Spring naar bijdragen

zaterdag 21 April


MarQ

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei lady jane:

soms is het extra schrijnend als alle "buitenkantjes" goed zijn en de binnenkant toch somber is of gewoon niet lekker in je vel zitten.
Ik weet nog van die tijden, dat werd ik ook nog ontevreden over mezelf dat ik alle goeie dingen niet waardeerde en ontevreden bleef.
Bij mij is dat inmiddels over na jaren niet drinken, de overgang al ver voorbij, en selectief mogen zijn omdat dat me helpt, in alles eigenlijk.

En ups en downs zullen altijd bij het leven horen. De natuur zit ook zo in elkaar en komt er ook altijd weer bovenop. Wij ook uiteindelijk.:heart: onder de riem dus!

en nu naar buiten!:sun:

Dank Jane. Raak! Dit gevoel dat ik nu heb. Die onrust. Dat hele grote ontevredene, bozige gevoel dat zich richt op iedereen , maar eigenlijk op mezelf. Ik herken het van heel heel vroeger. Het begon denk ik toen ik 16 was. Het zou wel eens de kern van al mijn verdovingsbehoeften kunnen zijn. Alsof ik het liefs zo’n poppetje uit de tekenfilm dat heel hard rent om van zichzelf weg te komen. In tekenfilms lukt dat. Met geld uitgeven (kopen), chocolade en drank stopte ik het weg, en nu? Zit ik er middenin en registreer. Voel. Het is. 

En @Lars ik wil graag twee bolletjes ijs: hazelnoot en mokka. ( en een klein beetje chocolade)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lente hoe hard heb je die aardappelen en groente echt nodig vandaag? Als je kunt, blijf dan uit de supermarkt in zo'n bui. Niks mis met rijst, pasta, brood. Desnoods in vreemde combinaties die toevallig huis liggen.

@alle anderen: ben er nog, gaat niet bijzonder goed, reageer nog wel wat uitgebreider.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Quinn:

@Lente hoe hard heb je die aardappelen en groente echt nodig vandaag? Als je kunt, blijf dan uit de supermarkt in zo'n bui. Niks mis met rijst, pasta, brood. Desnoods in vreemde combinaties die toevallig huis liggen.

@alle anderen: ben er nog, gaat niet bijzonder goed, reageer nog wel wat uitgebreider.

Klopt. Ik zoek alleen een andere groenteman op en zorg na het weekend dat ik via de picnic altijd wat in voorraad heb voor dit soort momenten.niet echt slim zo. Dat kan voortaan handiger! de super laat ik inderdaad links liggen, met een grote boog omheen. Ik voel me wat opgeknapt door de douche enzo. Deze dag gaat de nul domweg lukken! En vanavond zeker naar de aa groep.  Erg blij met jullie support! 

Nu verder actie en afleiding. Die koorts zal vanzelf wel zakken. Ben bezig voor een lijstje voor de picnic.dat blijf ik voorlopig doen. Beter voor mij! 

@Quinn, jij ook sterkte vandaag. Ik hoop dat jij je gauw prettiger gaat voelen. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Bor:

Ik wordt plaatsvervangend moe van deze dagdraad.

Het is niet best mensen dat we niet gewoon "even" naar de supermarkt kunnen gaan om "gewoon" wat eten te halen.

Toch?

Ze heeft moeite om niet te drinken vandaag dus ik vind het wel logisch dat je dan niet naar een super gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Bor:

Dit lezen over "even naar de suup te moeten" en dan zo moeilijk allemaal...dan denk ik terug aan hoe moeilijk dat was, ja.

Niet iedereen snapt dat maar "wij" wel. Ik ook.

Ik zou dit ook moeten snappen want ben ook van zwaar drinken naar niks drinken gegaan. Toch heb ik nooit moeite gehad met boodschappen
doen. Ik was voor mezelf, eenmaal besloten niet meer te drinken, wel zó wijs om geen drank te kopen. Kopen wat ik nodig had en dan was ik
binnen tien minuten weer buiten. Die tien minuten kon ik het me nog wel voorhouden en volhouden dat ik géén drank moest kopen.
Gewoon even oogkleppen op, verstand op nul en doen die boodschappen.
Maar ja, da's ik. En niet jullie. Maar écht snappen doe ik het niet. Niet omdat ik jullie niet mag, maar omdat ik het niet snap, dus... :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh geslapen als een os nu snel op pad voor een ijsje. Ik snap denk ik wat je bedoelt @Bor op een gegeven moment moet je gewoon gaan anders kun je niets meer. Op weg naar de groenteboer kun je ook een kroeg tegen komen. Ik heb dit soort situaties ook gehad. Makkelijk? Nee helemaal niet. De fout weleens in gegaan ja. Maar daar leer je van. In het begin meed ik de drankpaden nu niet meer. Heel enkel als ik echt weet dat het mis zou gaan of met andere woorden ik wil naar de supermarkt voor drank dan ga ik niet. Om nu zo er tegen aan te hikken en het hier steeds maar over hebben lijkt me niet goed. Jij wilt niet drinken dus dan ga je gewoon je moet het denk ik niet groter maken dan het is. Maar misschien heb ik makkelijk * ik hoef geen eten te kopen. Alles wat ik koop is of luxe of ik kan het een paar dagen uitstellen. Aan de andere kant denk ik dan als het je echt niet lukt bestel een pizza. Maar goed ik ga naar mijn ijsje ik eet het op een terras waar ook mensen zitten met een biertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap jullie argumenten en reacties, maar ik ben echt niet de enige die zichzelf op zo'n moment in bescherming wil nemen. Ik weet mensen, al langer in herstel , die zeer regelmatig alleen boodschappen samen met een ander doen. Ik neem mezelf 10 x liever  in bescherming op zo'n dag als deze , dan dat het misgaat. Ik heb te vaak missers en terugvallen gehad en dat wil ik nu sowieso voorkomen. En als dat met behulp van de truckendoos werkt,  nou dan gaat die truckendoos hier open. En daar schaam ik me niet voor om dan te voelen dat de verslaving dan teveel aan mij " trekt". 

Ik ben overigens terug van de groentenboer en devisboer. En ja, ik ga zo mijn lijstje voor de picnic verder regelen.

ik weet dat ik vandaag veel " aandacht vroeg" op deze dagdraad, maar ben erg blij met de reacties en het meedenken van een aantal mensen. Bedankt daarvoor! 

Ieder nog een fijne, zonnige dag .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Lente:

Ik snap jullie argumenten en reacties, maar ik ben echt niet de enige die zichzelf op zo'n moment in bescherming wil nemen. Ik weet mensen, al langer in herstel , die zeer regelmatig alleen boodschappen samen met een ander doen. Ik neem mezelf 10 x liever  in bescherming op zo'n dag als deze , dan dat het misgaat. Ik heb te vaak missers en terugvallen gehad en dat wil ik nu sowieso voorkomen. En als dat met behulp van de truckendoos werkt,  nou dan gaat die truckendoos hier open. En daar schaam ik me niet voor om dan te voelen dat de verslaving dan teveel aan mij " trekt". 

Ik ben overigens terug van de groentenboer en devisboer. En ja, ik ga zo mijn lijstje voor de picnic verder regelen.

ik weet dat ik vandaag veel " aandacht vroeg" op deze dagdraad, maar ben erg blij met de reacties en het meedenken van een aantal mensen. Bedankt daarvoor! 

Ieder nog een fijne, zonnige dag .

Goed gedaan meisje! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei hub:

Haha, ja hoor. Zo’n hoofddoekje met bijpassende zonnebril vind ik wel cool. Als de zon lang genoeg op mijn kop schijnt kan ik me wijsmaken dat ik naast Liz Taylor of Sophia Loren in een Ferrari op weg ben naar Saint Tropez of zo. En dat voorin zitten zal wel lukken. Ik had nl. geen geld voor een cabrio met behoorlijke achterbank. Maar de vriendin mee zag ik toch al niet zo zitten. Vrouwen hebben 5 minuten nodig om “een klik” te krijgen. En de helft van die tijd als ze erachter komen dat ze allebei zo’n eikel van een partner hebben. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar de mening van mijn vriendin kennende is de kans op “een klik” binnen 2,5 min. dus al minstens 50%. Wat betekent dat ik tijdens het weet-ik-hoeveel uur durend gesprek over wasmiddelen, de jurk van Maxima, het nieuwe Marco Bakker recept of de laatste cd van Adele of andere blèrende geit er voor spek en bonen bijzit.

 

Ik zou sowieso niet praten want ik heb al die vliegjes die ik voor je vriendin vang dan tussen mijn tanden. Dat ligt toch voor de hand. Je bent een weinig logisch denkende man -_-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan @Lente het gaat mij niet erom hoeveel ruimte je in neemt op de dagdraad al typ je 30 paginas vol. Het is ook goed dat je je eerst komt melden en advies vragen maar dan moet je een knoop door hakken denk ik nu bleef je er tegen aan hikken.. Of ik ga niet het is me te link. Of ik wil niet drinken dus ik ga met de oplossingen die je hier aan gereikt kreeg. Tja en als mensen al lang in herstel ik vind dat toch zo rare zin in herstel maar goed dat ter zijde nog altijd iemand mee moeten dan vraag ik me af of ja wat? Vind het niet gezond laat ik het zo zeggen. Niet als je al langer gestopt bent en altijd iemand mee moet nemen. Wel als je echt na lange tijd niet goed voelt en een keer iemand mee wilt nemen omdat je bang bent dat je wat mee neemt. Echt ik heb ook mijn momenten afgelopen week ook behoorlijk. Maar als ik mijn leven daar van af laat hangen lijkt me niet goed. Ik moet er juist uit en zeker ook alleen dingen doen en proberen. Ik doe het nu met kleine stappen maar ik ga wel. Wil niet de hele zomer hier opgesloten zitten en afhankelijk zijn van anderen. Ik blijf ook van mening als ik echt wil drinken dan doe ik het toch wel. Dan houd niets of niemand mij tegen. Heb net een ijsje gegeten en ben op terras gaan zitten. Inderdaad mensen met biertje voor zich het lacht je toe. Als ik toch eens 1 kon... maar dat kan ik niet dus dan ben ik maar heel gelukkig met mijn ijsje en geniet daarvan 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Gypsy:

Het is dus gelukt @Lente ? Mooi! En je moet dan wat voor jou werkt simpel

 

34 minuten geleden zei Reacher:

Goed gedaan meisje! 

 

11 minuten geleden zei Lars:

Goed gedaan @Lente het gaat mij niet erom hoeveel ruimte je in neemt op de dagdraad al typ je 30 paginas vol. Het is ook goed dat je je eerst komt melden en advies vragen maar dan moet je een knoop door hakken denk ik nu bleef je er tegen aan hikken.. Of ik ga niet het is me te link. Of ik wil niet drinken dus ik ga met de oplossingen die je hier aan gereikt kreeg. Tja en als mensen al lang in herstel ik vind dat toch zo rare zin in herstel maar goed dat ter zijde nog altijd iemand mee moeten dan vraag ik me af of ja wat? Vind het niet gezond laat ik het zo zeggen. Niet als je al langer gestopt bent en altijd iemand mee moet nemen. Wel als je echt na lange tijd niet goed voelt en een keer iemand mee wilt nemen omdat je bang bent dat je wat mee neemt. Echt ik heb ook mijn momenten afgelopen week ook behoorlijk. Maar als ik mijn leven daar van af laat hangen lijkt me niet goed. Ik moet er juist uit en zeker ook alleen dingen doen en proberen. Ik doe het nu met kleine stappen maar ik ga wel. Wil niet de hele zomer hier opgesloten zitten en afhankelijk zijn van anderen. Ik blijf ook van mening als ik echt wil drinken dan doe ik het toch wel. Dan houd niets of niemand mij tegen. Heb net een ijsje gegeten en ben op terras gaan zitten. Inderdaad mensen met biertje voor zich het lacht je toe. Als ik toch eens 1 kon... maar dat kan ik niet dus dan ben ik maar heel gelukkig met mijn ijsje en geniet daarvan 

Dank jullie voor reacties. Lief ook!

 Ja, ik bleef er inderdaad tegenaan hikken. Ik voel me nog steeds bepaald niet goed, maar voel me wel goed bij dat het lukte. En dat d super dan even lastig is, komt naar mijn idee vooral doordat ik niet fit ben. En dan alleen daar rondloop. Ofzo.... Een terrasje met een cappucino ofzo is weer geen enkel probleem. Best wel gek, maar ik denk dat dat alles te maken heeft met dat ik dan omringd ben door anderen. Het stoort me dan ook totaal niet of triggert mij niet als ik anderen een glas bier of wijn zie nuttigen. Die super is op een of andere manier soms te confronterend. Tja het ( verslaafde) brein zit soms gek in elkaar;)

En tuurlijk doe ik ook weer gewoon boodschappen bij de super, alleen vandaag ff niet! 

Ik ga regelmatig richting een plaatsje aan zee hier dichtbij en pik dan maar wat graag een terrasje met een koffie, thee of een ijsje. Die super komt ook wel ( weer). 

Zo, nu zal ik jullie met rust laten hoor. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Lars, nog altijd in herstel.. Ook na jaren komt ineens die gedachte aan een 'lekker dingesje' nog wel eens op. Niet omdat ik nou ineens zo nodig moet
maar omdat je overal en altijd mensen om je heen ziet met een 'lekker dingesje' en omdat ik nou eenmaal weet hoe het voelt, smaakt, etc... Als ik nooit
van m'n leven een druppel drank had gehad zou ik niet weten wat een 'lekker dingesje' voor me zou kunnen betekenen, maar ik heb jarenlange ervaring.
M'n enige trigger(s) is/zijn m'n gedachte(n) aan drank en hoe daar mee om te gaan. Die gedachte(n) heb ik niet onder controle, wél de manier van ermee
omgaan als ie er is/ze er zijn. Ik moet er voor mezelf van overtuigd zijn én blijven dat ik geen 'lekker dingesje' moet nemen. Niet dagelijks of zelfs wekelijks/maandelijks
maar vooral op die momenten/dagen die als trigger ervaren kunnen worden zoals nu bijv. koningsdag.
Ik hoef koningsdag niet uit de weg te gaan, ik hoef geen terrasjes uit de weg te gaan, geen kroegen, geen supermarkten, geen feestjes, niets.
Ik kan alleen zijn, moe zijn, honger hebben, boos zijn, enorm blij zijn... ik hoef er niet bang voor te zijn als die gedachte ineens de kop op steekt.
Ik moet alleen voorbereid blijven op die uit het niets op kunnen komende gedachte aan een 'lekker dingesje'. Met het simpele antwoord: Ik Niet.
Het voorbereiden op die gedachte(n) heeft wat voeten in de aarde gehad, maar was uiteindelijk een goede en eenvoudige manier om weer volop
in het leven te kúnnen staan. Ik doe het niet graag, al die drukte en evenementen, maar het kán.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...