nu alleen sochtends 0,5 mg en avonds 1 mg lorazepam. Afgelopen zaterdag wilde ik de 0,5 mg van de ochtend er ook afhalen, en dat geprobeerd, maar tot mijn schrik werd ik savonds helemaal raar. Duizelig, wazig zien, niet op benen kunnen staan en dat leidde uiteraard weer tot een paniekaanval (die ik al een tijdje niet had gehad). Tot mijn grote schrik besefte ik me dat ik afhankelijk ben van de benzo’s en sindsdien het hele internet afgezocht en helaas de grootste nachtmerrie verhalen tegengekomen. Dit weerhoud me echter niet om het afbouwen te staken. Nu ik dit weet, WIL ik er sowieso van af. Inmiddels wel weer naar 1,5 mg per dag lorazepam gegaan omdat die 0,5 echt een te grote stap was. Maar al met al nu ongeveer 11 weken aan de benzo’s)

 

Op dit moment leef ik nog steeds in een roes (ook al ben ik nog niet verder aan het afbouwen). Wazig zien, duizeligheid, slappe spieren, licht in het hoofd, geen gevoel kunnen ervaren behalve het verdriet van deze hel, totaal geen motivatie ergens voor, continu moe maar niet kunnen slapen (het lijkt alsof ik snachts alleen maar lig te doezelen), Kortom de wereld ziet er heel anders uit dan voorheen. Als of ik dit niet ben. Elke dag moet ik mezelf voortslepen en kijk ik op tegen de volgende dag. Ik ben sinds alles begon niet meer aan het werk en zit sinds drie weken op een dagbehandeling bij de ggz omdat ik aan 1 x per 2 weken gesprek bij psycholoog niet genoeg had. 

 

Dat vlakke gevoel, geen plezier kunnen ervaren, zou dat volgens jullie kunnen komen door oxazepam (ook al zat ik destijds nog maar een paar weken structureel aan oxazepam) ? Want soms verlies ik de hoop en denk ik dat ik dat nooit meer kan ervaren. Dat het misschien aan mijzelf ligt ipv de benzo’s. Wat denken jullie? En hebben jullie advies in afbouwen? Ik heb Ashton Manuel gelezen en twijfel nog of ik wil overstappen naar diazepam en dan afbouwen, of lorazepam afbouwen met taperingsstrips. 

 

P.s. Ik heb een hele lieve vriend en moeder die me compleet steunen en achter mijn keuzes staan, sta er dus niet alleen voor al voelt dit proces wel heel eenzaam. 

 

Alvast heel erg bedankt voor het lezen van mijn (lange) verhaal, jullie steun & tips. 

 

Liefs Lora

 

Hey Lora! 

Ik heb niet zo veel ervaring en deskundigheid zelf maar toch verneem ik van bijna iedereen dat de overschakeling naar diazepam echt een verstandige keuze is, omdat deze wat langer in je systeem blijft, ook heel gradueel en mindfull afbouwen is belangrijk. 

Ik vind het zo ontzettend vervelend voor je :( je gaat eigenlijk nietsvermoedend en goed gelovig starten aan een " behandeling " niet wetende dat het op de lange termijn meer problemen kan geven. 

Het goede nieuws is wel: nu ben je wat meer op de hoogte en kan je het anders gaan aanpakken :) super fijn dat je steun vanuit je omgeving hebt, heel belangrijk. Ik ben zelf ook relatief jong ( 26 ) dus ik voel erg met je mee, ik herken veel dingetjes uit je verhaal maar je gaat sowieso die beleving en emoties terugkrijgen. Ik denk dat het voor een heel groot deel idd aan de medicatie ligt, het doel daarvan is ook om de boel plat te leggen en daar horen helaas ook de fijne gevoelens bij. Ook is het zo dat wanneer je een wat langere tijd onder stress hebt gestaan je lichaam en geest ook overspannen geraken en dan kun je ook last krijgen van wat dissociatieve gevoelens.. het is dan gewoon even allemaal teveel voor je lichaam en geest geworden dus die laag van vaagheid waardoor je overspoelt wordt is een soort beschermingsmechanisme van je eigen geest, niet prettig maar wel goed bedoelt ;) 

Het gaat helemaal goedkomen, op dit forum zijn een aantal leden die erg veel verstand hebben mbt dit onderwerp, je staat niet alleen! X liefs Enna

bewerkt door 204yha
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Kannietmeer:

@Kaida74Zijn ze ook nog steeds aan het verbouwen?  Hoe voel jij je vandaag?

Ik heb een rot dag gehad. Veel tranen. Gesprek met de reïntergratie man van het UWV verliep niet soepel (what's new...) En ik kwam totaal uitgeput en vol met emotie thuis. Huilen huilen huilen..... Vannacht redelijk geslapen. Heb een wijntje genomen (doe ik normaal echt nooit!, maar mijn vriend en kids en ik zaten allemaal aan de chips, cola, wijntje. En het was gezellig. dus ach, 1 keer kan geen kwaad toch?) Weet dat ik het beter niet kan doen, maar die ene keer in de zoveel maanden dat ik een glaasje witte wijn neem kan toch niet zoveel schade aanrichten? Ik hou er echt wel rekening mee en zuip me niet klem ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag @Loraa, allereerst van harte welkom hier!

Jouw klachten komen naar mijn idee inderdaad door de benzo ontwenning. Zat er tijd tussen de overstap van Oxazepam naar Lorazepam? Lorazepam is een stuk "potenter"dan Oxazepam en je ging al snel van 3 mg naar 1m5 mg Lorazepam….dat is eigenlijk te snel, je lichaam reageert daar op. 

Ik heb zelf Lorazepam afgebouwd zonder te switchen naar Diazepam, en heb dat aan het eind rustig gedaan met behulp van een weegschaal en een nagelvijl. 
Veel afbouwers vinden het prettig om over te stappen naar Diazepam, omdat Diazepam langer in je lichaam blijft en daardoor iets makkelijker is om af te bouwen. 
Succes! 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Cyclad58,

Dankjewel voor je reactie! Er zat geen tijd tussen de overstap van Oxazepam naar Lorazepam. Direct geswitcht, van de 1 op andere dag. Was ook niet heel moeilijk, maar dat komt (weet ik nu achteraf) doordat 3 mg lorazepam een stuk meer en potenter is dan 30 mg oxazepam. 

In eerste instantie had ik niet heel veel last van de overstap van 3 mg naar 1,5 mg lorazepam en voelde ik mij eigenlijk beter dan met 3 mg. Totdat ik er nog eens 0,5 wilde afhalen. Op dat moment kwam ik er pas achter hoe heftig die Benzo's eigenlijk zijn en hoe verschrikkelijk afhankelijk ik daar van ben geworden. Na inmiddels een week al weer met 0,5 omhoog te gaan en 1,5 mg te slikken, voel ik me nog steeds heel nerveus, energieloos, slappe spieren, duizelig enz. Maar goed, ik zit inmiddels al 3 weken aan deze dosis, heb me daar twee weken goed bij gevoeld en wil liever niet terug gaan naar 3 mg per dag. Al adviseren de verpleegkundigen op mijn dagbehandeling dat wel.

Hoe snel heb jij afgebouwd en op welke dosis zat je? 

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Loraa:

Hallo @Cyclad58,

Dankjewel voor je reactie! Er zat geen tijd tussen de overstap van Oxazepam naar Lorazepam. Direct geswitcht, van de 1 op andere dag. Was ook niet heel moeilijk, maar dat komt (weet ik nu achteraf) doordat 3 mg lorazepam een stuk meer en potenter is dan 30 mg oxazepam. 

In eerste instantie had ik niet heel veel last van de overstap van 3 mg naar 1,5 mg lorazepam en voelde ik mij eigenlijk beter dan met 3 mg. Totdat ik er nog eens 0,5 wilde afhalen. Op dat moment kwam ik er pas achter hoe heftig die Benzo's eigenlijk zijn en hoe verschrikkelijk afhankelijk ik daar van ben geworden. Na inmiddels een week al weer met 0,5 omhoog te gaan en 1,5 mg te slikken, voel ik me nog steeds heel nerveus, energieloos, slappe spieren, duizelig enz. Maar goed, ik zit inmiddels al 3 weken aan deze dosis, heb me daar twee weken goed bij gevoeld en wil liever niet terug gaan naar 3 mg per dag. Al adviseren de verpleegkundigen op mijn dagbehandeling dat wel.

Hoe snel heb jij afgebouwd en op welke dosis zat je? 

Liefs

Ha @Loraa,

Ik heb in oktober 2016 4 mg Lorazepam gekregen, overdag 2 x1 mg en voor de nacht 2mg. Eind november 2016 ben ik begonnen met de afbouw. De eerste 3,5 mg heb ik in 5 maanden afgebouwd, de laatste 0,5 mg in ongeveer een half jaar, met nagelvijl en weegschaal. Eind november 2017 was ik er vanaf. Nu ben ik een jaar verder en is het nog niet helemaal okay, maar wel veel beter. De benzo ontwenning is wel voor het overgrote deel genezen, er spelen nu wat andere dingen waardoor sommige klachten (angst, onrust) helaas weer terugkomen. 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het advies van de verpleegkundigen niet volg. Ophogen naar 3 mg is niet zinvol, het hele traject duurt dan alleen maar veel langer dan nodig is. Het beste kun je op de huidige dosis van 1,5 mg blijven totdat je stabiliseert. Van daaruit kun je de volgende afbouwstap weer zetten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...