Spring naar bijdragen

Onze h. kamer 15-5-2018


Aanbevolen berichten

Moghu kanjers,

Dis hoe is het nu met je hoofdpijn? Een beetje gezakt?

Mensen, ik heb een hele kleine w.c. Nu zal je zeggen "nou en? Wat heb ik er mee te maken?" Inderdaad helemaal niets :D maar als ik er op zit, met m'n hoofd vlak bij de muur en ik moet niezen, en nu met een levensgrote bult op m'n kop zit, ben ik toch heel blij dat ik het ff kan delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve mensen, ik heb erg getwijfeld of ik dit zou posten, ik heb er zelfs over gedacht om niet meer terug te keren uit pure schaamte

Ik ben verschrikkelijk de fout ingegaan uit pure paniek. 
Het ging de laatste maanden beter en beter, maar zondagnacht na weer een prima dag ging het onverwacht helemaal mis. Heftige zweetaanvallen, paniekaanvallen, zo uit het niets. 

Het was zo erg dat ik er een halve Lorazepam in heb gegooid. Dat hielp uiteindelijk en ik werd rustiger. Gewoon gewerkt, niets aan de hand, verder weer een goede dag.
Maandagnacht gebeurde precies hetzelfde en ik gooide er weer een Lorazepam in. Uit pure wanhoop.

Waar die aanvallen vandaan komen, ik heb werkelijk geen idee. Mogelijk houdt het verband met het stoppen met de Seroquel, maar dat is al bijna 10 dagen geleden. 
Ik weet even niet hoe nu verder. Momenteel voel ik me een wrak. Uitgewrongen en onrustig, voornamelijk uit schaamte. Ik wil vannacht uiteraard niets innemen.

5,5 maand van de benzo af en nu dit. Het is nu even erg moeilijk om vertrouwen te hebben en ik twijfel al helemaal of ik hiermee naar mijn arts moet gaan. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve lieve  Cyclad,

Waarom die schaamte, kijk eens naar  wat je allemaal bereikt hebt? 5.5 geen benzo meer geslikt vergeet dat niet. Je bent een mens en mag vallen maar vergeet nooit om weer op te staan en verder te gaan. Heb niet het gevoel dat je weer helemaal opnieuw moet starten want dat is niet zo. Misschien voel je je een wrak maar dat komt niet door het slikken denk ik maar door die rotgevoelens.

Kom op kerel we gaan weer verder met waar je even gestopt bent. Dat vertrouwen komt echt wel terug geen paniek. En probeer te blijven kijken naar wat je allemaal bereikt hebt, niet naar wat er even is gebeurd. Dat vreet energie, daar word je vreselijk gespannen van en ga je misschien weer nemen. Voel je je rot schrijf hier je wordt gelezen.

We doen het hier samen, en gaan er weer voor, beloofd?:heart::lips:

O vergeet ik nog wat. Neem een warme  douche als je je gespannen voelt of eet een warme kop soep of zo. Als kleintjes gegeten hebben vallen ze in slaap. Eten ontspant.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een lieve reactie @bolletje, dank je wel :lips:

Je hebt helemaal gelijk dat ik me een wrak voel door mijn rotgevoelens nu. Ik zag echt even geen uitweg meer. Zelf vind ik het een teken van zwakte, aan de andere kant moet ik het mezelf ook niet te moeilijk maken. Ik wil voorkomen dat ik straks weer moet gaan afbouwen. Nu heb ik nog maar 4 Lorazepammetje thuis liggen, maar wat mij betreft blijven dat er 4. 

