Spring naar bijdragen

Ridder op herhaling


Ridder

Aanbevolen berichten

Goede middag allemaal en één in het bijzonder,

Ik ben hier eerder geweest en heb mijn account op laten heffen omdat ik van mening was dat dit niet zoveel toegevoegde waarde had en omdat ik het door omstandigheden mezelf moeilijker aan het maken was op het forum in plaats van makkelijker. Inmiddels ben ik mij ervan bewust geworden dat ik in beide gevallen ongelijk had. Lotgenoten zijn nergens zoveel waard als op dit vlak. Eerder zei ik al eens dat niemand weet hoe het is behalve als je het zelf bent, want dit leer je niet uit een boek. Dit zijn wij, hand in hand zijn we sterker.

In mijn traject met Novadic zit vooruitgang en ik ben mij er terdege van bewust dat ik het uiteindelijk alleen moet doen. Ik bedoel daar mee zonder Novadic, maar hopelijk met jullie wijsheden, ervaringen, do's and dont's.

Ik hoef niet te vragen voor vergiffenis van mijn abrupte verdwijning want iedereen hier, weet ik uit ervaring, zal me vergeven en wellicht vergelijkbare gedachtes hebben gehad in het verleden.

Daarnaast wil ik één persoon in het bijzonder bedanken zonder deze bij naam te noemen. Jouw ondersteuning lijkt grenzeloos en jouw woorden magisch. Dank je wel voor je geduld, liefde en respect.

Voor de rest hier: let's do this

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel. 

Nee Bor, niet nodig maar wel attent van je om het te vragen. Amethist heeft de onderlinge link ook opgelost. Nou, er zijn voldoende grijze cellen actief met dit warme weer. 

Vanavond op terras ginger ale met verse munt op. Aanrader. 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank!

Het is dinsdag en alles gaat goed. Het is een mooie dag en de zomer lacht je toe wanneer je naar buiten kijkt. Niet met geknepen ogen omdat je het licht niet kunt verdragen na een avond doorzakken, maar met open ogen die de vitamine D dankbaar opnemen. Gisteren weer naar de bios geweest, heerlijk frisje genuttigd en mooie film gezien.

Even aanmelden bij de dagpact.

 

Never give up, never back down - oooraah

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt inderdaad @kruidenthee67, nog een afspraak of drie ongeveer. Vind overigens de terugkoppeling en ondersteuning waardeloos maar de handvatten erg fijn. Er worden veel hulpmiddelen aangeboden waar ik serieus mee aan de slag kan. Maar heb wel het idee dat het daar een beetje bij blijft want actieve opvolging is ver te zoeken. Mijn vast connectie is vertrokken en wacht al 5 of 6 weken op de overdracht. Inmiddels paar keer contact gezocht maar het blijft extreem moeizaam daar. Maar ja, uiteindelijk moeten we het toch zelf implementeren. Dus dat doen we dan ook maar. Groepen nooit echt aan gedacht. Ben in het verleden wel bij de AA in Nijmegen geweest, maar dat was zo ontzettend niet mijn ding. Andere suggesties zijn altijd welkom natuurlijk.

@Lente, ik zal de volgende keer knippen en plakken, komt goed. Dank je wel voor de tip en het advies.

@Francoise, dank je wel. Ik ben niet iedere dag hier maar zal wat vaker van me laten horen dan voorheen. Ik heb je adviezen en wijze woorden altijd ter harte genomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, deze dagen gaan oke, gister een fantastische dag gehad, zowel prive als op het werk.

Vanavond met een maatje naar de bios, mijn grootste hobby. Eens kijken hoe het leven van Solo ooit begonnen is.

Als ik dan laat thuis ben neem ik nooit de moeite nog te gaan drinken dus dat is chill. Voor nu is het wel een kwestie van aanwennen want ondertussen voel ik me gesteund door refusal en een buddy die een oogje in het zeil houdt. Maar in mijn ogen doet dit niets af aan de wil om je ritme te doorbreken en andere zaken prioriteit te geven boven het tijd vrijmaken voor een borrel (of tien)

 

In dit licht, mijn lieve lotgenoten, kan ik slechts één ding zeggen om deze zonnige dag succesvol en met liefde te doorlopen. Dat we met munt gevulde frisjes mogen nuttigen en alle vervelende gewoontes niet naar het oppervlak komen en ons ieder met rust mogen laten:

May the force be with you <3

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad zelf doen en niet alleen. Het bovenstaande stappenplan van jou @Francoise werkt vooralsnog. Heb niks in huis, de eerste niet genomen en heb niks in huis.

Het was desondanks een moeizame week. Eigenlijk tweeledig moet ik zeggen. Mijn oudste stiefzoon heeft op zn 30ste een hartaanval gehad maar is inmiddels herstellende gelukkig. Er lijkt geen blijvende schade te zijn. Jongste stiefdochter blijft voor ernstige problemen zorgen en gisteravond nog even lopen bekvechten met een buurvrouw van vrienden.

Tweeledig omdat ik ook mijn hart ben gevolgd en me hierdoor in een ontzettend prettige situatie terecht ben gekomen. Een thuisgevoel, je kent het wel. 

Tot slot wil ik me kort excuseren dat ik niet zo vaak online ben als de die-hards hier, maar als ik wat tijd heb doe ik mijn novadic taken die vaak heel veel tijd kosten. Twee uur zijn zo voorbij.

 

Ik zie de week optimistisch tegemoet, 

 

Liefs, Ridder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-5-2018 om 10:02 zei Ridder:

..... Dat we met munt gevulde frisjes mogen nuttigen....

Yuugggghhhh... munt... :huh:

Sterkte met alles, behalve met de munt, daar hou je wel van zo te zien..
Bovenal optimistische blijven. ik lees net: 'een optimist riskeert verlies, maar!!!... een pessimist verspeelt de kans op winst'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan maar een optimist @Kohtje, liever op mijn bek dan alles aan me voorbij laten gaan. Soms moet je risico's nemen en soms wordt je beloond met prachtige dingen. Daar doe ik het dan mee, want het zijn vaak dat soort zaken die het langst blijven hangen.

 

Dat is sinds 2007 ook een beetje mijn insteek geweest met het selecteren van vakanties. Niet hetzelfde dat begrijp ik, maar voor mij persoonlijk wel een geldend voorbeeld. Jaren ben ik zwartgeblakerd terug gekomen van mijn strandvakanties tot ik in 2007 al mijn spaargeld in een maand USA heb gestoken. Een gok en mss niet "verstandig" maar als ik dat niet gedaan had was ik nu niet Ridder geweest. Het heeft een complete interesseverschuiving met vertakkingen naar alle windstreken teweeg gebracht die voor mij de waarde van de natuur, zowel flora als fauna anders doet bekijken. Ik vind veel meer dingen mooi en waardeer de techniek die de natuur in petto heeft. 

 

Maar denk niet dat ik dat altijd door die ogen zie mijn lieve ADB vrienden, ook een Ridder loopt deuken op in zijn glimmende kostuum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat schrijf je dat weer prachtig Ridder , 

25 minuten geleden zei Ridder:

 

Maar denk niet dat ik dat altijd door die ogen zie mijn lieve ADB vrienden, ook een Ridder loopt deuken op in zijn glimmende kostuum.

Wat heb je dat mooi omschreven @Ridder , leuke schrijfstijl.  

 Fijn dat je goed gaat vwb ADB.  Hopelijk dat Novadic ook spoedig van zich laat horen.  Zoals ik toen al tegen Koen zei, heb  ik persoonlijk meer aan het forum dan aan Novadic destijds . Je moet voor jezelf natuurlijk uitmaken waar jij het meeste baat bij hebt als je je kostbare tijd moet verdelen.  

Ik ben nog steeds van de strandvakanties.  Misschien dat Francoise 2.0 daar dit jaar ook verandering in brengt . Mijn eerste vakantie zonder onze "grote vriend" alcohol, dus  waarom niet nu het roer omgooien en er een actieve vakantie van maken en wat cultuur en natuur gaan snuiven . Klinkt goed, zoals ik het nu opschrijf . De wandelschoenen gaan dit jaar voor het eerst mee in ieder geval . Thnx voor dit inzicht ridder . Krijg nu al meer zin in de vakantie.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, de Novadic taken..pfff.....dat kostte veel tijd en energie...en weerstanden overwinnen...lijkt me alweer zolang geleden. Ik heb er veel aangehad. In combinatie met de gesprekken. 

'Volg je hart, want dat klopt altijd'

Fijn dat het ADB proces je goed afgaat...je leest 'in balans'...kunnen dealen met leuke en minder  leuke dingen van het leven.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat net te denken. 

Zit op mijn werk, mijn ding te doen. Er zijn wat abrupte ontwikkelingen geweest de afgelopen tijd maar lijk daar vooralsnog redelijk mee om te kunnen gaan.

