Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 19-8--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen Swietieeees,

Hahaha dat moet Engels zijn. Na een paar dagen echt rustig aan doen, gaat het weer stukken beter. Rust is echt heel belangrijk.

Hoe hebben jullie geslapen? Krox is het bij jou ook wat gelukt?

Hier wat minder omdat er hier vandaag een levensgrote rommelmarkt is en ik afgesproken heb bij iemand een hele hoop kaartenspul te kopen. Tja en dan kan ik niet slapen hé. Lig dan aan van alles te denken, dus niet malen hoor, eerder denken "wat gaat de tijd langzaam, wordt het nu nog niet licht, is het nog geen 6.30?" Dus veel zin in de dag. Ook staan er altijd mensen op de markt, die een aanhangwagentje hebben met 6 chihuahua's er in. Dus veel snoepjes mee:).

Gaan jullie vandaag nog iets ondernemen? Hoop dat jullie daar wat energie voor hebben, want dan heb je wat afleiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @bolletje

pff wil niet elke ochtend hetzelfde schrijven hier maar slapen ging weer niet zo goed ... uren over gedaan om in slaap te vallen en daarna om de uur wakker, denk misschien net 4 uur gemaakt 

echt leuk zo een rommelmarkt, ik deed het ook altijd graag maar nu even geen fut meer ervoor veel plezier zo

@Jeshen hoe ging het 20 km lopen ?

@Cyclad58 @mito @Kannietmeer @Deligaf1 @Ey187 @Eleo31 @GUUS En iedereen die ik ben vergeten hele goede zondag gewenst 

hyperjteee 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen @bolletje! Hahaha het komt in de buurt van Engels ;) Fijn om te horen dat je je beter voelt na voldoende rust en zo'n zin hebt in de dag! Dat je dan niet goed kunt slapen is heel logisch, dan voel je de positieve energie en ben je daar hyper van, toch? Net zoiets als dat je op vakantie gaat waar je heel veel zin in kunt hebben! 

Ik heb slecht geslapen, had een enorme paniekaanval en heb iets heel doms gedaan. Na 4 uur slaap was ik alweer klaarwakker, ben nu doodmoe en voel me even helemaal leeg. Ben zó klaar met dit benzo gedoe! Ik ga vandaag maar eens aan de schoonmaak (heb behoorlijk wat achterstallig onderhoud :P) en het werkt therapeutisch toch?!

Ga jij vandaag nog iets doen @Hypertjeee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Weegschaal81:

Goeiemorgen @bolletje! Hahaha het komt in de buurt van Engels ;) Fijn om te horen dat je je beter voelt na voldoende rust en zo'n zin hebt in de dag! Dat je dan niet goed kunt slapen is heel logisch, dan voel je de positieve energie en ben je daar hyper van, toch? Net zoiets als dat je op vakantie gaat waar je heel veel zin in kunt hebben! 

Ik heb slecht geslapen, had een enorme paniekaanval en heb iets heel doms gedaan. Na 4 uur slaap was ik alweer klaarwakker, ben nu doodmoe en voel me even helemaal leeg. Ben zó klaar met dit benzo gedoe! Ik ga vandaag maar eens aan de schoonmaak (heb behoorlijk wat achterstallig onderhoud :P) en het werkt therapeutisch toch?!

Ga jij vandaag nog iets doen @Hypertjeee?

Goedemorgen @Weegschaal81 Wat heb je gedaan dan als ik het mag vragen ?

ik heb net de badkamer een beetje schoongemaakt , niet intensief , want daar heb ik geen energie voor helaas . Nieuwe badmat gelegd dus het is weer even fris  en de rest van de dag denk ik weer in de tuin rond te hangen en misschien later een ommetje maken en dat is al een verbetering voor me omdat ik begin van de week nog niet 10 meter van de voordeur wilde lopen 

succes zo met schoonmaken hoop dat het therapeutisch werkt :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hypertjeee:

Goedemorgen @bolletje

pff wil niet elke ochtend hetzelfde schrijven hier maar slapen ging weer niet zo goed ... uren over gedaan om in slaap te vallen en daarna om de uur wakker, denk misschien net 4 uur gemaakt 

echt leuk zo een rommelmarkt, ik deed het ook altijd graag maar nu even geen fut meer ervoor veel plezier zo

@Jeshen hoe ging het 20 km lopen ?

@Cyclad58 @mito @Kannietmeer @Deligaf1 @Ey187 @Eleo31 @GUUS En iedereen die ik ben vergeten hele goede zondag gewenst 

hyperjteee 

 

Yes i did it! @Hypertjeee Zo vaak gedaan, zelfs zwanger, maar nu was het even extra speciaal. Ben wel super moe nog. Mijn vriend is vandaag een lange fietstocht maken, dus uitrusten kan ik niet met twee koters, maar we doen het rustig aan.

Voor jou ook een goede zondag. Rustig aan! Je slaap komt langzaam weer op gang lieverd. En met ups en downs. Je kan veel met weinig slaap weet ik inmiddels. Houd vol! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hypertjeee, ik had eerder op de avond al een paniekaanval. Gewoon vanwege het feit dat het allemaal zo zwaar is. Toen ging ik naar bed en lag ik weer eens uren wakker en raakte ik weer in paniek. Ik probeerde iemand te bereiken voor steun maar kreeg diegene niet te pakken en toen heb ik een temazepam én een oxazepam genomen... Heb er van beide nog een paar in huis... De diazepam had ik al genomen maar dat doet voor mij verder niks qua rustgeving of beter slapen, dat neem ik puur als afbouwmiddel. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik dan ook nog die andere pillen neem, als ik in de afbouw zit!

Het schoonmaken gaat bij mij ook niet intensief hoor, gewoon rustig aan en alles wat ik kan doen is mooi meegenomen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Jeshen:

Yes i did it! @Hypertjeee Zo vaak gedaan, zelfs zwanger, maar nu was het even extra speciaal. Ben wel super moe nog. Mijn vriend is vandaag een lange fietstocht maken, dus uitrusten kan ik niet met twee koters, maar we doen het rustig aan.

Voor jou ook een goede zondag. Rustig aan! Je slaap komt langzaam weer op gang lieverd. En met ups en downs. Je kan veel met weinig slaap weet ik inmiddels. Houd vol! 

Superwoman! 

Ik hoop dat de slaap langzaamaan beter wordt , daar zit niet eens het grootste probleem .

het is dat stomme lichte gevoel in mijn hoofd dat niet weggaat en dat rot gevoel waarmee ik opsta zo een druk op mijn maag waar ik ook mee naar bed ga helaas verder moet ik echt meer dingen doen want anders wordt mijn angst voor angst alleen maar grote kan nu gelukkig een ommetje maken hier vorige week niet dus er is wel verbetering , liep net naar de school van de kinderen want binnenkort begint school weer en dat was even schrikken , dacht dat ik weer lichte paniekaanval had , mijn hart klopte sneller kreeg een nog lichter gevoel in mijn hoofd werd weer angstig , ik moet dat echt doorbreken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Weegschaal81:

@Hypertjeee, ik had eerder op de avond al een paniekaanval. Gewoon vanwege het feit dat het allemaal zo zwaar is. Toen ging ik naar bed en lag ik weer eens uren wakker en raakte ik weer in paniek. Ik probeerde iemand te bereiken voor steun maar kreeg diegene niet te pakken en toen heb ik een temazepam én een oxazepam genomen... Heb er van beide nog een paar in huis... De diazepam had ik al genomen maar dat doet voor mij verder niks qua rustgeving of beter slapen, dat neem ik puur als afbouwmiddel. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik dan ook nog die andere pillen neem, als ik in de afbouw zit!

Het schoonmaken gaat bij mij ook niet intensief hoor, gewoon rustig aan en alles wat ik kan doen is mooi meegenomen ;)

Lieve weegschaal komt goed ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Ik heb goedgeslapen en geen nachthengsten gehad :D 

Vandaag weinig last van ontwenning gehad morgen weer gaan werken 3 uurtjes en dan Heb ik voor ogen om aan het einde van de week op 4mg te zitten :):):):)  de week erop zijn de uitslag van de onderzoeken bekend en worden dan besproken. Het lichtje aan de einde van de tunnel wordt steeds groter :)

fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Ey187:

Wat zijn jullie ervaringen met withdrawal en waves.

En wat voor klachten hebben jullie.

Het is vreselijk ! Heb vanochtend beetje paniek gehad toen ik wat verder liep dan normaal , en nu avond kan ik het nog steeds niet laten bezinken :( ik word er moe van ik let op mijn ademhaling maar mijn hart lijkt in mijn keel te kloppen en straks naar bed slaap al slecht weet niet wat ik moet doen , gisteren had ik een window leek het was ik best blij maar vandaag ...

misschien heb ik wel een rebound effect nu, dus dat mijn klachten van voor de oxa gewoon harder terugkomen 

misschien iemand daar ervaring mee ? @Cyclad58 @Kannietmeer @Jeshen @mito Etc ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Hypertjeee:

Het is vreselijk ! Heb vanochtend beetje paniek gehad toen ik wat verder liep dan normaal , en nu avond kan ik het nog steeds niet laten bezinken :( ik word er moe van ik let op mijn ademhaling maar mijn hart lijkt in mijn keel te kloppen en straks naar bed slaap al slecht weet niet wat ik moet doen , gisteren had ik een window leek het was ik best blij maar vandaag ...

misschien heb ik wel een rebound effect nu, dus dat mijn klachten van voor de oxa gewoon harder terugkomen 

misschien iemand daar ervaring mee ? @Cyclad58 @Kannietmeer @Jeshen @mito Etc ??

