Spring naar bijdragen

Zondag 8 april 2018


Lars

Aanbevolen berichten

@jowan, ik zit te piekeren over een toelichting van m'n "jowan, like you", gisteren. Maar kan zo niet even gauw wat bij elkaar schrapen.
Wat haddock gisteren al zei: ik waardeer je. Om de boodschap die je hier al zo lang brengt. Om de boodschap. Al zo lang. Ondanks 'alles'.
Like it. 
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Kohtje:

 

Goedemorgen iedereen.

Dagpact:

Lars

jowan

Kunsie

Harald

Antoinnette

AlJo

Kohtje

IJsvogel

Goedemorgen. Uitgeslapen en nu een beetje brak wakker geworden. Hoewel ik het gisteren niet echt moeilijk had was ik wel meer bezig met drinken dan anders. Voor mij werken de HALT triggers, maar ook dus zo'n stralend dagje. En ik weet zeker dat ik niet meer wil drinken. Als ik lees over mensen met vele uitglijders en terugvallen vind ik het zo knap dat het ze toch gelukt is. Maar voor mij is wat Hub en andere lang gestopten aangeven toch de enige manier, zorgen dat het ook fijn is zonder alcohol. Ik heb dat met roken jaren gehad, stoppen en weer beginnen, en ik wil dat met alcohol niet. Ik zou het niet trekken, emotioneel. Dus ga ik vandaag focussen op de "mindfuck" en het zien voor wat het is. Verslaafd gedrag en alcohol idealiseren.

Fijne dag allemaal!!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Buiten geweest erg genoten. Lijkt wel of ik alles scherper waarneem. Geluiden geuren etc. De omgeving waar ik me bevind. Wat een kadootje nuchter zijn. Dat proeft naar meer. Veel mensen gesproken onderweg die ik normaal zou vermijden. Want , moe, hoofdpijn , verdoofd. Bang dat ze iets zouden merken, ruiken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Nina:

Buiten geweest erg genoten. Lijkt wel of ik alles scherper waarneem. Geluiden geuren etc. De omgeving waar ik me bevind. Wat een kadootje nuchter zijn. Dat proeft naar meer. Veel mensen gesproken onderweg die ik normaal zou vermijden. Want , moe, hoofdpijn , verdoofd. Bang dat ze iets zouden merken, ruiken. 

Heel herkenbaar Nina! Ik wist voorheen niet hoe snel ik weer naar mijn eigen wereldje moest vluchten als ik de wijn en de boodschappen gehaald had. Nu maak ik heel graag een praatje...het maakt niet uit met wie...Er zijn geen minderwaardigheids gevoelens meer, ik voel me er een beetje bijhoren. Bij de maatschappij bedoel ik dan. Dat voelt heel erg goed... geaccepteerd worden, je niet hoeven schamen voor die drankwalm, gewoon mens zijn dus..:)

bewerkt door kunsie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Adri:

Dan denk ik toch dat je je leven heel anders moet inrichten.

Klopt, ben ik nog steeds niet in geslaagd, maar sta op de wachtlijst.

Voor vandaag:

Dagpact:

Lars

jowan

Kunsie

Harald

Antoinnette

AlJo

Kohtje

IJsvogel

Quinn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kunsie precies dat , zo snel mogelijk naar huis willen met je wijn...En zoals je zegt je sluit jezelf ongemerkt steeds meer buiten de maatschappij. Ik kon me ook altijd zo opgefokt voelen als er savonds onverwacht een vriendin langs kwam (een niet drinkende vriendin ) want ik wilde net mijn wijnavond starten. Gaap, ik ga vroeg naar bed hoor, zo ook moe,  en weg was ze dan tot mijn grote opluchting. Hoe meer ik erover nadenk hoe idioter ik mezelf vind. Confronterend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Quinn:

Klopt, ben ik nog steeds niet in geslaagd, maar sta op de wachtlijst.

Voor vandaag:

Dagpact:

Lars

jowan

Kunsie

Harald

Antoinnette

AlJo

Kohtje

IJsvogel

Quinn

Zbb

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We komen allen ongeveer van t zelfde punt nl. T punt waar alcohol ons onder controle had. 

De ene dronk al wat langer dan de ander, de ene al wat meer. 

Dat bepaalt mede ook voor een groot deel of iemand op termijn alcohol terug kan introduceren in zijn of haar leven denk ik. Vroeger vond je die stelling zelfs terug op deze site. Ik weet niet of dit nu nog ergens staat.

Ik maakte die keuze ongeveer zes jaar geleden. En voor mij werkt dat. Ik drink soms maanden niets en raar of zelden meer dan twee pintjes als ik wel drink. Ging dat zo vanaf t eerste moment? Nee..ik had in t begin periodes waarin de regelmaat erin sloop. Dan spreek ik niet over weken dagelijks drinken maar bijvoorbeeld drie dagen achter elkaar. 

Ik was me daar heel bewust van en ook alert. Dus corrigeerde ik mezelf. 

Zal drinken ooit iets zijn zoals t is voor een 'normaal' iemand? Nee niet helemaal. 

Ik lees vaak mensen zich afvragen wat de meerwaarde is van alcohol. Het heeft geen meerwaarde maar dat geldt voor enorm veel dingen in t leven. 

Toen mijn papa stierf had ik acht mnd niet gedronken. De periode daarna dronk ik op en af. Dit om aan te geven dat ik niet ongevoelig ben voor oude patronen. Maar ik maakte die keuze. 

 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom net terug van een heerlijke fietstocht. Ik heb ook op een terrasje gezeten onder het genot van een glas cola en een portie ijs. Heerlijk met dit weer. Je hebt echt geen alcohol nodig om daarvan te genieten. Je moet alleen het idee loslaten dat die twee bij elkaar zouden horen. Kwestie van een plugje lostrekken tussen je oren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Wijze woorden weer allemaal. Vervelende droom vannacht, ik had gedronken en net de 3 maanden niet volgemaakt. Ik had thuis gedronken, maar mensen van werk kwamen langs om te zeggen dat ik me vreselijk had misdragen op feest van werk. Ik zei: dat is niet zo, ik was thuis en daar mag ik zelf bepalen wat ik doe. Maar dat hielp niet. :blush:nou ik ga koffiedrinken op terras.  Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Net gewandeld met mijn wandelgroep. Was lekker relaxed gelukkig, wel even moeilijk zonder wat gedronken te hebben dus een beetje onwennig in het begin. Was wat stiller maar dat viel geloof ik niet op.

Nu wilde ik even een powernap doen maar die hond blaft weer continue. Wil de eigenaar echt even een flinke knal verkopen maar ik zal me inhouden. Hoop dat hij wel snel stopt want de A begint gevaarlijk te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Gypsy:

Goedemiddag,

Net gewandeld met mijn wandelgroep. Was lekker relaxed gelukkig, wel even moeilijk zonder wat gedronken te hebben dus een beetje onwennig in het begin. Was wat stiller maar dat viel geloof ik niet op.

Nu wilde ik even een powernap doen maar die hond blaft weer continue. Wil de eigenaar echt even een flinke knal verkopen maar ik zal me inhouden. Hoop dat hij wel snel stopt want de A begint gevaarlijk te worden.

Gypsy,

Mijn buren hebben ook zo'n blaffende rotzak...ik had nog een koperen scheepsbel en die heb ik aan de schutting gehangen (aan mijn kant van die schutting) ik heb een touwtje van een paar meter aan de klepel gebonden en als ik in mijn tuintje zit en die hond blaft constant, dan geef ik er een ruk aan en is het weer een tijdje stil! Hun corrigeren hem nooit dus ik vind dat ik dat mag doen...:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Bob:

Ik kom net terug van een heerlijke fietstocht. Ik heb ook op een terrasje gezeten onder het genot van een glas cola en een portie ijs. Heerlijk met dit weer. Je hebt echt geen alcohol nodig om daarvan te genieten. Je moet alleen het idee loslaten dat die twee bij elkaar zouden horen. Kwestie van een plugje lostrekken tussen je oren.

Deze ga ik onthouden. :) ik drink thuis niet meer. Gisteren op een terras twee wijntjes. Waarschijnlijk was de hobbel voor mij nog iets te hoog. Maar ongelooflijk, ik heb om me heen gekeken, zó waanzinnig veel mensen die aan de alcohol zaten. Écht veel. Schrikbarend eigenlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei kunsie:

Gypsy,

Mijn buren hebben ook zo'n blaffende rotzak...ik had nog een koperen scheepsbel en die heb ik aan de schutting gehangen (aan mijn kant van die schutting) ik heb een touwtje van een paar meter aan de klepel gebonden en als ik in mijn tuintje zit en die hond blaft constant, dan geef ik er een ruk aan en is het weer een tijdje stil! Hun corrigeren hem nooit dus ik vind dat ik dat mag doen...:P

Haha goeie! Hij zit hier echter aan de overkant buiten als hij in de schuur bezig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei spirit:

Nah, ik heb een terrorkat. Vannacht was het weer bingo. Echt de hele nacht lopen klagen zo hard mogelijk.

Nu ligt ze heel lief naast me op de bank kopjes te geven :blush:

Ben je ook lekker mee. Overdag wakker houden dan slaapt hij snachts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...