Spring naar bijdragen

Onze h.kamer 7-5-2018


Aanbevolen berichten

28 minuten geleden zei Kannietmeer:

Goededag allemaal,

weer alleen vandaag, maar minder in de shit. Niet in de shit kan ik wel zeggen. Weinig energie, dat wel, maar ja... dat is niets nieuws. Ik voel me langzaam weer stabiel worden gelukkig.

Iemand nog tips voor het avondeten?

Klinkt goed @Kannietmeer :-) Windowwwww 

Wij eten lasagnette (denk ik... moet nog naar de winkel en kan zomaar van gedachte veranderen ;-) )

Ik voel me een beetje suf vandaag, maar verder wel ok. 

Gebruiken jullie ook wel eens een slaap app? Zo'n app die bijhoud hou je slaapt? Ben benieuwd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou allen,

Nog even een vraagje van mijn kant over de afbouw. Na t stoppen met de ad ging t de eerste week prima, naar daarna toch echt wel last van die ontwenning gehad. Eigenlijk tot aan afgelopen weekend, toen klaarde mn hoofd weer op. En ik moet zeggen dat t erg goed voelt om helemaal gestopt te zijn met weer één van de vele verschillende zooi.

De lora heb ik inmiddels afgebouwd tot 0,27. Ook dat ligt op schema. Morgen gaan we met de kids een paar dagen weg en blijf ik hierop (of misschien op een beetje meer, wil toch echt wel een beetje kunnen genieten van de dagen weg saampjes). Na de vakantie gaat de afbouw verder met 0,01 per keer. Nu vroeg ik mij af of het voor de ontwenningsverschijnselen nog veel uitmaakt of ik bv 1 of meerdere (bv3) dagen en op dezelfde hoeveelheid blijf zitten of dat het rekken van de afbouw alleen maar tot verlenging van de kwelling leidt? Ik ben nl gewoon bang voor t laatste stuk merk ik.

Kannietmeer, hier schaft de pot bieten met gebakken aardappelen en een sucadelapje. Niet iets waar ik erg naar uit kijk, maar t moet toch een x op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer rode kool....ik ben begonnen met Sonja Bakker, maar vind het moeilijk mij er overdag aan te houden. Maar avondeten houd ik al 2 weken trouw vol!

Ik lees voornamelijk goede berichten hierboven, mooi!

Van afbouwen heb ik geem verstand @doorbijter Dat antwoord laat ik aan anderen over.

Mijn slapen blijft een ding. Ik word zo vaak wakker in de nacht de laatste dagen. Soms ben ik nog niet eens een uur weg. Maar ik probeer er minder een ding van te maken. Het mooie weer en het buitenleven helpen daar wel aan mee. Nu ga ik even een half uur liggen, buiten op een stoel, voordat ik de meiden ga halen. 

Van zo'n slaapapp werd ik niet heel erg blij @Kaida74 Ga ik pas weer proberen als ik vrij normaal slaap. @Kannietmeerheeft het ook geprobeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei doorbijter:

Hou allen,

Nog even een vraagje van mijn kant over de afbouw. Na t stoppen met de ad ging t de eerste week prima, naar daarna toch echt wel last van die ontwenning gehad. Eigenlijk tot aan afgelopen weekend, toen klaarde mn hoofd weer op. En ik moet zeggen dat t erg goed voelt om helemaal gestopt te zijn met weer één van de vele verschillende zooi.

De lora heb ik inmiddels afgebouwd tot 0,27. Ook dat ligt op schema. Morgen gaan we met de kids een paar dagen weg en blijf ik hierop (of misschien op een beetje meer, wil toch echt wel een beetje kunnen genieten van de dagen weg saampjes). Na de vakantie gaat de afbouw verder met 0,01 per keer. Nu vroeg ik mij af of het voor de ontwenningsverschijnselen nog veel uitmaakt of ik bv 1 of meerdere (bv3) dagen en op dezelfde hoeveelheid blijf zitten of dat het rekken van de afbouw alleen maar tot verlenging van de kwelling leidt? Ik ben nl gewoon bang voor t laatste stuk merk ik.

Kannietmeer, hier schaft de pot bieten met gebakken aardappelen en een sucadelapje. Niet iets waar ik erg naar uit kijk, maar t moet toch een x op

Ha @doorbijter, ik heb de laatste 0,5 mg Lorazepam ook afgebouwd met ongeveer 0,01 mg per dag, tot 0,05 mg. Daarna ben ik gestopt.

Bij mij ging het tijdens die afbouw wel aardig, na het stoppen was het wel even een paar weken lastig. Ik ben het met @Diseens dat je nooit te langzaam kunt afbouwen. 
Kijk gewoon hoe het met 0,01 mg per dag afname gaat. Stabiliseer even een paar dagen als je merkt dat het te snel gaat en pas je tempo daarop aan. Op die manier zullen de ontwenningsverschijnselen zo minimaal mogelijk zijn. Helemaal uitbannen kun je het noot. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jeshen:

 

Mijn slapen blijft een ding. Ik word zo vaak wakker in de nacht de laatste dagen. Soms ben ik nog niet eens een uur weg. Maar ik probeer er minder een ding van te maken. Het mooie weer en het buitenleven helpen daar wel aan mee. Nu ga ik even een half uur liggen, buiten op een stoel, voordat ik de meiden ga halen. 