Jazeker! Je had gisteren een window. Dat is prachtig. Helaas worden windows afgewisseld met waves. In het begin zeer frequent, maar langzamerhand duren de windows langer en de waves korter totdat de waves er niet meer zijn.

Ik denk niet dat de klachten van voor de Oxa harder terugkomen. Ik geloof er echt in, dat je klachten door het stoppen van de Oxa komen. Daarnaast focus je je nu op alles wat je voelt en je niet als normaal ervaart. Weet dat het over gaat en weet dat je windows krijgt die je ondersteunen in je genezingsproces! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Cyclad58:

Jazeker! Je had gisteren een window. Dat is prachtig. Helaas worden windows afgewisseld met waves. In het begin zeer frequent, maar langzamerhand duren de windows langer en de waves korter totdat de waves er niet meer zijn.

Ik denk niet dat de klachten van voor de Oxa harder terugkomen. Ik geloof er echt in, dat je klachten door het stoppen van de Oxa komen. Daarnaast focus je je nu op alles wat je voelt en je niet als normaal ervaart. Weet dat het over gaat en weet dat je windows krijgt die je ondersteunen in je genezingsproces! 

Lieve Ad , ik wil zo graag geloven dat dit alles overgaat zo graag ... 

Bedankt dat je altijd zo motiverend bent en schrijft 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Hypertjeee:

Lieve Ad , ik wil zo graag geloven dat dit alles overgaat zo graag ... 

Bedankt dat je altijd zo motiverend bent en schrijft 

Lieve @Hypertjeee, ik snap dat het moeilijk te geloven is als je midden in een fikse wave zit. Die momenten heb ik ook gehad, talloze malen zelfs. Tijdens die waves denk je dat het nooit meer normaal wordt. Maar dat wordt het wél. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het bij jou niet zal gebeuren. 

Mindere dagen komen altijd voor, waves alleen bij benzo afbouw. Op ene gegeven moment zie je het onderscheid. En dan ben je al heel ver in je genezingsproces. Helaas tikt de klok niet zo snel als je zou willen, maar loop er niet voor weg. Zie het als een mantra: het komt goed! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Cyclad58:

Lieve @Hypertjeee, ik snap dat het moeilijk te geloven is als je midden in een fikse wave zit. Die momenten heb ik ook gehad, talloze malen zelfs. Tijdens die waves denk je dat het nooit meer normaal wordt. Maar dat wordt het wél. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het bij jou niet zal gebeuren. 

Mindere dagen komen altijd voor, waves alleen bij benzo afbouw. Op ene gegeven moment zie je het onderscheid. En dan ben je al heel ver in je genezingsproces. Helaas tikt de klok niet zo snel als je zou willen, maar loop er niet voor weg. Zie het als een mantra: het komt goed! 

 

@Hypertjeee Heel herkenbaar. Ik kwam daar ook niet los van. Ik raakte alleen maar nog erger in paniek door mij druk te maken om de paniek. Maar @Cyclad58 heeft gelijk. Dat wordt echt minder. 

En wat doe je er aan....blijven denken dat het niet echt is, uithuilen, hier schrijven, ademhalingsoefeningen.

En ik ben dat mantra echt gaan gebruiken: het komt goed! Ik zeg het steeds minder.

Oh en wat de psycholoog mij adviseerde: een elastiekje om je pols. Als je piekeren voelt opkomen, trek je er aan en denk je aan de pijn ipv het piekeren. Even kort afgeleid. Het hielp wel.

Dikke knuffel!

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Hypertjeee:

misschien heb ik wel een rebound effect nu, dus dat mijn klachten van voor de oxa gewoon harder terugkomen 

Ik ken het gevoel wel wat je nu schrijft, ik heb dat ook een hele tijd gedacht. Maar toch was het niet zo het waren "gewoon" ontwennings-verschijnselen. Maar het voelt heel onrustig en paniekerig omdat je bang bent in de oude problemen te geraken. Probeer jezelf te trainen met de gedachte dat de oxa je voor de gek houdt want dat is de werkelijkheid. Na mijn ontwenning was er niets meer te vinden van mijn oude problemen.

Zet hem op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-8-2018 om 07:25 zei mito:

Ik ken het gevoel wel wat je nu schrijft, ik heb dat ook een hele tijd gedacht. Maar toch was het niet zo het waren "gewoon" ontwennings-verschijnselen. Maar het voelt heel onrustig en paniekerig omdat je bang bent in de oude problemen te geraken. Probeer jezelf te trainen met de gedachte dat de oxa je voor de gek houdt want dat is de werkelijkheid. Na mijn ontwenning was er niets meer te vinden van mijn oude problemen.

Zet hem op.

Dat is echt een mooi getuigenis Mito! Oude problemen  'lijken' inderdaad terug te komen, maar dat is echt niet zo. En dat bewijst jou verhaal maar weer eens. @Ey187

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...