bolletje Geplaatst 2 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2018 (bewerkt) Moghu mensen, Eerst even reageren op gisteren. MyBattle. Ben je al klaar met je afbouw Tim? Meestal raden ze toch af voorlopig geen alcohol? Soms vraag ik me wel eens af of je benzo's niet sneller af kunt bouwen met behulp van alcohol. Ik zeg niet dat ik dat ga proberen ofzo maar echte experts op het gebied hiervan zijn er toch niet. Niemand weet eigenlijk precies hoe het allemaal zit. Waarom zijn we pillen gaan slikken ????? Om iets te verdoven. Waarom willen we alcohol drinken??? Juist ja. Om te verdoven. Dus je wilt de ene afhankelijkheid in gaan ruilen voor eventueel een ander. Kanjers ik ben verslaafd aan alcolhol!!!!!! Al ruim 45 jaar. Sta nu bijna 9 jaar droog maar blijf verslaafd. Als ik één keer wat zou drinken loop ik de kans om weer door te slaan en te blijven drinken. Ik heb vroeger geprobeerd om alc. in te ruilen voor medicatie om zo te verdoven. We moeten oppassen want het wordt zo een fikse verslaving. DUS GEEN ALC. GEBRUIKEN KANJERS. Zo, goeie morgen allemaal. Goed gepit? 2 augustus 2018 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MyBattle Geplaatst 2 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2018 @bolletje Ik heb gelukkig wel goed geslapen bedankt jij ook? Ja idd als je gevoelig bent voor alcohol verslaving dan is het idd helemaal geen goed idee, ook is afkicken van alcohol ook geen pretje van wat ik weet helaas. Maar omdat het op dezelfde receptoren werkt vroeg ik me af of alcohol niet gebruikt kan worden als ''medicijn'' in ontwenning. Maar dat is heel lastig te beantwoorden dat zou onderzocht moeten worden en ik ga het niet uitproberen.. @Deligaf1 Kan je wat meer vertellen over die TAT techniek? Zijn er meer mensen die tijdens de afbouw verschrikkelijk depri waren en ging dat opeens weg? Het voelt allemaal zo permanent ergens weet ik heus wel dat het niet zo is maar de reden dat ik ooit met deze rommel begon speelt ook nog mee natuurlijk. Het is echt moeilijk om het allemaal positief en hoopvol in te zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 2 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2018 Goedemorgen kanjers, Fijn dat jullie er zijn! @bolletje Heb je wel geslapen de afgelopen nachten met al die warmte?@MyBattleAlcohol helpt denk ik niet omdat het juist op de zelfde receptoren werkt en daarmee alleen de schade maar vergroten die eerst door de benzo's zijn aangericht. Hierdoor raken mensen vaak, bij het gebruik van alcohol, weer in een wave en verergert het de klachten uiteindelijk. Misschien niet altijd trouwen, maar dat risico loop je wel, en dus zou ik het vermijden, want wie wil dat nou? Ik heb zelf goed geslapen. Afgelopen dagen had ik toch weer buikpijn... Vet irritant kan ik vertellen, want het vloert me echt. Zweet breekt me uit van de pijn en ik moet eigenlijk blijven liggen. Gisteren gebeurde het toen ik naar mijn ouders huis ging om de planten te verzorgen. Vervolgens heb ik daar een uur geslapen en toen ik wakker werd voelde ik me vreselijk slecht. Echt slecht! Misselijk en alsof mijn darmen de verkeerde kant op wilde werken. En ik moest echt gaan rijden want ik moest de auto ophalen in de garage. Met veel moeite is het wel gelukt, maar leuk is anders. Na een paar uur was het toch weer over, maar was er echt kapot van. En toen moest ik nog koken en heb de was opgehangen. Voelde me leeg en uitgeput. Dus misschien dat de waterkefir niet hetzelfde doet als de cocokefir? Ik weet het nog niet eerlijk gezegd. Heb dus wel gelijk een pot cocokefir gemaakt ( oh getjakkes nog aan toe!) want ik wil echt van die buikpijn wegblijven. Hopelijk doet de cocokefir over twee dagen weer zijn werk. Tot die tijd drink ik wel een glas waterkefir, maar ben niet overtuigd dat het precies hetzelfde doet. Soms wordt mijn tijd opgeslokt daar benzo strijders die