Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 20-10-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Moghu lieve mensen,

Hoe is het nu Deligaf?

Even over het afbouwen van Paroxetine. Dit is dus mijn gevoel, dus geld dit voor mijzelf hé? Ik slik ook paroxetine. Dit vanaf vorig jaar en heb dus besloten om dit de rest van mijn leven te blijven slikken.

Ik heb zoiets van, als dit mij helpt om prettiger te leven en ik er verder geen nadelige gevolgen van heb, waarom dan stoppen? Het zou anders zijn als ik als een soort zombie rond zou lopen of me naar zou gedragen. Ik voel het ook niet als vluchten, nee het helpt mij om overeind te blijven. Heb er ook niet meer van nodig, krijg ook niet het gevoel dat ik iets zwaar verdoof of een kick krijg, zoals van de alcohol.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Moghu lieve mensen,

Hoe is het nu Deligaf?

Even over het afbouwen van Paroxetine. Dit is dus mijn gevoel, dus geld dit voor mijzelf hé? Ik slik ook paroxetine. Dit vanaf vorig jaar en heb dus besloten om dit de rest van mijn leven te blijven slikken.

Ik heb zoiets van, als dit mij helpt om prettiger te leven en ik er verder geen nadelige gevolgen van heb, waarom dan stoppen? Het zou anders zijn als ik als een soort zombie rond zou lopen of me naar zou gedragen. Ik voel het ook niet als vluchten, nee het helpt mij om overeind te blijven. Heb er ook niet meer van nodig, krijg ook niet het gevoel dat ik iets zwaar verdoof of een kick krijg, zoals van de alcohol.

Lieve @bolletje,

Mij heeft paroxetine ook 9 jaar geholpen. Nadat ik op advies van mijn huisarts had afgebouwd begon de ellende. Nu heb ik de paroxetine weer, maar zoals voorheen voel ik mij nog lang niet (altijd). Op sommige dagen wel, maar op andere dagen niet. Dat kan natuurlijk ook te maken hebben met het stoppen met de Lorazepam eind vorig jaar, maar toch. 

Waarom wil ik er eigenlijk toch vanaf? Om verschillende redenen:

- het is chemische "troep"
- er is nog niets bekend wat paroxetine (of om het even welke AD) doet op lange termijn
- het komt regelmatig voor dat het AD opeens of geleidelijk de werking verliest na langer gebruik
- het medicijn vlakt gevoelens af

Ik heb wel met mezelf afgesproken dat ik alleen heel langzaam ga afbouwen als ik me 100% stabiel vol. Dat is nu nog niet zo. ER is dus ook ene kans dat ik het blijf slikken, ik moet het afbouwen wel zien zitten. Eerst maar van de Seroquel af, vannacht voor het eerst op 3,13 mg geslapen. Dat is echt niks meer. Heb toch redelijk (ruim 6 uur) geslapen. Was wel  tegen 7 uur al wakker, rijkelijk vroeg op de vrije zaterdag. 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Ik heb een goede nachtrust gehad en de klok rond geslapen heb alleen nog wat hoofdpijn en dadelijk wat proberen te eten.

Ik zie de AD meer als iets wat me tijdelijk op de been houdt waardoor ik andere problemen kan oplossen en geloof niet in het feit dat je een stofje te kort komt in je hersenen dat wordt altijd veelste makkelijk gezegt. Wat mij ook opvalt is dat ik er soms ook helemaal niks meer van merk, misschien omdat ik dan teveel ontwenning verschijnselen heb?

Dit is ook het laaste voor mij wat eraf gaat en pas in 2019

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal, 

Hier na lange tijd weer eens een berichtje van mij. Zoals jullie wellicht nog weten was ik in mei druk bezig met afbouw lora. Zat toen op 0,14 mg, maar ging alsmaar slechter. Toch maar opgehoogd naar 3lora , maar ook dat hielp niet. Uiteindelijk beging juli opgenomen om stabiel te worden. En toen was er radiostilte......

Ik ben 5 weken opgenomen geweest. In die 5 weken wat slaapmedicatie gekregen en ad voor wat rust in mn hoofd. Na 5 weken was ik een ander mens en op mn 40e verjaardag kon ik weer naar huis. Voelde me prima. Heerlijke vakantie gehad en ook de weken daarna me prima gevoeld. 

Helaas, het bleef niet zo. 5 weken geleden begonnen met afbouw. 0,25 per 2 weken. Eerste kwart ging goed, maar inmiddels zit ik al 3 weken op 2,5 en voel ik me elke dag weer wat dieper wegzakken. Ik had echt gedacht dat t begin van afbouw nog goed zou gaan. Nou, niet dus. Wat een ellende weer. Voelt weer bijna als terug bij af. 

