Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 28-4-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen supertjes,

Cyclad hoe was het gisteren in de feesttent? Beetje kunnen genieten kerel?

IDET. Heb je een beetje kunnen pitten vannacht? Ja die uitputtingsverschijnselen kennen we allemaal, zeker onze Kannietmeer. Maar weet dat er een eind aan komt. Het is nu heel hard werken voor je en dat kost veel energie. Misschien tussen de middag even gaan liggen?

My Battle heb jij ondanks je angst het niet te redden toch wat kunnen slapen? Dat zijn rotgevoelens hé? Je gaat zo twijfelen aan jezelf. Het zijn dingen die er gewoon bij horen. probeer het te accepteren en concentreer je weer op iets anders, je kan er verder niets mee, het heeft totaal geen functie.

Zo deze dame gaat  toch weer eens proberen te fietsen. Moet een hoop boodschappen hebben.:) O ja ik heb prima gepit maar was er al om 6 uur uit. Als ik ga liggen denken wat ik allemaal wil gaan doen, krijg ik er zo'n zin in dat ik maar beter uit bed kan gaan want de energie die dan vrij komt zeg maar wordt zoveel dat ik er onrustig van word, dus hup hup aan de gang.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei bolletje:

Goeie morgen supertjes,

Cyclad hoe was het gisteren in de feesttent? Beetje kunnen genieten kerel?

IDET. Heb je een beetje kunnen pitten vannacht? Ja die uitputtingsverschijnselen kennen we allemaal, zeker onze Kannietmeer. Maar weet dat er een eind aan komt. Het is nu heel hard werken voor je en dat kost veel energie. Misschien tussen de middag even gaan liggen?

My Battle heb jij ondanks je angst het niet te redden toch wat kunnen slapen? Dat zijn rotgevoelens hé? Je gaat zo twijfelen aan jezelf. Het zijn dingen die er gewoon bij horen. probeer het te accepteren en concentreer je weer op iets anders, je kan er verder niets mee, het heeft totaal geen functie.

Zo deze dame gaat  toch weer eens proberen te fietsen. Moet een hoop boodschappen hebben.:) O ja ik heb prima gepit maar was er al om 6 uur uit. Als ik ga liggen denken wat ik allemaal wil gaan doen, krijg ik er zo'n zin in dat ik maar beter uit bed kan gaan want de energie die dan vrij komt zeg maar wordt zoveel dat ik er onrustig van word, dus hup hup aan de gang.;)

Goedemorgen bolletje, en de rest. Hoop inderdaad dat iedereen heeft kunnen slapen .

My Battle ik ken het gevoel, de gedachte,zo niet verder te willen, realiseer je dat het niet jij bent die dat wil.je zal ongetwijfeld weten dat de receptoren je zo laten denken. En te snel afbouwen maakt het alleen maar erger, wat kan het jouw schelen dat je er een jaar langer over doet. Ik heb wel gemerkt dat als je langzaam afgebouwd bent , het na stoppen beter te handelen is, beter op te vangen, dan kun je het ook beter relativeren. 

Maria

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen vroege vogels! 

Ik lag er erg vroeg in gisteren. Was helemaal versleten... `Smorgens even naar de kleedjesmarkt geweest. Daarna boodschappen gedaan en eind van de middag naar een goede vriendin geweest. Was erg gezellig allemaal, maar ik was kapot! Sliep om 21.00u al. Werd vervolgens om 23.00 wakker :-( Maar daarna, met nodige slaapmedicatie....) tot half 4 geslapen Toen toch weer lang wakker gelegen, weer 2 tabletjes erin gemikt en geslapen tot half 8. 

Het slapen ging beter, maar is op dit moment weer hopeloos.... Ik word weer erg vaak wakker, en dan ook echt kláárwakker. Enige manier is om er wat pillen in te gooien en ik ben weer even onder zeil. Maar dat is niet de bedoeling natuurlijk!! Baal hier zo van. Het ging een paar weken heel goed en nu alweer 3 dagen slecht en dat ik ook weer meer naar de pillen grijp. Verdorie!

Overdag gaat het goed, maar als ik m'n nachtdosering weer aanpas naar normaal, dan heb ik die heftige ontwenningsverschijnselen weer (wat logisch is, maar niet fijn!!) 

