Spring naar bijdragen

Hiërarchie


Captcha

Aanbevolen berichten

Hoi collega's,  graag jullie antwoorden, meningen op het volgende. Ik merk dat degenen die lang aan boord zijn veel meer aandacht krijgen dan degenen die er niet zijn. Dat is logisch. Wat ik echter ook lijk te zien, is dat degenen die langer aan boord zijn milder behandeld worden.

Heeft dit te maken met hiërarchie in deze fora omtrent ADB?

Ik ben echt heel erg benieuwd. Omdat het mij ook aangaat  qua beantwoording.

Dank vast.

Captcha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, goeie vraag wel. Al vind ik hiërarchie niet het goede woord hiervoor. Waar je volgens mij mee te maken hebt, is de groepsdynamiek. Dat is het eerste. De interactie tussen mensen die langer schrijven hier, is gebaseerd op meer weten en begrijpen van elkaar. Een onbekende kun je nou eenmaal slecht inschatten. Dan is er nog de stroom aan nieuwe mensen, die helaas te vaak maar kort blijven. Ik denk dat men daarom wat harder reageert op nieuwen, want bewijs eerst eens dat je er volgende week nog bent. Zoiets. O, en dan ligt de ene je ook nog beter dan de ander. En tot slot nog eens het reageren op anderen en op andermans draadje. Daardoor burger je sneller in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oei Captcha, een gewetensvraag. Kan het zijn dat het milder lijkt, omdat er langer geleden ook de oudgedienden steviger zijn aangepakt?
Van mezelf weet ik dat ik iets heb opgegeven in sommige frummers en uit zelfbescherming reageer ik vaak helemaal niet meer dan.
Omdat ik persoonlijk probeer minder te schrijven en me wat minder actief te zijn hier, mag ik van mezelf selectiever zijn. Maar ik heb ook de gewoonte
ontwikkeld om vrij snel te klikken op: markeer site als gelezen, ook om mezelf te beschermen. Bij anderen let ik er niet zo op, en vergelijken heeft weinig zin.
Misschien is het helpender voor je om directe aandacht te vragen als je dat nodig hebt, of vragen te stellen zoals je nu doet, waarschijnlijk krijg je uit alle
gelederen reacties. Als het tenminste uit die hoek komt bij je, dat moet ik niet zomaar invullen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie het meest post krijgt de meeste aandacht, das logisch, maar zoals Bob al zei er is best veel aandacht voor nieuwelingen als ze hun problematiek uiteen zetten en als ze ook zelf weer op reacties reageren. 

Milder behandelen, nee denk ik niet, er komt af en toe tekst voorbij vooral op de dagdraad die ik dan systematisch negeer, dat kan mild lijken maar het is meer desinteresse om daar tijd in te steken. Had vaak met een PB afgedaan kunnen worden.

Sommige mensen worden erg op de huid gezeten in hun eigen draadje. Dat is misschien wat je bedoelt met het andere uiterste van mild. Dat doen we met zn allen omdat we denken/hopen dat het helpt, ook al zijn we af en toe met teveel tegelijk op mensen in aan het praten en wordt het bijna een lynchpartij, het is wel allemaal goed bedoeld :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, Ik deel je mening niet. Ik ben hier sinds maart j.l. en ik vind dat ik regelmatig aandacht, tips, adviezen en feedback krijg. 

Ik merk wel dat als je wat langer hier bent, je steeds meer mensen leert kennen en daarmee een virituele band krijgt, ook dat er een aantal mensen hier zijn die vanwege hun lange ervaring met stoppen je goed kunnen spiegelen, een natuurlijke coachende rol hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik deel ook jouw mening niet. Ik kom hier opnieuw sinds een dikke maand. ( eerder onder een andere naam en account). Ik vind dat ieder hier regelmatig aandacht, tips, en respons krijgt. En tuurlijk heeft het tijd nodig elkaar hier te leren " kennen".  Ik leer van zowel startende stoppers als mensen die al langer in herstel zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Captcha:

Dank voor al jullie antwoorden :)

Ik was nogal nieuwsgierig naar de diverse motivaties, die zijn duidelijk, collega's ;) 

@Gypsy tjsa, 'collega's': wat vind je er zelf van? Geintje (Hulpverlener-uitdrukking)

Ik vind het nogal raar. Ik zie ons als lotgenoten, niet als collega's. Dan zouden we betaald krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 27-4-2018 om 11:10 zei Captcha:

Dank voor al jullie antwoorden :)

Ik was nogal nieuwsgierig naar de diverse motivaties, die zijn duidelijk, collega's ;) 

@Gypsy tjsa, 'collega's': wat vind je er zelf van? Geintje (Hulpverlener-uitdrukking)

Ooit een definitie gehoord van het woord 'collega': door hoger hand opgedrongen lotgenoot.

Degene die dit forum heeft gemaakt kun je zien als de hogere hand, en de verslaving heeft ons tot lotgenoten gemaakt. Het woord collega klopt dus wel ongeveer :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...