Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 9-4-2018


Aanbevolen berichten

Moggel kanjers.

MyBattle,

Niet iedere psych. is niet slecht hoor. Mijn ex psych. had een hekel aan alles wat te maken heeft met benzo. Hij heeft me er vanaf geholpen anders had ik er nu nog geslikt, nee mijn h. arts die me gelijk maar 4 lorazepam  door m'n strot duwde. Dat zijn jongens waar je voor op moet letten. Das tenminste mijn ervaring. Maar goed ons zal het niet meer overkomen.

Het wordt weer warmer kanjers dus hier wordt het slapen ook weer wat minder. Moet eigenlijk een goeie airco kopen maar weet niet zo goed welke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Veel gedroomd vannacht en veel wakker geworden daarna en dan weer wegvallen en verder dromen en weer wakker worden. Er was -in mijn droom- brand op mijn werk. Ik ben nu hoofd bhv'ers, moet mijn herhalingscursus doen en twijfel of ik dat nog wel wil zijn. Misschien kwam het daar vandaan! Fijne dag allemaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Jeshen:

Goedemorgen! Veel gedroomd vannacht en veel wakker geworden daarna en dan weer wegvallen en verder dromen en weer wakker worden. Er was -in mijn droom- brand op mijn werk. Ik ben nu hoofd bhv'ers, moet mijn herhalingscursus doen en twijfel of ik dat nog wel wil zijn. Misschien kwam het daar vandaan! Fijne dag allemaal. 

Je bent daar natuurlijk in je hoofd mee bezig, geen wonder dat je daarover droomt, @Jeshen

Mijn nacht liep ongeveer parallel aan die van jou. Veel wakker, veel gedroomd. Het positieve aan dromen is dat je dan zeker weet dat je geslapen hebt. Ik denk dat ik alles bijeen wel aan mijn uren gekomen ben, maar de diepe slaap was ver te zoeken vannacht, al heb ik dan weer niet gehoord dat mijn lieftallige partner 4 keer het bed uit is geweest vannacht. 

Vanmiddag gaan we richting een tamelijk luxueuze vakantiebungalow ergens op de Veluwe met jacuzzi, zwembad en sauna. Even 4 dagen de beslommeringen van de dag achter ons laten. 

Oh ja, misschien ook aardig te vermelden dat ik mee ga doen aan een slaponderzoek van de Universiteit van Amsterdam. Dat duurt voorlopig een week, ik mag dan een soort van slaapdagboek bijhouden. Hoe het verder gaat weet ik niet, ik laat me wel verrassen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Dis:

Ad, vandaag weer zo nerveus, zit echt in een dip. Vanmiddag wellicht beter. De poetshulp komt dadelijk, ik help altijd mee, misschien leidt dat wat af. Ik zit nog steeds op 14mg dia

In de ochtenden is het meestal het ergst, Gerard. Helpt poetsen? Goh, moet ik toch eens tegen mijn eega zeggen, misschien geeft ze dat stokje dan over! :)
Sterkte, eerst maar stabiliseren op 14 mg! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Cyclad58:

Dank je, @senna

Goede nacht gehad? 

Jazeker, dankjewel! 

Ondertussen ontslag genomen na een periode van ziekmelding. Tien uur werken trok ik niet. Plus ik had een eikel van een baas. Daardoor aan de benzo’s gegaan om het draaglijk te maken. Nu heb ik ontslag genomen en ga ik weer terug bij mijn oude vertrouwde werkgever. Wel heeeeel vroeg opstaan, maar voordat de middag begint weer thuis. Mijn kindje is dan ook niet meer zoveel alleen. Ik ben van mijn baas én van de benzo’s af. Ik ben zo blij 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Senna33:

Jazeker, dankjewel! 

Ondertussen ontslag genomen na een periode van ziekmelding. Tien uur werken trok ik niet. Plus ik had een eikel van een baas. Daardoor aan de benzo’s gegaan om het draaglijk te maken. Nu heb ik ontslag genomen en ga ik weer terug bij mijn oude vertrouwde werkgever. Wel heeeeel vroeg opstaan, maar voordat de middag begint weer thuis. Mijn kindje is dan ook niet meer zoveel alleen. Ik ben van mijn baas én van de benzo’s af. Ik ben zo blij 

Dat is dubbel genieten, Senna! Ben blij voor je! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Cyclad58:

Je bent daar natuurlijk in je hoofd mee bezig, geen wonder dat je daarover droomt, @Jeshen

Mijn nacht liep ongeveer parallel aan die van jou. Veel wakker, veel gedroomd. Het positieve aan dromen is dat je dan zeker weet dat je geslapen hebt. Ik denk dat ik alles bijeen wel aan mijn uren gekomen ben, maar de diepe slaap was ver te zoeken vannacht, al heb ik dan weer niet gehoord dat mijn lieftallige partner 4 keer het bed uit is geweest vannacht. 

Vanmiddag gaan we richting een tamelijk luxueuze vakantiebungalow ergens op de Veluwe met jacuzzi, zwembad en sauna. Even 4 dagen de beslommeringen van de dag achter ons laten. 

Oh ja, misschien ook aardig te vermelden dat ik mee ga doen aan een slaponderzoek van de Universiteit van Amsterdam. Dat duurt voorlopig een week, ik mag dan een soort van slaapdagboek bijhouden. Hoe het verder gaat weet ik niet, ik laat me wel verrassen. 

Juist! Je weet: ik heb geslapen, maar komt eigenlijk niet in je diepe slaap. Ach ik heb tenminste niet de hele nacht wakker gelegen!

Hele fijne dagen Ad! Maak er wat moois van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 Lekker Ad! Heerlijk een paar dagen in een huisje. Hopelijk slaap je daar na een paar keer in de sauna ook extra goed. En dat je je eega niet hebt gehoord vannacht is toch ook een goed teken vind ik. We zetten door, bijten ons er doorheen. En trouwens: poetsen is zeker ontspannend, dus kan ik zeker aanraden. Fysiek werken, zonder stress, met snelle bevrediging omdat het schoon is ( voor even). Echte aanrader!

@Dis Die onrust is zo vervelend! Hoelang ben je nu al aan het wachten met verder afbouwen?

@JeshenTopper! Geslapen en gedroomd. Allemaal heel gezond. Heb ik ook gedaan vannacht. Gelukkig kan ik zeggen dat ik echt goed geslapen heb.

@Senna33Wat goed dat je je oude baan hebt en dat je je er goed bij voelt! Dat is echt geweldig en idd kan die eikel van een baas naar de maan lopen. Heerlijk om even helemaal voor jezelf te kunnen gaan op deze manier. Ik hoop dat je goed blijft slapen en verder kunt afbouwen, want dat verdien je gewoon.

@bolletje Misschien weet de consumentenbond iets van airco's?  Als ze het hebben onderzocht, dan heb ik het lidmaatschap van mijn ouders om te kijken wat zeggen :-)

@MyBattleZet hem op lieverd! Ook vandaag kom je er weer doorheen hoor. Het moet gewoon. Heb je wat kunnen  geslapen vannacht?

@Jordi @Bernice@DifficultHoe gaat het met jullie vandaag?

@YulesHoe is het met jou? Je leek weer wat stabiel en vrolijk afgelopen dagen, maar kan me vergissen natuurlijk. Slaap je weer?

@hoopvol Al heel lang niets van jou gehoord. Hoe is het nu met je?

@Anoniem48 Heb je gemist hier op het forum. Kom je nog wel eens langs of heb je de afbouw opgegeven? Ben benieuwd hoe het met je is.

 

Na een goede nacht voel ik me weer een stuk beter. Vanmiddag heb ik een afspraak met een psycholoog voor de therapie die ik wilde volgen. Ben benieuwd. Eens kijken hoeveel energie ik vandaag heb.  Nu eerst maar even stofzuigen, moet ook regelmatig gebeuren hè. Nou mooie mensen, dikke knuffel voor jullie allemaal  en tot straks.

 

x Liz

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Senna33:

Jazeker, dankjewel! 

Ondertussen ontslag genomen na een periode van ziekmelding. Tien uur werken trok ik niet. Plus ik had een eikel van een baas. Daardoor aan de benzo’s gegaan om het draaglijk te maken. Nu heb ik ontslag genomen en ga ik weer terug bij mijn oude vertrouwde werkgever. Wel heeeeel vroeg opstaan, maar voordat de middag begint weer thuis. Mijn kindje is dan ook niet meer zoveel alleen. Ik ben van mijn baas én van de benzo’s af. Ik ben zo blij 

Goede beslissing! Dit wordt jouw jaar! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Goede middag,

Ach K.N.M. ik wil nog even rustig rond kijken voor een airco.

Hoe is het nu met jou en manlief nu ze in Syrië weer zo vreselijk bezig zijn?

Hij is al twee dagen heel erg van slag. De gifaanval was verwacht, omdat dit het laatste "vrije" deel van Ghouta was dat niet onder Assad's macht viel en nog op de knieen moest. Dat het dan ook werkelijk gebeurd blijft verschrikkelijk. Hij heeft contact met drie personen daar en het duurde een dag voordat we wisten dat ze alle drie veilig waren. Ik probeer er altijd maar het beste van te maken en hem de ruimte te geven. Hij heeft dan minder behoefte aan een arm om zich heen, meer de behoefte aan ruimte om zich rot te voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Dis:

@Kannietmeer, a.s. donderdag 14 dagen. Ik las ergens dat af en toe een lichte dosis gabapentine rust kan geven, ik zou graag weten wat de forumleden er over denken. Ik kan een doosje van 30tab/100mg van mijn partner krijgen. Ik denk dat ik vanavond een tablet probeer.

Gabapintin helpt de een, doet niks voor een ander, en kan ook een ontwenningssydroom hebben. Ik hoor graag je feedback over jouw ervaring. Ik hoop dat het je helpt Gerard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Jeshen:

@Kannietmeer Klinkt goed, maar rustig aan! Gebruik jij die app nog? Komt dat overeen met jouw gevoel? Ik ben benieuwd. 

mijn gevoel komt wel ongeveer overeen. Maar ik zie ook dat ze je eigen manier van slapen nemen als uitgangspunt voor hoe goed je slaap is. Ik ga denk ik nog een andere app proberen om te zien wat die doet. Gewoon nieuwsgierig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer, sorry Liz, heb je berichtje vandaag pas gezien. Gisteren had ik een gesprek met de bedrijfsarts. Na 15 maanden verzuim vind hij dat ik belastbaar ben voor werk. Voordat de detox begon ben ik gestart met koffie drinken en ging elke week naar kantoor. Nu door de ontwenningsverschijnselen gaat dat niet..... Nu moet ik bij een reïntegratie arts op consult....zucht....ik wil wel, zo graag zelfs, maar de klachten zijn zo er aanwezig dat ik nog meer  tijd nodig heb. Ik voel me opgejaagd :(. Maar wat niet gaat, gaat gewoon niet heh, ik heb nog 7 maanden om binnen de 2 jaar te blijven. Het is dus erg onrustig in me hoofd. Slapen gaat redelijk, ik slaap toch wel 6 a 7 uur achter 1 stuk, dat is wel heel positief. Thx fore asking Liz. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Jordi, Wat jammer dat de bedrijfsarts niet doorheeft hoe zwaar dit is. Maar nou heb ik ook geen goede ervaringen met bedrijfsartsen helaas. Geven je nooit genoeg tijd om echt te genezen.  Als ik aangaf dat ik iets niet kon, wist mijn smart-ass bedrijfsarts te zeggen: ja, dat zeg jij! Nou.... dan sta je dus volledig met je rug tegen de muur. En ik was toen nog poeslief en kroop dan nog verder in elkaar en liep bedremmeld zijn kantoor uit, wetende dat ze me metaforisch gewoon een marathon wilden laten rennen zonder dat ik benen had, en dan schouder ophalend zeggen: ja, dat zeg jij! Rennen nu!  Dat was niet bevorderlijk voor mijn herstel kan ik je vertellen. Ik denk dat ik nu woedend zou worden, althans op zijn minst proberen te zeggen wat een hondel.. l ik hem vind door zo met me om te gaan en zo tegen me te praten. Want wat heb ik er aan door zo netjes niets te zeggen en geen greintje weerstand te bieden? Ik ga dat nooit meer doen. Ze kunnen van mij de wind van voren krijgen. Ik zou er letterlijk op gaan oefenen om ze flink de waarheid te zeggen.

Wat doe je op het moment zoal op de dag?

Zucht maar... het is gewoon echt shit. Heel moeilijk. Fijn dat je wel goed slaapt. Wat zijn de rest van je klachten op het moment? Doe je iets om jezelf te helpen met voedingssupplementen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Hi @Jordi, Wat jammer dat de bedrijfsarts niet doorheeft hoe zwaar dit is. Maar nou heb ik ook geen goede ervaringen met bedrijfsartsen helaas. Geven je nooit genoeg tijd om echt te genezen.  Als ik aangaf dat ik iets niet kon, wist mijn smart-ass bedrijfsarts te zeggen: ja, dat zeg jij! Nou.... dan sta je dus volledig met je rug tegen de muur. En ik was toen nog poeslief en kroop dan nog verder in elkaar en liep bedremmeld zijn kantoor uit, wetende dat ze me metaforisch gewoon een marathon wilden laten rennen zonder dat ik benen had, en dan schouder ophalend zeggen: ja, dat zeg jij! Rennen nu!  Dat was niet bevorderlijk voor mijn herstel kan ik je vertellen. Ik denk dat ik nu woedend zou worden, althans op zijn minst proberen te zeggen wat een hondel.. l ik hem vind door zo met me om te gaan en zo tegen me te praten. Want wat heb ik er aan door zo netjes niets te zeggen en geen greintje weerstand te bieden? Ik ga dat nooit meer doen. Ze kunnen van mij de wind van voren krijgen. Ik zou er letterlijk op gaan oefenen om ze flink de waarheid te zeggen.

Wat doe je op het moment zoal op de dag?

Zucht maar... het is gewoon echt shit. Heel moeilijk. Fijn dat je wel goed slaapt. Wat zijn de rest van je klachten op het moment? Doe je iets om jezelf te helpen met voedingssupplementen?

@Kannietmeer, herkenbaar, Liz. Het is ook bijna niet te begrijpen, maar ik vind dat een arts op zijn minst informatie dient in te winnen bij een behandelaar. Mijn BA heeft daar geen boodschap aan. Maar nu ze mij gaan opjagen, ga ik met de hakken in het zand, te vaak heb ik over me geen laten lopen, en ben nu zover dat ik besef dat er heel veel jobs zijn en maar 1 gezondheid. Ik zeg gewoon dat het niet gaat, of ze nu hoog of laag gaan springen. We moeten voor onszelf opkomen, dat is iig mijn leerpunten. We lopen al een marathon, in de reserves dan moeten we nog rennen ook. No way, ik laat me niet opjagen!!

Ik heb altijd wel wat te doen, nu het weer mooier weer word ben ik in de tuin bezig. Ik zoek altijd wat om iets te doen, als ik geen fut of energie heb kijk ik naar Discovery Channel. Mijn Kids komen op regelmaat langs op de fiets voor een snoepje, dus dus ik heb altijd wel iets te doen, waarbij mijn achilleshiel is dat ik teveel wil en doe. Dus ik moet echt oppassen  dat ik niet teveel in mijn energie ga zitten. En ik heb een snorscooter gekocht, die krijg ik zaterdag, dan kan ik lekker gaan cruisen en mijn hoofd leegmaken. Daar heb ik wel zin in, het mooie weer bied daar echt een uitkomst in heh. 

Ik probeer voldoende groenten en fruit te eten, maar ik gebruik geen voedselsupplamenten, heb jij tips voor me? 

Thx fore asking Liz. 

En thx voor de tip, ik ga oefenen om nee te zeggen :angry:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jordi:

Ik zeg gewoon dat het niet gaat, of ze nu hoog of laag gaan springen. We moeten voor onszelf opkomen, dat is iig mijn leerpunten. We lopen al een marathon, in de reserves dan moeten we nog rennen ook. No way, ik laat me niet opjagen!!

Wat in mijn traject leerzaam was, was dat als je nee zegt tegen je werk/ bedrijfsarts, ze mogen mopperen en sancties mogen nemen. Als je zegt, ik zal het proberen, en vervolgens blijkt dat het niet lukt en je geeft dit aan, dan kunnen ze je niets maken. Dus dat zou mijn advies zijn.

 

2 uur geleden zei Jordi:

Ik probeer voldoende groenten en fruit te eten, maar ik gebruik geen voedselsupplamenten, heb jij tips voor me? 

Alles wat ik hieronder schrijf kan je zelf nazoeken op het internet om zelf te bepalen of je dit kunt/wilt gebruiken

Ja, Ik slik Bacopa Monieri. Er is aangetoond ( welliswaar niet veel studies over gedaan) dat het helpt bij de aanmaak van GABA receptoren. Het enige dat we mogen bevorderen tijdens Benzo ontwenning. Het helpt je geheugen te bevorderen en het heeft ook stemmingsverbeterende werking.

Daarnaast  gebruik ik Probiotica met de specifieke streng Ramnosus.  Deze is meest wetenschappelijk onderzocht en bevorderd ook de aanmaak van GABA Receptoren. Daarnaast brengen AD en benzo's schade toe aan je darmen, en onze darmen zijn verantwoordelijk voor de aanmaak van ellerlei hormonen en neurotransmitters die we zo hard nodig hebben. Gezonde buik bevorderen ter ondersteuning is daarom ook aan te raden.

Ook gebruik ik een hoge dosis Omega 3, visolie, omdat het aangetoond goed is voor de werking van je hersenen in het algemeen en in 1 van de tabletten zit ook vitamine D3, omdat ik elk jaar al makkelijk te kort kwam. Nu  ik lang ziek ben bleek dat een uitkomst en houd mijn vit D spiegel gezond. Ik bestel dit via de webshop van Body en Fit. Werkt goed, want mijn waardes waren de laatste meting vorig jaar helemaal in orde en beter dan voordat ik ziek werd.

3 uur geleden zei Jordi:

dus ik heb altijd wel iets te doen, waarbij mijn achilleshiel is dat ik teveel wil en doe. Dus ik moet echt oppassen  dat ik niet teveel in mijn energie ga zitten.

Heerlijk dat je kids langskomen en dat je bezig blijft. Dat is heel gezond en helemaal goed. Hoop dat je dat volhoud! Je moet inderdaad altijd rekening houden met je limiet omdat benzo ontwenning gewoon ook heel veel energie van je lichaam vraagt.  Zorg er voor dat je altijd weer een uitweg hebt om je rust te pakken.

Geniet van je tuin! Dat was mijn favoriete ontspanning in het verleden. Nu heb ik geen tuin meer, dus moet het met iets anders doen. Maar heb nu wel mooie Lelies in de vaas gelukkig. Is alleen niet hetzelfde als met je handen in de tuin wroeten etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Kannietmeer:

Wat in mijn traject leerzaam was, was dat als je nee zegt tegen je werk/ bedrijfsarts, ze mogen mopperen en sancties mogen nemen. Als je zegt, ik zal het proberen, en vervolgens blijkt dat het niet lukt en je geeft dit aan, dan kunnen ze je niets maken. Dus dat zou mijn advies zijn.

Eens @KannietmeerLiz, ik zit ook wel in de meewerkende modus, alleen zou het fijn als ze het meer zouden begrijpen heh. 

 

14 uur geleden zei Kannietmeer:

Ik slik Bacopa Monieri. Er is aangetoond ( welliswaar niet veel studies over gedaan) dat het helpt bij de aanmaak van GABA receptoren. Het enige dat we mogen bevorderen tijdens Benzo ontwenning. Het helpt je geheugen te bevorderen en het heeft ook stemmingsverbeterende werking.

