Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 24-6-2018


Aanbevolen berichten

Goeie morgen. Slaapt iedereen nog?

Ik dacht vanochtend om 5.20 "snif snif Heb ik in mijn slaap een ongeluk gehad" dat kan hoor ik ben al ouhoud, maar nee hoor mijn hondje wel. Plaatjes Drollen Stinkende PoepDit doet ze anders nooit:blush: dus er gauw uit en de hond naar buiten geslagen.;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deligaf zou het komen van het minderen of iets anders? Ik hoop dat het gauw over is kerel. Zo stom hé we zouden eigenlijk heel gelukkig en tevreden moeten zijn maar ons lichaam is zo verslaafd dat daar nog geen spraken van is. Ik hoop echt dat je je wat beter gaat voelen.

Thee veel rusten is ook goed hoor en je slaapt meer dan je denkt. s'Avonds iets lekker warms drinken en als je niet kunt slapen even onder de douche.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei bolletje:

Deligaf zou het komen van het minderen of iets anders? Ik hoop dat het gauw over is kerel. Zo stom hé we zouden eigenlijk heel gelukkig en tevreden moeten zijn maar ons lichaam is zo verslaafd dat daar nog geen spraken van is. Ik hoop echt dat je je wat beter gaat voelen.

Thee veel rusten is ook goed hoor en je slaapt meer dan je denkt. s'Avonds iets lekker warms drinken en als je niet kunt slapen even onder de douche.

Van de 8mg ben ik nog eens niet hersteld 1 maand gestabiliseerd. Nu ben ik micro tapering aan het toepassen voor het eerst. Ik ben eigelijk nog nooit depressief geweest. Het is gewoon nog een lange na sleep van die 22mg die ik in 2 maanden heb afgebouwd. 27e in overleg met de psychiater om een SSRI te starten. En de onderliggende oorzaak waarvoor ik benzo’s ben gaan slikken komt ook weer terug. 

Dat zijn onverwerkte jeugd trauma’s in die tijd leef ik nog en ik sta nog steeds stil in evolutie. 

Met een trauma leven is al een half leven en met benzo’s erbij is geen leven. 

En van de ontwenning van de Benzo’s wordt ik zo psychotisch van, hele tijd van die opdringerige gedachtens. Heeft hier ook iemand mee te dealen? Ik zie en hoor het bijna nergens.

Het is zwaar om er een positieve mindset erin te houden tegen al die negative gevoelens.

 

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei bolletje:

Thee veel rusten is ook goed hoor en je slaapt meer dan je denkt. s'Avonds iets lekker warms drinken en als je niet kunt slapen even onder de douche.

Ik drink 's avonds nog eens kop valeriaanthee en neem een warm kersenpitkussen mee in bed. En ik viel me heerlijk slaperig, maar dan uiteindelijk echt in slaap vallen, gebeurt niet :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Deligaf1:

Van de 8mg ben ik nog eens niet hersteld 1 maand gestabiliseerd. Nu ben ik micro tapering aan het toepassen voor het eerst. Ik ben eigelijk nog nooit depressief geweest. Het is gewoon nog een lange na sleep van die 22mg die ik in 2 maanden heb afgebouwd. 27e in overleg met de psychiater om een SSRI te starten. En de onderliggende oorzaak waarvoor ik benzo’s ben gaan slikken komt ook weer terug. 

Dat zijn onverwerkte jeugd trauma’s in die tijd leef ik nog en ik sta nog steeds stil in evolutie. 

Met een trauma leven is al een half leven en met benzo’s erbij is geen leven. 

En van de ontwenning van de Benzo’s wordt ik zo psychotisch van, hele tijd van die opdringerige gedachtens. Heeft hier ook iemand mee te dealen? Ik zie en hoor het bijna nergens.

Het is zwaar om er een positieve mindset erin te houden tegen al die negative gevoelens.

 

 

16 uur geleden zei Bernice:

Ook ik ben zo depressief en ja, die indringende gedachten heb ik ook. Je bent dus zeker niet de enige maar zo voelt het wel tenminste voor mij.

Het is echt een hel.

Sterkte!

Indringende gedachten en depressie zijn en direct gevolg van benzo gebruik.  En je zal zien dat dit het geval is als op een dag een window aandient of als je lichaam echt gaat herstellen.  Het is  absoluut een klacht die heel erg pijnlijk is en wat zwaar lijden met zich meebrengt. 

De reden dat veel mensen dit verzwijgen en er niet over schrijven is omdat ze zich schamen.  Vorige week nog schreef een oudgediende hier nog over @Gaba en hij gaf aan dat ook hij het heeft gehad en er bijna niet over gesproken heeft.  De gedachten zijn denk ik te akelig om echt te ventileren voor de meesten.  Misschien is het delen dat het bestaat ook wel voldoende en laten we dat vooral blijven doen zodat je weet dat het niet raar is. Wel vreselijk.  Maar je bent het niet zelf helaas. Het is echt de benzo en de ontwenning. Zolang je hersenen in rep en roer zijn doen ze o.a. deze nare dingen. 

 

Heel veel sterkte lieverds

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-6-2018 om 11:05 zei Cyclad58:

Dat is nou wat je noemt een echte verrassing, @bolletje!

@Kannietmeer en @Dis, voelen jullie je vandaag al wat beter?
Wanneer gaan jullie op vakantie, Gerard? 

Vandaag een erg rustig dagje. Alleen thuis met Foxy. Geen plannen. We zien wel wat zich gaat aandienen. Fijne dag!  

Gisteren middag ging ik me eindelijk rustiger voelen.  De hele dag wel in bed gebleven.  Vanmorgen dan eindelijk ook ingesteld geworden wat wederom bevestigd dat mijn hormonen helemaal wild gaan en de benzo ontwenning/heling nog in volle gang is.  De paniek was in de ochtend nog heftig aanwezig.  Zo erg dat ik mijn zus heb gebeld.  Zo rationeel als ik met alles heb kunnen omgaan. ....maar als mijn hoofd echt alleen maar angst produceert is het ook voor mij lastig om de paniek te weren. Ik heb wel TAT gedaan,  de tip die we van de week kregen en die maakte me heel rustig.

De hormonen zijn ook gaan dalen en voel me behalve moe,  nu wel echt weer rustig. 

Hoop toch echt dat de volgende cyclus anders gaat verlopen.  Dit is echt niet tof. Maar tegelijk ben ik blij dat het zo duidelijk invloed heeft en dat ik daarmee een beetje kan relativeren.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Kannietmeer:

 

Indringende gedachten en depressie zijn en direct gevolg van benzo gebruik.  En je zal zien dat dit het geval is als op een dag een window aandient of als je lichaam echt gaat herstellen.  Het is  absoluut een klacht die heel erg pijnlijk is en wat zwaar lijden met zich meebrengt. 

De reden dat veel mensen dit verzwijgen en er niet over schrijven is omdat ze zich schamen.  Vorige week nog schreef een oudgediende hier nog over @Gaba

 en hij gaf aan dat ook hij het heeft gehad en er bijna niet over gesproken heeft.  De gedachten zijn sinds ik te akelig om echt te ventileren.  Misschien is het delen dat het bestaat ook wel voldoende en laten we dat vooral blijven doen zodat je weet dat het niet raar is.  wel vreselijk.  Maar je bent het niet zelf helaas. Het is echt de benzo en de ontwenning. Zolang je hersenen in rep en roer zijn doen ze o.a. deze nare dingen. 

 

Heel veel sterkte lieverds

Dit is weer fijn om te lezen. Ik heb ook erge last van angstgevoelens en nare gedachtes.

dit voelt als chemische angst inderdaad. Zo heb ik een angst voor het benzogebruik nog nooit ervaren!!!

Dus laten we onze klachten blijven delen , zodat we kunnen relativeren., en er dus van uit moeten gaan dat ons lichaam/ hersenen nog volop aan het helen zijn !

sterkte weer allemaal, ooit komt het GOED

liefs Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Eleo31:

Dit is weer fijn om te lezen. Ik heb ook erge last van angstgevoelens en nare gedachtes.

dit voelt als chemische angst inderdaad. Zo heb ik een angst voor het benzogebruik nog nooit ervaren!!!

Dus laten we onze klachten blijven delen , zodat we kunnen relativeren., en er dus van uit moeten gaan dat ons lichaam/ hersenen nog volop aan het helen zijn !

sterkte weer allemaal, ooit komt het GOED

liefs Eleo

Hi Eleo,

Fijn dat je deelt dat je het ook herkent. Zo blijkt maar weer..... Veel van ons denken dat we de enige zijn, maar als je er over praat blijkt het er allemaal bij te horen.

:heart: Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat dit besproken worden over die opdringende gedachtes. Dan ben ik dus niet de enige. 

Ik vertel dat wel tegen de mensen die dat moeten weten van die gedachtens. Ik ben er alleen huiverig op dat ik hier snel door een verkeerde diagnose krijg van de Psychiater maar vertel ook nadrukkelijk dat het door de benzo ontwenning komt. En de antipsychotica die ik slik als ik in een wave zit werkt niet, en als er een window is dan voel ik de werking daarval wel. 

Het wordt wel gevaarlijk als je na die gedachtens gaat handelen en dat moet wel goed manageable zijn dat dat niet gebeurt! Ik rijd ook geen auto meer en bedien geen gevaarlijke machines meer.

@Kannietmeer Goed om te horen dat TAT goed bij je is bevallen :) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Deligaf1:

@Kannietmeer Goed om te horen dat TAT goed bij je is bevallen :) 

Simpele dingen moet je altijd proberen. Het principe dat je handen op je hoofd leggen energie door je hersenen laat gaan, bestaat al in allerlei vormen. Ik denk dat het mogelijk is dat het ook gewoon werkt als je je handen voor en achter op je hoofd legt, dus voorhoofd en dan de andere hand tegenover op de achterkant. Als je dan focust op een nieuwe gedachte, pakt die automatisch de energie die je met je handen veroorzaakt op en zo maak je een nieuwe verbinding aan in je hersenen. De hele intentie van TAT lijkt me daar op gebouwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Kannietmeer:

Simpele dingen moet je altijd proberen. Het principe dat je handen op je hoofd leggen energie door je hersenen laat gaan, bestaat al in allerlei vormen. Ik denk dat het mogelijk is dat het ook gewoon werkt als je je handen voor en achter op je hoofd legt, dus voorhoofd en dan de andere hand tegenover op de achterkant. Als je dan focust op een nieuwe gedachte, pakt die automatisch de energie die je met je handen veroorzaakt op en zo maak je een nieuwe verbinding aan in je hersenen. De hele intentie van TAT lijkt me daar op gebouwd.

Klopt voor een gedeeldte, het is een fijne techniek voor in het gereedschaps koffertje en zo zijn er nog een tal van zelfhulp technieken mocht je daar interesse hebben kan ik ze wel doorsturen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Kannietmeer:

Hi Eleo,

Fijn dat je deelt dat je het ook herkent. Zo blijkt maar weer..... Veel van ons denken dat we de enige zijn, maar als je er over praat blijkt het er allemaal bij te horen.

:heart: Liz

Tip van mijn therapeute:

elastiekje om mijn pols, als ik met mijn angst pp de loop ga, trek ik aan t elastiekje , en stoppen mijn gedachten. Probeer T maar , het helpt!

liefsssssss Eleo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...