bumperjim Geplaatst 28 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2018 Ik zou focusen op je zoontjes. Ze hebben je nodig. Zo lang je met hun bezig bent ben je niet bezig met alcohol. Sowieso is het een slecht idee om kinderen op te voeden in een omgeving waar alcoholmisbruik de norm is. Stel dat ze hier later zelf ook zitten op het forum zo van ja bij ons was dat normaal. Dit zeg ik na 20 jaar lang alcoholmisbruik voor de neus van mn eigen kids, gelukkig drinkt mn vrouw niet, dus was het slechts een afwijking van papa die nu voorbij is eindelijk. Nee, en ook niet gaan drinken als ze naar bed zijn dat is dan voor jezelf. Zo nou heb ik wel genoeg gepreekt, tis niet eens zondag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Onbekend Geplaatst 28 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 mei 2018 Dat is ook absoluut een belangrijke reden voor mij om te stoppen. Het juiste voorbeeld geven. En daarbij is mijn leven zó ontzettend druk dat je dat ook alleen goed vol kunt houden als je je fit voelt. Voorlopig heb ik naast mijn drukke baan en reisafstand van 200 km per dag nu ook de avondvierdaagse te lopen! Dus ik heb deze week voldoende afleiding en helemáál geen tijd om te drinken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2018 Wow, succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 28 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2018 Poe...je leven goed vol kunnen houden...dat klinkt als heel druk...euh...misschien beetje té druk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Onbekend Geplaatst 28 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 mei 2018 (bewerkt) Ja maar nadat de vader van mijn kinderen mij verliet voor een jonger exemplaar mocht ik wel onze dure koopwoning houden en alle zorg voor de jongens alleen op me nemen. Er is dus niet zoveel keus.... Ik ben blij dat we het goed hebben hoor, maar het is soms best veel. Daar past sowieso geen drank bij. Ik merk ook dat ik er steeds minder goed tegen kan. 28 mei 2018 bewerkt door Debber Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 28 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2018 Alle redenen om het nuchter aan te pakken he? Daarin heb je in ieder geval wel keus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Onbekend Geplaatst 28 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 mei 2018 Zo is dat. In de periodes hiervoor dat ik niet dronk leek ik alles fluitend te kunnen doen. Maar als ‘de klad’ er dan weer in komt. Laat ik steekjes vallen, sleep me door de dag en heb het gevoel dat ik constant achter de feiten aan loop. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2018 Myep... en waarom komt de klad et dan in? Waarom drink je? Wat probeer je te vergeten, wat schuif je voor je uit? Want dat is vaak het geval kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Onbekend Geplaatst 28 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 mei 2018 @bumperjimIk denk dat ik een antwoord moet zien te vinden op die vragen de komende tijd... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 28 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2018 Mooi toch Debber? Als je dat aangaat...joh...dan kan het alleen maar beter worden. Fijn? Neuh..niet altijd, maar wel waardevoller. En niet drinken is de eerste stap Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2018 3 uur geleden zei Debber: @bumperjimIk denk dat ik een antwoord moet zien te vinden op die vragen de komende tijd... Dat ga je vanzelf ontdekken. Daar komen we allemaal vroeg of laat achter. En als je dáár iets aan kan doen, dan werk je echt aan de grondoorzaak. Dat is nog effectiever dan geen bier in huis halen. En in het Boekendraadje bv kan je inspiratie vinden daarvoor. Onbekend reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Onbekend Geplaatst 28 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 mei 2018 Ik zal daar eens gaan kijken @bumperjim. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2018 Jan Geurtz is een aanrader Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Onbekend Geplaatst 28 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 mei 2018 Ik heb vandaag een e-book van hem besteld. Ik had al eens een audioboek over mindset/mindfullness gekocht. Na een mega hectische dag op de zaak heb ik die weer eens beluisterd in de auto op de weg terug. Nu net thuis van de vierdaagse en aan de koffie. Vandaag ging goed, stuk rustiger gevoel al. Blij mee . Ik ga voor meer van deze dagen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 28 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2018 Welke heb je? Ik vond 'verslaafd aan liefde' echt een eye opener. Verslaafd aan denken erg taai, ook niet uit. 'De grote verdoving' ook wel een mooi boek. Helpend om te begrijpen hoe het allemaal werkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Onbekend Geplaatst 28 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 mei 2018 @kruidenthee67; ik heb ‘de verslaving voorbij’ gekocht. Wil die eerste ook nog eens kopen. Maar ik begin hier maar eens mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 29 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2018 Mooi, die is ook goed om te lezen. Veel plezier ermee, en vooral bruikbare handvatten gewenst Onbekend reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Onbekend Geplaatst 29 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 mei 2018 Ik weet niet of iemand dit al eens heeft geplaatst hier, maar ik luisterde hiernaar in de auto en ik ga hem proberen 5,4,3,2,1 Ann reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Onbekend Geplaatst 2 juni 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juni 2018 Poeh, dat waren 2 pittige dagen. Mijn vriend is gisteren definitief verhuisd en dat was toch wel even ‘een ding’. Voelde me emotioneel en kwetsbaar en het liefst had ik een fles gehaald om dat te ‘verzachten’. Maar ik heb het niet gedaan! Stond fris op en heb een productief dagje gehad. ‘S-middags in de stad geweest, terrasje gedaan, uit eten geweest en daarna weer het terras op. Maar.... ik heb het alcoholvrij gehouden. Best trots op! Ann reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 3 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2018 Wat een overwinning @Debber! Wennen aan de nieuwe omstandigheden...je kan het dan maar het beste gelijk zonder alcohol doen, je moet er toch mee dealen. Sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 3 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2018 Compliment Debber! Juist lastige situaties doorstaan zonder drank... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 3 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2018 Mooi Debber! Lekker doorgaan met goed voor jezelf zorgen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ann Geplaatst 3 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2018 wat een powerfull filmpje! wow eye opener. en @Debber wat goed gedaan, die situaties door gekomen zonder alcohol. Onbekend reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Onbekend Geplaatst 3 juni 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 juni 2018 Dank jullie wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 3 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2018 Knap van je!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden