Lars Geplaatst 8 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Ik kan het ook niet ja 1 dag en dan is het weer mis gewoon maar niet meer dan jowan reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Goedemorgen. Ook ik vind het fijn dat ik niet meer hoef te drinken. Ik mis het niet, ook niet op een terras of met vakantie. Ik heb genoeg gehad voor de rest van mijn leven. Nu naar het zwembad met kleindochter, fijne dag allen. Lars, Aline38 en jowan reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 8 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Ik heb soms nog wel momenten maar steeds minder bedoel trekmomenten. Of niet eens trek maar meer van kon ik maar. Of als ik het moeilijk heb dan heb ik wel meteen de gedachte kon ik maar even verdoven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Verhalen van jullie 'langstoppers' sterken mij zo. Het lijkt een eind weg, 2,5 jaar alcoholvrij, maar dat deert me niet meer. Het roept geen angst meer op. Waar ik voorheen dacht ooooo was ik daar maar vast, denk ik nu, ik kom er vanzelf. Stap voor stap. Kostte me jarenlang stoppen, uitglijden, stoppen, doordrinken en weer opnieuw goede voornemens maken om vervolgens er weer ééntje te nemen. Zolang ik voordelen zag in het drinken van alcohol, bleef het trekken. Nu zie ik gewoon geen voordelen meer in het drinken. Maar ik vind het echt héél fijn om als starter jullie verhalen te lezen. Toch een extra bevestiging dat ik de goede weg aan het bewandelen ben Aline38, jowan, lady jane en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Die craving heb ik ook niet echt, geen situaties ofzo waar voor mijn gevoel drank bij hoort. Maar wel wat @Lars zegt, als het te moeilijk en zwaar wordt, is er drank. En die momenten zijn vele. Lars reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Tjee @harald , wat fijn dat je goed hebt geslapen! Ga je buiten wandelen zo? Heb een fijne dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Je weet maar pas dat je iets niet kan wanneer je t uitprobeert natuurlijk. Waarmee ik niet wil zeggen dat mensen dat moeten proberen. Ikzelf wou die controle heel graag en tot dusver liukt dat ook. Dat ging niet over een dag. Twijfel is goed. Voor mij betekent dat dat je t proces serieus neemt. Wat je ermee doet ligt bij de persoon zelf. Ik hoef alcohol niet perse. Maar ik ben er ook niet bang van. T was nl. nooit t probleem, wel t hulpmiddel. Gypsy en lady jane reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gypsy Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Wijze geit lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Zojuist zei Gypsy: Wijze geit Velen zullen je tegenspreken maar dat is ok. Ik ga maar es ne keer sporten Gypsy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Nicky, stap voor stap inderdaad. Het leven heeft zoveel meer te bieden dan alcohol alleen. Been there, done that. Geen alcohol meer, ik weet wat er van komt. En dit lichaam heeft zolang voor mij gezorgd ( mij door de katers heen getrokken) , nu wil ik goed voor dit lichaam zorgen zodat ik hopelijk gezond en wel oud kan worden. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Sport ze, Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Goedemorgen iedereen ik kom er vandaag ook bij. Brak wakker geworden want midden in de nacht uit bed gegaan burenruzie, politie etc. Maar wel nuchter. (Ik dan , de buren niet ) Zometeen een wandeling maken. Fijne dag allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Ik zit moed te verzamelen voor het maken van foto's voor advertenties op marktplaats. Er moet geruimd worden hier maar dat is best een klus. En wat moet je vragen voor dingen hè, dus ook nog wat uitzoekwerk. En eigenlijk wil ik gewoon heel graag van de zooi af zonder er mee te hoeven sjouwen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gypsy Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Ik gooi alles op fb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Goedemorgen Ik heb gisteren heerlijk gewandeld en gegeten. Leuke tuinplantjes gekregen die ik dadelijk ga planten. Moet wel bekennen... Gisteren geen droge dag. Liep langs een bomvolle terras straat. Zag een heerlijk plekje in de zon en ben er meteen gaan zitten. Twee wijntjes besteld. Ik vond ze lekkerder dan de wijn in de supermarkt. Gedronken met mate, en niet zoals voorheen thuis. Mijn glas was thuis binnen no time klaar voor de volgende. Gisteravond iets lekkers te eten besteld. Natuurlijk heb ik erover nagedacht. Maar ik voel me niet schuldig tegenover mezelf. Ik heb tegen mezelf gezegd, uit huis op een terras vind ik een uitzondering. Ik haal alleen geen alcohol meer voor in huis. Ik was een thuis drinker. Een een kroegtijger zal ik nooit worden. Ook de tijd niet voor. Ik heb al heel lang niet op een terras gezeten, en dit zal na gisteren ook niet opeens veranderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Facebook doe ik niet aan. Social media is sowieso niet aan mij besteed. Alhoewel het me met dit soort dingen wel makkelijk lijkt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gypsy Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Ik doe het alleen voor dit soort dingen meestal snel verkocht. Voor de rest doe ik er niets mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Och Nicky, 2 1/2 jaar daar ben je zo hoor. Je bent toppie bezig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gypsy Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 9 minuten geleden zei Senna33: Goedemorgen Ik heb gisteren heerlijk gewandeld en gegeten. Leuke tuinplantjes gekregen die ik dadelijk ga planten. Moet wel bekennen... Gisteren geen droge dag. Liep langs een bomvolle terras straat. Zag een heerlijk plekje in de zon en ben er meteen gaan zitten. Twee wijntjes besteld. Ik vond ze lekkerder dan de wijn in de supermarkt. Gedronken met mate, en niet zoals voorheen thuis. Mijn glas was thuis binnen no time klaar voor de volgende. Gisteravond iets lekkers te eten besteld. Natuurlijk heb ik erover nagedacht. Maar ik voel me niet schuldig tegenover mezelf. Ik heb tegen mezelf gezegd, uit huis op een terras vind ik een uitzondering. Ik haal alleen geen alcohol meer voor in huis. Ik was een thuis drinker. Een een kroegtijger zal ik nooit worden. Ook de tijd niet voor. Ik heb al heel lang niet op een terras gezeten, en dit zal na gisteren ook niet opeens veranderen. Ik vind nogal excuus gedrag sorry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 43 minuten geleden zei harald: Dagpact: Lars jowan Kunsie Harald Antoinnette Goedemorgen, weer in etappes geslapen, maar maak mijn uurtjes wel. Vanmorgen wat opruimen in huis, vanmiddag de deur uit. Lente, veel plezier bij je moeder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlJo Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Goedemorgen iedereen Dagpact: Lars jowan Kunsie Harald Antoinnette AlJo Gisteren zo druk bezig geweest in de tuin dat ik ben vergeten mij op dagpact te zetten. Maar niets gedronken! lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 2 minuten geleden zei Gypsy: Ik vind nogal excuus gedrag sorry Daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor. Ik ga weer door, met datgene waar ik mee bezig was. Niet drinken. Het is een grens die ik op heb gezocht of verlengd, en deze heb ik gisteren ervaren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gypsy Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Mooi dat je het weer oppakt na je uitglijder. Succes! Senna33 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 4 minuten geleden zei Gypsy: Mooi dat je het weer oppakt na je uitglijder. Succes! Dankjewel Een echte uitglijder wil ik het niet noemen. Tenminste, een uitglijder is bij mij weer los gaan. De stomste dingen doen, ruzies maken. Heel veel schaamte achteraf, mij vreselijk voelen en ga zo maar door. Dit is gebeurd tijdens mijn laatste uitglijders. En ik laat mijzelf dit nooit meet overkomen. Dat staat als een paal boven water. Het zou ook heel goed kunnen, dat ik nog niet toe was aan de confrontatie met bomvolle terrassen hoor. Maar meer dan dit gaat het ook niet worden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gypsy Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 @Senna33 Nee dat is volgens mij een terugval. Een uitglijder is eenmalig iets nemen. Wat ik gelezen heb dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden