Spring naar bijdragen

Vrijdag 6 april 2018


Yvonne

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei jowan:

Ik mag me weer schoon en droog afmelden voor de dagpact vandaag.
Ik mag als een tevreden man de kooi opzoeken.

Wat me van vandaag bijblijft is dat ik 'goede dingen' probeer te zeggen, zonder persoonlijk te worden of stoten onder gordel uit te delen en dat er dan toch door velen zo kleinkinderlijk op gereageerd wordt. Alsof hen wat afgenomen wordt. "Jij gaat me niet vertellen dat ik geen homo's in de maling mag nemen, jij bent niet mijn morele kompas (mooie woorden!), iemand anders fileert het heel technisch uit dat ik hypocriet bezig ben." 
Terwijl het me daar absoluut niet om gaat. Het gaat erom wat er met je gevoel voor eigenwaarde aan de hand is als je meent over de rug van anderen grappen meent te moeten maken.
Ik ben tevreden omdat ik de indruk heb daar daar over is nagedacht. Ik hoef geen problemen op te lossen, maar ergens een zaadje poten lijkt me geen kwaad kunnen.
Als eerste kom ik op voor een, ook in Nederland onderdrukte minderheidsgroep en ten tweede probeer ik sommige gedachtegangen te koppelen aan een alcoholisch brein. Zo'n brein helpt niet bij het nuchter worden/blijven, denk ik.
Ook veel reacties reken ik hiertoe. Ik neem die niet persoonlijk, het zegt meer over degene die ze neerschrijft. Ook daar kan ik best mee leven.
Ik propageer nuchter, sober denken. Daar oefen  ik zelf stevig in, en ik gun het iedereen. Vooral degenen die serieus anders met drank om willen gaan.

Welterusten voor iedereen en bedankt voor jullie bijdragen.

Ik heb al heel erg lang besloten om niet meer te reageren op jouw berichtjes Jowan maar maak graag even een uitzondering voor één keer.

Ik heb geprobeerd je duidelijk te maken dat ik de draak heb gestoken met mensen die homofilie af keuren NIET MET MENSEN DIE KIEZEN VOOR HUN EIGEN GEAARDHEID. En dat lees je niet je bijt je vast in het geen jij DENKT te lezen.

Zo lang jij hier bent schrijf je al dat je sober wilt denken, een bescheiden wilt leven en niet boven anderen wilt staan, ik zie bij jou geen verandering en voel nog steeds hetzelfde. En speel het balletje nu niet terug maar kijk eens wat dat jou doet. Ik probeer sommige gedachtegangen te koppelen aan een alcoholisch brein.;)

Ik denk dat mensen die proberen boven anderen te staan, en door hun houding vragen, kijk mij eens heel goed zijn, eigenlijk vragen, accepteer mij a.u.b. Maar zodra mensen je vragen naar jou gevoel ben je niet thuis. Net of je vaak niet weet wat ze bedoelen.

Ik denk dat die mensen eigenlijk een groot minderwaardigheidscomplex hebben anders stellen ze zich niet zo op. Ze hebben dit gedrag nodig om zich nog een beetje mens te voelen, in feite zijn het erg eenzame mensen ook al denken ze van niet.

Dit is mijn gevoel naar jou toe, ik hoop dat je er iets mee kan. 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje:  Dank voor je bericht. Ik kan er alleen niet zoveel mee. Je herhaalt je zetten en je stellingen. Bovendien denk ik dat je gevoel (BBBB) verwart met een mening, een standpunt.
Je bent schamper en niet erg vriendelijk in je bericht, je leest me de les een beetje. Ik zou er een bepaalde houding naar mij toe uit kunnen halen. Dat je dat zo schrijft vind ik overigens helemaal prima, ik hoef het alleen allemaal niet persoonlijk te nemen en dat doe ik dus ook niet.
De aard van het bericht vergt dat ik deze keer toch dingen over jouw reacties moet zeggen, helaas, dat is niet mijn gewoonte.
Als je iets niet begrijpt kun je een aantal dingen doen volgens mij: vragen om opheldering zodat er een mogelijkheid tot begrip komt, of het op voorhand afwijzen met een sneer. Je lijkt voor dat laatste te kiezen. Ook dat vind ik helemaal prima, maar het bevordert het begrip en de communicatie niet zo.

Iemand zei het hier al eerder: het is eigenlijk triest dat iemand die vertelt van een aangetoonde werkbare manier om AdB te worden zo bejegend wordt.
Het zij zo, ik kan er goed mee leven. Ik weet waar ik voor sta en wat ik te zeggen heb en ik weet dat het vaak lastig is tot anderen door te dringen. Dit is gewoon mijn werk en ik ga er in dankbaarheid mee  door. Mijn dag is 100% geslaagd als ik nuchter te kooi ga. En dat doe ik al een paar avonden.

Ik wens je een fijne nachtrust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vanmiddag met iemand van de aa wezen fietsen en we hebben ook gepraat. Hij vertelde over zijn leven toen en nu. Dat hij nu geniet van het leven. Maar ik heb niet het gevoel dat het zijn werk is. Sla je daar niet een beetje in door? Geniet je wel van het leven of is het vooral de soberheid? Wij hebben vanmiddag op een terras gezeten de grootse sorbet besteld die er maar is weinig soberheid. Maar waarom zou ik ook? Ik leef maar 1 keer. Het leven is niet altijd leuk of makkelijk maken nu wat er van te maken van en vooral zoveel mogelijk genieten. Soms van hele kleine dingen want wie het kleine niet eert... Soms dus de grootste sorbet uit kiezen gewoon omdat het kan en mag. En wat is een sorbet goedkoop als je bedenkt hoeveel ik normaal op een dag uit gaf aan drank. Lach je wel eens? Gewoon ongein zoals gisteravond op het forum? Ook dat zijn dingen daar wil je nooit aan mee doen. Dat mag het hoeft ook niet. Maar het maakt het leven zoveel leuker als je ook plezier hebt lachen kunt. Al is het om onderwerpen wat nergens op slaat. Mijn voorbeeld op dit moment woont hier bij mij in huis. Die staat op met een lach op haar gezicht en ik denk dat ze ook lachend slaapt. Altijd vrolijk altijd grapjes maken. Ondanks haar beperkingen ondanks haar pijn. Haar entousiasme over veel dingen. Als de huiskamer versiert word voor pasen. Heb je een kutdag dan ga ik maar even naast haar zitten. Wat is er jongen wil het niet? het lukt haar altijd om me aan het lachen te krijgen. Een dag niet lachen is een dag niet leven zegt ze dan. Geniet jij buiten de aa en de na nog wel van het leven jowan? Lijkt me zo zwaar hoe je leeft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijf het lastig vinden. Ben er van overtuigd dat jowan het heel goed bedoelt. En als hij ook maar 1 iemand kan helpen met zijn overtuiging dan is dat fijn. Alleen ja kan het niet uitleggen het is net jowan of alleen jou weg jou pas goed is. Je lijkt zo door te slaan in je overtuiging

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind de reacties  van jowan in het.verleden naar mij toe wel fijn. 

Ze zetten me meestal aan het denken en haal er uit waar ik wat mee kan.

Mag ook wel gezegd worden vind ik

Normaal bemoei ik me eigenlijk niet met dit soort discussies,maar

@jowan ik vind je een fijne verschijning hier op het forum

Bedankt...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei zeilbootbewoner:

Ik vind de reacties  van jowan in het.verleden naar mij toe wel fijn. 

Ze zetten me meestal aan het denken en haal er uit waar ik wat mee kan.

Mag ook wel gezegd worden vind ik

Normaal bemoei ik me eigenlijk niet met dit soort discussies,maar

@jowan ik vind je een fijne verschijning hier op het forum

Bedankt...

 

Helemaal mee eens en ook dat mag gezegd worden. Ook ik heb veel aan jowan. Hij is tot veel bereid om je te helpen en dankzij jowan ga ik nu wel naar de aa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo jowan even tijd voor je maken, heb een druk programma :)

Lars en Z.Z.B ook ik ben er  van overtuigd dat jowan het beste voor heeft met iedereen en graag wil helpen.

jowan je schrijft, als ik dingen niet begrijp kan ik om opheldering vragen, man we doen hier niet anders dan vragen maar krijgen bijna geen antwoord.

Vraag; Waarom reageer je niet als we je om duidelijkheid vragen. Is dat omdat je geen raad weet met die vragen of weet je geen raad met de gevoelens?

 Soms vallen er best veel mensen over jouw houding heen. Vraag: wat doet dat jou, hoe voel je je daar bij? Wat belemmert jou om niet te reageren?

Je wilt graag bescheiden zijn maar beste jowan bescheidenheid is een karaktereigenschap je kunt daar niet voor kiezen ( betekenis karakter  ingekrast)

je kunt hooguit proberen om je zo op te stellen.

Dat je mensen helpt adb te worden, hartstikke goed, ik heb daar nooit geen opmerking over gemaakt denk ik, het gaat om je houding hier waar ik me vreselijk aan stoor. En heus geloof me als ik zeg dat ik mezelf vaak afgevraagd heb hoe dat komt.

Ik heb erg veel moeite met mensen die denken heel wat te zijn. Mensen waarvan ik het gevoel krijg dat ze erg arrogant en narcistisch zijn en mij het gevoel geven dat ik ver beneden hun sta. Nou en juist dat gevoel, daar kan ik typisch niet tegen. Daar word ik super boos van. Dus zegt dat wat over mij, ja, maar daar wil ik niet alles op schuiven. Vind dat vaak zo'n dooddoener.

Ach jowan ik denk eigenlijk dat ik alleen maar wil zeggen, ik wil graag zien dat jij er ook gewoon bij hoort meer niet. Dat gevoel heb ik nog steeds niet.

Maar als er iets niet duidelijk is, vraag ik het voortaan. Hopelijk krijg ik dan een antwoord. Mag ook gewoon "daar heb je geen bal mee te maken Bol"zijn:)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sensitief hier op het forum mag je schrijven wat je voelt naar een ander. Er is niets geschreven waarmee ik een ander pijn kan doen alleen dingen die ik voel.

Maar je bent hier nog niet zo lang dus heb je het nog niet eerder mee gemaakt, maar dit gebeurd vaker hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...