Sara60 Geplaatst 12 september 2018 Rapport Share Geplaatst 12 september 2018 Goedenmorgen, Hier ben ik dan weer. Na 8 jaar toch weer hopend op steun van dit forum dat mij toentertijd zo goed geholpen heeft. Mijn situatie is helemaal veranderd, in positieve zin! maar de alcohol heeft mij heel geleidelijk weer totaal in de greep gekregen en daar wil ik opnieuw mee kappen. Omdat ik veel en onregelmatig werk heb ik niet zoveel tijd meer als vroeger om achter de pc te kruipen maar ga zeker elke dag even lezen en ook zelf scrijven. Ik heb al wat oude bekenden gezien hier, misschien herkennen jullie mij ook ( nog ). Gisteravond was voor het eerst weer een alcoholvrije dag en dat is mijn uitgangspunt nu: ook vandaag wil ik de eerste niet nemen! Iedereen een goede dag gewenst en tot gauw! Groeten van Sara. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 12 september 2018 Rapport Share Geplaatst 12 september 2018 Welkom, Sarah. Een goed besluit. Het kan en het lukt. Gewoon geen twijfels meer toelaten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara60 Geplaatst 12 september 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 september 2018 Dank jullie wel. Knakker: ik heb in die 8 jaar wel gedronken maar kon soms ook tijden niets drinken. Geleidelijk werd het steeds meer en nu ben ik op een punt dat ik merk dat het de overhand neemt en ik geen dag zonder ben, ook al neem ik me dat wel voor. Ben de controle dus kwijt geraakt in de loop van de tijd. Positief versus alcoholprobleem: 8 jaar geleden was ik in rouwproces ( man overleden) en moest ik me helemaal opnieuw uitvinden zeg maar. Nu ben ik samen met een heel fijne vriend, woon ook samen, op een topplek in de natuur, kan genieten van veel dieren om me heen enz. Werk ook voor 1 van de 2 bedrijven die wij samen runnen. Beide lusten we wel een glas wijn. Alleen: hij kan na 1of 2 glazen stoppen, ik niet helaas...... Dat is probleem nr. 1. Verder heb ik steeds meer last van artrose en misbruik ik alcohol om de pijn en vermoeidheid niet te hoeven voelen. Pijnstillers werken onvoldoende. Probleem 2: ik kan geen grenzen stellen. En dan zijn er nog duizend drogredenen die de alcohol mij influistert als ik me onzeker, verdrietig, enz voel, niks zwaarwegends eigenlijk want in wezen ben ik een gezond en gelukkig mens maar ja, jullie kennen het wel, "gewone" gevoelens die niet prettig zijn wordn makkelijk aaneiding om de fles maar weer te pakken. Voor mij geldt kortom: beter die eerste niet nemen want geheid volgen dan de nummers 2,3,4,............................................. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nietmeer Geplaatst 12 september 2018 Rapport Share Geplaatst 12 september 2018 Herkenbaar en helder verhaal. Je weet al hoe je het kunt doen lees ik dus veel succes met stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 september 2018 Rapport Share Geplaatst 12 september 2018 welkom terug Sara, ik weet niet of jij het youtubefilmpje van Els Noorlander ooit zag? Ik denk dat het pas na je vertrek hier ter sprake kwam, zal de site ff hierheen halen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 september 2018 Rapport Share Geplaatst 12 september 2018 Ze legt goed uit waarom iemand als wij van adb beter helemaal niet meer kunnen drinken. Psychologisch is stoppen uiteindelijk ook verreweg het gemakkelijkste heb ik gemerkt. Zelf heb ik trouwens ook artrose en zelfs al wat vergroeiingen daardoor. In de overgang dronk ik nog en toen was het op zijn ergst. Helaas ben ik pas definitief gestopt op mijn 55ste. En vanaf toen is de artrose ook niet verder erger geworden. Ik merk zelfs verbetering wat de pijn betreft, al blijven er soms pijnscheuten komen, bijv. bij koud/vochtig weer. Het kraakbeen wat weg is groeit bij mij niet meer aan. Ik zag echter wel een artikel ooit van het Radboudziekenhuis die een experiment is gestart met mensen die in ik meen in knieen artrose hebben, die gaan een soort oprekkingen doen waardoor het wel degelijk aan lijkt te kunnen groeien. Maar met vingers zijn ze blijkbaar nog niet zover anders had ik me onmiddellijk aangemeld daar. Maar definitief stoppen loont dus erg voor je gezondheid. succes! Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 13 september 2018 Rapport Share Geplaatst 13 september 2018 Hoi Sara, ik 'ken' je niet van vroeger omdat ik sinds januari op t forum ben, maar veel succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara60 Geplaatst 13 september 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 september 2018 1 uur geleden zei jopie: hoi sara, als jij de sara bent die toen, samen met kweetevennietmeerhoezeheette, mijn maatje was, dan vind ik het ontzettend leuk om je weer te lezen, al is de aanleiding natuurlijk minder. een lief en goed mens was (ben) je. Fijn om te lezen dat je het verder nu goed op de rit hebt. Dank jullie wel. Knakker: ik heb in die 8 jaar wel gedronken maar kon soms ook tijden niets drinken. Geleidelijk werd het steeds meer en nu ben ik op een punt dat ik merk dat het de overhand neemt en ik geen dag zonder ben, ook al neem ik me dat wel voor. Ben de controle dus kwijt geraakt in de loop van de tijd. Positief versus alcoholprobleem: 8 jaar geleden was ik in rouwproces ( man overleden) en moest ik me helemaal opnieuw uitvinden zeg maar. Nu ben ik samen met een heel fijne vriend, woon ook samen, op een topplek in de natuur, kan genieten van veel dieren om me heen enz. Werk ook voor 1 van de 2 bedrijven die wij samen runnen. Beide lusten we wel een glas wijn. Alleen: hij kan na 1of 2 glazen stoppen, ik niet helaas...... Dat is probleem nr. 1. Verder heb ik steeds meer last van artrose en misbruik ik alcohol om de pijn en vermoeidheid niet te hoeven voelen. Pijnstillers werken onvoldoende. Probleem 2: ik kan geen grenzen stellen. En dan zijn er nog duizend drogredenen die de alcohol mij influistert als ik me onzeker, verdrietig, enz voel, niks zwaarwegends eigenlijk want in wezen ben ik een gezond en gelukkig mens maar ja, jullie kennen het wel, "gewone" gevoelens die niet prettig zijn wordn makkelijk aaneiding om de fles maar weer te pakken. Voor mij geldt kortom: beter die eerste niet nemen want geheid volgen dan de nummers 2,3,4,............................................. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara60 Geplaatst 13 september 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 september 2018 Hoihoi Jopie ja ik ben het. Heb je de jeep nog? Ik heb inmiddels een paar jaar in een landrover gereden maar die nu toch maar voor iets minder "zuiperigs"ingeruild hahahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 13 september 2018 Rapport Share Geplaatst 13 september 2018 Welkom terug Sara, en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden