Spring naar bijdragen

onze h.kamer 24-4-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen kanjers,

Wat  een verschil van weer hé? Toch maar iets van maken deze dag.:D

Kadia rustig aan hé dan breekt het lijntje niet:heart:

Jesh wat ben jij veranderd meis. Je klinkt veel sterker.

Jordi, als de dip. veroorzaakt wordt door de medicatie vermindering komt daar zeker een eind aan, houdt vol. We weten hier waar je nu doorheen moet, maar we weten ook dat dit tijdelijk is en je daarna een eerlijk leven  terug krijgt. Een diepe wond heeft tijd nodig om te genezen :lips:

En voor Cyclad en K.N.M. een dikke :lips: heb ik nu iedereen gehad?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @bolletje dankjewel! Toevallig had ik vanmorgen een dip. Nachten gaan nog met ups en downs (beter dan alleen downs) en vannacht was echt een ramp. Kwam slecht in slaap en heel lichtjes af en toe wat geslapen maar snel wakker. Dat merk ik dan in de middag. Dan is de energie compleet op. Maar 'i love my job', dus dat scheelt een hoop. Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Jordi, als de dip. veroorzaakt wordt door de medicatie vermindering komt daar zeker een eind aan, houdt vol. We weten hier waar je nu doorheen moet, maar we weten ook dat dit tijdelijk is en je daarna een eerlijk leven  terug krijgt. Een diepe wond heeft tijd nodig om te genezen :lips:

Hi @bolletje, het kan niet anders dan dat het allemaal komt door de benzo ontwenning, het is heel heftig om erdoorheen te gaan, alle klachten die die ik heb, lees ik in meer of mindere mate terug op dit forum, dus een ieder van jullie weet idd waar ik doorheen ga. Dank voor het begrip en steun. Dat het tijdelijk is geloof ik, maar het duurt zo lang inmiddels. In 13 weken afgebouwd en 6 weken clean, waarbij vanaf dag 1 van de afbouw al 50% was gereduceerd, is bijna 20 weken harken en ploeteren. We houden vol, moet een keer beteren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei MyBattle:

@Jordi vanaf wat voor dosis kwam jij? Hoe zag jouw afbouw eruit... 13 weken is relatief kort.

@MyBattle, ik kwam af van 4 mg alprazolam en 10 mg Temazepam, en met Diazepam afgebouwd, waarbij er door de psychiater gerekend is met een factor 10 vwb alprazolam, waarbij volgens de Dr Ashton methode 20 word aangeraden. Dus afgebouwd met 40 mg diazepam ipv 80 mg diazepam. En 13 weken is inderdaad kort, te snel achteraf. 

bewerkt door Jordi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jordi Ok dus je hebt nog veel klachten na 6 weken?

 

Ik zat een maand geleden op 5mg lorazepam, korte poos daarvoor was dat 1mg p/d ( lang verhaal )

Nu zit ik op 3,5 mg lorazepam en zit te overwegen om de rest via tapering strip af te bouwen die ik op maat kan bestellen maar de duur ervan vind ik moeilijk te bepalen. Mijn totale dagelijkse gebruik van deze hoge dosis is ongeveer 2 maanden en ik verminder de dosis nu steeds met 0,25 per week wat opzich best gaat maar denk wel dat het moeilijker gaat worden straks.

Dan zou de tapering strip wel een goede optie zijn... Maar hoelang zal ik hier voor nemen? Ik zat zelf te denken aan 90 dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei MyBattle:

@Jordi Ok dus je hebt nog veel klachten na 6 weken?

 

Ik zat een maand geleden op 5mg lorazepam, korte poos daarvoor was dat 1mg p/d ( lang verhaal )

Nu zit ik op 3,5 mg lorazepam en zit te overwegen om de rest via tapering strip af te bouwen die ik op maat kan bestellen maar de duur ervan vind ik moeilijk te bepalen. Mijn totale dagelijkse gebruik van deze hoge dosis is ongeveer 2 maanden en ik verminder de dosis nu steeds met 0,25 per week wat opzich best gaat maar denk wel dat het moeilijker gaat worden straks.

Dan zou de tapering strip wel een goede optie zijn... Maar hoelang zal ik hier voor nemen? Ik zat zelf te denken aan 90 dagen.

@MyBattle, ondervind je veel klachten momenteel? Vwb afbouw met tapering strips heb ik geen ervaring, je zou een van de oudgedienden hier kunnen vragen naar hun advies (bolletje, Cyclad58, KNM, Dis) Zelf heb ik inderdaad veel klachten momenteel, het heeft veel tijd nodig merk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jordi als je je rot voel duurt een uur al veel te lang, laat staan 20 weken, maar geloof me, over een tijdje als je jezelf terug leest, zal je merken dat het echt beter wordt. Wat doe je zo de hele dag? Heb je een hobby? Wat zou jou nu op dit moment een beetje kunnen helpen?

Hé wat leuk, ik zie dat Ikdoeertoe mij geliked heeft. Ik schrijft het vast verkeerd.:D maar weet dat je er al een beetje bij hoort.;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat lief dat je reageert en meedenkt bolletje! Ik probeer elke dag wat te doen in de tuin of een ander klusje, dat is normaal een soort van hobby, alleen lukt het me niet om ervan te genieten, ik blijf maar obsessief bezig met mijn klachten, angsten, etc, ik kom niet uit mijn hoofd. Heb geen idee wat mij kan helpen nu, en inderdaad een uur duurt soms al veel te lang, pffff wat een strijd is het. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik ken dat gevoel iedere keer weer overspoeld te worden door rotgevoelens, net of alles wat ik met drank en medicatie onderdrukt heb er dan ongefilterd uit komt, en misschien is dat ook zo. Toen ik op een gegeven moment dacht van toe maar het interesseert me niet meer, merkte ik dat het na verloop van tijd minder wordt. Er was zoveel onderdrukt al die jaren, dat moest er uit. Logisch dat er paniek ontstaat als dat gebeurd maar probeer het te accepteren lieve Jordi, er gebeurd niets engs zolang je niets onderdrukt. Pas als je probeert te onderdrukken is dat niet goed. Heb vertrouwen in jezelf.

Lichaam en geest zijn altijd bezig om te herstellen en beter te worden. Heb vertrouwen in jezelf. Zo ik houd op met preken en ga boodschappen doen. O ja heb je ook een diertje?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je bolletje, preken doe je zeker niet!!!! En ja paniek en angst en alles wat erbij komt moet er dus uit.... Ik zal proberen om te denken dat me niets kan overkomen, als dat zou lukken zou het me zoveel rust geven. Het is waardeloos die troep, ben er wel vanaf gelukkig. Al vraag ik me af of herinstalleren niet een wezenlijke optie is om vervolgens in een aantal maanden af te gaan bouwen??? Nee ik heb geen diertje, wel een 2ling van 8 die ik erg vaak zie. Duke knuffel! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens of stoere meiden Jordi in ieder geval kan je daar ook mee knuffelen als ze zich daar niet te groot voor vinden want als je 8 bent ben je eigenlijk al volwassen:D:lol:. Maar ik begrijp dat je verder veel thuis ben. Wel vrienden en vriendinnen? En als je een diertje zou willen wat wordt dat dan? En als je zou kunnen werken waar zou je dan als vrijwilligerswerk voor kiezen?

Ik ga zo werken Jordi en de anderen. Jordi heb vertrouwen in jezelf en ik weet niet of je geloofd maar gebeden kunnen erg goed helpen. Ik sla alvast een virtuele stevige arm om je heen en een dikke knuffel.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei bolletje:

Jongens of stoere meiden Jordi in ieder geval kan je daar ook mee knuffelen als ze zich daar niet te groot voor vinden want als je 8 bent ben je eigenlijk al volwassen:D:lol:. Maar ik begrijp dat je verder veel thuis ben. Wel vrienden en vriendinnen? En als je een diertje zou willen wat wordt dat dan? En als je zou kunnen werken waar zou je dan als vrijwilligerswerk voor kiezen?

Ik ga zo werken Jordi en de anderen. Jordi heb vertrouwen in jezelf en ik weet niet of je geloofd maar gebeden kunnen erg goed helpen. Ik sla alvast een virtuele stevige arm om je heen en een dikke knuffel.:lips:

Wat lief van je bolletje!!! Dikke knuffel terug. Zelf ben ik niet gelovig. Ik heb wel vrienden maar ik wil ze niet teveel lastig vallen met mijn elende snap je? Inderdaad het zijn 2 stoere kerels, maar knuffelen lukt nog wel met ze hahaha, maar niet te lang. Een woefwoef lijkt me wel leuk, alleen als ik weer werken ben zit dat beestje alleen thuis..... Dat vind ik zielig, maar zou wel een hondje willen. Poe... Welk werk ik zou willen doen.... Ff over nadenken, zal iets met mensen helpen met klusjes te maken hebben.

Werkse bolletje :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Dis:

@Jordi Ik ben ooit (bouwkundig)tekenaar geweest voor mijn studie accountant. Ik maak nog steeds schetsen van oude boerderijtjes, af en toe helpt het me dat te doen en vergeet ik mijzelf even. Ook drudels (als je bij een vergadering in de kantlijn wat tekent) maken kan afleiden. Ik zoek ook af en toe een onderwerp zoals astronomie en quantumfysica op youtube en kijk een lang filmpje dan zit ik ook even helemaal in dat gebeuren en vergeet mijzelf. Alles kan helpen. Eet je wel gezond? Geen koffie of suiker of smaakstoffen waar natriumglutaminaat in zit, deze stoffen moet je vermijden. Eet veel vers fruit, neem een koude of warme douche, het helpt allemaal een beetje. Over een aantal maanden kijk je terug en je zult zien dat er verbetering is opgetreden. sterkte, ook deze dag gaat voorbij.

P.S. Nemen je klachten af in de loop van de dag?

Dank voor je reactie! De tip van YouTube is een goede, die ga ik eens proberen. Ik drink nog wel koffie, na mijn rookstop heb ik toch wat stimulerends nodig. Fruit eet ik te weinig, zal er toch meer van gaan eten. De dag gaat inderdaad voorbij en klopt, avonds zijn de klachten een heel stuk minder als overdag. Nu eerst wat fruit bestellen, tip voor fruit wat helpt bij de ontgifting? Banaan schijnt goed te zijn voor je serotonine. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jordi heb wel klachten maar het is nog te doen als t maar over gaat. Mijn klachten zijn voornamelijk mentaal, angst, somberheid yoyo emoties. Beetje vermoeid. Het is zeker niet makkelijk maar ben gelukkig nog wel functioneel Maar de reduceringen voel ik bijna niet tot nu toe. Als het zo blijft tot het einde en daarna steeds iets beter zou ik al voor tekenen.

Ben alleen wel bang dat het later moeilijker begint te worden. Angst voor het onbekende dus.

bewerkt door MyBattle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben gaan ontbijten met verse yogurt banaan, blauwe bessen, een geperste sinasappel en zaden mix allemaal in één bak. Heerlijke mix en als ik het niet op kan, lepel ik het de uren erna toch wel naar binnen.  'sMiddags een cracker of boterham, avond eten veel afwisselen, eet veel vezels om je darmen gezond te houden. Liefst geen wit producten. Benzo's brengen je darmen al aardig in de war en dus is gezond eten zeer behulpzaam.

@Jordi

5 uur geleden zei Jordi:

ik blijf maar obsessief bezig met mijn klachten, angsten, etc, ik kom niet uit mijn hoofd. Heb geen idee wat mij kan helpen nu, en inderdaad een uur duurt soms al veel te lang, pffff wat een strijd is het. 

Je klinkt precies als de man in Ohio die ik help bij zijn afbouw. Het is een heel vervelende afbouwklacht. Obsessieve gedachten, constant bezig met de afbouw, helaas ook indringende gedachten over hoe waardeloos zijn leven is. Ik heb het al bij veel mensen met benzo ontwenning gezien.  Ook de herhalende gedachten zijn zeer storend. Veel mensen beschrijven gedachten die ze niet herkennen als van zichzelf. En dat zorgt ook weer voor extra depersonalisatie. Omdat het door je hersenen door de ontwenning wordt geproduceerd, zou ik er niet te hard tegen vechten en je er ook niet mee vereenzelvigen. Je bent niet je gedachten. Jij bent de persoon die de gedachten kan horen, en daardoor wordt je  soms gek van die ratel in je hoofd die maar niet op wil houden. Afleiding zoals @bolletje zegt is heel erg behulpzaam om er een beetje bij weg te komen.

