Spring naar bijdragen

14-10-2018

bolletje

Aanbevolen berichten

Moggel lieverds,

Heel hartelijk welkom Sannie je zit hier op je plaats. We kennen allemaal denk ik, dat doordraven, niet denken aan jezelf, en zeker niet zeuren. Nou hier moet je dat juist wel doen. Zeuren, huilen lachen, kwaad zijn, het mag hier. We mogen hier helemaal onszelf zijn. Hoe gaat het slapen, en eten?

Hé kanjers van me, wat gaan we vandaag doen? Ik duik m'n tuin in. Strontjes opruimen, terras poetsen, rusten en dan kaarten maken. Heerlijk met de deur open.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh @bolletje

Het gaat hier z'n gangetje. Nu bijna 1 maanden Lorazepamvrij. Het is nog niet helemaal zoals het was maar zeker al 90% beter dan tijdens het gebruik en het begin van de ontwenning. 

Het lijkt vandaag toch de laatste echt warme dag van het jaar te zijn. Geniet er van. 
Veel staat er niet op het program, een bezoekje aan schoonmoeder en verder maar rustig aan doen na een best heel drukke week. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal :) 

Ik heb weer wat last. Ik ben weer echt " uit mijn lichaam " ik heb het eigenlijk altijd en in verschillende gradaties, er zijn kleine momenten geweest in de zomer ( toen ik nog 0,15 ofzo lora nam ) dat ik wel weer toegang voelde tot mijn gevoelens en mijn lichaam weer wat levendiger voelde. Maar ben eigenlijk altijd heel gedissocieerd. 

Zou dit ooit helemaal weggaan? 

Zit er even een klein beetje doorheen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal ,

ik vandaag helaas ook weer een erg slechte dag, mede door de slapeloze nacht. Na 1 uurtje slaap wakker met heftig bonzend lijf en enorm veel spanning in m'n darmen/ slokdarm; voelt dan helemaal hard & pijnlijk aan. Gelukkig deze week ook betere nachten met echte slaap van ca 4 uur gehad, betere weken dan ik hiervoor had. Toch al bijna 5 weken van de benzo's af. Mochten m'n buik/ maag/ darmklachten nog zo heftig blijven dan laat ik me toch maar doorverwijzen voor nader onderzoek .

Gelukkig heerlijk ☀️☀️☀️Weer, dus maar extra veel relaxen alhoewel ik veel liever een lekker stukje was gaan hardlopen, maar helaas te veel onrust/ hartkloppingen en geen energie .

mooie zondag voor jullie allemaal , liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag dames,

204 kan dat gevoel van "uit je lichaam zijn" misschien een vluchtreactie zijn? Zoiets van "" ik ben weg het wordt me te eng bij mezelf"? Toch moet je hier doorheen meis, het is niet anders. Het enigste waar je je aan vast moet houden is, DAT HET OVER GAAT, als het bij het afkicken hoort. Blijf hier komen en ventileer zoveel je kan en doe rustig aan.

Energiek 5 weken is niet zo lang hoor, dus maak jezelf niet wijs dat het nu weg moet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei 204yha:

Ik heb weer wat last. Ik ben weer echt " uit mijn lichaam " ik heb het eigenlijk altijd en in verschillende gradaties, er zijn kleine momenten geweest in de zomer ( toen ik nog 0,15 ofzo lora nam ) dat ik wel weer toegang voelde tot mijn gevoelens en mijn lichaam weer wat levendiger voelde. Maar ben eigenlijk altijd heel gedissocieerd. 

Dat komt echt helemaal goed, het heeft tijd nodig. Afleiding zoeken heeft mij altijd het best geholpen @204yha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Energiek:

Hallo allemaal ,

ik vandaag helaas ook weer een erg slechte dag, mede door de slapeloze nacht. Na 1 uurtje slaap wakker met heftig bonzend lijf en enorm veel spanning in m'n darmen/ slokdarm; voelt dan helemaal hard & pijnlijk aan. Gelukkig deze week ook betere nachten met echte slaap van ca 4 uur gehad, betere weken dan ik hiervoor had. Toch al bijna 5 weken van de benzo's af. Mochten m'n buik/ maag/ darmklachten nog zo heftig blijven dan laat ik me toch maar doorverwijzen voor nader onderzoek .

Gelukkig heerlijk ☀️☀️☀️Weer, dus maar extra veel relaxen alhoewel ik veel liever een lekker stukje was gaan hardlopen, maar helaas te veel onrust/ hartkloppingen en geen energie .

Dat je wel kan relaxen na zo'n nacht is al heel mooi. Ik kon dat niet na zo'n nacht. 

Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad en vannacht beter slaapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Cyclad58:

Mogguh @bolletje

Het gaat hier z'n gangetje. Nu bijna 1 maanden Lorazepamvrij. Het is nog niet helemaal zoals het was maar zeker al 90% beter dan tijdens het gebruik en het begin van de ontwenning. 

Het lijkt vandaag toch de laatste echt warme dag van het jaar te zijn. Geniet er van. 
Veel staat er niet op het program, een bezoekje aan schoonmoeder en verder maar rustig aan doen na een best heel drukke week. 

Niet dus...zie net dat het morgen 22 graden wordt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Energiek:

Hallo allemaal ,

Hoi @Energiek, buik- maag- en darmklachten komen heel erg vaak voor bij benzo ontwenning. Vooral als het een spanningsgevoel is mag je er van uitgaan dat het benzo gerelateerd is. 

Natuurlijk moet je even langs de arts als je het zelf niet vertrouwt, maar de receptoren in je lichaam zijn aan het herstellen en je maag en darmen krijgen het dan zwaar te verduren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei 204yha:

Ha @204yha, ook dissociaties zijn vaak gemeld bij benzo ontwenning. Het gaat uiteindelijk zeker over, maar ik begrijp heel goed dat het erg onprettig is. Je bent nog niet zo lang benzovrij, de klachten kunnen daarom best nog wel even aanhouden, maar uiteindelijk wordt het beter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ging zo goed met mij. Toch werd ik vorige week dinsdag onrustiger en nu ik weinig kan met mijn dikke voet helemaal. Ik zit er even doorheen. Ik voel gewoon onrust als ik te lang zit. Kan ook zijn dat ik gewoon dingen om mij heen zie die moeten gebeuren. Maar ik had vorig jaar nog niet. Ik kan gewoon heel moeilijk relaxen. En hetzelfde geldt nog steeds voor liggen overdag.Ik ben er niet zo bang meer voor, maar wel onrustig. Zou dat na 10 mndn ct stoppen niet over moeten zijn? Misschien moet ik toch weer naar een psycholoog ofzo, dit is niet normaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Cyclad58:

Hoi @Energiek, buik- maag- en darmklachten komen heel erg vaak voor bij benzo ontwenning. Vooral als het een spanningsgevoel is mag je er van uitgaan dat het benzo gerelateerd is. 

Natuurlijk moet je even langs de arts als je het zelf niet vertrouwt, maar de receptoren in je lichaam zijn aan het herstellen en je maag en darmen krijgen het dan zwaar te verduren. 

Hoi Cyclad,

Dank je voor je toelichting, kan het echt zo op je darmen/ maag slaan tijdens het herstellen vd receptoren, komen er dan meer afvalstoffen vrij of hij gaat dat in z'n werk dan? Tijdens mijn vakperiode en oxa gebruik ook ruim 5 weken diarre gehad en door probiotica hier toenijp die manier weer van hersteld. Wat kan ik nu 't beste doen  dan, heb je tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Cyclad58:

Zelfs dinsdag nog :)

Als het zo doorgaat vieren we Kerst onder de parasol! 

1 uur geleden zei Jeshen:

Dat je wel kan relaxen na zo'n nacht is al heel mooi. Ik kon dat niet na zo'n nacht. 

Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad en vannacht beter slaapt.

Hoi Jeshen, heb zelfs nog gewerkt van 8:00 tot 12:00, dus ook al is het met kloppend en spanningsvol lijf, even liggen in de zon vind ik dan alsnog heerlijk. Hoop idd dat ik vannacht ook weer min. 4 uurtjes mag slapen, voel ik me dan zoveel fitter, zal nog wel ff duren voordat ik m'n normale 7 uurtjes weer terug heb........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Energiek:

Hoi Cyclad,

Dank je voor je toelichting, kan het echt zo op je darmen/ maag slaan tijdens het herstellen vd receptoren, komen er dan meer afvalstoffen vrij of hij gaat dat in z'n werk dan? Tijdens mijn vakperiode en oxa gebruik ook ruim 5 weken diarre gehad en door probiotica hier toenijp die manier weer van hersteld. Wat kan ik nu 't beste doen  dan, heb je tips?

Ik ben er zelf bekend mee. De receptoren worden niet alleen in het brein "aangemaakt", maar vooral ook in de darmen. Het is ook daarom dat darmproblemen veel gemeld worden. 
Het gaat gedurende de tijd wel beter, maar sommigen komen er niet helemaal vanaf. Ik heb na 6 maanden benzovrij besloten om probiotica te nemen en nu gaat het wel beter, maar het is zeker nog niet optimaal. 

Toen ik zo'n 6 weken Lorazepamvrij was was het bij mij op zijn ergst, ik had toen veel maag- en darmklachten. Onderzoek wees helemaal niets uit. Toen wist ik eigenlijk wel genoeg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Cyclad58:

Ik ben er zelf bekend mee. De receptoren worden niet alleen in het brein "aangemaakt", maar vooral ook in de darmen. Het is ook daarom dat darmproblemen veel gemeld worden. 
Het gaat gedurende de tijd wel beter, maar sommigen komen er niet helemaal vanaf. Ik heb na 6 maanden benzovrij besloten om probiotica te nemen en nu gaat het wel beter, maar het is zeker nog niet optimaal. 

Toen ik zo'n 6 weken Lorazepamvrij was was het bij mij op zijn ergst, ik had toen veel maag- en darmklachten. Onderzoek wees helemaal niets uit. Toen wist ik eigenlijk wel genoeg. 

Oké , ik nu net 5 weken gestopt, ik heb telkens zo'n brandend gevoel links bovenin, onder m'n ribben en links onder bij m'n darmen en een erg opgezette buik, terwijl ik eigenlijk sowieso geen buik heb/ gehad. Staat dan helemaal strak, gebruik nu ook magnesiumolie om ontspanning te krijgen & 2 maal daags goede, duurdere probiotica vd natuurwinkel. Heb je ook bep. voedingsmiddelen laten staan dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Energiek:

Oké , ik nu net 5 weken gestopt, ik heb telkens zo'n brandend gevoel links bovenin, onder m'n ribben en links onder bij m'n darmen en een erg opgezette buik, terwijl ik eigenlijk sowieso geen buik heb/ gehad. Staat dan helemaal strak, gebruik nu ook magnesiumolie om ontspanning te krijgen & 2 maal daags goede, duurdere probiotica vd natuurwinkel. Heb je ook bep. voedingsmiddelen laten staan dan?

Magnesiumolie gebruik ik ook. En probiotica. Meer niet.

Wat ik wel merk is dat een aantal factoren de maag- en darmklachten bevorderen: alcohol (drink ik niet of nauwelijks), suikers en toch ook drukte en spanning. 
In het weekend wil ik nog wel eens wat meer en slechter eten, zeker als ik me goed voel, dan moet ik het op maandag doorgaans bezuren. 
Ik drink veel water, geen frisdranken. Dat helpt om het een beetje op peil te houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jeshen:

Het ging zo goed met mij. Toch werd ik vorige week dinsdag onrustiger en nu ik weinig kan met mijn dikke voet helemaal. Ik zit er even doorheen. Ik voel gewoon onrust als ik te lang zit. Kan ook zijn dat ik gewoon dingen om mij heen zie die moeten gebeuren. Maar ik had vorig jaar nog niet. Ik kan gewoon heel moeilijk relaxen. En hetzelfde geldt nog steeds voor liggen overdag.Ik ben er niet zo bang meer voor, maar wel onrustig. Zou dat na 10 mndn ct stoppen niet over moeten zijn? Misschien moet ik toch weer naar een psycholoog ofzo, dit is niet normaal.

Hey @Jeshen, de fixatie om je lichaam is door de benzotijd alleen maar gegroeid. Als het goed gaat denk je er niet aan, maar juist wanneer hete ven tegen zit komt het weer ondubbelzinnig aan de oppervlakte.

Ik weet nog dat ik in april last kreeg van een voetblessure. Ik kon toen een week bijna niet lopen. Ik was toen 5 maanden van de Lorazepam af en vond het vreselijk. Wat ik nog wel weet is dat ik met juist mentaal beter begon te voelen toen ik besefte dat deze klachten gewoon weer over gaan. Hoe lang benzo ontwenning duurt weet niemand, maar mijn voetblessure was meetbaar en zou na ongeveer 5 dagen herstellen en na 2 weken genezen zijn. En dat was ook zo. Toen ik dat wist viel de spanning over het "niets kunnen doen" en de onrust daarover weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Cyclad58:

Hey @Jeshen, de fixatie om je lichaam is door de benzotijd alleen maar gegroeid. Als het goed gaat denk je er niet aan, maar juist wanneer hete ven tegen zit komt het weer ondubbelzinnig aan de oppervlakte.

Ik weet nog dat ik in april last kreeg van een voetblessure. Ik kon toen een week bijna niet lopen. Ik was toen 5 maanden van de Lorazepam af en vond het vreselijk. Wat ik nog wel weet is dat ik met juist mentaal beter begon te voelen toen ik besefte dat deze klachten gewoon weer over gaan. Hoe lang benzo ontwenning duurt weet niemand, maar mijn voetblessure was meetbaar en zou na ongeveer 5 dagen herstellen en na 2 weken genezen zijn. En dat was ook zo. Toen ik dat wist viel de spanning over het "niets kunnen doen" en de onrust daarover weg. 

Ik vind het fijn om te lezen dat jij dat ook hebt @Cyclad58! Dankjewel! Niet fijn voor jou, maar wel fijn dat ik niet de enige ben. Het is een traject van de lange adem en door dit alles overdenk ik alles veel te veel. Vijf jaar geleden met mijn voet, dacht ik auw, shit, vervelend, nou ja stilzitten dan maar. Nu denk ik auw, shit, verschrikkelijk, ik wil niet stilzitten. Gelukkig kon ik vandaag wel naar mijn werk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-10-2018 om 18:21 zei Energiek:

duurdere probiotica vd natuurwinkel. Heb je ook bep. voedingsmiddelen laten staan dan?

Hoe duur iets is zegt niet altijd iets. Het schijnt dat je minimaal 10 miljard kve erin moet hebben ( kolonie vormende eenheden). Daarnaast zijn veel verschillende gebruiken een aanrader.

Ik laat alle melkproducten en graanproducten staan en dat helpt me enorm. Zodra ik met granen in aanraking komt ( dus niet alleen gluten vermijden, maar ook echt alle granen, ook geen rijst), zwelt mijn buik alweer op.  Een natuurarts heeft dit aan mij aangeraden omdat het te maken heeft met een lekkende darm. Zoek daar maar eens op en kijk of je het herkent. In de benzo community noemen ze het een benzo belly/ Benzo buik in het nl. Maar ik vermoed dat het eigenlijk hetzelfde is als de lekkende darm. Andere documentatie laat nu zien dat bijna iedereen die last heeft van depressieve gevoelens of angsten ( wat je krijgt in benzo ontwenning) een niet goed functionerende of beschadigde darmflora heeft.  Dit genezen vraag een aanpassing in levensstijl. Ik heb dat met alle liefde gedaan, want ik lag dagelijks een paar uur echt met ernstige pijn in mijn darmen uitgeteld. Dat is weg gegaan na 3 weken dieet en probiotica en cocokefir.( kefir gemaakt van kokosmelk, vies maar effectief). Kefir is een natuurlijke probiotica die ik dus sterk kan aanbevelen een tijdje toe te voegen aan je darmflora.

Daarnaast ben ik er achter dat kokosolie een zeer gunstig effect heeft op de hersenen en dat mensen met beginnende dementie zelfs kunnen herstellen als ze de juiste mix van vetten eten. Ik weet nog niet of het puur de kokosolie alleen is of dat er nog iets anders bij moet. Maar kokosolie is in ieder geval biologisch te verkrijgen bij de Lidl en neem ik dus altijd een tonnetje van mee en eet ik zelfs indien nodig zo een lepel van als het mijn hersenen en buik helpt. ( Ik noem dit omdat het gebruik van zelfs 1 benzo pil al  in verband is gebracht met alzheimer in een onderzoek een tijdje terug... dat deed mij denken....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor de info @Kannietmeer mijn probiotica van Solgar heeft idd ook 10 miljard verschillendelevensvatbare organismen. Maar bedoel je met meerdere gebruiken, verschillende soorten probiotica door elkaar gebruiken? Deze is zeker duur €40 voor 60 capsules.Heb ook de probiotica kauwtabletten van Lucovitaal gebruikt, veel goedkoper, maar volgens mij is de werking minimaal. Heb ook zelf waterkevir gemaakt, maar kreeg toen direct weer last van erge diarree.Ik heb er gelukkig niet zo'n pijn ,last van dat ik daardoor niet kan functioneren of uitgeteld moet gaan liggen. Het opgeblazen, spanningsgevoel vind ik vervelend.. Maar pure kokosolie af en toe nemen werkt dus ook gunstig? Hebben ze vast ook bij de natuurwinkel of misschien Aldi? Ga ik dat nog ff aanschaffen.

Nogmaals dank voor je ervaringstips :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aldi heeft mogelijk ook biologische kokosolie ja. Of het voor de darmen een gunstig effect heeft weet ik niet, maar in ieder geval wel voor de hersenen en het is een super gezond vet in het algemeen. Ik gebruik het voor alles en als ik nog niet weet wat ik ga eten die dag dan gooi ik het zelfs al in mijn smoothie.

De verschillende soorten probiotica kunnen inderdaad afwisselend worden genomen. Vitals is ook een goed merk voor supplementen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-10-2018 om 21:38 zei Kannietmeer:

.....

Ik laat alle melkproducten en graanproducten staan en dat helpt me enorm. Zodra ik met granen in aanraking komt ( dus niet alleen gluten vermijden, maar ook echt alle granen, ook geen rijst), zwelt mijn buik alweer op. 

........

Verdraag je ook geen zilvervliesrijst @Kannietmeer  ?

Ik heb een tijd gekend, in het begin van mijn huidige gezondheidsfase, die al meer dan 30 jaar duurt, dat ik na de warme maaltijd geen enkele energie meer had.

Ook de spijsvertering liet het aardig afweten waardoor ik het risico liep vervaarlijk af te vallen.

Ik herinnerde me toen een advies van een natuurgenezeres om zilvervliesrijst bij de warme maaltijd te gebruiken in plaats van aardappelen.

Dat wilde ik wel eens proberen en het scheelde inderdaad behoorlijk voor wat betreft de energie die ik had na de maaltijd en de verdere spijsvertering.

Ik ben toen ook bij de maaltijd, om de andere dag, een stress B complex gaan slikken, en op deze manier ontstond er weer enige regelmaat in mijn spijsvertering  en het energieverlies na de maaltijd was minder.

Ik ben vegetariër, en als ik melkproducten en granen zou schrappen zou ik niet kunnen functioneren.

Ik heb al heel wat met mijn voeding geëxperimenteerd, en daarbij ook veel negatieve ervaringen opgedaan.

Uiteindelijk blijkt het het voedingspatroon dat ik door uitproberen binnen enkele maanden voor mijzelf had uitgezocht mij het beste te bevallen, en hebben allerlei diëten, gebaseerd op verschillende theorieën, mij nauwelijks iets bruikbaars opgeleverd. 

Ik gebruik ook tofu bij de zilvervliesrijst, wat een soja product is, en over soja valt tegenwoordig op internet veel negatiefs te lezen, wat me wel eens heeft verontrust.

Het is echter het enige sojaproduct wat ik gebruik, en het bevalt me goed omdat ik het als heel licht verteerbaar ervaar, het goed met zilvervliesrijst combineert, en het hoogwaardige eiwitten levert, en die heb ik nodig. Het is ook biologisch, wat bepaalde risico's verkleint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...