het té zwaar hebben. Ik hoop dat jullie me vergeven dat ik dan hier niet genoeg aanwezig ben. Er zijn mensen die me vertellen dat ze me dan missen en dat begrijp ik, maar ik kan mezelf niet splitsen. Ik probeer zo snel als ik kan altijd weer hier te komen kijken en mijn achterstallige berichten te beantwoorden. Trouwens hoop ik dat jullie dan ook de andere delen van de benzodebaas in de gaten houden om te zien of er mensen verdwaald raken, zodat jullie ze naar de huiskamer kunnen begeleiden. Dat vind ik persoonlijk wel de meest effectieve plek uiteindelijk, waar mensen echt wat meer contact kunnen krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MyBattle Geplaatst 2 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2018 (bewerkt) @Kannietmeer is allemaal begrijpelijk joh! Heb je weleens nagedacht om een website te beginnen en misschien wat meer je werk te maken van benzocoach. Ik bedoel niemand werkt voor niets natuurlijk. En ben je al lang van de benzo's af trouwens? Want ik meen gelezen te hebben van een persoon op benzobuddies dat hoog gefermenteerde pruducten zoals kefir een hoog gehalte histamine bevatten. http://www.benzobuddies.org/forum/index.php?topic=205360.0 Het gaat om een succesverhaal van iemand die een behoorlijk heftig verhaal achter de rug heeft. Deze persoon was afgestudeerd in een paar medische onderdelen ik weet niet precies wat. Maar raadde aan gefermenteerde producten een tijdje te vermijden. Ik geloof dat zij een soort klei gebruikte voor haar maag en darm heling. Het is overigens een goed succesverhaal, een van de beste die ik tot nu toe heb gelezen op BB. Jammer dat er hier niet zo een sectie is op het forum, het kan soms echt houvast bieden aan mensen die lijden, en goede info verschaffen. 2 augustus 2018 bewerkt door MyBattle Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaida74 Geplaatst 2 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2018 3 uur geleden zei bolletje: Sta nu bijna 9 jaar droog maar blijf verslaafd. @bolletje Wat knap van je!!!!! Maar idd het blijft ''gevaarlijk'' om te gaan drinken, want je vervalt zo weer in oud gedrag. (heb een vader die alcoholist is..... weet er alles van...:( ) @Kannietmeer wat naar dat je zo'n buikpijn had!! Was dat de zogenoemde benzobelly of denk je dat het wat anders was (PDS, verkeerd gegeten,etc...) Ja meis, als je er even niet bent (op het forum) dan gaan we je missen Je bent zo'n wijs mens en we hebben veel steun aan jou. Maar, zoals je zei, je kunt jezelf niet opsplitsen. Belnagrijk is dat je jezelf niet voorbij loopt! 13 minuten geleden zei MyBattle: Jammer dat er hier niet zo een sectie is op het forum, het kan soms echt houvast bieden aan mensen die lijden, en goede info verschaffen. Helemaal mee eens! Kunnen we niet een lijstje maken met z'n allen wat voor wie wel en voor wie niet werkt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 2 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2018 1 uur geleden zei MyBattle: @Deligaf1 Kan je wat meer vertellen over die TAT techniek? de instructies staan onder tips en adviezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 2 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2018 @bolletje Nee ik ben nog niet klaar met afbouwen 5,5mg te gaan. Het enigste waar ik aan verslaafd ben geweest is roken en nu rook ik weer. De oorzaak daar door komt door de seroquel die gaf mij de drang van dat roken terug. Ik zie me zelf ook niet verslaafd aan benzo’s maar eerder afhankelijk. En over alcohol betreft daar zoek ik mijn uitvlucht niet in. Daar heb ik heel sporadisch ooit zin in een paar flesjes of een whiskey cola. Mij zul je ook nooit dronken zien. Ik heb het ondervonden dat het de klachten erger maakt dus doe ik dat ook niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karin123 Geplaatst 2 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2018 Ik zit aan 6 of7 Oxa per dag plus 3 mg Dia. Volgens de Asthon is het delen door twee maar Dia valt echt een stuk zwaarder bij mij. Zijn er mensen die het delen door 3 of 4? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 2 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2018 11 uur geleden zei MyBattle: @Kannietmeer is allemaal begrijpelijk joh! Heb je weleens nagedacht om een website te beginnen en misschien wat meer je werk te maken van benzocoach. Ik bedoel niemand werkt voor niets natuurlijk. En ben je al lang van de benzo's af trouwens? Want ik meen gelezen te hebben van een persoon op benzobuddies dat hoog gefermenteerde pruducten zoals kefir een hoog gehalte histamine bevatten. http://www.benzobuddies.org/forum/index.php?topic=205360.0 Het gaat om een succesverhaal van iemand die een behoorlijk heftig verhaal achter de rug heeft. Deze persoon was afgestudeerd in een paar medische onderdelen ik weet niet precies wat. Maar raadde aan gefermenteerde producten een tijdje te vermijden. Ik geloof dat zij een soort klei gebruikte voor haar maag en darm heling. Het is overigens een goed succesverhaal, een van de beste die ik tot nu toe heb gelezen op BB. Jammer dat er hier niet zo een sectie is op het forum, het kan soms echt houvast bieden aan mensen die lijden, en goede info verschaffen. HI, Ik ga zeker een website maken en er meer mijn werk van maken. Want inderdaad moet ook mijn huis uiteindelijk gewoon draaien. Tegelijk weet ik dat niet iedereen het kan betalen, dus deels zal ik het ook gewoon als support doen. Maar als het even kan ga ik er inderdaad mijn werk van maken. Wat betreft de gefermenteerde producten is het inderdaad zodat er meer histamine in zit, als het gaat om bijvoorbeeld zuurkool. Wat betreft de kefir weet ik dat eigenlijk nog niet zo goed en heb daar niet zo goed bij stil gestaan. Ik ben juist de cocokefir gaan gebruiken ( en dat hielp van af de eerste dage leek wel) omdat het als tip op bb werd genoemd, door iemand die net als ik al maanden last had van een benzobelly. En ja @Kaida74, dat was ernstig. Het werd ook steeds erger. Het was bij mij een opgezwollen buik en leek wel 5 maanden zwanger soms, behalve dat het dan vanaf de maag al opzwelt. En daarnaast deed het soms zo'n zeer dat ik echt niet actief kon blijven maar in bed moest, en zwetend van ellende maar probeerde te slapen. Na een paar uur kon het zomaar voorbij zijn met de pijn, maar de zwelling bleef. Ik eet nu paleo op advies van een natuurarts, en hij behandeld mijn allergieen met acupunctuur en ik eet nu voor het eerst in 30 jaar weer noten! Dat is dan wel weer gaaf. Ik heb ook twee weken waterkefir gemaakt en kan dat ook nog maken, maar gek genoeg had ik zaterdag tot en met dinsdag toch weer buikpijn en ik maak dus ook toch maar weer een pot cocokefir met vette kokosmelk. Smerig vind ik het eigenlijk, maar goed. Ik ga proberen of ik er toch wat beters van kan maken. Ik had gehoopt dat het meer op yogurt leek... kokosyogurt, maar het alcoholische geeft me toch nog een licht gevoel van het eten van bedorven kokos. De histamine kan extra onrustig maken, maar tegelijk is histamine verder ook gewoon nodig in veel lichaamsprocessen. Wel is het duidelijk dat bij benzo-ontwenning er ook sprake is van hogere histamine levels, gezien de reacties van ons lichaam ( of in ieder geval bij veel mensen). Ik zou dan ook niet aanraden om tijdens de afbouw kefir te gebruiken, alleen als je vergaat van de buikpijn zoals ik dat nu had. Ik wist gewoon niet meer wat ik er mee moest en de benzo-belly is ook pas na de afbouw, 4/5 maanden vrij, ontstaan. Mogelijk was het er eerder maar wat ik ook probeerde, ik kreeg er mijn vinger niet achter. En ik heb pas vrij laat gedacht aan de benzo-belly. Ik had niet verwacht dat ik een nieuwe klacht zou ontwikkelen terwijl ik al helemaal in mijn genezing bezig ben. Stom natuurlijk, want dat is echt heel goed mogelijk. Toen ik ging lezen over benzo-belly viel wel het kwartje dat ik daar last van had, al heeft niet iedereen het ook op dezelfde manier ( net als met anderen klachten die in variëteiten voorkomen.) 3 uur geleden zei karin123: Ik zit aan 6 of7 Oxa per dag plus 3 mg Dia. Volgens de Asthon is het delen door twee maar Dia valt echt een stuk zwaarder bij mij. Zijn er mensen die het delen door 3 of 4? Wat bedoel met delen door twee? 10 oxa is 5 diazepam? Dat de diazepam 'zwaarder' valt, komt mogelijk doordat het langer werkt en ook gewoon een ander middel is. Kan je verduidelijken wat je bedoeld met dat delen door? Equivalenten zijn niet voor iedereen hetzelfde, en de Ashton Manual geeft een goede richtlijn. Het is kijken hoe je lichaam reageert wanneer je overstapt van het ene middel naar het andere. Wanneer je overstapt naar Diazepam om het beter af te kunnen bouwen, kan je gewoon kijken waarmee jou lichaam genoeg heeft. Wanneer je merkt dat het meer dan genoeg is om je ontwenning op te vangen, zou ik niet meer nemen want dat maak je alleen je afbouw onnodig langer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karin123 Geplaatst 3 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2018 11 uur geleden zei Kannietmeer: HI, Ik ga zeker een website maken en er meer mijn werk van maken. Want inderdaad moet ook mijn huis uiteindelijk gewoon draaien. Tegelijk weet ik dat niet iedereen het kan betalen, dus deels zal ik het ook gewoon als support doen. Maar als het even kan ga ik er inderdaad mijn werk van maken. Wat betreft de gefermenteerde producten is het inderdaad zodat er meer histamine in zit, als het gaat om bijvoorbeeld zuurkool. Wat betreft de kefir weet ik dat eigenlijk nog niet zo goed en heb daar niet zo goed bij stil gestaan. Ik ben juist de cocokefir gaan gebruiken ( en dat hielp van af de eerste dage leek wel) omdat het als tip op bb werd genoemd, door iemand die net als ik al maanden last had van een benzobelly. En ja @Kaida74, dat was ernstig. Het werd ook steeds erger. Het was bij mij een opgezwollen buik en leek wel 5 maanden zwanger soms, behalve dat het dan vanaf de maag al opzwelt. En daarnaast deed het soms zo'n zeer dat ik echt niet actief kon blijven maar in bed moest, en zwetend van ellende maar probeerde te slapen. Na een paar uur kon het zomaar voorbij zijn met de pijn, maar de zwelling bleef. Ik eet nu paleo op advies van een natuurarts, en hij behandeld mijn allergieen met acupunctuur en ik eet nu voor het eerst in 30 jaar weer noten! Dat is dan wel weer gaaf. Ik heb ook twee weken waterkefir gemaakt en kan dat ook nog maken, maar gek genoeg had ik zaterdag tot en met dinsdag toch weer buikpijn en ik maak dus ook toch maar weer een pot cocokefir met vette kokosmelk. Smerig vind ik het eigenlijk, maar goed. Ik ga proberen of ik er toch wat beters van kan maken. Ik had gehoopt dat het meer op yogurt leek... kokosyogurt, maar het alcoholische geeft me toch nog een licht gevoel van het eten van bedorven kokos. De histamine kan extra onrustig maken, maar tegelijk is histamine verder ook gewoon nodig in veel lichaamsprocessen. Wel is het duidelijk dat bij benzo-ontwenning er ook sprake is van hogere histamine levels, gezien de reacties van ons lichaam ( of in ieder geval bij veel mensen). Ik zou dan ook niet aanraden om tijdens de afbouw kefir te gebruiken, alleen als je vergaat van de buikpijn zoals ik dat nu had. Ik wist gewoon niet meer wat ik er mee moest en de benzo-belly is ook pas na de afbouw, 4/5 maanden vrij, ontstaan. Mogelijk was het er eerder maar wat ik ook probeerde, ik kreeg er mijn vinger niet achter. En ik heb pas vrij laat gedacht aan de benzo-belly. Ik had niet verwacht dat ik een nieuwe klacht zou ontwikkelen terwijl ik al helemaal in mijn genezing bezig ben. Stom natuurlijk, want dat is echt heel goed mogelijk. Toen ik ging lezen over benzo-belly viel wel het kwartje dat ik daar last van had, al heeft niet iedereen het ook op dezelfde manier ( net als met anderen klachten die in variëteiten voorkomen.) Wat bedoel met delen door twee? 10 oxa is 5 diazepam? Dat de diazepam 'zwaarder' valt, komt mogelijk doordat het langer werkt en ook gewoon een ander middel is. Kan je verduidelijken wat je bedoeld met dat delen door? Equivalenten zijn niet voor iedereen hetzelfde, en de Ashton Manual geeft een goede richtlijn. Het is kijken hoe je lichaam reageert wanneer je overstapt van het ene middel naar het andere. Wanneer je overstapt naar Diazepam om het beter af te kunnen bouwen, kan je gewoon kijken waarmee jou lichaam genoeg heeft. Wanneer je merkt dat het meer dan genoeg is om je ontwenning op te vangen, zou ik niet meer nemen want dat maak je alleen je afbouw onnodig langer. Ja precies 10 oxa is 5 dia. Het valt zeker zwaarder doordat het stapelt, vorige keer in 1x omgezet en de eerste week zoveel spanning dat ik bijna uit mijn vel barstte, de week erop doodmoe en zo duf en alles was donker, dus teveel denk ik.Oxa´s zijn ook gewoon lichter en stapelen niet. Het is raar met die Dia dat ik er eerst heel veel spanning door krijg en misschien, zelf bedacht, dat als het is omgezet wel rust brengt. Dus verstandig om het even op 2 van 5 te houden en twee weken aanzien kijken hoe het zich stapelt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 3 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2018 Je moet inderdaad je lichaam rustig laten wennen. Het is toch een ander middel, je gaat in eerste instantie toch een beetje ontwenning krijgen ( van de oxazepam die je dan laat) omdat het toch een ander middel is. Maar niet zo erg , als je de diazepam het laat overnemen natuurlijk. Dat stabiliseert zich na een paar dagen en dan.... ja... dan zit je op een ander middel. De dufheid is denk ik ook weer het wennen aan een ander middel. Je lichaam ontwent eigenlijk oxa, je vangt de klachten op met Dia en vervolgens moet je lichaam dus leren hoe het functioneert op Diazepam. Daarbij is het afhankelijk van hoe goed je lever werkt. Kon je goed tegen alcohol en caffeïne? En ja , rustig alles omzetten, geen haast hebben, en kijken hoe het voelt. Anders gewoon iets minder nemen en kijken wat er gebeurd. Dus nog steeds delen door 2, maar dan min 1 gram doen of zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karin123 Geplaatst 3 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2018 (bewerkt) 2 uur geleden zei Kannietmeer: Je moet inderdaad je lichaam rustig laten wennen. Het is toch een ander middel, je gaat in eerste instantie toch een beetje ontwenning krijgen ( van de oxazepam die je dan laat) omdat het toch een ander middel is. Maar niet zo erg , als je de diazepam het laat overnemen natuurlijk. Dat stabiliseert zich na een paar dagen en dan.... ja... dan zit je op een ander middel. De dufheid is denk ik ook weer het wennen aan een ander middel. Je lichaam ontwent eigenlijk oxa, je vangt de klachten op met Dia en vervolgens moet je lichaam dus leren hoe het functioneert op Diazepam. Daarbij is het afhankelijk van hoe goed je lever werkt. Kon je goed tegen alcohol en caffeïne? En ja , rustig alles omzetten, geen haast hebben, en kijken hoe het voelt. Anders gewoon iets minder nemen en kijken wat er gebeurd. Dus nog steeds delen door 2, maar dan min 1 gram doen of zo. Ja het is inderdaad een heel ander middel, heb het 4 jaar geslikt en werd er op den duur doodmoe van. Ik merk nu zeker dat het anders werkt door 2 oxa te vervangen door dia, hele dag spanning ondanks de overgebleven oxa. Heb het nu ook over de dag verdeeld, eerst voornamelijk in de morgen de grootste hap (is niet handig). Ik ben benieuwd hoe lang het duurt wanneer ik rust krijg van de dia, de vorige keer 1 week pas, met schokken en stroomstoten. Ik durf dus niet gelijk meer helemaal over te stappen dit is al bijna niet te doen maar het moet. Die dufheid is niet fijn, heeft oxa niet. Ja ik kon goed tegen alcohol (ook verslaafd geweest), in de avond 2 en halve liter wijn, 2 halve liters bier en 2 borrreltjes jaren lang. Twee jaar geleden gestopt in 1 keer en totaal geen last, geen afkickverschijnselen, helemaal niets. Ik zie eerst even aan hoe dit gaat werken en dan heb ik nog 5 oxa over, misschien over twee weken weer 1 dia van 5 erbij. Dank je wel Oh ja herkent iemand dat de dia in eerste instantie veel spanning veroorzaakt? Ik stik van de spanning of het is de angst voor de wisseling, kan ook. 3 augustus 2018 bewerkt door karin123 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 3 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2018 54 minuten geleden zei karin123: Oh ja herkent iemand dat de dia in eerste instantie veel spanning veroorzaakt? Ik stik van de spanning of het is de angst voor de wisseling, kan ook. ik denk dat het niet direct van de dia komt maar meer dat het ontwenningsverschijnselen/ wisselingsverschijnselen zijn. Ik was erg ziek van de wissel van Lorazepam naar Diazepam. Doodziek kan ik wel zeggen. Maar het afbouwen verliep uiteindelijk relatief rustig. je hele verhaal meegenomen, en hoe je van de drank bent afgekomen, denk ik dat je ook dit zal verslaan! Wees niet al te bang voor de reacties, want het is de weg naar buiten, de weg uit de tunnel. En daar moet je doorheen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karin123 Geplaatst 3 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2018 (bewerkt) 1 uur geleden zei Kannietmeer: ik denk dat het niet direct van de dia komt maar meer dat het ontwenningsverschijnselen/ wisselingsverschijnselen zijn. Ik was erg ziek van de wissel van Lorazepam naar Diazepam. Doodziek kan ik wel zeggen. Maar het afbouwen verliep uiteindelijk relatief rustig. je hele verhaal meegenomen, en hoe je van de drank bent afgekomen, denk ik dat je ook dit zal verslaan! Wees niet al te bang voor de reacties, want het is de weg naar buiten, de weg uit de tunnel. En daar moet je doorheen Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ontwenning zou heel goed kunnen, heb dat vorig jaar ook meegemaakt maar dat ging allemaal te snel. Lever e.d. zijn de afgelopen jaren vaak onderzocht en alles was perfect, gek na al dat zuipen. De vorige keer een paar maanden terug ging de ontwenning, verwisseling te snel, dus nu weer opnieuw. Kan me voorstellen dat je er doodziek van bent geworden, de ene benzo is zeker de andere niet. Twee weken volhouden maar. Ik heb ook een angstprobleem gekregen misschien wel verergert door de benzo. Vond op het forum nog een stuk van iemand die ook iets had dat ik ook heb, dit stukje afgekort: Ik dacht dat ik krankzinnig was geworden...Ik dacht letterlijk dat er een defect was in mijn hersenen. Ik kreeg angst om te douchen, me aan te kleden, de telefoon op te nemen, naar buiten te gaan....Ik leefde in een bubbel van paniek en mist ....veel mist. En compleet geïsoleerd van mijn kinderen mijn vriend en mezelf.... -------------------- Dat heb ik ook nooit gehad was altijd wel wat bang maar deed gewoon alles. Dank je wederom voor je geruststelling Ik hoop wel dat de Dia de tussentijdse pieken en dalen wegneemt. 