Van zo'n slaapapp werd ik niet heel erg blij @Kaida74 Ga ik pas weer proberen als ik vrij normaal slaap. @Kannietmeerheeft het ook geprobeerd.

Jeetje @Jeshen onze slaappatronen lijken erg op elkaar. Ik had vannacht ook dat ik na 3 kwartier slapen alweer rechtop in bed zat.... en dan elk uur van de klok voorbij zien komen.... jeuj....

Die slaapapp heb ik zelf wel eens geprobeerd, maar geeft geen eerlijk beeld. Ik kan dan wel stil in bed liggen en toch wakker zijn. En dan geeft dat ding aan dat ik diep geslapen heb. NOT! Was eigenlijk meer opzoek naar een echt goede, maar begrijp dat die er niet echt zijn... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei doorbijter:

Na de vakantie gaat de afbouw verder met 0,01 per keer. Nu vroeg ik mij af of het voor de ontwenningsverschijnselen nog veel uitmaakt of ik bv 1 of meerdere (bv3) dagen en op dezelfde hoeveelheid blijf zitten of dat het rekken van de afbouw alleen maar tot verlenging van de kwelling leidt? Ik ben nl gewoon bang voor t laatste stuk merk ik.

lijkt me een goed voorstel. Het moment dat je voelt dat de spanning in je lijf groter word, kan je gewoon 1 of 2 dagen wachten. In mijn ogen leid langzaam afbouwen niet tot verlenging van de kwelling, maar geef je je lichaam gewoon meer tijd om te genezen.  Ik snap ook goed dat je bang bent, maar het kan zomaar heel erg meevallen. Misschien merk je er zelfs amper iets van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kaida74:

 

Die slaapapp heb ik zelf wel eens geprobeerd, maar geeft geen eerlijk beeld. Ik kan dan wel stil in bed liggen en toch wakker zijn. En dan geeft dat ding aan dat ik diep geslapen heb. NOT! Was eigenlijk meer opzoek naar een echt goede, maar begrijp dat die er niet echt zijn... 

dat heb ik ook gezien. net zo goed als dat de stad hier zeer rumoerig word vanaf 5 a 6 uur. En dan zou mijn slaap ineens amper bestaan. Nee, duidelijk dat het niet werkt. maar de wekker erop is wel lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit nu op 3,25 lora van de 5. Mijn taper is ook nog niet helemaal uitgepland. Ik haal er nu 0,25 per week a 10 dagen af maar naar mate ik lager ga zal het lastiger gaan worden. Moet zeggen het gaat de laatste 10 dagen wel ok... en de laatste paar cuts merk ik weinig van. Ik voel me vaak wel niet helemaal tiptop maar wat verwacht je als je ontbijt lorazepam is op de nuchtere maag. Met dit weer is het ook een andere wereld merk dat ik makkelijker de dagen doorkom als t lekker weer is gelukkig.

Wat was jullie tempo in de afbouw van lorazepam? 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Kaida74:

Jeetje @Jeshen onze slaappatronen lijken erg op elkaar. Ik had vannacht ook dat ik na 3 kwartier slapen alweer rechtop in bed zat.... en dan elk uur van de klok voorbij zien komen.... jeuj....

Die slaapapp heb ik zelf wel eens geprobeerd, maar geeft geen eerlijk beeld. Ik kan dan wel stil in bed liggen en toch wakker zijn. En dan geeft dat ding aan dat ik diep geslapen heb. NOT! Was eigenlijk meer opzoek naar een echt goede, maar begrijp dat die er niet echt zijn... 

@Kaida74 Ja, gek he. Hier nu voor de 4e nacht! Lag er 22.45 in, maar sliep een uur later nog niet. Daarna 1.5 uur en daarna werd ik om de haverklap wakker. Maar we gaan door. Douchen, kids aankleden en naar mijn werk. En daarna 5 dagen vrij vanwege Hemelvaart. Had ik anders heerlijk gevonden. Nu kijk ik er toch een beerje tegenop. Maar veel afleiding zoeken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jeshen:

@Kaida74 Ja, gek he. Hier nu voor de 4e nacht! Lag er 22.45 in, maar sliep een uur later nog niet. Daarna 1.5 uur en daarna werd ik om de haverklap wakker. Maar we gaan door. Douchen, kids aankleden en naar mijn werk. En daarna 5 dagen vrij vanwege Hemelvaart. Had ik anders heerlijk gevonden. Nu kijk ik er toch een beerje tegenop. Maar veel afleiding zoeken!

Ik heb vannacht gewoon 2 uur klaar wakker gelegen! Dat was al weken niet voorgekomen. Ben maar een was gaan opvouwen, vaatwasser uitgeruimd, wasje klaargezet, wat op mijn mobiel geklooid... Uiteindelijk viel ik om 5 uur in slaap en werd ik om 8.30 ruw wakker gemaakt door de bovenburen waar ze aan het renoveren zijn! Wat een HERRIE!! Ik had oordoppen in en schrok me kapot! Nu maar een flinke bak koffie en straks om 11 uur heb ik een fiets-date ;-) Vriendin van mij heeft ook een e-bike gekocht en die gaan we samen uittesten. Het is weer mooi weer, dus hoop dat het zonnetje en haar gezelschap me wat vrolijker maken, want ik heb echt een humeur om op te schieten :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...