Ik vergelijk mijn situatie met een put waar ik al aardig uit was geklommen, maar ik ben er weer in geduveld voor mijn gevoel. 
Heb ook gekozen voor eerlijkheid naar mijzelf en naar jullie toe, maar het kost me echt moeite. Kan me nu even niet sterk houden (dat probeer ik altijd wel, maar lukt ook mij soms niet) 

Jouw tip "we gaan weer verder waar het gestopt is" is een heel goede. Ga ik oppakken, hopelijk lukt het. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cyclad58,

Je klachten kunnen zeker komen van de Seroquel. Volgens mij ben ik al eens eerder aangegeven dat dat echt geen fijn spul is. Zelf heb ik 4 weken gedaan over de laatste 6,25 mg. En nog een dag echt heel slecht geweest. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze na t stoppen hiermee het gevoel hadden weer terug bij af te zijn, angst, paniek, alle ellende...... 

Probeer t voor nu te accepteren, Jep makkelijk gezegd, ik weet t, maar je bent echt niet zwak. En inderdaad als kerst echt niet meer trekt is een halve lorazepam msc nog niet zo'n heel slecht idee om de dag door te komen. Wees niet te streng voor jezelf. En weet dat je dit binnenkort echt niet meer nodig hebt. 

Je hebt de Seroquel niet zo heel lang gebruikt toch? Ik hoop voor je dat de ontwenning hiervan snel voorbij is. Mocht je nou weer slaapmedicatie nodig hebben, dan zou ik je mirtazapine adviseren ipv de Seroquel.

Kop op Cyclad58......

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 @Cyclad58 Oh Ad, ik kan mij voorstellen dat jij je even zwak voelt. Maar dat ben je niet! Eerst het een afgebouwd, nu het ander. Dat laatste is nog zo vers, daar komen de paniekaanvallen vast van. Gebeurd is gebeurd, pammetjes de deur uit en weer verder gaan. Je kan het! Goed dat je het deelt. Wij zijn er voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 Vervelend ik snap het wel ,je moet doen wat je moet doen om te overleven. Enige waar ik bang voor zou zijn is het kindle effect. Dus ik zou echt proberen van de pammen af te blijven je hebt zo hard geknokt straks krijg je daar weer last van. Dat zou echt vervelend zijn.

Heb je wel eens CBD olie geprobeerd of misschien wiet vapen? Mij helpt het niet, ik heb de laatste weken wel wat wiet gevaped met 50-50 thc/cbd en ik wordt er rustig van maar de dagen erop heb ik wel last van hoofdpijn en toch wat extra onrust, maar ik zit in een groep of Facebook waar mensen erbij zweren en hun taper veel gemakkelijker maken voor sommigen werkt het dus. Wiet zou je evt kunnen microdoseren. Uiteraard is cannabis vapen of cbd of thc olie het beste. Een joint roken is natuurlijk af te raden.

Het is maar een idee. Er moeten toch andere opties zijn om die angst te dempen.

Ik heb vd week 0,5 lorazepam van de 3,25 afgehaald en ik krijg nu 5 dagen later toch wel een tikje. Veel onrust weer en mn hoofd functioneerd maar op 50% dus vanaf nu ga ik het cker rustiger aandoen. Ik moest en zou onder de 3 komen maar haasten met dit is gewoon echt niet slim. Het gaat gelukkig nog, dus hopen dat ik snel weer gestabiliseerd ben. En dan weer pas op de plaats. Wat een heftig spul is het toch. Ook ik zit helaas nog aan de seroquel 50mg XR dus die moet er uiteindelijk ook nog vanaf :( maar dat is nu niet het moment. Ik slaap er wel als een os op. En ben wel goed uitgerust sochtends.

Sterkte iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 He makker!

Tjonge, ik moet even slikken bij het lezen van je verhaal. (Klinkt alsof het ook beter is je pillen door de plee te spoelen ;)). Zeer dapper dat je hier heerlijk schrijft wat er is gebeurd... dit is de realiteit en de hardheid van de afbouw.  En daarbij: ten eerste is 5,5 maand lang, maar tegelijk... na een jaar afbouw ook heus te verwachten dat je nog wel wat klachten zal hebben. Ten tweede de Seroquel, die mag je best meenemen in de mogelijkheid. En ten derde: we blijven mensen, en je bent hier mogelijk gevoelig voor, voor een paniekaanval of een moment dat je je overweldigd voelt. Dit kan in de toekomst iedereen gebeuren. De vraag is hoe je hier op moet reageren. Een andere coping strategie is nu cruciaal. Wat moet je nu werkelijk doen in de toekomst als dit gebeurd?

Welke opties heb je? 

  • Angst  is ten eerste in therapie goed te behandelen, maar het lijkt me dat je dat al wel eens gedaan hebt. Zo niet, dan kan ik je dat zeker aanraden want het schijnt 1 van de meest effectieve behandelingen.
  • EFT toepassen. Het is niet moeilijk te leren, een kind kan het doen. Het is wel een kwestie van discipline om deze techniek toe te passen wanneer je angstig bent, in plaats van te vertrouwen in het nemen van een ongezond pilletje. Je kent het misschien niet, maar is het googlen waard, en anders kan ik het je ook leren.
  • Lavendel olie ( ik heb je denk ik even geleden een linkje gestuurd? Koop dat! Het werkt ook op de GABA, dus nog niet top, maar als je geen beschadigde receptoren hebt en het neemt is volgens dat artikel dat ik je stuurde, de lavendel olie even effectief als 0,5 mg lorazepam... is toch al 5 mg Valium... en het gaf geen ontwenningsverschijnselen bij het stoppen, dus iets is wel anders dan met de benzo... of je lichaam past zich er niet zomaar op aan)
  • Accepteer daarnaast dat je een gevoelige plek hebt daar. Paniek en angst aanvallen stoppen altijd weer. Echt waar! En er is nooit echt iets aan de hand waar deze angst voor gerechtvaardigd is. Dus aarden en accepteren. Kijk waar je bent, kijk om je heen. Besef dat de angst liegt. Ga een tijdje tegen een boom aan staan met je handen op de bast. Dit kan goed helpen om gespannen energie ( electrische over activiteit) weg te laten vloeien. Geen idee hoe het werkt natuurkundig, maar zie het maar als aarden in het algemeen.
  • Ik kan je ook een techniek leren dat TRE heet. Trauma Release Exercise. ( Google is wederom je vriend)

Het ziet er naar uit dat je je copingsstrategie, en mogelijk de verwerking van het leven, een zet moet geven in een andere richting. Of het nu benzo-ontwenning is of niet. De benzo is off-limits, dus ik hoop dat het je lukt. Zet em op vriend. Je kan het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel! 

Lieve Liz @Kannietmeer

Ik heb inderdaad angsttherapie gehad. Het ging de laatste weken erg goed, maar nu steekt het de kop weer op. Wellicht dat ik er weer iets mee ga doen. 

Bedankt voor de tips van EFT en TRE. Wellicht is EFT iets voor mij, ik ga me er in verdiepen.
Lavendelolie, ik weet het niet. Misschien moet ik het gewoon eens proberen. Ik weet niet of mijn GABA-receptoren beschadigd zijn, dus of ik dat dan 100% vertrouw?

En dan de coping en acceptatie. dat is het. 
Afgelopen nacht werd ik wakker met enorme krampen ergens in mijn lichaam. Dat heb ik soms en ik weet dat het over gaat en onschuldig is. Dat accepteer ik en ik maak me er absoluut niet druk over. Ik weet dus dat dat helpt. Waarom het me dan niet lukt bij het rot voelen en niet slapen door onrust en afbouwperikelen? Ik weet het eerlijk gezegd niet. Het heeft met vertrouwen te maken denk ik. 
Zolang het goed gaat is het er vertrouwen er, maar telkens als het mis is krijgt dat vertrouwen een steeds hardere oplawaai zo lijkt het. 
Enfin, ik weet dat ik er doorheen moet. IK blijf ook gewoon werken en ik ga zo weer sporten. 

Ik weet je te vinden als ik het nodig heb. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...