Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 24-5-2018


Aanbevolen berichten

42 minuten geleden zei bolletje:

Goeie morgen allemaal,

't is hier somber en donker in het zuid oosten, maar het slapen gaat ontzettend goed gelukkig. Gemiddeld zo'n 8 uur.

Dis vandaag een spannende dag kerel. Hoop dat alles goed gaat en jullie gauw weer naar huis kunnen:heart:

Mogguh @bolletje, wat fijn! 
Hier in het midden is het wel zonnig, dat komt bij jou ook wel.

Overigens een bekentenis: het gaat met mij met de dag slechter. Werken lukt niet meer, ik probeer thuis wat te doen. 
Het heeft volgens mij niet zo veel meer met de benzo ontwenning te maken. Wel heb ik enkele benzo's moeten nemen om overeind te blijven. 

Slapen lukt niet meer, eetlust is weg, ik val af en heb er geen zin meer in. Alles is me te veel. Erg depressief gevoel. Afspraak met huisarts gemaakt. 
Ik vrees dat ik weer aan de benzo´s zal moeten beginnen om überhaupt te overleven, ik zie zelf geen andere optie. De onrust en de pijn knalt er aan alle kanten uit. 
Gek genoeg is er geen specifieke reden voor en komt het ineens opzetten, nu al bijna 2 weken na vele goede weken. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje Wat fijn dat het slapen goed gaat, mag ook wel na al die jaren!

@Dis Sterkte met je vrouw en de drukte. Probeer ook rustige momentjes te pakken.

Ik zit een beetje in de rats. Al 4 nachten op rij weer slecht geslapen. Vannacht viel ik pas na 3.17 uur ergens in slaap tot de wekker ging om 7 uur. Wat nou als dit patroon zich voortzet en ik vannacht de hele nacht wakker lig...

3 nachten kon ik hebben. Deze 4e hakt erin. Houdt het dan nooit op. 

Hier schijnt overigens wel de zon. Dat doet altijd goed.

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Cyclad58:

Mogguh @bolletje, wat fijn! 
Hier in het midden is het wel zonnig, dat komt bij jou ook wel.

Overigens een bekentenis: het gaat met mij met de dag slechter. Werken lukt niet meer, ik probeer thuis wat te doen. 
Het heeft volgens mij niet zo veel meer met de benzo ontwenning te maken. Wel heb ik enkele benzo's moeten nemen om overeind te blijven. 

Slapen lukt niet meer, eetlust is weg, ik val af en heb er geen zin meer in. Alles is me te veel. Erg depressief gevoel. Afspraak met huisarts gemaakt. 
Ik vrees dat ik weer aan de benzo´s zal moeten beginnen om überhaupt te overleven, ik zie zelf geen andere optie. De onrust en de pijn knalt er aan alle kanten uit. 
Gek genoeg is er geen specifieke reden voor en komt het ineens opzetten, nu al bijna 2 weken na vele goede weken. 

 

@Cyclad58 Goed dat je het laat weten, maar niet weer beginnen!  Echt niet hoor! Dan ben je veel verder van huis. Je weet dat het weer goed komt, zo ging het eerst ook. Je wist ook dat dit kan komen door het stoppen van het AD. Kom op lieve Ad, troep weg. Nooit meer nemen. 

Kijk of je met een praktijkondersteuner van de dokter kan praten, maar neem geen pillen.

Ondanks mijn slaapterugval, moet ik daar niet aan denken! 

Dikke knuffel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Jeshen:

@Cyclad58 Goed dat je het laat weten, maar niet weer beginnen!  Echt niet hoor! Dan ben je veel verder van huis. Je weet dat het weer goed komt, zo ging het eerst ook. Je wist ook dat dit kan komen door het stoppen van het AD. Kom op lieve Ad, troep weg. Nooit meer nemen. 

Kijk of je met een praktijkondersteuner van de dokter kan praten, maar neem geen pillen.

Ondanks mijn slaapterugval, moet ik daar niet aan denken! 

Dikke knuffel.

Dank je wel, lieve @Jeshen

Ik heb nog AD, ben gestopt met Seroquel. Op dit moment trek ik het gewoon niet meer. 
Ik kan straks om 10 uur bij huisarts terecht. Hopelijk is er een oplossing te vinden.  Op dit moment lijkt de strijd echt verloren. Ik heb er keihard voor gewerkt, waarschijnlijk te hard. Doorgegaan als het eigenlijk niet kon, de slechte momenten hebben me te veel energie gekost. 

'k Zal jullie op de hoogte houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Cyclad58:

Dank je wel, lieve @Jeshen

Ik heb nog AD, ben gestopt met Seroquel. Op dit moment trek ik het gewoon niet meer. 
Ik kan straks om 10 uur bij huisarts terecht. Hopelijk is er een oplossing te vinden.  Op dit moment lijkt de strijd echt verloren. Ik heb er keihard voor gewerkt, waarschijnlijk te hard. Doorgegaan als het eigenlijk niet kon, de slechte momenten hebben me te veel energie gekost. 

'k Zal jullie op de hoogte houden. 

@Cyclad58 

Hou vol en echt niet meer terug gaan aan de Benzo’s!! Echt niet doen! Alles wat je achter je laat komt iets mooiers voor in de plaats! Het is maar tijdelijk dat je je zo voelt! 

Veel succes en beterschap!

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen mensen!

Ik heb goed kunnen slapen, ik heb de laaste paar dagen een zware rebound gehad en nu nog wat last van vanaf 04/05 van 15mg diazepam naar 9mg gegaan in 3 stappen. Zit net elke keer tegen het randje van een psychose aan. Van die opdringende gedachtes krijg ik steeds in mijn hoofd die pieken zijn nu wel voorbij. Maar hoop niet dat ik hier vooraltijd last van blijf houden. 05-07 een afspraak bij de psychiater en even een voorstel te doen om mijn afbouwschema aan te passen naar 1 mg in de 2 weken kijken hoe dat bevalt. De meeste angst heb ik voor die psychotische dingen dat dit niet meer weg gaan :(. Tot dan ik bij de psychiater ben geweest blijf ik op 9mg staan.

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

 

Overigens een bekentenis: het gaat met mij met de dag slechter. Werken lukt niet meer, ik probeer thuis wat te doen. 
Het heeft volgens mij niet zo veel meer met de benzo ontwenning te maken. Wel heb ik enkele benzo's moeten nemen om overeind te blijven. 

Slapen lukt niet meer, eetlust is weg, ik val af en heb er geen zin meer in. Alles is me te veel. Erg depressief gevoel. Afspraak met huisarts gemaakt. 
Ik vrees dat ik weer aan de benzo´s zal moeten beginnen om überhaupt te overleven, ik zie zelf geen andere optie. De onrust en de pijn knalt er aan alle kanten uit. 
Gek genoeg is er geen specifieke reden voor en komt het ineens opzetten, nu al bijna 2 weken na vele goede weken. 

 

Oh jeetje Ad dat klinkt een beetje zoals ik me een paar maanden gelden voelde.... Amitriptyline schijnt goed tegen pijnklachten te werken en ook als A.D.

Zit je niet ''gewoon''' in een wave? Als het bijna 2 weken goed ging dan is het niet gek dat je ook af en toe een terugslag hebt toch?

Sterkte en een knuffel!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen allemaal,

't is hier somber en donker in het zuid oosten, maar het slapen gaat ontzettend goed gelukkig. Gemiddeld zo'n 8 uur.

Dis vandaag een spannende dag kerel. Hoop dat alles goed gaat en jullie gauw weer naar huis kunnen:heart:

Wat heerlijk dat je zo goed slaapt!!!! *jaloers* ;-)  

Hier begint de zon langzaam door te komen. 

1 uur geleden zei Deligaf1:

Goedemorgen mensen!

Ik heb goed kunnen slapen, ik heb de laaste paar dagen een zware rebound gehad en nu nog wat last van vanaf 04/05 van 15mg diazepam naar 9mg gegaan in 3 stappen. Zit net elke keer tegen het randje van een psychose aan. Van die opdringende gedachtes krijg ik steeds in mijn hoofd die pieken zijn nu wel voorbij. Maar hoop niet dat ik hier vooraltijd last van blijf houden. 05-07 een afspraak bij de psychiater en even een voorstel te doen om mijn afbouwschema aan te passen naar 1 mg in de 2 weken kijken hoe dat bevalt. De meeste angst heb ik voor die psychotische dingen dat dit niet meer weg gaan :(. Tot dan ik bij de psychiater ben geweest blijf ik op 9mg staan.

@Deligaf1 misschien even bellen met je behandelaar? Dat deed ik ook altijd (en doe ik nog steeds) als het niet goed gaat of te snel. Niet zelf aanrommelen. juli is nog een eindje weg....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Kaida74:

 

21 minuten geleden zei Kaida74:

@Deligaf1 misschien even bellen met je behandelaar? Dat deed ik ook altijd (en doe ik nog steeds) als het niet goed gaat of te snel. Niet zelf aanrommelen. juli is nog een eindje weg....

05-06 bedoel ik maar dat is al snel genoeg, morgen moet ik naar de spver toe, en zal ze dadelijk ook wel even bellen. iig bedankt.

hoever ben jij met afbouwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooh Cyclad, hoop zo dat de arts je een goed advies zal kunnen geven, 2 weken goed, en nu terugval, ooh zo herkenbaar, dit is eigenlijk het ergst, denken dat het de goeie kant op gaat en dan ineens die terugval, zenuwgestel is helemaal van slag en duurt zo lang tot deze helemaal is hersteld !   We kunnen natuurlijk nooit in iemands huid/gedachten kruipen om ervaren wat jij voelt, maar die benzo,s slikken of geslikt hebben kunnen wel heel ver meegaan in wat jij nu voelt, ik zelf nu 7 mnd, geleden gestopt ct, nog best last, maar tussenpozen van goeie dagen naar soms iets mindere, het moet uit het zenuwgestel langzaam slijten, hou a.ub. vol zonder benzo.s , maar je gevoel  begrijp het zo goed. * lieve groetjes Kanjer!  Guusje 

*Aanpassing door moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Deligaf1:

 

05-06 bedoel ik maar dat is al snel genoeg, morgen moet ik naar de spver toe, en zal ze dadelijk ook wel even bellen. iig bedankt.

hoever ben jij met afbouwen?

Ik moet officieel nog beginnen, maar ben op eigen houtje al voorzichtig een beetje aan het afbouwen met de oxazepam. (daar heb ik sinds deze week helemaal mee gestopt nadat ik het  een week of 6 gebruikt heb)

31-5 heb ik weer een gesprek met de arts en dan gaan we kijken hoe we gaan afbouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei GUUS:

Ooh Cyclad, hoop zo dat de arts je een goed advies zal kunnen geven, 2 weken goed, en nu terugval, ooh zo herkenbaar, dit is eigenlijk het ergst, denken dat het de goeie kant op gaat en dan ineens die terugval, zenuwgestel is helemaal van slag en duurt zo lang tot deze helemaal is hersteld !   We kunnen natuurlijk nooit in iemands huid/gedachten kruipen om ervaren wat jij voelt, maar die benzo,s slikken of geslikt hebben kunnen wel heel ver meegaan in wat jij nu voelt, ik zelf nu 7 mnd, geleden gestopt ct, nog best last, maar tussenpozen van goeie dagen naar soms iets mindere, het moet uit het zenuwgestel langzaam slijten, hou a.ub. vol zonder benzo.s , maar je gevoel  begrijp het zo goed, het is gewoon K.....t lieve groetjes Kanjer!  Guusje 

Ben het helemaal met Guusje eens Cyclad.het is echt zwaar, maar we gaan eruit komen.ik herken dit ook , tijdens afbouwen afvallen bv . Ik heb ook redelijke dagen en hele slechte jammergenoeg nog.maar wat Guusje zegt , ons zenuwgestel is helemaal de weg kwijt, dit moet  herstellen en kost tijd heel veel tijd..ik denk ook wel eens ohhhhh was er maar een pil due mij van al deze verschijnselen zou kunnen af helpen , helaas is ie er niet , alleen maar Benzo en psychofarmica , maar dan komen we van de regen in de drup!

we moeten ons niet laten kisten door deze vreselijke troep!

ons lichaam moet  de balans weer vinden.l

HET KOMT GOED

liefs Eleo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Cyclad,

De strijd is niet verloren als het niet goed gaat kerel. De wilskracht is even wat minder omdat je weinig energie hebt maat het komt terug. Alles wat je geleerd hebt, blijft en daar kun je je dadelijk weer aan vast houden. Je bent sterker dan je nu ervaart. Jij bent die man waar ik in het begin wanneer ik het moeilijk had, aan vast klampte.

Maar inderdaad lieve Cyclad, dit klinkt als een fikse dip en dat gun je  niemand :heart::heart::heart:

Laat jezelf niet in de steek kerel.

Jesh.:rose::lips:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kannietmeer:

Echt niet hoor! Je zal absoluut genezen. Alles we je nu overkomt is Benzo ontwenning.

Gelukkig maar, tot nu toe met die 2mg per week afbouwen heb ik het nog overleefd. Nu heb ik er ook ff genoeg van. Heletijd in die zware ontwenningsverschijnselen zitten is echt verschrikkelijk. Effe wat pauze er tussen in lassen en dan weer verder richting de 0mg 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kaida74:

Ik moet officieel nog beginnen, maar ben op eigen houtje al voorzichtig een beetje aan het afbouwen met de oxazepam. (daar heb ik sinds deze week helemaal mee gestopt nadat ik het  een week of 6 gebruikt heb)

31-5 heb ik weer een gesprek met de arts en dan gaan we kijken hoe we gaan afbouwen. 

Goed bezig! En hoe ging de afbouw? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cyclad58,

Niet weer aan de benzo's hoor. Echt niet doen. Je bent al zo ver op weg. En geloof me als ik (nogmaals) zeg dat die Seroquel troep is en je klachten heel goed hiermee te maken kunnen hebben. Wellicht kun je eerst proberen om deze weer te nemen. Kijken hoe je je dan voelt. En vervolgens deze heeeeeel langzaam afbouwen. Ik ken mensen die al 3 pogingen gedaan hebben om te stoppen, maar het niet lukt. Maar die stoppen ineens vanaf een kwart. Zelf heb ik 4 weken over een kwartje gedaan en nog een paar dagen slecht geweest. En jij hebt vanaf een halve ineens gestopt

Kop op Cyclad58, niet opgeven, niet nu je al zo ver bent gekomen

En laat even wat van je horen. We willen allemaal graag weten hoe het met je gaat en wat je huisarts heeft gezegd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve allemaal,

Allereerst ben ik heel erg blij met jullie reacties, wat een saamhorigheid en aandacht voor elkaar hier op dit forum! Super! 

Ik ben door de huisarts doorverwezen naar GGZ. 
Alles verteld, open gesprek. 

2 opties: het is mogelijk dat de 3 halve Lorazepammetjes die ik nam toen ik het echt niet zag zitten nu alweer ontwenning geven. De geest en lichaam herkennen het als het grote monster en reageren daar luid brommend op.

Optie 2 (en daar geloof ik iets meer in): te veel prikkels onbewust in me opgenomen. Werken op het volle niveau toch te veel, daarnaast te weinig ontspanning vinden door ontwenningsklachten. Te weinig slaap, alles bijeen zegt het lichaam: stop.
Optie 3 kan nog een combi van beiden zijn (sluit ik ook allerminst uit) 

De Seroquel kan de boosdoener niet zijn zegt de psych. 
Advies om toch weer de Seroquel te gaan slikken,12,5 mg ( oude, laagste dosering) voor het slapen gaan.
Lorazepam natuurlijk niet meer, dat had de psych ook wel door.

Nu komt het: hij wil me 2 maal daags 10 mg Oxazepam voorschrijven om te stabiliseren. "Van de regen in de drup"  zei ik. Hij kwam met een verhaal waarom dat niet zo was. Extreem technisch, kan het niet eens reproduceren. Komt er op neer dat Oxazepam toch anders werkt (iets met T-waarde), veel minder potent is, en dat lichaam en geest Oxazepam niet als het grote monster herkennen. Wel max. 2 weken slikken vanwege gewennings- en tolerantiegevaar...... Andere opties zijn er niet/ziet hij niet. AD verhogen lijkt hem ook niet effectief en mij ook niet. 

Andere oorzaken worden uitgesloten. Er zijn op zich geen spanningen die de vrije val van nu verklaren. Mijn omgeving zegt dat ik het moet doen. GGZ Woerden gaat me volgen en eventueel ambulant helpen dmv telefoongesprekken en/of huisbezoek.

Heb me ziek gemeld op het werk. Ze begonnen meteen te zeggen dat dan mijn ziekteperiode doorloopt (is formeel 4 weken onderbroken geweest door volle hersteldmelding). Dan zou het in september na 2 jaar ziek (waarvan hooguit 1 maand 100%) einde oefening zijn, of tenminste gedeeltelijk einde oefening. Heb gezegd dat me dat nu even geen bliksem kan schelen, punt is om eerst weer stabiel en gezond te worden. Heb ook aangegeven dat het onder druk zetten averechts werkt bij mij. Niet doen dus. 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Dis:

Ad, je werk is het laatste waar je aan moet denken! Ik had zelf al twee jaar voor 90% gewerkt vanuit de ziektewet (om andere redenen) en zou gekeurd moeten worden. Ik vond je ook te snel gaan. En dat slechte slapen is ook niet bevorderlijk. Wellicht kan de seresta voor even de scherpe kantjes er af halen en je wat tijd geven. De afbouw van 20mg kort ingenomen moet te doen zijn. Probeer het een paar dagen. Het is i.d.d. geen lorazepam-troep. Neem rust, wellicht moet je het sporten ook iets minder doen. Probeer alles. Tip, meld je hersteld net vóór de twee jaartermijn is afgelopen. Werk dan vier weken 100% (neem veel verlof op). En er begint weer een nieuwe periode van 104 weken.Je werkgever zal niet blij zijn, maar dat is dan jammer!

Dank je, Gerard! Dat laatste had ik me ook al bedacht, maar het moet wel kunnen. En anders geen man overboord. 

En ja, het sporten zet ik ook even op een lager pitje. Niet qua frequentie, maar wel qua intensiteit. Rustig joggen is beter dan telkens te proberen mijn record op de 5 kilometer hardlopen te verbeteren. En rustig fietsen, wandelen of wat zwemmen. Ik heb ook nog een abonnement op de sportschool waar ik mijn conditie kan bijhouden zonder tot het gaatje te gaan. Dat komt wel goed. 

Hoe is het met je vrouw? Is ze al geopereerd? 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dis:

Mijn vrouw is vanmiddag geopereerd. Ik heb haar net aan de lijn gehad, ze heeft het goed doorstaan. Nu is het afwachten wat het resultaat is, ze heeft een modulerende neurostimulator gekregen met vier aansluitingen op het ruggemerg. Zo kan de arts een groot gedeelte van de benen stimuleren, en het apparaatje kan van buiten opgeladen worden. Duur grapje voor de zorgverzekeraar (meer dan € 110.000)Zwemmen is overigens goed voor lichaam en geest.

Klinkt heel mooi @Dis En dan bedoel ik: wauw dat dat allemaal kan! Trek jij het een beetje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...