Spring naar bijdragen

onze h. kamer 1-8-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Hahahahaha @bolletje wat ben je toch een vrolijk en opgewekt mens! Heerlijk! Moet altijd zo om jou lachen :) werk ze lieverd!

Ik heb onrustig geslapen, omdat ik me op voorhand druk zat te maken over het gesprek met de arts van het UWV..... De arts heeft net gebeld en was heel vriendelijk en meelevend. We hebben meer dan een uur aan de telefoon gezeten. Dus druk gemaakt om niks.... aard van het beestje ;)

Verder weinig op de planning vandaag. Nog 1 dag overlast van het saneren van asbest en dan is het welgeteld 1 hele week rustig, voordat ze weer verder gaan.... Maar oooooooh wat kijk ik uit naar die ene week rust!

De week daarop gaan we op vakantie. En hoe dichterbij het komt, hoe meer zenuwen ik krijg. Angstig, bang dat ik daar een paniekaanval krijg, niet genoeg aan medicatie bij me heb, lange autorit (we gaan naar Frankrijk) Maar ik kijk er ook naar uit. Rust (hoop ik), strand op 20 min rijden afstand, animatie team zelfs voor pubers. Het zal vast goed komen en ik hoop dat het me goed doet om er even (10 dagen) tussenuit te zijn.

Hoe doen jullie dat met vakanties? Wat zijn jullie ervaringen? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

pff ik ben pas net wakker, heel mijn ritme kwijt. Morgen maar gewoon weer is om 8 uur opstaan. Door de Seroquel kan ik so moeilijk opstaan moe moe moe.

@Kaida74 Ik heb 3 vakantie’s helaas spijtig afmoeten zeggen en ze blijven maar vragen of ik mee ga. Nee blijft het antwoord. 

3 jaar geleden ging ik alleen op vakantie naar Aruba naar een oom die ik nog nooit niet gezien had. Wel zonder medicatie maar wel met zware angsten. Ik kwam daar en ik was op een paradijs de angsten waren wel voor 75% gereduceerdt en het was een top vakantie :) 

Ga maar lekker op vakantie probeer zo min mogelijk met benzo’s bezig te houden geniet er maar lekker van even er tussen uit is goed! Dan kan je als je terug komt er weer tegen aan.

groetjes Tim!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen ik heb weer wat hulp nodig :(

Nadat de erge angst weg is waar ik heel erg blij mee was en opgelucht voelde, voel ik nu een verschrikkelijke somberheid. Het is echt heel heftig, ik schrik ervan. Het maakt mij ook weer bang en zo gaat dit cirkeltje verder. ik heb gister wat gewone dingen gedaan maar de overweldigende somberheid is bijna niet te beschrijven. Ik begin een beetje de hoop te verliezen ik heb echt hulp nodig hierin. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen en hoelang ik dit nog vol kan houden iedereen om mij heen denkt dat wat afleiding voldoende is maar ik probeer het ik vecht zo hard. Ik ben gewoon op, ik denk dat ik echt meer hulp nodig heb misschien toch ga kijken naar een langdurige opname, een benzo coach, ik moet iets doen waardoor de grip weer krijg en ik voel dat ik vooruit ga. @Kannietmeer zou jij me nog een pm willen sturen?

Het voelt alsof mijn brein kapot is, ergens weet ik dat er ooit een einde aan kan komen maar mijn normale denken is er nu niet meer en dat een oplossing er wel is zou best kunnen maar ik heb de kracht gewoon niet meer om dit alleen te doen. Ik weet niet wat ik moet doen met de afbouw. Ik zit nu vast op 1.625 lorazepam, 5mg paroxetine, 12.5mg seroquel. Ik weet niet meer wat wat doet. Het liefst spoel ik alles door de wc en dan ben ik er maar klaar mee en als ik dan kapot ga dan zij het zo maar ik weet dat dat een slechte keuze is. Ik moet nog zeker een paar maanden afbouwen en wie weet wat er dan nog gebeurt. Veel geluk heb ik niet en ik denk er niet positief over.

De depressie die ik nu voel is net zo heftig als de angst die ik hiervoor voelde. Ik kan niet zeggen dat het ene erger is als het andere. Het is beide gewoon verschrikkelijk. Niemand om mij heen begrijpt me, ik begrijp mezelf niets eens meer en de gedachten dat ik nog maanden door moet maakt me moedeloos. Het voelt echt alsof het met me gedaan is. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve MyBattle misschien moet je stoppen met vechten en laten komen wat er komt want dat is misschien waar je tegen vecht. Misschien ben je wel heel erg boos op iemand?

Dan is dat ook zo Karin. Als de GGZ dat zegt is dat zo. Die hebben altijd gelijk.;)

Goeie avond kanjers, hier is de Bolle weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei bolletje:

Lieve MyBattle misschien moet je stoppen met vechten en laten komen wat er komt want dat is misschien waar je tegen vecht. Misschien ben je wel heel erg boos op iemand?

Dan is dat ook zo Karin. Als de GGZ dat zegt is dat zo. Die hebben altijd gelijk.;)

Goeie avond kanjers, hier is de Bolle weer.

Dank je Bolletje.

Ik denk namelijk zelf ook dat dat zo is. Ik wil het ene medicijn met het andere vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vecht er niet tegen, het overvalt me heel erg, zeker nadat ik zo blij was dat de heftige angst wegtrok en dat er een golf van somberheid over me heen trok. Ik doe zo me best, maar nare gedachtes en hopeloosheid zijn zo moeilijk te accepteren. Het is bijna nog erger als angst. Angst overschaduwd veel gedachtes, als je somber bent is het non stop donkere gedachtes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei karin123:

Dank je Bolletje.

Ik denk namelijk zelf ook dat dat zo is. Ik wil het ene medicijn met het andere vervangen.

Een hele goeie instelling Karin.:rose:

MyBattle, is het voor jou erg moeilijk te zeggen tegen jezelf dat dit bij de ontwenning hoort, dat jij dit zelf niet bent? ja dan gaat het vertrouwen in jezelf misschien ook weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat dit ontwenning is maar ik moet nog een poosje afbouwen en daarna moet ik nog herstellen. En ookal weet ik dat het niet permanent is het voelt wel zo ik ben al een jaar dat ik tegen het randje van crisis zit. Het voelt gewoon alsof ik het niet volhoud meer. 

Ik weet dat ik geen keus heb, ja er is 1 andere keus en die wil ik niet. Maar ik was zo blij dat ik even uit de angst was en nu dit weer. Ik heb ook nog tinnitus.. Het wordt me gewoon teveel, familie die me niet geloofd of zegt dat ik professionele hulp moet zoeken. Welke professionele hulp??? Ik heb eerder al gebeld met klinieken die rukken je van de benzo's af mijn kop is nu al kapot.

Het is echt te schandalig voor woorden dat je door deze hel gesleurd wordt omdat je een pilletje neemt wat een arts je voorschrijft en dat er geen expertise hulp is. Ik snap het gewoon niet meer hoe dit kan. Dat je er zo alleen voor staat met die rotzooi. Ik ben het gewoon spuugzat, ik had liever dat ik kanker had gekregen dan had ik tenminste begrip en liefde van mijn omgeving zouden ze allemaal ten hulp schieten en allemaal meedenken en steunen. Nu denken ze allemaal dat ik gewoon depressief ben en snappen het niet en denken dat met een beetje afleiding dit zo weer weg is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar heel plassig over bent (moet het netjes houden hier) en dat je je heel eenzaam voelt in je strijd. Wat zegt K.N.M.?

Ik weet het ook niet, ik weet alleen hoe je je ongeveer voelt en dat is in een woord BOUT. Ángst en somberheid gaan heel vaak samen.

Zucht..... ik merk dat ik zo graag een oplossing zou willen hebben, maar weet eigenlijk niet wat ik moet schrijven om je het gevoel te geven dat je niet alleen bent. Ik weet het gewoon niet.

Ga koken.:( Heb jij al gegeten MyBattle? Dat maakt je wel rustiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring met een kliniek is me niet goed bevallen, helemaal niet. Ze hebben alles direct omgezet naar Dia en na 3 dagen ook 7 mg eraf gehaald.

Ik werd stapelgek en doodsbang en barstte van de spanning en dan al die stress er nog omheen met andere mensen, ook moest ik na een week rondjes lopen rond het gebouw alleen in doodangst.

Thuisgekomen zo onder de stress dat ik overdag weer Oxa ben gaan nemen, kon het niet meer verdragen.

Zo ben ik ook aan die troep gekomen d.m.v. AD en daarbij  Oxa en Dia  om het te laten aanslaan maar dat deed het niet en zat aan die rommel vast. 4 Jaar  dikke ellende nu.

Heb toch besloten om naar DIa te gaan maar niet in 1x, stapsgewijs anders komt het te hard aan. Met Oxa kan ik NIET afbouwen.

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Kaida74:

Hahahahaha @bolletje wat ben je toch een vrolijk en opgewekt mens! Heerlijk! Moet altijd zo om jou lachen :) werk ze lieverd!

Ik heb onrustig geslapen, omdat ik me op voorhand druk zat te maken over het gesprek met de arts van het UWV..... De arts heeft net gebeld en was heel vriendelijk en meelevend. We hebben meer dan een uur aan de telefoon gezeten. Dus druk gemaakt om niks.... aard van het beestje ;)

Verder weinig op de planning vandaag. Nog 1 dag overlast van het saneren van asbest en dan is het welgeteld 1 hele week rustig, voordat ze weer verder gaan.... Maar oooooooh wat kijk ik uit naar die ene week rust!

De week daarop gaan we op vakantie. En hoe dichterbij het komt, hoe meer zenuwen ik krijg. Angstig, bang dat ik daar een paniekaanval krijg, niet genoeg aan medicatie bij me heb, lange autorit (we gaan naar Frankrijk) Maar ik kijk er ook naar uit. Rust (hoop ik), strand op 20 min rijden afstand, animatie team zelfs voor pubers. Het zal vast goed komen en ik hoop dat het me goed doet om er even (10 dagen) tussenuit te zijn.

Hoe doen jullie dat met vakanties? Wat zijn jullie ervaringen? 

 

Lieve @Kaida74, ik ben met vrouw en hond inmiddels al een keer of 4 op een (korte, hooguit een week) vakantie geweest en het is altijd nog goed gegaan. Angst had ik er niet voor, maar ik vroeg me zeker in het begin wel af hoe het zou gaan. Ik ervaarde het als positief, een andere omgeving, ontspanning en rust. Ging dus gewoon goed. Wel merkte ik dat ik het wat lastig kreeg als ik eenmaal weer thuis was. Dat duurde dan een paar dagen en daarna stabiliseerde ik wel weer. Dat ging de laatste vakantie in april overigens al stukken beter (toen was ik 4 maanden Lorazepamvrij) 

Ik denk echt dat het je goed zal doen. Probeer er vooraf niet te veel over in te zitten, laat de verheugmodus toe en geniet van je vakantie. 
Ik hoop echt dat je een heel fijne en ontspannen vakantie hebt straks! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar heel plassig over bent (moet het netjes houden hier) en dat je je heel eenzaam voelt in je strijd. Wat zegt K.N.M.?

Ik weet het ook niet, ik weet alleen hoe je je ongeveer voelt en dat is in een woord BOUT. Ángst en somberheid gaan heel vaak samen.

Zucht..... ik merk dat ik zo graag een oplossing zou willen hebben, maar weet eigenlijk niet wat ik moet schrijven om je het gevoel te geven dat je niet alleen bent. Ik weet het gewoon niet.

Ga koken.:( Heb jij al gegeten MyBattle? Dat maakt je wel rustiger.

Ik nu bij familie aan het eten en ga zo weer naar huis. Ik zit hier toch op mijn eigen planeet en zie dat mensen toch geen zin hebben om mij te vragen hoe het gaat want ze weten het antwoord. Dus vragen ze maar niets. En je kan idd ook niets schrijven @bolletje ik waardeer dat iig reageert het is gewoon een feit dat als je in deze hel bent beland dat je mag hopen dat jij en jij alleen sterk genoeg bent de boel te kunnen handelen. En denk er maar niet over na om te zeggen dat je suicidaal begint te worden tegen behandelaren of artsen want je wordt volgepropt met andere drugs. Dat is me al eerder gebeurd toen ik na een cold turkey na een maand gebruik de kluts kwijtraakte. De beste arts vond het wel een idee om naar 7,5 Mg lora te gaan, seroquel voor te schrijven + paroxetine. Vervolgens kom ik uit de hel na een snelle afbouw van paroxetine(waar ik helemaal dood van wou) en dan krijg ik nog even een apotheek erover heen die me de verkeerde benzo geeft als ik eindelijk stabiel ben en voor me leven aan het knokken ben. En een familie lid heeft van de week nog het lef te zeggen” dit kan niet allemaal van de medicijnen zijn” 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MyBattle:

Dk weet dat dit ontwenning is maar ik moet nog een poosje afbouwen en daarna moet ik nog herstellen. En ookal weet ik dat het niet permanent is het voelt wel zo ik ben al een jaar dat ik tegen het randje van crisis zit. Het voelt gewoon alsof ik het niet volhoud meer. 

Ik weet dat ik geen keus heb, ja er is 1 andere keus en die wil ik niet. Maar ik was zo blij dat ik even uit de angst was en nu dit weer. Ik heb ook nog tinnitus.. Het wordt me gewoon teveel, familie die me niet geloofd of zegt dat ik professionele hulp moet zoeken. Welke professionele hulp??? Ik heb eerder al gebeld met klinieken die rukken je van de benzo's af mijn kop is nu al kapot.

Het is echt te schandalig voor woorden dat je door deze hel gesleurd wordt omdat je een pilletje neemt wat een arts je voorschrijft en dat er geen expertise hulp is. Ik snap het gewoon niet meer hoe dit kan. Dat je er zo alleen voor staat met die rotzooi. Ik ben het gewoon spuugzat, ik had liever dat ik kanker had gekregen dan had ik tenminste begrip en liefde van mijn omgeving zouden ze allemaal ten hulp schieten en allemaal meedenken en steunen. Nu denken ze allemaal dat ik gewoon depressief ben en snappen het niet en denken dat met een beetje afleiding dit zo weer weg is.

Hey @MyBattle, je bent inderdaad niet depressief, maar je klachten zijn een gevolg van de ontwenning.
Ben je nu ook aan het stoppen of minderen met Seroquel en/of paroxetine? 
Dat hoop ik niet, je kunt maar 1 medicijn tegelijk afbouwen, anders beland je echt in een situatie die je echt niet wilt.
De juiste volgorde lijkt mij: eerst de benzodiazepinen afbouwen, dan de Seroquel en vervolgens de antidepressiva. 
 Ik heb zelf al een tijdje Seroquel 12,5 mg, daar ben ik in april mee gestopt, maar binnen een wek had ik sombere gedachtes en klachten die in de buurt komen van hetgeen jij beschrijft. Op advies van arts de Seroquel 12,5 weer herstart en de klachten waren vrijwel meteen over.
In september ga ik de 12,5 mg Seroquel afbouwen . Eerst 3 weken 6,25 mg en dan 3 weken 3,12 mg en vervolgens stoppen. 12,5 mg is de laagste voorgeschreven dosis, maar toch is afbouwen gewenst. 

Wat de klinieken betreft: je hebt helemaal gelijk. 
Een vriendin van mij heeft agorafobie en angsten en slikte al jaren Xanax en vervolgens Valium. Zij is uiteindelijk 4 weken opgenomen geweest om af te kicken van de Diazepam. Dat is gelukt, maar eenmaal thuis kreeg ze insulten en heeft vervolgens daarvoor een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. Een illusie armer en meerdere pillen rijker. Komt wel weer goed, maar het was volslagen onnodig. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei MyBattle:

En een familie lid heeft van de week nog het lef te zeggen” dit kan niet allemaal van de medicijnen zijn” 

Tja...ik weet ook als geen ander wat medicijnen met je kunnen doen. Onwetenden kun je dat ook niet wijs maken, maar jij en ik weten wel beter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei karin123:

Mijn ervaring met een kliniek is me niet goed bevallen, helemaal niet. Ze hebben alles direct omgezet naar Dia en na 3 dagen ook 7 mg eraf gehaald.

Ik werd stapelgek en doodsbang en barstte van de spanning en dan al die stress er nog omheen met andere mensen, ook moest ik na een week rondjes lopen rond het gebouw alleen in doodangst.

Thuisgekomen zo onder de stress dat ik overdag weer Oxa ben gaan nemen, kon het niet meer verdragen.

Zo ben ik ook aan die troep gekomen d.m.v. AD en daarbij  Oxa en Dia  om het te laten aanslaan maar dat deed het niet en zat aan die rommel vast. 4 Jaar  dikke ellende nu.

Heb toch besloten om naar DIa te gaan maar niet in 1x, stapsgewijs anders komt het te hard aan. Met Oxa kan ik NIET afbouwen.

Vreselijk, @karin123.
Jouw ervaring gevoegd bij de ervaring van een vriendin van mij (zie hierboven) doen mij zeker weten dat er nog veel meer mis is qua benzokennis bij de artsen in Nederland (en België) dan wij al denken.  

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@cyclad nee ik bouw alleen de benzo’s nu af ik was wel een paar weken geleden terug gegaan van 50mg vertraagde afgifte naar 12,5 directe afgifte. Maar dit was alleen omdat ik een paar avonden niet optijd was met de 50 innemen afgelopen jaar die moet ik om 9 uur innemen omdat ie pas na een paar uur werkt. Dus soms brak ik de pil en nam wat van het poeder. Dat beviel eigenlijk beter dan de vertraagde afgifte dus in overleg met psych verlaagd naar 12,5 directe afgifte daar ga ik ook Knock out van. Dat ging vrij goed ik merkte daar niets van voelde me zelfs nog beter. Vd week met die extreme angst heb ik in overleg weer de 50xr genomen na dat gevalletje met de apotheek en toen viel het compleet verkeerd. Hele hoge hartslag, beetje hallucineren en werd er alleen maar angstig van. Dus dat was 1 dag nu zit ik alweer een tijd op 12,5. Het is raar spul eerst viel die 50Xr dus goed, nu niet meer. Dit zal ook misschien wel toevoegen aan mijn huidige staat. Maar toen op dat moment van verlagen voelde ik me eigenlijk prima. Ik weet t ook allemaal niet meer maar iig vanaf nu alleen maar de benzo verlagen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Forumleden,

Gisteren had ik een paar flessen bier op dat ging allemaal goed maar vanochtend pff dat was echt niks had veel meer last van ontwenning maar nu is het weer goed met me.

Ik ben de laaste weken veel mensen tegen gekomen die ik al lang niet meer heb gezien. Het deed me wel super goed om ze weer te zien. Vandaag kwam ik mijn sport maat tegen waar ik eerst altijd mee sporten en les gaf 2 jaar geleden, ik vond dat altijd leuk om te doen goede energie om mij heen en het was oke :)

Hij vroeg of ik weer mee kwam trainen en les geven omdat hij een sportschool heeft geopened. En kon af en toe wel hulp gebruiken. Ik stemmende er mee in om dit over een tijdje op te pakken (door benzo ontwenning).

Toen ik weer naar huis ging voelde ik me schuldig en best wel *slecht. Dat heb ik de laaste tijd best wel vaak als ik zo mensen tegen kom.

Zoveel mogelijkheden met mijn leven en benzo’s weer houden mij daar van. 3 mogelijkheden om op vakantie te gaan alle 3 afgezegt ik voel me er echt *slecht door.

groetjes Tim

 

*aanpassing door moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Tja...ik weet ook als geen ander wat medicijnen met je kunnen doen. Onwetenden kun je dat ook niet wijs maken, maar jij en ik weten wel beter. 

Het is gewoon soms de twilightzone waar je in zit echt waar, helaas kan ik er nog niet om lachen en is het verschrikkelijk hoe ik, jij en alle mensen hier en over de hele wereld die in dit schuitje zitten door regelrechte hel moeten gaan in je EENTJE omdat je dacht het juiste te doen en iets te doen aan je problemen. Als ik ook soms lees op facebookgroepen of benzobuddies wat mensen toch wel niet allemaal in hun mik krijgen gedauwd door hun ''artsen'' dan denk je echt wat zijn dit voor randdebielen in godsnaam, willen die mensen je nou helpen of willen ze je de pijp uit helpen ik kan er echt met mn hoofd niet bij dat dat zichzelf een arts durft te noemen. Als je iemand 4-5 verschillende zware psychotrope medicijnen tegelijk gaat geven is het toch logisch dat het een puinhoop wordt daar in die hersenen. Je wordt gewoon langzaam hersendood gemaakt...

Zet die mensen eens eerst een maand op een loopband een uur per dag of iets kom eens met ECHTE therapie. Ik denk dat over 100 jaar mensen terug kijken op hoe dat allemaal werkte en dat het als barbaars bestempeld wordt.

Het heeft helemaal niets maar dan ook niets meer met genezing of heling te maken, niets met wetenschap ook, volgens mij is er meer bewijs dat die rotzooi allemaal niet werkt en schade aanricht dan wel, dat er meer mensen kapot aan die rotzooi gaan dan dat ze er echt beter van worden. Soms ben je even een maandje geholpen omdat je even niets voelt maar daarna begint de ellende pas, het is een koelbloedig zooitje dat hele psychiatrie en de medicijnen industrie. En wordt je nou goed van te voren gewaarschuwd voor de risico's zeg ik nog ok. Wordt je nou nog geholpen om er vanaf te komen ok. Maar ook dat niet, neem dit pilletje en je gaat je beter voelen succes en tot ziens. 

Ze kunnen je nog beter een spuit heroine geven dan voel je je tenminste goed, en je komt er nog makkelijker vanaf ook.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Deligaf1:

Dag Forumleden,

Gisteren had ik een paar flessen bier op dat ging allemaal goed maar vanochtend pff dat was echt niks had veel meer last van ontwenning maar nu is het weer goed met me.

 

Ben je al klaar met je afbouw Tim? Meestal raden ze toch af voorlopig geen alcohol?

Soms vraag ik me wel eens af of je benzo's niet sneller af kunt bouwen met behulp van alcohol. Ik zeg niet dat ik dat ga proberen ofzo maar echte experts op het gebied hiervan zijn er toch niet. Niemand weet eigenlijk precies hoe het allemaal zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei MyBattle:

Ben je al klaar met je afbouw Tim? Meestal raden ze toch af voorlopig geen alcohol?

Soms vraag ik me wel eens af of je benzo's niet sneller af kunt bouwen met behulp van alcohol. Ik zeg niet dat ik dat ga proberen ofzo maar echte experts op het gebied hiervan zijn er toch niet. Niemand weet eigenlijk precies hoe het allemaal zit.

Nee ik ben nog niet klaar met afbouwen. 5.6 dia te gaan heb effe gas gegeven 1mg per 7 a 10 dagen. De AD werkt wel goed mee die hebben ze voor de ontwenning opgehoogd naar 20mg ben niet meer depressief en ook niet zo angstig buiten de chemies angst om dan...  en als het me effe te veel wordt w8 ik een paar dagen en gebruik TAT techniek voor tegen de ontwenningsverschijnselen. Zo kom ik die tijd wel door. Alleen wat beperkter in me doen en laten en daar voel ik me schuldig door. Eerst was ik altijd maxium achievment. Maar goed ik hoop er ik oktober ervan te zijn en dan gaat die Seroquel ook vanaf 100mg.

Daarnaast is er nog een onderliggende oorzaak die nog niet opgelost is waar ik al 20 jaar mee rond loop en dan kan ik dat weer verder verwerken. Het doet vooral pijn de mensen rondom mij heen. Ze gaan trouwen op hun eigen wonen, kinderen krijgen. En ik ben maar ergens stil blijven hangen in evoltie in mijn jeugd jaren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...