Toen zat ik hier, dinsdagochtend zoals er reeds vele dinsdagochtenden zijn geweest. Ik heb mijn leesbril omdat mijn ogen moe zijn. Vaak heb ik hem niet op omdat ik het uit wil stellen zodat mijn ogen niet wennen aan een leesbril en ik straks niet meer zonder kan. Maar wat is niet zonder kunnen. Ik kan prima zonder drank, begrijp me niet verkeerd, de verslaving is er en ik zal voor altijd alert moeten zijn en mijn god wat heb ik veel terugvallen gehad. Maar ik bedoel, als ik een week niet gedronken heb dan was dat normaal gesproken een verdomd goede week, veel gedaan, mensen gesproken, noem maar op. Das met de opmerking prima zonder drank bedoel ik dat ik het prima doe zonder drank. Natuurlijk veel beter dan met drank, maar even niet in detail. En hoe vaak hebben we gedacht niet zonder iets te kunnen? Ook al lijkt de pijn onoverkomelijk en is het in werkelijkheid ondraaglijk, we overleven het wel en nemen de ervaringen mee naar een volgende gelegenheid. Dus vanwaar de angst in mij voor het verliezen van de drank? En het is niet eens een goede vriend of grote liefde, het is een verrader en verloochenaar. 

Ik zat zoals ik zei te denken, over hoe vaak ik opnieuw ben begonnen met tellen, of hoe vaak ik een datum heb aangehouden als "mijn eerste dag" want ik vind dat makkelijker dan tellen. Nu is het voor mij juni. wat zou het mooi zijn als ik 1 juni 2018 kan aanhouden als datum dat ik geen druppel meer heb gedronken. Volgens mij was het met gemak al een paar dagen of week eerder, maar dat is niet het punt. Het punt is dat ik al zo ontzettend vaak een "1 juni" heb gehad. En hoe gek dat ook klinkt, ik ben er trots op dat ik gewoon elke keer opnieuw een 1 juni maak want er is en zal een 1 juni zijn die 1 juni blijft. De echte 1 juni.

 

Toeval of niet, tijdens het typen van dit bericht belde novadic om nieuwe afspraken te maken wat al 6 weken verschrikkelijk moeizaam verloopt omdat mijn oude begeleider naar een andere vestiging is gegaan en de overdracht om te janken is. Het lijkt niet te lukken. Notabene gisteravond mijn laatste taken die open stonden gedaan en kan nu even niet verder. wacht op terugkoppeling. aangegeven dat ik die laatste 2 of 3 afspraken met novadic met mijn oude begeleider wil doen, dan maar 1,5 uur in de auto, boeien. Dat geneuzel moet maar eens afgelopen zijn. Niet verslappen, de aandacht erop houden en niet net doen alsof het allemaal wel mee valt en het niet echt heel belangrijk is en dat het toch wel redelijk goed gaat op het moment.

 

Want iedereen hier weet wel beter.

 

Respectfully, your knight in shiny armour

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt inderdaad @kruidenthee67,

De handvatten die worden aangereikt bij novadic zijn echt wel zeer bruikbaar voor mij. Vooral de ontspanningsoefeningen, de afzonderingsmomentjes (voor mij is dat genieten van de natuur), de mindfulnessoefening, het maken van andere ritmes, alternatieven, denkwijzes, mindset, valkuilen enzovoort enzovoort.

Alles bij elkaar kost het een berg tijd maar heb ik er wel profijt van. Ik voel me daadwerkelijk rustiger in mijn hoofd, maar moet ik het ritme van niet drinken nog wel onder de knie krijgen. Ik ben er nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sweet, het is geregeld. Eindelijk!

Over twee weken volgende afspraak bij novadic. Moet er wel meer dan 100km (enkeltje) voor rijden maar ik ga mijn traject afsluiten bij mijn vaste begeleider.

Ik ben hier echt heel blij mee, sowieso dat ik weer een afspraak heb om naar uit te kijken want dat motiveert mij ook. We willen tenslotte graag vertellen dat er vooruitgang in zit.

Er zijn vrienden in mijn omgeving die ik dankbaar ben voor het aan blijven sporen om novadic achter de broek aan te blijven zitten. Het resultaat is er naar.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks @francoise,

Ik kan me niet herinneren dat mijn pa dat ooit heeft gezegd, niet zijn ding zullen we maar zeggen. Maar dat doet niks af aan het feit dat ik wel weer een stapje verder ben en dat dankzij goede adviezen van lieve vrienden.

En als jij oprecht blij bent voor me en ik ben blij dan zijn er vandaag alweer twee blije mensen. Hoe mooi kan het lopen.

 

Nog andere blije mensen vandaag?

bewerkt door Ridder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...