Reacher Geplaatst 21 april 2018 Rapport Geplaatst 21 april 2018 24 minuten geleden zei Lente: Ik snap jullie argumenten en reacties, maar ik ben echt niet de enige die zichzelf op zo'n moment in bescherming wil nemen. Ik weet mensen, al langer in herstel , die zeer regelmatig alleen boodschappen samen met een ander doen. Ik neem mezelf 10 x liever in bescherming op zo'n dag als deze , dan dat het misgaat. Ik heb te vaak missers en terugvallen gehad en dat wil ik nu sowieso voorkomen. En als dat met behulp van de truckendoos werkt, nou dan gaat die truckendoos hier open. En daar schaam ik me niet voor om dan te voelen dat de verslaving dan teveel aan mij " trekt". Ik ben overigens terug van de groentenboer en devisboer. En ja, ik ga zo mijn lijstje voor de picnic verder regelen. ik weet dat ik vandaag veel " aandacht vroeg" op deze dagdraad, maar ben erg blij met de reacties en het meedenken van een aantal mensen. Bedankt daarvoor! Ieder nog een fijne, zonnige dag . Goed gedaan meisje!
Gypsy Geplaatst 21 april 2018 Rapport Geplaatst 21 april 2018 Zojuist zei Bor: Thnx Gypsy. Fijn dat je nog lekker geslapen hebt. Niet slapen sloopt zo... Ik ga even naar de keuken, een soep maken die ik nog nooit gemaakt heb; Een licht pittige Thaise kippensoep. Succes ermee! Klinkt lekker
Reacher Geplaatst 21 april 2018 Rapport Geplaatst 21 april 2018 2 uur geleden zei hub: Haha, ja hoor. Zo’n hoofddoekje met bijpassende zonnebril vind ik wel cool. Als de zon lang genoeg op mijn kop schijnt kan ik me wijsmaken dat ik naast Liz Taylor of Sophia Loren in een Ferrari op weg ben naar Saint Tropez of zo. En dat voorin zitten zal wel lukken. Ik had nl. geen geld voor een cabrio met behoorlijke achterbank. Maar de vriendin mee zag ik toch al niet zo zitten. Vrouwen hebben 5 minuten nodig om “een klik” te krijgen. En de helft van die tijd als ze erachter komen dat ze allebei zo’n eikel van een partner hebben. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar de mening van mijn vriendin kennende is de kans op “een klik” binnen 2,5 min. dus al minstens 50%. Wat betekent dat ik tijdens het weet-ik-hoeveel uur durend gesprek over wasmiddelen, de jurk van Maxima, het nieuwe Marco Bakker recept of de laatste cd van Adele of andere blèrende geit er voor spek en bonen bijzit. Ik zou sowieso niet praten want ik heb al die vliegjes die ik voor je vriendin vang dan tussen mijn tanden. Dat ligt toch voor de hand. Je bent een weinig logisch denkende man
Lars Geplaatst 21 april 2018 Rapport Geplaatst 21 april 2018 Goed gedaan @Lente het gaat mij niet erom hoeveel ruimte je in neemt op de dagdraad al typ je 30 paginas vol. Het is ook goed dat je je eerst komt melden en advies vragen maar dan moet je een knoop door hakken denk ik nu bleef je er tegen aan hikken.. Of ik ga niet het is me te link. Of ik wil niet drinken dus ik ga met de oplossingen die je hier aan gereikt kreeg. Tja en als mensen al lang in herstel ik vind dat toch zo rare zin in herstel maar goed dat ter zijde nog altijd iemand mee moeten dan vraag ik me af of ja wat? Vind het niet gezond laat ik het zo zeggen. Niet als je al langer gestopt bent en altijd iemand mee moet nemen. Wel als je echt na lange tijd niet goed voelt en een keer iemand mee wilt nemen omdat je bang bent dat je wat mee neemt. Echt ik heb ook mijn momenten afgelopen week ook behoorlijk. Maar als ik mijn leven daar van af laat hangen lijkt me niet goed. Ik moet er juist uit en zeker ook alleen dingen doen en proberen. Ik doe het nu met kleine stappen maar ik ga wel. Wil niet de hele zomer hier opgesloten zitten en afhankelijk zijn van anderen. Ik blijf ook van mening als ik echt wil drinken dan doe ik het toch wel. Dan houd niets of niemand mij tegen. Heb net een ijsje gegeten en ben op terras gaan zitten. Inderdaad mensen met biertje voor zich het lacht je toe. Als ik toch eens 1 kon... maar dat kan ik niet dus dan ben ik maar heel gelukkig met mijn ijsje en geniet daarvan Reacher reageerde hierop 1
Kohtje Geplaatst 21 april 2018 Rapport Geplaatst 21 april 2018 Ja Lars, nog altijd in herstel.. Ook na jaren komt ineens die gedachte aan een 'lekker dingesje' nog wel eens op. Niet omdat ik nou ineens zo nodig moet maar omdat je overal en altijd mensen om je heen ziet met een 'lekker dingesje' en omdat ik nou eenmaal weet hoe het voelt, smaakt, etc... Als ik nooit van m'n leven een druppel drank had gehad zou ik niet weten wat een 'lekker dingesje' voor me zou kunnen betekenen, maar ik heb jarenlange ervaring. M'n enige trigger(s) is/zijn m'n gedachte(n) aan drank en hoe daar mee om te gaan. Die gedachte(n) heb ik niet onder controle, wél de manier van ermee omgaan als ie er is/ze er zijn. Ik moet er voor mezelf van overtuigd zijn én blijven dat ik geen 'lekker dingesje' moet nemen. Niet dagelijks of zelfs wekelijks/maandelijks maar vooral op die momenten/dagen die als trigger ervaren kunnen worden zoals nu bijv. koningsdag. Ik hoef koningsdag niet uit de weg te gaan, ik hoef geen terrasjes uit de weg te gaan, geen kroegen, geen supermarkten, geen feestjes, niets. Ik kan alleen zijn, moe zijn, honger hebben, boos zijn, enorm blij zijn... ik hoef er niet bang voor te zijn als die gedachte ineens de kop op steekt. Ik moet alleen voorbereid blijven op die uit het niets op kunnen komende gedachte aan een 'lekker dingesje'. Met het simpele antwoord: Ik Niet. Het voorbereiden op die gedachte(n) heeft wat voeten in de aarde gehad, maar was uiteindelijk een goede en eenvoudige manier om weer volop in het leven te kúnnen staan. Ik doe het niet graag, al die drukte en evenementen, maar het kán.
Kohtje Geplaatst 21 april 2018 Rapport Geplaatst 21 april 2018 Lente, ik kraak je niet af of zo, hoor.. je doet het prima als je het drinken weet te vermijden. Ik word alleen, net als wat Bor zei, een beetje plaatsvervangend moe als ik lees wat sommige mensen allemaal moeten doen en laten om maar niet te drinken. Doe dat vooral allemaal, maar ik wens vurig dat jij (en anderen) ook al dat gedoe eens achter je kan laten door alleen maar niet te willen en hoeven drinken...
MarQ Geplaatst 21 april 2018 Auteur Rapport Geplaatst 21 april 2018 het meest vervelende is als je niet meer drinkt is de craving en gelukkig heb ik daar amper meer last van en last iets op de draad over de super en het ontwijken want risicovol , ik herken dat wel want heb het gangpad waar een gedeelte de bieren stonden gemeden als de pest maar even los van het feit dat ik soms door gebeurtenissen de fout inga gaat het langer goed en kan ik zonder enkel probleem alles belopen zonder getriggert te worden in de supermarkt maar dat moet je leren en afdwingen en kost gewoon tijd , dat is wel even vervelend maar is echt op te lossen hoor
Reacher Geplaatst 21 april 2018 Rapport Geplaatst 21 april 2018 30 minuten geleden zei Francoise: Jullie zullen het niet geloven, maar heb vanmiddag de fles rosee die ik gister los gemaakt had , helemaal opgedronken . Waarom ????? Tja zonde anders moet ik m wegkieperen . Vanavond visite , ik als enigste zonder drank , dan heb ik nu recht op een borrel. Ik ben "larger then life " . Ik weet nu waarom ik dronk , dus kan het nu händelen . Weet ik veel . Gedaan dus . Hij is op. Nu w88 op visite. Weet nog niet goed wat het met me heeft gedaan . Weet alleen dat ik nu dankbaar ben dat ik aan de koffie zit op dit moment. ... je wilde geloof ik nIets drinken voorlopig dus ik leef met je mee, dat dit niet gelukt is vandaag. Dat je nu gestopt bent met drinken vind ik een goede keuze.
Reacher Geplaatst 21 april 2018 Rapport Geplaatst 21 april 2018 2 uur geleden zei hub: Waarom ben ik nooit een vrouw tegengekomen die niet praat. Ik heb wel pech gehad in mijn leven denk ik zo. Misschien in een volgend leven. Maar dan kom ik misschien als eend of schildpad of zo terug. En dan maakt het niks uit want al die vrouwtjes lijken dan toch precies op elkaar. Lijken eenden vrouwtjes en schildpadden vrouwtjes op elkaar? Omdat je toch ook graag de stilte zoekt raad ik de reïncarnatie als schildpad aan. Eenden máken me een herrie. Just saying.
NickyLJ80 Geplaatst 21 april 2018 Rapport Geplaatst 21 april 2018 Net een film zitten kijken waar de drank rijkelijk vloeide. Flauwe film, met een hoop flauwe humor. Over bad moms die het roer om gooien en helemaal los gaan. En éven denk ik dan 'wauw dat wil ik ook'. Gewoon weer dat gevoel van wat kan het mij eigenlijk schelen, feesten!! Ik word niet moe van het gevecht tegen alcohol, maar van de stemmen van mijn eigen gedachtes die steeds maar bedenken dat het beter/leuker/sneller/mooier/grappiger moet. Die alcohol kan me inmiddels gestolen worden maar als iemand nog tips heeft om tevreden te zijn met wat je hebt, graag (en toch hadden die vrouwen wel vreselijk veel lol samen) Aline38 reageerde hierop 1
Kohtje Geplaatst 21 april 2018 Rapport Geplaatst 21 april 2018 @NickyLJ80, misschien 's avonds even je zegeningen tellen. Een lijstje maken met 10 dingen waar je blij mee bent en die (vandaag) goed gegaan zijn.
NickyLJ80 Geplaatst 21 april 2018 Rapport Geplaatst 21 april 2018 Dat is wel een mooie ja Kohtje. Misschien dat ik dat maar gewoon eens moet doen. Maar ik denk dat ik dan begin met 3 ipv 10
Quinn Geplaatst 21 april 2018 Rapport Geplaatst 21 april 2018 OMG, een Vonnegut citaat nerdgasm over here. Kom op @Francoise, geen flessen open laten staan als je echt niet wilt drinken. Doe ik ook. Open laten staan en drinken dus. Het is een keuze. Een foute weliswaar, maar toch een keuze. Dus neem je verantwoordelijkheid er dan ook voor. Quinn logt uit, niet onder invloed forummen.
NickyLJ80 Geplaatst 21 april 2018 Rapport Geplaatst 21 april 2018 Dank je Harp, hoop leesvoer daar. Bladwijzer erbij dus nu Wijze uitspraken. Waar over nagedacht is. Heb nog zo veel te leren en te lezen. Begin een beetje te beseffen dat er nog meer is dan 'dit'. Heb jarenlang in een alcoholmist gewandeld, alles op de automatische piloot. Mopperen was makkelijker dan veranderingen aanbrengen. Maar nu eerst slapen. Sterkte voor de uitglijders en de terugvallers
Lars Geplaatst 21 april 2018 Rapport Geplaatst 21 april 2018 @Francoise waarom? Heb me er lang tegen verzet maar ga nu toch binnenkort met emdr beginnen. Baat het niet het zal hopelijk ook niet meer schaden vanavond lang gepraat met begeleidster. Meld me droog af en ga naar dromenland
haddock Geplaatst 21 april 2018 Rapport Geplaatst 21 april 2018 1 uur geleden zei NickyLJ80: Ik word niet moe van het gevecht tegen alcohol, maar van de stemmen van mijn eigen gedachtes die steeds maar bedenken dat het beter/leuker/sneller/mooier/grappiger moet. Die alcohol kan me inmiddels gestolen worden maar als iemand nog tips heeft om tevreden te zijn met wat je hebt, graag (en toch hadden die vrouwen wel vreselijk veel lol samen) Snap ik maar al te goed. Vooral dat laatste. Weet niet hoe oud je bent, maar nooit zuur zijn en beseffen dat je nuchter sneller bent kan helpen. Deimmerminderendenooitverloochenaar
Reacher Geplaatst 21 april 2018 Rapport Geplaatst 21 april 2018 @Lars? Roep je de begeiding daar even? lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 21 april 2018 Rapport Geplaatst 21 april 2018 als het blindedarm lijkt dan naar de HAP Lars Reacher reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 21 april 2018 Rapport Geplaatst 21 april 2018 https://www.mlds.nl/ziekten/blindedarmontsteking/
lady jane Geplaatst 21 april 2018 Rapport Geplaatst 21 april 2018 ja Reacher; s morgens gewerkt, s middags dochter zien verliezen van de nrs 1 met volleyen, en net filmhuisdienst gedaan. en jij? Reacher reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst 21 april 2018 Rapport Geplaatst 21 april 2018 Lars moet sowieso de begeleiding daar roepen. lady jane reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden