Spring naar bijdragen

Vraag of cold turky stoppen


Roos1977

Aanbevolen berichten

Ik ben de afgrond in gegleden en wil echt stoppen met drinken. Heb de afgelopen maanden twee flessen wijn per avond gedronken. Ik ga vanaf vandaag niet meer drinken en heb me aangemeld bij de Jellinek. Mijn vraag ( angst) is ; hoe groot is de kans op een dellerium als je cold turky stopt????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Roos :rose:

Ik dronk ook heel lang twee flessen rode wijn per avond...ik ben ook cold turky gestopt en nergens last van gehad. Maar dat durf ik verder niemand aan te raden want je hoort wel eens dat het idd fout kan gaan. Dus aan mij heb je ook niks! :(

Misschien komt er nog iemand anders langs wippen.

Maar iig succes met stoppen! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan je niet helpen, ik kan hooguit vertellen uit eigen ervaring. . Ik weet alleen van mijzelf ( ook twee flessen geweest) dat je je al na een paar dagen veel  beter voelt, ik sliep erg slecht maar lag een soort van prettig wakker ipv een soort drankcoma. Super dat je de stap hebt genomen je aan te melden bij de jellinek. Als het lukt vooral veel goede verse spullen eten en bewegen , dat helpt echt. Heel veel succes en sterkte en uiteraard: Welkom. Ik heb de afgelopen twee jaar enorm " gerommeld" maar ben blij dat ik nu aan het " bouwen" ben. Nog broos , maar toch. Ik merk dat ik erg gebaat ben met vooral veel verse groentes, goed eten, dagritme weer goed oppakken,  en in mijn geval meerdere  kleinere rondjes lopen met mijn hondje. 

Heel veel succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Roos en goed bezig al. Het zal even doorbijten zijn de aankomende weken, maar je zult al snel de voordelen van het niet drinken gaan merken! Genoeg tips te vinden hier. Kom vooral hier bij trek en/of onrust voor afleiding of raad. Ik wens je heel veel succes op je pad! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt , doet me goed. In de familiaire omgeving inclusief mijn man heb ik het goed verkloot. Verder een beperkt sociaal leven ( fobieën ontwikkeld ) door de drank. Ik kan dus wel wat hulp gebruiken van ervaringsdeskundigen of ff van Je afschrijven tijdens het huilen wat ik er voor puinhoop van heb gemaakt. Ik heb ( had) echt de droom relatie en hij is heel lang heel tolerant geweest, maar de grens ( en terecht) is bereikt. Ik wil weer de vrouw zijn die ik van binnen ben , zonder het wegdrinken van pijn, frustraties of externe prikkels. Dan zit je nl in een slachtoffer rol en houdt het drinken in stand. Aan de bak !! Bedankt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik heb me aangemeld bij de yellinek. Twee haar geleden al gestopt geweest net refusal, maar daar kreeg ik giga hoofdpijn van. Toen zonder refusal ook gestopt en tja; dan denk je dat je wel sterker bent en dat 1 drankje geen kwaad kan.... en dan gaat het bij mis. Kan niet stoppen.....dus dat is een nogo. Wil denk ik graag in een groep, want 1 op 1 is voor mij niet confronterend genoeg, om tot de keen te komen zeg maar. En als je controle krijgt is dat voor iedereen meetbaar 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank allen. Dag twee is een feit! Ga zo heerlijk Mn bedje in. Heb net weer zitten lezen over delerium tremens. Vandaag nergens last van gehad qua afkickverschijnselen. Nu blijkt dat dit pas na 48 tot 72 uur optreedt ( kan). Na laatste inname. Angst zit er dus flink in. Zit nu pas op 48 uur.  Hoop dat dit niet gebeurt! Vandaag was zo’n fijne dag voor mij, zoveel gedaan en de sfeer was redelijk. Genoot van de blijheid van de kinderen en voelde me heerlijk en sterk. Nu heb ik net dat delerium verhaal zitten lezen en vliegt de angst me naar de keel. Maar ik heb het mezelf aangedaan, dus terecht, zegt mijn man: je kan hier niet voor weglopen! Klopt! Altijd al hypochondrie gehad, dus deze komt nu nuchter ff binnen. Je jarenlang volgieten, paniekaanvallen, sociale beperking, pleinvrees etc. Nu hier maar doorheen..... herkennen mensen dit? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roos,

Ik herken alleen sociale beperking, heel vroeger had ik ook hyperventilatie en angst om de deur uit te gaan. Dat was in het begin van mijn drankcarrière. Daar heb ik al jaren geen last meer van gelukkig. 

Ik geloof dat je het ergste achter de rug hebt hoor. Als je angstig bent voor wat er zou kunnen gebeuren dan is de kans groter dat het gebeurd! Dus los laten die angst als het even kan :)

Ik wens je veel rust voor de nacht!  Slaap lekker!:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...