3 augustus 2018 bewerkt door karin123 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 4 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2018 20 uur geleden zei karin123: Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ontwenning zou heel goed kunnen, heb dat vorig jaar ook meegemaakt maar dat ging allemaal te snel. Lever e.d. zijn de afgelopen jaren vaak onderzocht en alles was perfect, gek na al dat zuipen. De vorige keer een paar maanden terug ging de ontwenning, verwisseling te snel, dus nu weer opnieuw. Kan me voorstellen dat je er doodziek van bent geworden, de ene benzo is zeker de andere niet. Twee weken volhouden maar. Ik heb ook een angstprobleem gekregen misschien wel verergert door de benzo. Vond op het forum nog een stuk van iemand die ook iets had dat ik ook heb, dit stukje afgekort: Ik dacht dat ik krankzinnig was geworden...Ik dacht letterlijk dat er een defect was in mijn hersenen. Ik kreeg angst om te douchen, me aan te kleden, de telefoon op te nemen, naar buiten te gaan....Ik leefde in een bubbel van paniek en mist ....veel mist. En compleet geïsoleerd van mijn kinderen mijn vriend en mezelf.... -------------------- Dat heb ik ook nooit gehad was altijd wel wat bang maar deed gewoon alles. Dank je wederom voor je geruststelling Ik hoop wel dat de Dia de tussentijdse pieken en dalen wegneemt. Je angst problemen kunnen zelfs totaal komen door alle gebruik van middelen. Ook alcohol werkt op dezelfde receptoren. Deze zijn dus aardig gemarteld door je gedrag als je begrijpt wat ik bedoel. Je angsten gaan mogelijk allemaal over als je je gaba-receptoren de kans geeft te herstellen. Dat doe je door het tijd te geven. Je lichaam lijkt nogal veerkrachtig en goed instaat te herstellen van de ellende, dus ik heb goede hoop voor je dat het ook nu gewoon ( en misschien zelfs wel snel) goed komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karin123 Geplaatst 4 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2018 3 minuten geleden zei Kannietmeer: Je angst problemen kunnen zelfs totaal komen door alle gebruik van middelen. Ook alcohol werkt op dezelfde receptoren. Deze zijn dus aardig gemarteld door je gedrag als je begrijpt wat ik bedoel. Je angsten gaan mogelijk allemaal over als je je gaba-receptoren de kans geeft te herstellen. Dat doe je door het tijd te geven. Je lichaam lijkt nogal veerkrachtig en goed instaat te herstellen van de ellende, dus ik heb goede hoop voor je dat het ook nu gewoon ( en misschien zelfs wel snel) goed komt. Daar heb ik ook vaak aan gedacht dat het door de benzo e.d. is gekomen. Ik weet dat alcohol op de gaba receptoren werkt. Daar heb ik na stoppen geen last van gehad. Oxa slik ik al 20 jaar maar tot 2015 30 mg per dag wat later door de AD uit de hand is gelopen. Verkeerde beslissingen genomen door me twee keer te laten opnemen om van de medicatie af te komen. Kreeg er alleen steeds 1 bij. De dia geeft me nu iets meer rust maar wel nog totaal overspannen en doodmoe, vind ik ook weer eng. En die overgang die al tien jaar duurt heeft me ook gek gemaakt. Nu dus ook al jaren bang voor de zomers en dan krijg je zo´n zomer, niet te harden, lig momenteel ook weer in bed. Mijn zenuwstelsel is naar de mallemoeren totaal overbelast vandaar het suizen in mijn hoofd en de moeheid. De GGZ zit ook nog op mijn nek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 4 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2018 Je komt hier doorheen lieverd! Echt waar! Bij de overstap heb ik 3 weken in bed gelegen en kon ook echt niet meer lopen. Spierkracht en evenwicht totaal verdwenen. Het is gewoon een fase die ziek is, maar wel over gaat. Heel veel sterkte vandaag! @karin123 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karin123 Geplaatst 4 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2018 (bewerkt) 28 minuten geleden zei Kannietmeer: Je komt hier doorheen lieverd! Echt waar! Bij de overstap heb ik 3 weken in bed gelegen en kon ook echt niet meer lopen. Spierkracht en evenwicht totaal verdwenen. Het is gewoon een fase die ziek is, maar wel over gaat. Heel veel sterkte vandaag! @karin123 De ophoging van de Mirtazapine was ook geen succes, werd heel agressief, je had gelijk. Heb jij gelijk de overstap gemaakt? Of stapsgewijs? Kwam de spierkracht later weer iets terug? Ik maak mezelf gek met al mijn gepieker. 4 augustus 2018 bewerkt door karin123 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden