Spring naar bijdragen

Huiskamer 8 April 2018


Bestwel

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Allen,

Ik open vandaag de Huiskamer, nog geen koffie, dat is voor mij te vroeg.

We zijn allemaal goed op weg lees ik, er is ook maar 1 weg, en dat is vooruit ... Alles wordt beter, volhouden is de weg, en elke dag wordt het ietsje beter. Nou ja, er zitten natuurlijke wel minder goede dagen tussen, maar als we over onze schouder kijken, dan zie we BestWel dat het nu beter is dan 1 maand of 2 maanden geleden, toch?

Bedenk dat je alles aangaat met minder verdoving en je meer en meer de (vele) prikkels op Eigen Kracht verwerkt ... daar zit de Winst, dat is Groei ....

Steeds een kleine stap ... de @Kannietmeer methode ....

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Dankjewel @Bestwel 

Afgelopen nacht was weer .....piep..... De derde van de afgelopen vier. Ik zucht, steun, kreun en hoor de kleinste wakker worden. Show must go on! 

Ongeloofelijk dat ik 2 a 3 weken ziek was en niet meer sliep, vervolgens 4 weken heb geslikt en nu al bijna 4 maanden zoet ben met deze napijnen.

Ergens in mij schuilt de energieke vrouw die ik was, die met 6 maanden zwangerschap in de felle zon nog een berg is opgewandeld in Frankrijk. Geen angst, gewoon gaan. Die altijd en overal kon slapen. Die een boekje lezen heerlijk vond. Ooit komt ze weer echt tevoorschijn. En dan gaat ze niet meer weg! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je @Jeshen .... Ik lees in jou posts, tussen de regels, dat jij een ondernemende dame bent ....de energieke dame zoals als jij zegt, dat geloof ik helemaal. Jij hebt dat dus in je ... alleen door IETS is er  IETS getriggerd dat heeft geleid tot benzo gebruik en ... etc.

Ik denk ook dat het veel beter met jou gaat dan jij zelf steeds schrijft .... je bent heel vaak in de dierentuin :-) en doet allerlei dingen .... en dat is heel veel voor iemand die last heeft van ontwenning .... dus ... gaat het BestWel goed met jou ....

Focus op wat goed gaat, kijk naar je energieke zelf beeld en loop naar haar toe .... vergeet het slapen, ben daar wat minder obsessief mee bezig .... Zeg tegen jezelf dat het goed gaat, steeds ietsje beter ... rekenniet steeds uit hoeveel je hebt geslapen ... zeg tegen jezelf: ik heb 6 uur geslapen, dat is duidelijk meer dan een paar maanden  geleden!!! Het gaat dus goed, het gaat ietsje beter ....

Ook al is het niet zo .... je gaat het vanzelf geloven als je het maar lang en vaak genoeg herhaald .. ook de andere kant op .... dat kunnen wij GEBRUIKERS als geen ander alleen dat werkt niet voor ons .... de goede kant op fantaseren, al is het tegen beter weten in .... dat helpt ons wel ... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor de mooie dagopener, @Bestwel

Ik kan er nog aan toevoegen dat we ons vooral moeten focussen op de dingen die beter gaan. Die zijn er ontegenzeggelijk. @Jeshen en ik hebben gemeen dat het slapen nu problematisch begint te worden. Dat is heel erg vervelend, maar door het te belangrijk te maken zien we niet wat er wel beter gaat. Bij mij is het duidelijk dat de ontwenningsverschijnselen echt minder zijn dan in het begin.

Gelukkig had ik nu een betere nacht, dat geeft wel weer wat vertrouwen, al zal het eerst wat langer beter moeten gaan voordat ik echt blij ben met het slaapritme.

Vandaag lekker weer, mooie temperatuur en genoeg afleiding. Fijne dag allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bestwel:

 

Het is lekker makkelijk ... alles waar we last van hebben komt van de benzo's :-)

Bestwel een hele goeie opmerking. Ik denk er ook zo over. Als ik gedacht had dat alle klachten van de ontwenning waren, zat ik nu hoogstwaarschijnlijk nog erg diep, en te wachten tot het beter zou worden. Niet dus ik heb mijn eigen verantwoording om dingen te veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje je hebt helemaal gelijk. Ik wijt mijn klachten zeker niet allemaal af op de ontwenning, dat is mij veel te makkelijk. De meeste ontwenningsklachten zijn bij mij wel weg na 4 maanden geen Lorazepam. Blijven over slechte nachten en een verminderd vertrouwen. Dat cultiveer ik zelf en dat weet ik. En ja, dat kan je alleen zelf veranderen. Kost tijd en moeite, maar dat moet dan maar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wijt mijn klachten ook niet volledig aan de benzo. Zal ook hormonen bij komen kijken. Oververmoeidheid. Misschien moet ik alles ook wel even verwerken. Het plotseling ziek worden, benauwd zijn, niet meer slapen, alle medicijnen, de bevalling en alles wat daarna is gebeurd. Daarom heb ik de psycholoog ook ingeschakeld, maar de onrust is zo moeilijk.

Ja @Bestwel ik onderneem van alles. Zit nu bij de kinderboerderij, terwijl ik zelf een prachtige tuin heb. Ik kan gewoon niet rustig thuis zitten overdag. Dat baart mij best zorgen. Heb dit nog niet echt bij iemand anders van jullie ontdekt. Misschien vind ik dat wel erger dan het minder goed slapen. Mijn ooit zo veilige haven, voelt niet veilig meer. Gek toch?

Vannacht zal ik weer naar bed gaan met het idee: het gaat al beter! @Cyclad58 wat goed dat het slapen wat beter ging en dat zonder benzo! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed te zien dat iedereen zijn dagje heeft en zijn eigen gerommel. Ik rommel nog zittend op de bank en ga in ieder geval even een wandeling maken in deze luidruchtige stad Rotterdam. Jeetje zeg, wat een herrie is het hier toch vaak. En die meeuwen jongens... wat een schreeuwers zijn dat toch en er zijn er hier nogal wat. Echt drama queens zijn het. Gevoelige benzo zenuwen worden af en toe wat nerveus van al die herrie, maar ik laat me niet uit het veld slaan. Het is een heerlijke temperatuur en een wandeling zal zeker bijdragen in een betere slaap voor de volgende nacht. Vanavond maak ik een verse pizza, daar heb ik wel zin in, beetje brood kneden etc.

Ik heb net de website een beetje door gestruind omdat ik dat al een tijdje niet gedaan had. Het raakt me al die mensen te zien die hier niet blijven hangen, maar wel even een noodkreet uitroepen en om hulp vragen en niet weten wat ze moeten doen. Makes me sad:( Heb geprobeerd daar wat te reageren. Moeten we met elkaar op blijven letten dat niet iedereen deze huiskamer bezoekt maar gewoon ergens op deze site zijn hulp roep plaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Jeshen:

Ik wijt mijn klachten ook niet volledig aan de benzo. Zal ook hormonen bij komen kijken. Oververmoeidheid. Misschien moet ik alles ook wel even verwerken. Het plotseling ziek worden, benauwd zijn, niet meer slapen, alle medicijnen, de bevalling en alles wat daarna is gebeurd. Daarom heb ik de psycholoog ook ingeschakeld, maar de onrust is zo moeilijk.

Ja @Bestwel ik onderneem van alles. Zit nu bij de kinderboerderij, terwijl ik zelf een prachtige tuin heb. Ik kan gewoon niet rustig thuis zitten overdag. Dat baart mij best zorgen. Heb dit nog niet echt bij iemand anders van jullie ontdekt. Misschien vind ik dat wel erger dan het minder goed slapen. Mijn ooit zo veilige haven, voelt niet veilig meer. Gek toch?

Vannacht zal ik weer naar bed gaan met het idee: het gaat al beter! @Cyclad58 wat goed dat het slapen wat beter ging en dat zonder benzo! 

Je onrust is wel heel gewoon, de manier van er mee omgaan doe jij op jouw manier en ik vind het een sterke manier. Lekker doen wat je doet, zolang het voor je werkt. Twijfel niet te veel aan jezelf, dat werkt alleen maar averechts. Je doet het super Jes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Bolletje je hebt helemaal gelijk. Ik wijt mijn klachten zeker niet allemaal af op de ontwenning, dat is mij veel te makkelijk. De meeste ontwenningsklachten zijn bij mij wel weg na 4 maanden geen Lorazepam. Blijven over slechte nachten en een verminderd vertrouwen. Dat cultiveer ik zelf en dat weet ik. En ja, dat kan je alleen zelf veranderen. Kost tijd en moeite, maar dat moet dan maar. 

Zelfvertrouwen is bij iedereen aangetast en is inderdaad iets wat wat we allemaal zelf moeten oplossen. Maar ik weet zeker dat dat met de tijd ook gewoon gaat herstellen met de vermindering in klachten van de benzo's. Maar je moet er inderdaad zelf voor knokken. Dat gaat nooit totaal vanzelf.

ik vraag me bij alles af of ik het wel kan, of ik het wel moet doen. 21 april zou ik met een vriendin naar een concert van 'Walk of the Earth'. Nu twijfel ik of dat wel zo'n goed idee is en of ik het wel trek. Ik ben zo vermoeid... altijd... constinue. Van vermoeid tot doodvermoeid. Maar altijd vermoeid. Ik kan niet wachten tot dat beter word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Jeshen:

@Kannietmeer Marathon vandaag. Vermijd de Coolsingel! Mijn vriends beste vriend doet mee. Dacht eerst ook te gaan kijken, maar heb het toch niet gedaan.

Zelfgemaakte pizza, lekker!

yep, de heli's vliegen, de muziek staat zo luid dat de stad gonst van geluiden, de buren doen daar een schepje bovenop met soms veel te luide muziek. Maar ook dit gaat voorbij denk ik dan maar. Vannacht zal ik wel weer slapen in rust denk ik dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Kannietmeer:

Je onrust is wel heel gewoon, de manier van er mee omgaan doe jij op jouw manier en ik vind het een sterke manier. Lekker doen wat je doet, zolang het voor je werkt. Twijfel niet te veel aan jezelf, dat werkt alleen maar averechts. Je doet het super Jes!

Dankjewel! Jij ook! Jouw vermogen om anderen te helpen ondanks jouw eigen situatie, is een gave! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel goed geslapen maar wel weer die rot onrust, hetgene wat mij zo dwars zit is , ik neem nu 4mg lorazepam per dag. Maand geleden was dat nog 5 dus er is vooruitgang. Dat is toch 20%

Maar al die angst en rot onrust is soms bijna niet te houden ik ben een jongeman en ik zit al jaren lang in de *.  Dit is niet het eerste moeilijke wat ik meemaak voordat ik in dit benzo verhaal terecht kwam zat ik al tegen een crisis aan. Het is jaar na jaar na jaar zwaar voor mij en die angst brengt twijfel. Wie ben ik na de lorazepam. Loop ik dan nog steeds zo rond.

Hoe moet ik de rest afbouwen, ik had namelijk een goede window en heb een cut gemaakt nu voel ik me alweer dagen als een bang vogeltje wat in huis zit ik ben niet op deze wereld om te lijden, iig niet zoveel en zo lang.  

 

Ik ben de tapering strips aan het overwegen heeft iemand daar ervaring mee? Want steeds die grote minderingen doen mij ook geen goed en ik heb nog 4mg te gaan pffffffffff.

Ik zit nu sinds eind dec dagelijks aan de lorazepam. Hoelang zal ik mijn taper plannen, ik loop nu maar wat te *.

Sorry voor mijn gejank maar ik ben zo klaar met die hele rotzooi waar die artsen mee aankomen. Je komt naar ze toe voor hulp en in vertrouwen en als je dus niet oppast kom je in een hel terecht die je je ergste vijand nog niet gunt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei MyBattle:

Wel goed geslapen maar wel weer die rot onrust, hetgene wat mij zo dwars zit is , ik neem nu 4mg lorazepam per dag. Maand geleden was dat nog 5 dus er is vooruitgang. Dat is toch 20%

Maar al die angst en rot onrust is soms bijna niet te houden ik ben een jongeman en ik zit al jaren lang in de *.  Dit is niet het eerste moeilijke wat ik meemaak voordat ik in dit benzo verhaal terecht kwam zat ik al tegen een crisis aan. Het is jaar na jaar na jaar zwaar voor mij en die angst brengt twijfel. Wie ben ik na de lorazepam. Loop ik dan nog steeds zo rond.

Hoe moet ik de rest afbouwen, ik had namelijk een goede window en heb een cut gemaakt nu voel ik me alweer dagen als een bang vogeltje wat in huis zit ik ben niet op deze wereld om te lijden, iig niet zoveel en zo lang.  

 

Ik ben de tapering strips aan het overwegen heeft iemand daar ervaring mee? Want steeds die grote minderingen doen mij ook geen goed en ik heb nog 4mg te gaan pffffffffff.

Ik zit nu sinds eind dec dagelijks aan de lorazepam. Hoelang zal ik mijn taper plannen, ik loop nu maar wat te *.

Sorry voor mijn gejank maar ik ben zo klaar met die hele rotzooi waar die artsen mee aankomen. Je komt naar ze toe voor hulp en in vertrouwen en als je dus niet oppast kom je in een hel terecht die je je ergste vijand nog niet gunt. 

lieve jongeman, je bent niet aan het zeuren of aan het janken hoor, dat doen we hier in zekere zin allemaal en je mag het zeggen zoals het is, al zal de moderator eventuele krachttermen die ik wel eens heb geuit verwijderen.

Je zit behoorlijk in de penarie, dat is duidelijk. Je zal heel voorzichtig moeten gaan afbouwen en taperingstrips worden nog niet vergoed. Daarom adviseer ik iedereen om een weegschaaltje en vijltje te kopen dat 0.001 op de weegschaal kan meten. Deze kan je in NL kopen of als je geduld hebt vanuit china ofzo. Dat heb ik gedaan en ging prima.
Daarnaast zit je aan de lorazepam wat ook een probleem gaat opleveren omdat het een te sterk middel is en een te korte halfwaardetijd heeft. Je moet kruislinks overstappen op een rustige manier naar Diazepam om dit goed af te bouwen. Deze heeft een lange halfwaardetijd en daardoor is het stabieler
 

Dat je wel een window had is een heel goed teken. Mijn afbouwstappen die ik maakte voordat ik de microafbouw deed, lieten mij ook achter als een dood vogeltje op de bank. Niet bang vogeltje maar dood. Ik kon mijzelf niet eens meer wassen, zo knetter ziek was ik er van. Nadat ik deze methode ben gaan gebruiken is dat niet meer gebeurd.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei bolletje:

K.N.M. heb ik jou wel eens gevraagd of je je bloed hebt laten onderzoeken?

zeker! Maar wellicht dat ik het binnenkort maar weer eens doe. Mijn bloedwaarden allemaal subliem vorige keer. Echt totaal niets op aan te merken. Maar ik heb zelf nu ook wat vragen omdat ik B12 een tijdje van de huisarts kreeg, maar dat nu niet meer neem. Maar toen ik paar weken terug een pilletje nam vor b12 had ik een onrustige dag en toch geen energie. Precies de reden dat ik er mee stopte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moeten ze ook eens  kijken naar andere dingen lieverd. Je klaagt (als je dat al doet)al een tijdje over die vermoeidheid. Het gaat toch iets beter met jouw lief? Dus is het misschien iets anders. Misschien moet je echt veel rustiger aan doen!!!!!!!!!!!!!!!!!. Er komt gevoelsmatig heel veel op je af, dat zijn allemaal prikkels die je moet verwerken nu zonder verdoving. misschien kun je dat een dag niet verwerken.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Ik heb diazepam thuis liggen en heb dit wel eens geprobeerd om 1 dosis te vervangen voor diazepam, ik wordt er hondsberoerd van helaas. De eerste overstap van lora naar dia was de reden dat ik helemaal fout ging. Maar mijn arts op dat moment zette mij in 1 dag over van 3mg lorazepam naar 15mg diazepam dat resulteerde in een kortdurige opname een een slimme psych die er daarna wel even 7,5 lorazepam van wilde maken omdat hij mij in paniek zag. Ik heb het op 5 weten te doen en houden en ben nu op 4. Vandaar dat ik zo klaar ben met de meeste artsen, Van diazepam wordt ik aan de ene kant heel suf maar nog angstiger. Ik zou graag willen overstappen op diazepam maar dat is dus ook weer een probleem. Ik weet dat de overstap tijd nodig heeft voordat het zich opbouwt maar dan moet ik dus weer een halt toeroepen aan mijn afbouw om daar weer aan te wennen ik weet het niet. Het is allemaal een kwestie van tijd dat weet ik wel, ik heb zware dingen achter de rug maar dit is toch wel de kers op de taart wat betreft hoe moeilijk dit is.

Dat de taperingstrips niet vergoed worden is mijn laatste zorg. Ik heb er alles voor over om minder te lijden dus wat extra geld zou me een rotzorg zijn. De weegschaal is idd ook een optie :)

Ik slik nu in de ochtend 2mg en dan middag en namiddag nog een keer 1mg. 

Zijn er nog andere langwerkende benzo's behalve clonazepam die ik een poging zou kunnen geven? Het is gewoon een bonk * alleen maar omdat je een keer met vertrouwen hulp aan een arts vraagt. Het is gewoon schandalig dat een gemiddelde forumganger 2a3 keer zoveel kennis heeft over benzodiazepinen en andere medicatie dan een hoogopgeleide psychiater. Ik wil ze niet allemaal over 1 kam scheren maar het is een primitief zooitje is mijn mening. 

 

Bedankt voor de steun! En iedereen veel kracht en sterkte toe gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei MyBattle:

Ik wil ze niet allemaal over 1 kam scheren maar het is een primitief zooitje is mijn mening. 

De kennis ontbreek volledig. De arts die je van 3 lora naar 15 diazepam overzette verdient een enkeltje benzo ontwenning , want dat is ongeveer de helft van wat nodig is en heb ik zelf ook doorgemaakt. Ik ging van 1,3 lora naar 5 dia. Ja, dat was de klap die me een paar weken kostte en waardoor ik echt niets meer zelf kon. Mijn moeder waste me zelfs omdat ik niets meer kon, staan was te zwaar, eten was te zwaar, alles was te zwaar. Zeer  heftig. Maar na een tijdje stabiliseerde ik toch gelukkig.  Volgens de buitenlandse equivalentenlijst is 1 lorazepam gelijk aan 10 Diazepam.

Volgens Ashton: op basis van 1 mg Lorazepam

Medazepam werkt 36 tot 200 uur. 10mg

Ketazolam  werkt 30 tot 100 uur .15-30 mg ( lekker onduidelijk helaas als equivalent)

Nordazepam werkt 36 tot 200 uur. 10 mg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...