Gelukkig hoef ik nog niet direct verder af te bouwen. En nu maar hopen dat ik op 2,5 mg kan stabiliseren. 

Ik lees trouwens dat vele van jullie goed bezig zijn en zich wat beter voelen als een paar maanden geleden. Dat geeft hoop. Succes allen

Liefs van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei doorbijter:

Lieve allemaal, 

Hier na lange tijd weer eens een berichtje van mij. Zoals jullie wellicht nog weten was ik in mei druk bezig met afbouw lora. Zat toen op 0,14 mg, maar ging alsmaar slechter. Toch maar opgehoogd naar 3lora , maar ook dat hielp niet. Uiteindelijk beging juli opgenomen om stabiel te worden. En toen was er radiostilte......

Ik ben 5 weken opgenomen geweest. In die 5 weken wat slaapmedicatie gekregen en ad voor wat rust in mn hoofd. Na 5 weken was ik een ander mens en op mn 40e verjaardag kon ik weer naar huis. Voelde me prima. Heerlijke vakantie gehad en ook de weken daarna me prima gevoeld. 

Helaas, het bleef niet zo. 5 weken geleden begonnen met afbouw. 0,25 per 2 weken. Eerste kwart ging goed, maar inmiddels zit ik al 3 weken op 2,5 en voel ik me elke dag weer wat dieper wegzakken. Ik had echt gedacht dat t begin van afbouw nog goed zou gaan. Nou, niet dus. Wat een ellende weer. Voelt weer bijna als terug bij af. 

Gelukkig hoef ik nog niet direct verder af te bouwen. En nu maar hopen dat ik op 2,5 mg kan stabiliseren. 

Ik lees trouwens dat vele van jullie goed bezig zijn en zich wat beter voelen als een paar maanden geleden. Dat geeft hoop. Succes allen

Liefs van mij

Lieve @doorbijter

Ik ben blij weer iets van je te lezen. 
Wat ontzettend jammer dat je het op 0,14 mg niet meer trok, je was er bijna. 
Ik snap heel goed dat de ophoging in 1e instantie geen resultaat had. Je lichaam was al gewend aan de Lorazepam, je kan dan last krijgen van het zogenaamde kindling effect.  Erg fijn dat de opname je goed heeft gedaan. 
Je moet nu weer opnieuw afbouwen, al is het natuurlijk niet helemaal terug bij af. Je hebt wat ervaring nu en je weet nu ook dat je zo geleidelijk mogelijk moet afbouwen en moet stabiliseren voordat je een volgende stap zet. Ik heb bewondering voor je moed en doorzettingsvermogen. Sterkte! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn om jullie positieve doorzettingsverhalen te lezen & daarnaast zo heerlijk dat bij jullie het slapen zo heerlijk gaat. Had vorige week het gevoel ook eindelijk beter in m'n lijf te komen met minder onrust. Maar sinds di. toch meer onrust wat dan weer resulteert in niet inslapen kunnen en met hartkloppingen in bed liggen. Giavond de fout gemaakt om te lang met vriendinnen in leuk maar veels te druk & lawaaierig restaurant te zitten. Ruim 4 uur lang tot na 10-en. Na al een nachtje van 2 uur, dus met een enorm rotgevoel weer thuis gekomen, net of er constant beestjes kriebelen irriteren rond m'n hartstreek en een bonzend hart & kloppende benen.

Net nog maar een stukje wezen fietsen in de hoop dat ik weer rust terug krijg , vanavond sowieso rustig met een dekentje , thee op de bank ontspannen met een leuke tv-serie. Fijn weekend verder voor jullie allemaal :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet niet om voor je lekker gaat bankhangen een warme douche neemt Energiekske. Hoe gaat het met het plassen?

Goeie middag Doorbijter en welkom terug. Knap dat je weer verder gaat, en nee je bent zeker niet terug bij af hoor, ja gaat weer verder maar nu samen met ons.;)

Deligaf wat fijn dat je goed hebt geslapen. Mocht ook onderhand wel hé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cyclad en bolletje, dankjewel voor jullie fijne reacties. Denken jullie dat ik ook op 2,5 zal stabiliseren?

Het verschil met de vorige afbouw is dat ik nu veel strikter onder controle sta in t zkh. Volg nog tot t eind vh jaar deeltijdbehandeling en ook daarna krijg ik intensievere begeleiding dan de.vorige x. Toen ging ik 1x per 2 maanden. Straks als het goed is om de week. 

Wel heb ik voor mezelf besloten over te stappen op diazepam. De bedoeling was als ik bij 2 mg stabiel ben. Maar dat komt ik nog met de psych bespreken. 

In ieder geval fijn dat ik hier weer welkom ben. Dat doet me goed. 

Fijne avond allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Eleo31:

Darmen blijft bij mij ook probleem, om de dag opgezette buik , echt behoorlijk. Ik slik wel probiotica elke dag. Meer mensen met deze klacht ?!?!?

liefs Eleo

Hoi Eleo,

Bij mij ook een opgezette buik, begint vaak na de middag & in de avond lijkt 't wel op een klein zwanger buikje. Gebruik ook 2 maal daags probiotica , wordt het wel beter/ rustiger van. Vooral met sporten in de avond , wanneer dat lukt, ook last van die opgezette buik die in de weg zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Energiek:

@bolletje als ik vooraf ga douchen val ik vast op slaap in de bank, ook niet handig ;-) plassen geen bijzheden. Darmen wel weer extra gespannen/ onrustig na zulke slapeloze nachtjes....

 

5 minuten geleden zei Energiek:

Hoi Eleo,

Bij mij ook een opgezette buik, begint vaak na de middag & in de avond lijkt 't wel op een klein zwanger buikje. Gebruik ook 2 maal daags probiotica , wordt het wel beter/ rustiger van. Vooral met sporten in de avond , wanneer dat lukt, ook last van die opgezette buik die in de weg zit. 

Ja absoluut hetzelfde , begint in de middag inderdaad , s avonds 9 mnden zwanger. Krijg het soms dan ook zoooooo koud , of er een ijslaag onder mijn huid zit. Misschien ook 2 x probiotica nemen . Neem het alleen in de ochtend. Herkennen jullie dat ook dat plotseling zo koud krijgen? Om daarna ineens weer uit je lijf te branden?!?!

eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dat ken ik niet Eleo wel moeite met naar de w.c. gaat. Ik vroeg het aan Energiek maar eigenlijk was de vraag voor iedereen. Het is net of ik het inhoud terwijl ik juist het lichaam toestemming geef om het zo maar eens te zeggen. Iemand schreef dit pas, weet wel wie maar kan niet op haar naam komen. Ze is geloof ik opgenomen.

Ja ik weet het weer. Hypertje schreef daar pas geleden ook over.

Verder zouden jullie eens kunnen kijken bij melk of waterkefir. Ik drink het iedere dag en heb nergens last van. Maak er een shake van met 3 bananen een flinke scheut citroensap, en sinds kort ook flink wat musli. Zo heb ik gelijk gegeten. Ik weet niet wat griep is en het is misschien al 30 jaar geleden dat ik verkouden ben geweest.

Bovendien kost het geen cent alleen de aanschaf een paar eurootjes.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu Energiek,

Ik heb het melkkefir plantje, of eigenlijk de schimmel, zelf, dus niet naar een arts. Die schimmel groeit in water of in melk en kun je zo kopen op internet. Een keer gekocht en het is gegroeid dan kan je wat in de diepvries doen en heb je altijd kefir bij de hand, en hoef je niet meer dat dure spul uit de winkel te kopen. Het enigste wat je moet kopen is wat melk. Je moet het iedere wel drinken anders wennen je darmen er niet aan. Je kunt het gebruiken voor obstipatie of juist diarree. Dat heeft weer te maken met hoe lang je het laat staan, maar dat weet ik niet precies.

En verder vertrouw ik op mijn lichaam dat is mijn arts.:D En wat last van diarree is niet erg, misschien heb je wel iets verkeerds gegeten en reageren je darmen juist zoals het hoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-10-2018 om 12:59 zei Deligaf1:

@Hypertjeee

Hoe is het eigelijk met jou? 

Hoi allen, en @Deligaf1

mijn opname in de kliniek is verlengd dus ik ben hier nog steeds. Heb weinig tijd om op het forum te komen want er zijn genoeg activiteiten hier die me een prettige afleiding geven.  

Het gaat wel ok met me :) 

hoe is t met jullie ? Ben jullie niet vergeten hoor 

liefs hypertjeee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Hypertjeee:

Hoi allen, en @Deligaf1

mijn opname in de kliniek is verlengd dus ik ben hier nog steeds. Heb weinig tijd om op het forum te komen want er zijn genoeg activiteiten hier die me een prettige afleiding geven.  

Het gaat wel ok met me :) 

hoe is t met jullie ? Ben jullie niet vergeten hoor 

liefs hypertjeee 

Ha @Hypertjeee wat fijn om iets te lezen van je en fijn ook dat het OK met je gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...