Ik zal je de tip geven die ik gisteren met de Amerikaan deelde die hij wel fijn vond. Als je bezig blijft met dingen die dicht bij je liggen, kan het stress geven omdat het een beroep doet op iets in jou wat dat voorheen kon, of begreep. Bij mij, en bij veel anderen, geeft dit soms stress. Wanneer je gekke onderwerpen bekijkt, kan je eventueel wat leren over iets waar je anders nooit over  nagedacht had. Juist omdat je er niets mee wilt doen ( of wie weet wat het toch te weeg brengt) kan het heel ontspannend zijn.  Tips qua onderwerpen: ( ik doe ze in het engels)

  • my life as bodybuilder
  • Blackhead extractions
  • coloring flowers
  • speed painting
  • how to create a bonzai tree
  • why I don't wash my hair anymore
  • why I don't wear a bra anymore
  • how to make a mural
  • Ted talks, even the once that don't appeal to you immidiately
bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Je klinkt precies als de man in Ohio die ik help bij zijn afbouw. Het is een heel vervelende afbouwklacht. Obsessieve gedachten, constant bezig met de afbouw, helaas ook indringende gedachten over hoe waardeloos zijn leven is. Ik heb het al bij veel mensen met benzo ontwenning gezien.  Ook de herhalende gedachten zijn zeer storend. Veel mensen beschrijven gedachten die ze niet herkennen als van zichzelf. En dat zorgt ook weer voor extra depersonalisatie. Omdat het door je hersenen door de ontwenning wordt geproduceerd, zou ik er niet te hard tegen vechten en je er ook niet mee vereenzelvigen. Je bent niet je gedachten. Jij bent de persoon die de gedachten kan horen, en daardoor wordt je  soms gek van die ratel in je hoofd die maar niet op wil houden. Afleiding zoals @bolletje zegt is heel erg behulpzaam om er een beetje bij weg te komen.

Klopt helemaal, ben blij om te lezen dat het een afbouwklacht is, en er tegen vechten gebeurt automatisch, afleiding moet helpen, alleen valt dat niet mee, maar ik begrijp wat je zegt... Laat het tijdelijk zijn en als mijn lichaam hersteld is dat ik er maar heel snel vanaf ben.

 

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Ik zal je de tip geven die ik gisteren met de Amerikaan deelde die hij wel fijn vond. Als je bezig blijft met dingen die dicht bij je liggen, kan het stress geven omdat het een beroep doet op iets in jou wat dat voorheen kon, of begreep. Bij mij, en bij veel anderen, geeft dit soms stress. Wanneer je gekke onderwerpen bekijkt, kan je eventueel wat leren over iets waar je anders nooit over  nagedacht had. Juist omdat je er niets mee wilt doen ( of wie weet wat het toch te weeg brengt) kan het heel ontspannend zijn.  Tips qua onderwerpen: ( ik doe ze in het engels)

Dat zal ik eens proberen, dank voor het delen!! Het bijzonder is dat je gedachten in het negatieve blijft hangen en dat doet je geen goed, andere gedachten zullen ruimte gaan geven, mits ze de kans krijgen... Dat is hard werken en lijkt of voelt soms een oneindige strijd. Nogmaals dank KNM! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh guys! Ik heb even een dip. Werken ging heel goed. Maar nu begint mijn hoofd weer te malen dat ik nooit meer normaal zal slapen. Dat het zo langzaam gaat. Zucht! Houden die gedachten dan nooit op. Het gaat over! Ik ben al zoveel verder dan 4.5 mnd geleden. Zelfs dan een maand geleden. Maar ik snak naar stabielere nachten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jeshen:

Oh guys! Ik heb even een dip. Werken ging heel goed. Maar nu begint mijn hoofd weer te malen dat ik nooit meer normaal zal slapen. Dat het zo langzaam gaat. Zucht! Houden die gedachten dan nooit op. Het gaat over! Ik ben al zoveel verder dan 4.5 mnd geleden. Zelfs dan een maand geleden. Maar ik snak naar stabielere nachten. 

Stabielere nachten, @Jeshen

Ik snap je heel goed, hoor. Ik heb dat ook. Had 5 goede nachten op rij, maar afgelopen nacht was het bij mij ook minder. 

Probeer eens terug te kijken hoe het 3, 4 maanden geleden ging. Volgens mij ging het toen bij jou moeizamer dan nu, dus er zit zeker verbetering in.
Met andere woorden: het herstel zet door, al gaat het langzaam. 

Is je dipje al aan het verminderen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik denk als je veel thuis zit en voorlopig nog niet kan werken, je misschien een paar uurtjes per week toch even met heel iets anders bezig bent Jordi. Even tussen de mensen, even een babbeltje, misschien met honden gaan wandelen enz. Dus even in een heel ander leven stappen. Ik denk dat dat  heel goed voor je zou zijn, als je dat aan kan.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...