bumperjim Geplaatst 5 april 2018 Rapport Share Geplaatst 5 april 2018 Hoi Lisa, heeel bekend allemaal. Als je er van af wil moet je 2-3 maanden echt ff droog staan, dat is mijn ervaring. En een ander patroon verzinnen dat het wijndrinken vervangt. Niet gaan zitten kniezen van ik mag niet ik ben zielig. Het kan gewoon, je kan er gewoon mee stoppen al is dat lastig en blijft af en toe lastig ook na meerdere maanden. Maar zoals Lady Jane zei misschien wel het beste wat je voor jezelf zou kunnen doen Succes!! Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 5 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 april 2018 Dankjewel bumperjim. En iedereen gisteravond voor de bemoedigende woorden! Ik ben toch nog snel in slaap gevallen gisteren. En ik ben heerlijk fris wakker geworden. Of tenminste nuchter want helemaal lekker voel ik me niet. Beetje hoofdpijn. Maar 1000 x beter dan normaal. Ben echt heel blij. Gisteravond na liggen denken waar ik sjaggie van werd. En dan natuurlijk het gemis van een wijntje. Ik besefte me dat ik al 10 jaar bezig ben met of stoppen, of minderen. Minderen is absoluut geen optie voor mij , maar dat dacht ik vroeger wel. Het idee dat ik al zolang met die gedachten zit en het nog steeds niet gelukt was maakte me wat depri. Ik heb dat ook met het roken gehad. Mezelf zo zat zijn 30 jaar roken en niet kunnen stoppen. Een verslaving doet je zo slecht voelen over jezelf. Ik wil me goed voelen. Stoppen met roken is gelukt , stoppen met drinken is altijd mijn volgende doel geweest. Ik denk dat het verstandig is dat ik hier veel schrijf, deel. Elke dag . Wat vinden jullie, is het handig als ik dat in dit draadje blijf doen of moet dat in een ander draadje? (Ik las iets over Dageraad) nogmaals iedereen bedankt ik heb er veel aan . Ik ben ontzettend moe zeg . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 5 april 2018 Rapport Share Geplaatst 5 april 2018 Ja doe maar hier, hier kan je ongegeneerd en oneindig lang over jezelf praten. Vergeet de depri, je bent nog zo prachtig mooi jong (ik kan het weten, ben ook 46 ) je kan nog zoveel meer met je leven dan uit je muil stinken naar de corbières!! Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 5 april 2018 Rapport Share Geplaatst 5 april 2018 Hier schrijven is prima voor je eigen verhaal en dagboek-achtige aantekeningen. Dan kun je de grote lijn later ook weer terugvinden en hebben de andere forummers de context er bij. De dagdraad (niet dageraad) is ook wel een aanrader om daarnaast te volgen, als dat je bevalt. Het lijkt op een huiskamer waar je anderen tegenkomt om al of niet diepzinnig mee te kletsen. En je vindt er ook het dagpact waaraan je desgewenst mee kunt doen om aan te geven dat je die dag niet zult drinken. Dat kan helpen het overzichtelijk te houden. Je vindt de Dagdraad onder "Ditjes, datjes en dagdraad" met de datum van vandaag als titel. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 5 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 april 2018 Dan blijf ik wel hier schrijven denk ik. Anders word het voor mezelf onoverzichtelijk. Bedankt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 5 april 2018 Rapport Share Geplaatst 5 april 2018 Goeiemorgen Nina, ik had je nog niet welkom geheten. Doe dat bij deze. Je klinkt heel gemotiveerd, dus dat wordt een blijverdje denk ik! Succes! Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 5 april 2018 Rapport Share Geplaatst 5 april 2018 1 uur geleden zei Nina: Ik denk dat het verstandig is dat ik hier veel schrijf, deel. Elke dag . Doen! Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 5 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 april 2018 Vandaag op het werk werd er een teamuitje gepland. De collega's spraken enthausiast over 'lekker wijntjes drinken '. Voelde me meteen misselijk worden . Ach beter dan dat ik er trek van krijg nietwaar. Heb veel water en thee gedronken vandaag. Grote behoefte mijn lichaam te ontgiftigen. Was zo moe , lichamelijk. Bekend verschijnsel, ik was elke keer na stoppen bekaf. Alcohol sloopt je letterlijk en figuurlijk. Straks de avond tegemoet, ben erg benieuwd hoeveel wekkers er in mijn hoofd af zullen gaan dat het tijd is voor een wijntje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 5 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 april 2018 8 uur geleden zei Pytje: Goeiemorgen Nina, ik