Spring naar bijdragen

Moe en kort lontje


1234

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei 1234:

Hoe lang ben jij gestopt? Ik hoop dat het iets van het begin is en het vanzelf duidelijker wordt.

8 september , maar sta niet compleet droog . Heb nog soms een uitschieter 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei 1234:

 ... diep van binnen wil ik gewoon een partner waarmee ik samen ben, waar uitdaging is, samen lachen en waar werk niet voor gaat...
Een emmer leeggooien moet het niet zijn. Echter, ik heb dit wel heel erg vaak aangekaart al.

Misschien klein beginnen met hapklare brokken? Dus niet: "We zijn nooit samen, het werk gaat altijd voor en daar baal ik van", maar: "Ik wil donderdagmiddag graag samen met jou een boottochtje over de grachten maken".
Dan weet je partner precies wat je wilt, je gooit geen emmer leeg en als hij akkoord gaat kun je een middag samen zijn en samen lachen en gaat het werk even niet voor.
Best wat vliegen in één klap eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Yana:

Misschien klein beginnen met hapklare brokken? Dus niet: "We zijn nooit samen, het werk gaat altijd voor en daar baal ik van", maar: "Ik wil donderdagmiddag graag samen met jou een boottochtje over de grachten maken".
Dan weet je partner precies wat je wilt, je gooit geen emmer leeg en als hij akkoord gaat kun je een middag samen zijn en samen lachen en gaat het werk even niet voor.
Best wat vliegen in één klap eigenlijk.

Klinkt goed. Thanks voor je antwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei 1234:

Er zijn zoveel elementen die het complex maken, waardoor ik niet meer zie of weet wat ik zelf wil en wat voor me beslist is. Klinkt dat vreemd?

Nee, dat klinkt niet vreemd, vind ik. Het leven is inderdaad complex.

21 uur geleden zei 1234:

hoe kom je er nou achter wat je ECHT zelf wilt?

Goede vraag. Misschien kun je externe hulpbronnen aanboren om je daarbij te helpen. Mij heeft de methode "voorbij alcohol" in dat opzicht erg geholpen. Die methode is gebaseerd op het gedachtengoed van auteur en alcoholverslavingscoach Erik Stofferis, bekend van het boek "De grote verdoving". Ik volgde een cursus die in een iets nieuwere versie te vinden is op https://petramoes.nl/ (30 dagen zonder alcohol).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Bob:

Nee, dat klinkt niet vreemd, vind ik. Het leven is inderdaad complex.

Goede vraag. Misschien kun je externe hulpbronnen aanboren om je daarbij te helpen. Mij heeft de methode "voorbij alcohol" in dat opzicht erg geholpen. Die methode is gebaseerd op het gedachtengoed van auteur en alcoholverslavingscoach Erik Stofferis, bekend van het boek "De grote verdoving". Ik volgde een cursus die in een iets nieuwere versie te vinden is op https://petramoes.nl/ (30 dagen zonder alcohol).

Thanks voor de tip. Ik ben een aantal dagen geleden gestart met het boek van Erik Stofferis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Natuurlijk kunnen er emoties loskomen die je hebt onderdrukt met alcohol. Denk echter ook aan de biochemie van je lichaam. Alcoholmisbruik zorgt, door de snelle suikers, voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, wat ontregelingen kan geven van je hormonen en neurotransmitters. Ook berooft alcohol je lichaam van diverse voedingsstoffen, waaronder zink, vitamine B en magnesium. Daarbij zorgen verslaafden toch al niet zo goed voor hun voeding. Zorgen voor volwaardige voeding plus wat voedingssupplementen kan schelen in de  ontwenningsverschijnselen. Bij ptts speelt, naast de emotionele oorzaken, ook een ontregelde biochemie van je lichaam een rol. De werking van allerlei neurotransmitters kan je bijsturen met de juiste voeding en bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren.

Verder zijn er wel alternatieve therapieën die kunnen helpen om de trauma's uit je systeem te krijgen. Emoties zijn gekoppeld aan je denken en linker hersenhelft. Je gevoel/intuïtie is gezeteld in je rechter hersenhelft. Bij emdr wordt die koppeling tussen de emoties en de gebeurtenis wat losser gemaakt, waardoor je meer bij je gevoel komt. Echter werkt emdr niet bij iedereen even goed maar het gaat me om het principe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...