Spring naar bijdragen

Wat eet jij vandaag? Makkelijke, gezonde en natuurlijk lekkere recepten gezocht


Zonnig

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

De titel zegt het al :D 

Wat eet jij vandaag? Makkelijke, gezonde en natuurlijk lekkere recepten gezocht!

Dit omdat ik koken weer leuk wil gaan vinden. De zin en inspiratie is bij mij vaak ver te zoeken. Maar een mens moet toch eten ;) Dus houd jij wel van koken? En wil je mij en de andere meelezers inspireren? Dan lees ik heel graag wat simpele lekkere recepten :) 

En ja, ik kan het opzoeken via google maar dit vind ik veel leuker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oooh @Lente, hier maak je me heel blij mee! Lijkt me heerlijk en hoe je eet sluit helemaal aan bij hoe ik er graag wil eten :D En ja, ik lees er graag meer over! Mjam! Eet smakelijk straks!

Ps volgens mij was jij het die in de dagdraad (of hoe noem je het) schreef over hartige muffins toch? Zo ja, dan heb jij me voor dit topic geïnspireerd want ik dacht toen al...hmmm dat ga ik ooit eens vragen :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NTV * Grijns*  :D Mag ik vragen welke titels ze hebben?

En wil je hier wat recepten delen (echt van hoe je het maakt)? Welke kruiden je gebruikt etc Want ik ben ook zeker geen mina bakgraag ;) Maar wil wel beter voor mezelf zorgen en daar hoort gezond eten natuurlijk ook bij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik maak nog steeds mijn zadencrackers.

120gr speltmeel. 50gr havermoutvlokken. 4 soeplepels (gebroken) lijnzaad, 10 soeplepels zaden naar keuze, 2 soeplepels olijfolie, 1koffielepel zout, 150ml water.

Alles door elkaar mixen. Oven voorverwarmen op 160gr. Pasta uitrollen op bakpapier. Op voorhand al even insnijden zodat je t na t bakken beter in stukken kan breken. 30min in de oven en klaar. Ik heb een grote oven en dit kan net op de plaat bij mij. Dus bij een kleinere oven moet je miss beter kleinere hoeveelheden gebruiken of twee bakplaten. 

Je kan lijnzaadcrackers (zijn er andere) ook in de microgolf maken. Hoe, vind je ook online.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei fleurtje:

Ik heb al recepten gedeeld hoor @Lente. Waarom zou dat niet mogen? 

Ik heb gisteren een detox drankje gemaakt op basis van een aantal kruiden. Niet slecht maar natuurlijk niet zo goed als cola :D

Copyright fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei lady jane:

laat je niet weerhouden mensen
https://www.charlotteslaw.nl/2014/02/auteursrecht-op-een-recept-als-een-stoel-met-4-poten/

en Zonnig, bij tips en thema's staan al heel veel recepten, even omhooghalen, en je kunt heel lang vooruit weer. succes!

Oke, lady jane, ik was weer es te braaf dus. Ik zal die receptjes nog uitschrijven, zonnig. Inclusief de titels noteren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei lady jane:

laat je niet weerhouden mensen
https://www.charlotteslaw.nl/2014/02/auteursrecht-op-een-recept-als-een-stoel-met-4-poten/

en Zonnig, bij tips en thema's staan al heel veel recepten, even omhooghalen, en je kunt heel lang vooruit weer. succes!

Danjewel @lady jane Heb recepten bij de zoekfunctie ingetoetst maar er komt niets naar boven....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk dan mijn receptjes van die hartige muffins en het prei/ aardappelschoteltje hier neerzetten. Ja ik was dus weers es duidelijk veel te braaf wat betreft auteursrecht, copyright enzo:blush::D

recepten komen uit "Foodsisters", eerste boek.2016 ( haal ik persoonlijk meer uit dan uit het tweede , dat dit jaar verscheen.

hartige muffins

recept is voor twee personen voor ongeveer 6 muffins. Ik eet zelf nogal veel, dus met een lekkere salade erbij eet ik er meestal 4 en de laatste 2 koud als lunch de volgende dag. 

Nodig: 1 rode paprika, in stukjes, 8 cherrytomaatjes,partjes,4 flinke champignons ( ik hou erg van kastanjechampignons), 3 plakjes ham in reepjes,2 eetlepels geraspte kaas, 3 eieren,2 eetlepels zuivelspread,2 eetlepels havermout, verse kruiden ( peterselie,bieslook of italiaanse kruiden), cupcakevormpjes of zo'n traytje van 6. 

Meng de gesneden groenten met eieren, ham, kaas, zuivelspread, havermout en kruiden in een kom. 

Vul de vormpjes, bak de muffins  20 min.in de oven op 200 graden. 

Je kunt er vanalles inmikken: zongedrooge tomaatjes, kipfilet, olijven, fetakaas, of volledig vega. Ik eet er altijd een leuke salade bij. En ik vind het ook leuk dat je zo klaar bent met voorbereiden. Daarna geen omkijken ernaar met de oven!

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aardappel/preischotel

1 persoon. ( vegetarisch)

nodig: 1 ( flinke) prei, 100 gr aardappel ( ik doe zelf iets meer omdat ik een vrij stevige eter ben:blush:), 50 gr geraspte kaas ( doe ik ook wat meer), 1 ei, 2 eetlepels kookroom, 1 uitgeperst teentje knooflook,1 theelepel kerriepoeder, snufje nootmuskaat, peper, zout. 

Oven voorverwarmen op 180 graden. Aardappels schillen en in plakjes van een halve centimeter, kluts tweederde van de kaas met het geklutste ei, kookroom, knoflook, kerriepoeder,nootmuskaat,peper, zout in een kom. Doe de stukjes aardappel en de preiringen erbij, even omscheppen. Stort het mengsel in een ovenschaal( tje). Ik vet het schaaltje altijd met wat olijfolie in met een kwastje.  Bestrooi met de overgebleven kaas ( doe ik rijkelijk). 45 min in de oven. 

Ook dit is weer: weinig moeite, oven doet het meeste werk. Haha, houd ik van. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zuivelspread bijvoorbeeld philadelphia naturel of kruiden ( dan de losse kruiden aanpassen), of andere merken. In de supermarkt zijn er vele merken te vinden, ook huismerken enzo. Weet ik ff geen namen van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Sandro:

Ik heb een hele makkelijke maaltijd!

Magnetronmaaltijd van de Appie. Is ook nog gezond en lekker trouwens.

Ik vind het ook fijn rond die tijd ( ja ja dranktijd) afleiding te hebben van het rommelen aan een leuk , maar niet te lastig receptje. Vandaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfou ik wou dat ik ff een recept kon delen. Wij draaien al zolang op de automatische piloot. Kopen een hoop in en proberen er dan elke dag weer combinaties van te maken die snel klaar zijn en toch een greep uit elke hoek van de schijf van vijf... 

Kan wel een kookboek aanbrvelen dat ik laatst gekocht heb: https://www.bol.com/nl/p/het-allermakkelijkste-kookboek-ter-wereld/9200000057111336/

Erg simpel overzichtelijk en toch lekker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is het elke dag weer een beetje dingen bij elkaar rapen. We hebben jonge kinderen (die dus niet zomaar alles lusten, maar voor kinderen zijn het zeker goede eters gelukkig) en werken allebei. We mogen al blij zijn als we een keer samen eten.

Voorheen ging ik ook vaak onderweg eten. Dat is bijna nooit gezond (op de visboer na, waar ik graag een broodje haring haal). Maar ik ben tegenwoordig weer gezond bezig (in de hoop dat ik niet doorsla...) dus dat doe ik momenteel niet.

Sport veel. Qua eten: in ieder geval geen varkensvlees, veel te vet. Dus tonijn, kip, mager rundvlees. Niet te veel brood. 'S avonds groenten. Als ik zin heb in een snack dan probeer ik dat gezond te doen (tomaat, augurk, paprika).

Sorry, ik wijk een beetje af maar het gaat wel over eten :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...