Daarnaast  gebruik ik Probiotica met de specifieke streng Ramnosus.  Deze is meest wetenschappelijk onderzocht en bevorderd ook de aanmaak van GABA Receptoren. Daarnaast brengen AD en benzo's schade toe aan je darmen, en onze darmen zijn verantwoordelijk voor de aanmaak van ellerlei hormonen en neurotransmitters die we zo hard nodig hebben. Gezonde buik bevorderen ter ondersteuning is daarom ook aan te raden.

Heb je ook het gevoel dat dit helpt? Ik begrijp dat vitamines te meten zijn in het bloed, maar dat is met GABA niet mogelijk, ben erg benieuwd naar je ervaring. 

14 uur geleden zei Kannietmeer:

Heerlijk dat je kids langskomen en dat je bezig blijft. Dat is heel gezond en helemaal goed. Hoop dat je dat volhoud! Je moet inderdaad altijd rekening houden met je limiet omdat benzo ontwenning gewoon ook heel veel energie van je lichaam vraagt.  Zorg er voor dat je altijd weer een uitweg hebt om je rust te pakken.

Geniet van je tuin! Dat was mijn favoriete ontspanning in het verleden. Nu heb ik geen tuin meer, dus moet het met iets anders doen. Maar heb nu wel mooie Lelies in de vaas gelukkig. Is alleen niet hetzelfde als met je handen in de tuin wroeten etc.

Ja altijd leuk als de Kids er zijn, en wat doen is altijd beter dan blijven piekeren en malen, dat gebeurt sws, maar wat afleiding is altijd goed idd. 

Je hebt wel van die zaadjes die je kunt poten waardoor je ook groene vingers krijgt, of zwarte dan in dit geval, dat is ook erg leuk toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Jordi:

Eens @KannietmeerLiz, ik zit ook wel in de meewerkende modus, alleen zou het fijn als ze het meer zouden begrijpen heh. 

 

Understatement idd. Ze hebben me echt heel veel stress bezorgd. Heb er zelfs een paar keer contact over gehad met een mijn rechtsbijstand verzekering. Je behandelaar zegt dat werken funest zou zijn, en je bedrijfsarts zegt doodleuk: hup joh, aan het werk. En dat mag allemaal maar gewoon in NL. Ik vind het een schande en onrechtvaardig.

 

4 uur geleden zei Jordi:

Heb je ook het gevoel dat dit helpt? Ik begrijp dat vitamines te meten zijn in het bloed, maar dat is met GABA niet mogelijk, ben erg benieuwd naar je ervaring. 

Ik ga af op de studies, het is niet te duur en dus neem ik het. Misschien helpt het, ik heb weinig last gehad van emotionele / psychische klachten tijdens het afbouwen en nu ook meestal niet. Dus komt het door iets wat ik doe of is het mazzel? Ik weet het niet. Zodra ik het ben gaan gebruiken tijdens de afbouw heb ik het rustig kunnen uitzitten tot nu toe. Ik merk het niet als ik het een dag vergeet. Dus het is ook niet schadelijk of verslavend.  Ik denk dat ik het mentaal vaak beter op een rijtje heb dan anderen in mijn situatie. Waardoor ik er zo rustig onder ben weet ik niet, maar het zou kunnen dat het mijn voedingssupplementen zijn, toch?

4 uur geleden zei Jordi:

Je hebt wel van die zaadjes die je kunt poten waardoor je ook groene vingers krijgt, of zwarte dan in dit geval, dat is ook erg leuk toch?

hm, ja, ik heb aardig wat planten en altijd bloemen in huis. Maar dat is toch niet hetzelfde somehow. ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer, Hi Liz, superfijn dat je jezelf er zo doorheen slaat! Heel fijn. Ik ben erg benieuwd waar je de supplementen haalt/besteld. Ik zie door de bomen het bos niet meer, zoveel soorten met diverse doseringen. Ga er van duizelen. Kun je aangeven welke je specifiek gebruikt, en waar je doe besteld? Uiteindelijk hebben we in dit geval 1 ding gemeen, de GABA sturen zonder benzos. Hoor graag van je. Grtz Jordie 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...