Ik krijg van mijn huisarts geen diazepam. De dosering zou te hoog zijn, omdat ik ook nog aan de oxa zit. Dn zou ik al snel op 40 mg per dag zitten en een apathisch konijn worden ;-) Terwijl ik wil fietsen! Niet veilig dus. Dus het wordt de langzame afbouwmethode, mits ik mezelf niet blijf saboteren.... Ik moet gewoon niks meer bestellen, maar op de dosering van de huisarts, slaap ik gewoon NIET. En de nachten die ik niet geslapen heb zijn killing. Dan krijg ik angst en paniekaanvallen, onrustig, zweten, trillen, braken, etc.... Ben vorig jaar juni 4 nachten achter elkaar wakker geweest. Hel! 

Vandaag maar een dagje niksen :) Bijkomen van gisteren. Het is nog erg zoeken naar balans...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Kaida,

Poeh ik krijg niet zo'n prettig gevoel als ik lees dat je zoveel medicatie slikt. Ga je van een Medicatie afbouwen slik je daarvoor in de plaats een ander medicijn:face-icon-small-shocked:

De klachten die je hebt hebben we allemaal (gehad). Daar moet je doorheen inc. angst zweten paniek enz.

Het is het zelfde als je wilt stoppen met drinken van jenever omdat je zwaar verslaafd bent, en daarvoor in de plaats cognac gaat drinken. Je houdt dan jezelf voor de gek meis.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh allemaal, 

Gisteren was een topdag.

's Morgens 8 kilometer hardgelopen, in de middag bij het tuincentrum plantjes enzo voor de tuin gehaald en daarna niet naar de lokale feesttent gegaan, maar gekozen voor Woerden, waar het erg gezellig was en waar we in de avond een heerlijk Grieks etentje hebben genuttigd.

Vandaag wordt een drukke dag me t vanmiddag ene verjaardag en vanavond een gezellige avond met vrienden. 

Morgen is het vroeg genoeg om rustig aan te doen!

@Kaida74 je bent duidelijk nog aan het worstelen. Ja, slapen is belangrijk, maar (extra?) medicijnen zijn niet de beste oplossing. 
wel jammer dat je arts niet wil substitueren in diazepam, dat zou je afbouw wel ietwat vergemakkelijken, maar jouw argumentatie snap ik ook wel weer.

Doe het rustig aan en als je hulp nodig hebt bij het taperen, be our guest! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Mogguh allemaal, 

Gisteren was een topdag.

's Morgens 8 kilometer hardgelopen, in de middag bij het tuincentrum plantjes enzo voor de tuin gehaald en daarna niet naar de lokale feesttent gegaan, maar gekozen voor Woerden, waar het erg gezellig was en waar we in de avond een heerlijk Grieks etentje hebben genuttigd.

Vandaag wordt een drukke dag me t vanmiddag ene verjaardag en vanavond een gezellige avond met vrienden. 

Morgen is het vroeg genoeg om rustig aan te doen!

@Kaida74 je bent duidelijk nog aan het worstelen. Ja, slapen is belangrijk, maar (extra?) medicijnen zijn niet de beste oplossing. 
wel jammer dat je arts niet wil substitueren in diazepam, dat zou je afbouw wel ietwat vergemakkelijken, maar jouw argumentatie snap ik ook wel weer.

Doe het rustig aan en als je hulp nodig hebt bij het taperen, be our guest! 

 

@Cyclad58 Klinkt als een geslaagde dag voor jou, gisteren! :-) Lekker! En vandaag ook, zo te lezen. Kun je er van genieten? Als ik het zo lees, lukt het je aardig ;-)

 

Ja ik ben aan het worstelen.... En mijn verstand zegt ook dat ik niet een extra tabletje moet nemen, maar mijn lijf zegt: doe toch maar wel, dan slaap je tenminste. Duiveltje op mijn ene schouder en engeltje op de andere..... Het ging een paar weken goed, maar nu dus al een paar dagen minder. Ik zit er over te denken om zelf diazepam te bestellen en dan dat voor de nacht te gaan gebruiken i.pl.v de slaappillen. En overdag niks (zoals ik nu ook doe) maar of dat handig is zonder overleg.... Arhg, ik kan mezelf soms zo gek maken met al die gedachtes.... Ik wil van die rommel af, maar toch mik ik het elke keer weer naar binnen.... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Kaida74:

@Cyclad58 Klinkt als een geslaagde dag voor jou, gisteren! :-) Lekker! En vandaag ook, zo te lezen. Kun je er van genieten? Als ik het zo lees, lukt het je aardig ;-)

 

Ja ik ben aan het worstelen.... En mijn verstand zegt ook dat ik niet een extra tabletje moet nemen, maar mijn lijf zegt: doe toch maar wel, dan slaap je tenminste. Duiveltje op mijn ene schouder en engeltje op de andere..... Het ging een paar weken goed, maar nu dus al een paar dagen minder. Ik zit er over te denken om zelf diazepam te bestellen en dan dat voor de nacht te gaan gebruiken i.pl.v de slaappillen. En overdag niks (zoals ik nu ook doe) maar of dat handig is zonder overleg.... Arhg, ik kan mezelf soms zo gek maken met al die gedachtes.... Ik wil van die rommel af, maar toch mik ik het elke keer weer naar binnen.... 

 

Lieve kaida

Ga alsjeblieft over op diazepam, zo blijf je in hetzelfde stramien zitten.begin desnoods met 30mg, diazepam. Dat zul je niet zo merken, omdat diazepam een hele lange werking heeft. Overleg met je arts, dat het zo niet te doen is.

Xxx Maria

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaida74 misschien toch overleggen om aan ander slp middel te gaan gebruiken met huisarts/ psychiater? Anti d mitrazepine kan je op een hele lage dosis zo in slaap krijgen. Zo krijg je misschien het gevoel van ‘controle’ terug over t slapen. Het is vervelend om terug te vallen in nemen van pammetjes door de angst voor het niet in slaap vallen. (Heel herkenbaar)

Ik nam het vorig jaar en het was heerlijk elke avond viel ik vroeg in slaap. Had mijn overdag anti d te snel afgebouwd en toen deed de mirtzapine niks meer helaas omdat ik er ook kort mee gestopt was. Toen ben ik aan de benzo’s geraakt.

@MyBattle wat erg dat ze je die maand hebben laten zitten! Zo zie je maar wat een onwetendheid erover! Ik hoop voor je een betere dag. Pure onrust wat je voelt, ellende he. 

Hier de kinderen twee uurtjes opgehaald door vriendin. Heerlijk huis doorgewerkt en ja na eten ook weer onrust. Komen er hartkloppingen. Ik bedenk dat ik dat niet ben en GELUKKIG trekt het weg. Dit gebeurd de hele dag door, is voor mij gevoel lichamelijk en mijn hoofd reageert gelijk: JA het is er weer- NEE!!! Totdat het weg is en dan denk ik weer dat ik de hele wereld aan kan. Dit is mijn valkuil. 

Maandag heel vroeg ga ik voor het eerst naar yoga. De eerste stap voor mijn gevoel naar herstel. In juni heb ik diensten toegezegd gekregen. 

Iedereen succes vandaag! @Bernice you can do it! X

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag lieve mensen,

ik ben gisteren de hele dag op pad geweest. Ik heb niet perse overal van genoten, want gevoel blijft een energievreter en ik houd me gigantisch in. Maar  tegelijk ben ik wel echt buiten geweest en in de herrie van Amsterdam nota bene gedoken. Het was leuk. Om 23.00 uur lagen ik en vriend te knorren, en na 11,5 uur slaap werd ik pas wakker. Buiten wat zenuwpijn in mijn been vind ik dat het echt heel goed is gegaan.

Helaas zie ik hier op de site wat worstelingen voorbij komen die binnenkort wel weer wat extra aandacht zullen krijgen van me, maar voor nu voor allemaal een dikke knuffel. Afbouwen van deze rotzooi is een echte grote uitdaging, dat je niet zomaar tussendoor doet en is ook niet makkelijk en kost een hoop doorzettingsvermogen.  Alle moeilijke gedachten en gevoelens ten spijt, als je er doorheen bent, ga je echt genezen. Maar als je blijft slikken om die pijn te verdoven, vind je lichaam nooit de balans om het alleen te doen en zullen de klachten steeds weer blijven komen. Ontwennen is een proces.  Zet hem op!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie steun en lieve en wijze woorden! :rose:

Maandag de huisarts dan maar weer bellen... 18 mei heb ik pas intake bij GGZ en zie ik daar pas een arts. Duurt nog 3 weken.... 

Verder best een goede dag gehad, ondanks de gebroken nacht(en) Het meeste hekel heb ik aan de ochtend. Ik ben zo vroeg wakker, dan duurt de dag zo lang. En de avonden dat ik alleen thuis ben vind ik ook zwaar *piep*. Dan zit ik echt op de klok te kijken of ik al naar bed mag.

Wel weer een stukje wezen fietsen vandaag, ondanks dat er regen voorspeld was. Boodschap gedaan, thuis gerommeld en gekookt. Straks komt mijn vriend en gaan we lekker bankhangen. Iemand nog een leuke filmsuggestie (Netflix?) 

Fijne avond lieverdsssss!! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kaida74:

Bedankt voor jullie steun en lieve en wijze woorden! :rose:

Maandag de huisarts dan maar weer bellen... 18 mei heb ik pas intake bij GGZ en zie ik daar pas een arts. Duurt nog 3 weken.... 

Verder best een goede dag gehad, ondanks de gebroken nacht(en) Het meeste hekel heb ik aan de ochtend. Ik ben zo vroeg wakker, dan duurt de dag zo lang. En de avonden dat ik alleen thuis ben vind ik ook zwaar *piep*. Dan zit ik echt op de klok te kijken of ik al naar bed mag.

Wel weer een stukje wezen fietsen vandaag, ondanks dat er regen voorspeld was. Boodschap gedaan, thuis gerommeld en gekookt. Straks komt mijn vriend en gaan we lekker bankhangen. Iemand nog een leuke filmsuggestie (Netflix?) 

Fijne avond lieverdsssss!! 

 

@Kaida74 Slecht slapen is moeilijk. Ik snap het helemaal! Helaas moeten we er doorheen... Ik houd mij steeds vast aan het feit dat anderen zeggen dat dat goedkomt, maar lang kan duren. Althans probeer mij daar aan vast te houden.

Over Netflix: wij kunnen de laatste tijd de series 'How to get away with murder' en 'Designated survivor'. Spannend en niet zo voorspelbaar. 

Fijne avond. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kannietmeer:

Goedemiddag lieve mensen,

ik ben gisteren de hele dag op pad geweest. Ik heb niet perse overal van genoten, want gevoel blijft een energievreter en ik houd me gigantisch in. Maar  tegelijk ben ik wel echt buiten geweest en in de herrie van Amsterdam nota bene gedoken. Het was leuk. Om 23.00 uur lagen ik en vriend te knorren, en na 11,5 uur slaap werd ik pas wakker. Buiten wat zenuwpijn in mijn been vind ik dat het echt heel goed is gegaan.

Helaas zie ik hier op de site wat worstelingen voorbij komen die binnenkort wel weer wat extra aandacht zullen krijgen van me, maar voor nu voor allemaal een dikke knuffel. Afbouwen van deze rotzooi is een echte grote uitdaging, dat je niet zomaar tussendoor doet en is ook niet makkelijk en kost een hoop doorzettingsvermogen.  Alle moeilijke gedachten en gevoelens ten spijt, als je er doorheen bent, ga je echt genezen. Maar als je blijft slikken om die pijn te verdoven, vind je lichaam nooit de balans om het alleen te doen en zullen de klachten steeds weer blijven komen. Ontwennen is een proces.  Zet hem op!

 

 

Dat klinkt over het algemeen positief! En Amsterdag is niet niks met Koningsdag @Kannietmeer! Heel goed! Ik was op een kermis. Ging ook goed. Geen last gehad van de drukke geluiden. 

Fijne avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Cyclad58:

Mogguh allemaal, 

Gisteren was een topdag.

's Morgens 8 kilometer hardgelopen, in de middag bij het tuincentrum plantjes enzo voor de tuin gehaald en daarna niet naar de lokale feesttent gegaan, maar gekozen voor Woerden, waar het erg gezellig was en waar we in de avond een heerlijk Grieks etentje hebben genuttigd.

Vandaag wordt een drukke dag me t vanmiddag ene verjaardag en vanavond een gezellige avond met vrienden. 

Morgen is het vroeg genoeg om rustig aan te doen!

@Kaida74 je bent duidelijk nog aan het worstelen. Ja, slapen is belangrijk, maar (extra?) medicijnen zijn niet de beste oplossing. 
wel jammer dat je arts niet wil substitueren in diazepam, dat zou je afbouw wel ietwat vergemakkelijken, maar jouw argumentatie snap ik ook wel weer.

Doe het rustig aan en als je hulp nodig hebt bij het taperen, be our guest! 

 

Lekker Ad! 8 km wauw. Ik heb na die ene keer geen stap meer gezet. Geen fut... Stom want ergens in mij wil iets wel graag. Komt wel weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...