Spring naar bijdragen

Zaterdag 21 juli


Nietmeer

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei Lente:

Ik wist niet dat je al meer dan 500 dagen droog staat. Dan klopt het niet op het jaarpact. Moet je even laten veranderen, want dat is zonde toch. Jeetje al op weg naar de anderhalf jaar! 

Ik geloof dat refusal en antabus alleen tijdelijk moeilijk of niet te krijgen zijn. Miscchien is dat alweer over. 

Ik denk niet dat @Gypsy of @Lars al 500 dagen droog staan hoor @Lente. Het is gewoon een tekst gekopieerd van t internet. Of zit ik nu fout? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lars:

Ik zit wel over de helft 253 dagen vandaag 

Aha, je houdt dus de dagen bij. Ik ook. Gewoon voor de leuk (en om er te pas en te onpas mee te 'schermen'..:huh::P)  Net als m'n dagen niet roken.
Ik hou 't bij (zoals ik ook te pas en te onpas wel eens hier vermeld) in m'n agenda. Schrijf 's morgens een dagje bij maar onthou het niet. En ik ga er dus blijkbaar
ook wel eens de fout mee in, want gisteren met een jaar niet roken klopte het aantal dagen niet. Ik zat op 362 dagen, maar realiseerde me ineens
dat we vorig jaar op de verjaardag van m'n broer (20 juli) met de Dyane naar Portugal vertrokken en dat ik m'n sigaretten vergeten was. In een
opwelling besloot ik toen om het maar zonder sigaretten te proberen. Die opwelling werkt dus nog steeds na...
Ik sla in de weekenden soms de plank mis in m'n agenda... daar staan de zater- en zondag rechts een beetje in een hoekje gedrukt.. vergeet ik
dus soms wel eens in te vullen en tja, dan klopt het allemaal niet meer. Zo heel af en toe check ik het aantal dagen in m'n agenda even met zo'n 'dagen-tel-geval' van internet...
En reken maar dat ik dan eventjes 'helemaal van slag ben". Hoe kon ik nou toch met m'n nog altijd stiekem naar perfectie strevende geest zoiets
simpels als elke dag een dagje bijtellen fout doen?? Ik kan het dan ook niet laten om in m'n agenda helemaal terug te bladeren tot ik de misser heb ontdekt
en schrijf van daar af weer goed bij... O, was ik maar niet zo'n pietlut. Het leven zou er een stuk eenvoudiger door worden. :unsure:

Ik ga nu meteen zo'n 'dagen-tel-geval' opzoeken en m'n drankvrije dagen controleren. Doei doei..

O, en Lars, gefeliciteerd met je 253e droge dag. Een mijlpaal, zo'n dag erbij. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zo weinig mogelijk op m'n 'foon'.. Alleen foto's worden er wat veel. Verder vind ik het een on-ding. M'n 'foon' dan, hè?
Zo'n ding was toch oorspronkelijk bedoeld als telefoon waar later wat functietjes bijkwamen. Maar als m'n telefoon 'gaat' moet
ik soms zo lang zoeken hoe ik op moet nemen dat er al weer opgehangen is tegen dat ik zover ben... Nu moet ik daar natuurlijk
wel bij vermelden dat ik niet zo vaak gebeld word... (gelukkig maar) ;)

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens, m'n droge dagen aantal klopt nog wel.
Met de 'rooktelling' ben ik op maandag 29 januari de mist in gegaan. Daar staat dag 194, maar ik heb dat voor 190 aangezien want vanaf de dinsdag
ben ik verder gaan tellen vanaf 191, dus steeds vier dagen minder dan werkelijk.
Ook weer in orde. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond

Dat is dus een dagteller neem ik aan.

Hier ondanks niet slapen wel een lekkere dag gehad. Een beetje wind maakte het wat dragelijker dus lekker gewandeld en even een ice tea op een terrasje gepakt.

Verder wat rommelen in huis en boodschapjes enzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Yvonne:

Quote Fruitvlieg:

Ja, dat kan  @Fruitvlieg, maar al heel kort na dat moment van ontspanning, nadat de sigaret uit is komt het dwangmatige verlangen naar een volgende.... en dat is nou net het ellendige aan roken. In feite is dat moment van ontspanning niets anders dan even gehoor geven aan de behoefte om een volgend shot peuk naar binnen te werken... 
 

Ja dat doet nicotine die maakt het zo verslavend dat je de volgende weer wil maar het langzaam in ademen van de rook, en die door je borstkas naar beneden voelen gaan om weer langzaam  uit de blazen is voor mij rustgevend en dat mis ik soms.

De eerste die nu zegt probeer eens te mediteren of mindfullness is af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei rosa45:

Toen ik eind van de middag uit mijn werk kwam had ik het koud en had ik het liefst mijn jas aangedaan. Heb het niet gedaan omdat dat wel een beetje raar zou staan. 

Zit je ook in een ruimte met airco? Mijn vrouw heeft op haar werk een vest liggen omdat het daar overdag gewoon koud is. Zetten ze daar ook nog ramen open
om wat warmte binnen te krijgen, gaat die airco nog harder 'werken".. En die airco wordt ergens centraal geregeld, dus ze kunnen er verder niets aan doen.
Ja, iets warms aantrekken dus. Ze (m'n vrouw) is nog steeds niet verkouden of zo. Moet wel een ijzersterk gestel hebben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, ik schreef het omdat er zo snel advies word gegeven om ergens van af te komen maar ik vind het helemaal niet erg om af en toe trek in een sigaret te hebben of om ergens naar te verlangen. Ik rook al anderhalf jaar niet meer en ben er blij mee. Zou nooit meer willen beginnen. Dat ik af en toe een trek momentje kan ik wel hebben net zoals ik wel vaker dingen wil die ( even) niet kunnen, dan doe je ze niet. Daar heb je niet meteen een boek of cursus of een yogahouding voor nodig. Soms heb je goede dagen, soms slechte en de meeste zijn gemiddeld. Het is een utopie om te denken dat je zo kan veranderen dat alle dagen fantastisch zijn en er nooit meer een slechte tussen zit. En zoals het nu gaat vind ik het prima en daar hoort af en toe trek bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik stond vanmiddag in de bloemenwinkel en voor mij stond een vrouw met heel weinig aan en heel kort.  Ze was "nogal " stevig en alles puilde, haar benen onder de spataderen . Sommige mensen denken dan praktisch  naakt over straat te kunnen.  Ik begrijp dat niet; dat je zo gezien wil worden.  Tis heet , ja dat begrijp ik .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk ik wil gaan slapen en ze laten weer van die rot keffertjes de hele tijd blaffen. Waarom laten mensen dat toch toe?:angry:

En als je dikker bent en met spataderen moet je dan maar jezelf helemaal bedekken? Dan lopen ze ook nog eens met zweetvlekken nee dat is lekker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Nietmeer:

Francoise dat is misschien net jou probleem.. je vind jezelf te goed. Te goed voor anderen. Oordeel maar fijn en voel je beter over jezelf.

Oeps een rechtse hoek . Wat een agressie niet meer, sorry hoor.

57 minuten geleden zei Gypsy:

 

En als je dikker bent en met spataderen moet je dan maar jezelf helemaal bedekken? Dan lopen ze ook nog eens met zweetvlekken nee dat is lekker

Nee maar je kan wel iets aan doen wat past , in plaats van bijna in je nakie over straat te hobbelen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...