had je nog niet welkom geheten. Doe dat bij deze. Je klinkt heel gemotiveerd, dus dat wordt een blijverdje denk ik! Succes! Dankjewel ik denk dat iedereen erg gemotiveerd is in het begin ? Dat is niet cynisch bedoeld, ik ken mezelf, eerst heel gemotiveerd maar dat blijven vasthouden is mijn grootste uitdaging. Ik denk daarover na hoe dat weer op te wekken als het weer gezakt is. Met het stoppen met roken was dat ook , na een tijd wist ik niet beter dan ik rook niet alsof ik nooit gerookt had. En dan komt een gevaarlijk punt , waarom niet weer eens doen ? Hoewel ik daar niet aan toegegeven heb hoor. Misschien moet ik daar maar aan denken bij moeilijke momenten. Dat dat me tegen ieders verwachtingen ook gelukt is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 5 april 2018 Rapport Share Geplaatst 5 april 2018 Ja het is echt een kwestie van jezelf leren kennen, begrijpen hoe het werkt. Niet alleeb stoppen maar ook de reden waarom je drinkt aanpakken/ anders mee omgaan. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 5 april 2018 Rapport Share Geplaatst 5 april 2018 21 uur geleden zei Nina: ... mijn grenzen vervagen. Bijna elke dag moet ik herstellen van een kater ... Ik citeer het bovenstaande uit je eerste bericht op deze draad. Zet eventueel nog wat van die negatieve ervaringen op een lijst, en realiseer je dan dat je daar over een tijdje opgelucht op terug kunt kijken als naar iets waar je eindelijk definitief vanaf bent. Misschien kan dat een blijvende motivatie vormen, de blijdschap dat je daar gelukkig vanaf bent en niet meer naar terug wilt, net als naar dat uche uche roken van vroeger. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 5 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 april 2018 Dankjewel Bob dat is een goede Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reboot Geplaatst 5 april 2018 Rapport Share Geplaatst 5 april 2018 Welkom Lisa een goed en wijs besluit die hoofdpijn had ik ook ( had nooit hoofdpijn, hoort erbij ik lees het hier regelmatig bij mij verdween het na een week en ook jou verhaal is heel herkenbaar maar bij ging de fles helemaal leeg dat kleine beetje bewaar je toch niet succes Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 5 april 2018 Rapport Share Geplaatst 5 april 2018 2 uur geleden zei Nina: Dankjewel ik denk dat iedereen erg gemotiveerd is in het begin ? Dat is niet cynisch bedoeld, ik ken mezelf, eerst heel gemotiveerd maar dat blijven vasthouden is mijn grootste uitdaging. Ik denk daarover na hoe dat weer op te wekken als het weer gezakt is. Met het stoppen met roken was dat ook , na een tijd wist ik niet beter dan ik rook niet alsof ik nooit gerookt had. En dan komt een gevaarlijk punt , waarom niet weer eens doen ? Hoewel ik daar niet aan toegegeven heb hoor. Misschien moet ik daar maar aan denken bij moeilijke momenten. Dat dat me tegen ieders verwachtingen ook gelukt is. Ja, blijven vasthouden is moeilijk. Voor mij ook. Wat mij echt helpt is toch op dit forum blijven komen, ook al gaat het soms minder of zelfs fout. Het is mij een paar keer gebeurd, maar ik kon mezelf weer herpakken door er hier over te schrijven en reacties te krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 5 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 april 2018 10 minuten geleden zei Pytje: Ja, blijven vasthouden is moeilijk. Voor mij ook. Wat mij echt helpt is toch op dit forum blijven komen, ook al gaat het soms minder of zelfs fout. Het is mij een paar keer gebeurd, maar ik kon mezelf weer herpakken door er hier over te schrijven en reacties te krijgen. Het is helpend voor jou dus dat is fijn zeg. Heb je het gevoel op de goede weg te zijn ondanks vallen en opstaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 5 april 2018 Rapport Share Geplaatst 5 april 2018 12 minuten geleden zei Nina: Het is helpend voor jou dus dat is fijn zeg. Heb je het gevoel op de goede weg te zijn ondanks vallen en opstaan? Jazeker! Heb er vandaag iets over op mijn eigen draadje geschreven. Het is vallen en opstaan, maar op den duur blijf je staan hoor! Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 5 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 april 2018 Ik ga eens even zoeken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 6 april 2018 Rapport Share Geplaatst 6 april 2018 Ik heb in een ander kader eens horen zeggen, je moet op weg gaan als een olifant. En dan bedoel ik een olifant in de savanne, niet eentje die rondjes draait in een hok in een dierentuin. Een olifant in het wild, of liever een kudde olifanten, gaat heel relaxed stapje voor stapje een bepaalde kant uit. T beest weet waar het heen wil, hoeft allemaal niet zo snel, kan ook haast niet, maar langzaam maar zeker gaat het de juiste richting uit. En staat er een boom in de weg dan gaat die om als het echt moet IJsvogel en Aline38 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 6 april 2018 Rapport Share Geplaatst 6 april 2018 Succes met je stappen! Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 6 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 april 2018 1 uur geleden zei bumperjim: Ik heb in een ander kader eens horen zeggen, je moet op weg gaan als een olifant. En dan bedoel ik een olifant in de savanne, niet eentje die rondjes draait in een hok in een dierentuin. Een olifant in het wild, of liever een kudde olifanten, gaat heel relaxed stapje voor stapje een bepaalde kant uit. T beest weet waar het heen wil, hoeft allemaal niet zo snel, kan ook haast niet, maar langzaam maar zeker gaat het de juiste richting uit. En staat er een boom in de weg dan gaat die om als het echt moet Mooi gezegd dankjewel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 6 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 april 2018 Gisteravond stuk meer ontspannen in slaap gevallen dan die avond daarvoor. En alweer wat frisser helderder wakker geworden. Het is prettig al zo snel positieve effecten te voelen dat motiveert. Bedacht me wat heb ik mezelf al die tijd aan gedaan. Verdoofd in slaap vallen, brak wakker worden. Na het avondeten veel gelezen en filmpjes bekeken op dit forum over gezondheidsrisico's, gevolgen van drinken. Veel behoefte aan nu , lees alles wat erover te vinden is. Maar werd er uiteindelijk toch erg zenuwachtig van. Delirium, levercirrose. Verschrikkelijk dacht stel dat dat mij gebeurd. Goed om gestopt te blijven maar ik moet nu even stoppen met al die info lezen krijg er stress van. Voel erg spijt en schaamte nu en angst. Waarom heb ik dit zolang gedaan. Mijn avond was inderdaad ook langer zoals iemand hier schreef. Kon veel meer doen , zoveel fijner. Kreeg een belletje van een vriendin, normaal nam ik niet op op bepaald tijdstip. Te bang dat iemand zou horen dat ik gedronken had. Wat een stress brengt drinken met zich mee besef ik me nu. Niemand weet ervan nl. Ik ga nu met zin en positieve moed naar mijn werk. Normaal altijd een zwaar negatief gevoel want , een kater. Vanavond is een uitdaging voor me , want dan begint het weekend. Dat was ook altijd reden om blij naar de winkel te rennen om mijn beloning te halen. En zaterdag ook weer. Om vervolgens weer brak het weekend door te komen. Dat stond me ook al heel lang zo tegen. Vroeg in de middag stortte ik dan alweer in , tijd voor een dutje. Ik wil wat aan mijn weekend hebben. Vooral me goed voelen. Dit weekend wil ik eens meemaken hoe dat is. Wel een uitdaging. Senna33 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 6 april 2018 Rapport Share Geplaatst 6 april 2018 @Nina, het eerste weekend is inderdaad een mijlpaal. Ik zag er tegenop, maar het viel best mee toen het eenmaal was aangebroken. Keep going Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 6 april 2018 Rapport Share Geplaatst 6 april 2018 Ja dat gevoel wat heb ik mezelf al die jaren aangedaan, wat heb ik mn gezin aangedaan. En hoe is het met mn lever. Maar die stress gaat ook weer voorbij weet je. Ben zo blij dat ik tegenwoordig nog om 10 uur ‘s avonds helder genoeg ben om ff snel wat wiskunde uit te leggen voor een overhoring de dag erna!! Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 6 april 2018 Rapport Share Geplaatst 6 april 2018 @Nina hoe is het nu? Zet m op Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 6 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 april 2018 12 uur geleden zei bumperjim: Ja dat gevoel wat heb ik mezelf al die jaren aangedaan, wat heb ik mn gezin aangedaan. En hoe is het met mn lever. Maar die stress gaat ook weer voorbij weet je. Ben zo blij dat ik tegenwoordig nog om 10 uur ‘s avonds helder genoeg ben om ff snel wat wiskunde uit te leggen voor een overhoring de dag erna!! Dat is fijn zeker weten ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden