Spring naar bijdragen

Genoeg

Aline38

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Rosee:

Wat fijn @Nina! Heerlijk dat de moeheid verdwijnt. Gaat lekker he?:rose:

Ja zonder die intense moeheid is het nog veel leuker . Ik besef me wel dat ik voortaan heel goed voor mezelf moet zorgen rust en regelmaat. Iets wat ik echt moet oefenen veel te lang aan mezelf voorbij gegaan. Geestelijk en lichamelijk herstellen nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 17 ? Laatste tijd moet ik steeds nadenken terug halen op welke stopdag ik zit. Het bijhouden raakt beetje uit mijn systeem. Als ik het opgezocht heb toch dan weer een boost. Maar het word langzamerhand normaal dat ik nuchter ben. Ook dit went dus. ( en gelukkig maar ) hoewel ik nog steeds elke dag wel momenten ervaar van puur geluk dat ik een fris helder hoofd heb. Dit forum is een heel belangrijk aandeel in mijn proces. Ik heb het gevoel hier eerlijk te kunnen zijn , en ergens op terug te kunnen vallen. Ook voor als het niet goed gaat. Ik merk dat mijn schaamte minder word , niet alleen omdat hier iedereen met hetzelfde zit , ook omdat ik steeds meer erken voor mezelf dat ik een probleem heb. Ik heb als zovelen hier jarenlang op mijn tenen moeten lopen , mezelf sterker voor doen dan ik was. Door allerlei omstandigheden. Ik ben daar verkeerd mee om gegaan, drank als troost , ontspanning en oppepper gebruikt. Zonder dat iemand het wist. Ik wil eerlijker zijn over mijn gevoelens tov mezelf en anderen. Misschien heb ik altijd perfect willen zijn ik weet het niet. Ik weet wel dat ik altijd iemand zijn die sterk was en waar het altijd goed mee ging , alles aan kon. Nu weet ik dat dat beeld wat ik van mezelf probeerde neer te zetten niet waar is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het nog warm buiten. Vanavond een sorbet gegeten op het terras. Verder heel rustig aan gedaan vandaag. De dagen zijn vrij eenvoudig en overzichtelijk sinds ik gestopt ben met drinken. Gevoel dat ik regie heb over mijn leven. In het kader van zelfzorg de 3 R's maar weer. Rust reinheid en regelmaat. Niet zo spannend als ik iedereen op social media wil geloven. Ik zie continu foto's van wilde uitstapjes, glazen alcohol. Wat is dat toch acceptabel en vanzelfsprekend in onze maatschappij. Ik geniet wel van ieders avonturen. Vanaf mijn nuchtere bank. Filmpje kijken en dan naar bed. Zodat ik morgen weer helder en bewust de dag mag beleven. Heb al een schoonmaakklus in gedachten, kijk er naar uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Pytje:

@Nina, je enthousiasme is zo aanstekelijk! Jij bent de gelukkigste stopper, die ik tot nu toe ben tegengekomen hier volgens mij. Zo mooi om te lezen hoe bewust je ervaart wat de vrijheid met je doet. Ga zo door!:rose:

Dankjewel, dat is een groot compliment, wie weet dat het dan iemand wat motivatie geeft ? Dat zou geweldig zijn. Maar misschien schrijf ik er gewoon wat meer over , belicht ik dit gedeelte van stoppen wat meer. Dat doe ik in de eerste plaats voor mezelf hoor. Als het een ander wat oplevert is dat helemaal winst. Want natuurlijk ervaar ik ook de lastige kant van het stoppen net zo goed als een ander. Maar de positieve kant overheerst enorm. De vrijheid en opluchting. Daarom weet ik dat ik op de goede weg zit , ondanks de hobbels. Zoals vanmorgen word ik toch weer fris en nuchter wakker. De vogels fluiten. Ik kan nu blij en dankbaar zijn van de kleinste dingen. En ik kan maar niet stoppen daarover te schrijven. Omdat ik altijd maar aan het zoeken was naar waarom ik me zo ongelukkig en ontevreden voelde. Het heeft mijn leven erg veranderd. Een andere kijk erop gekregen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Dat doe ik in eerste plaats voor mezelf hoor'...volgens mij is dat een belangrijke zin Nina. Het valt of staat met 'jezelf'. En dat is volgens mij waar we, of in ieder geval ik, speaking for myself het lang anders hebben gedaan. Zelfverantwoording nemen voor je eigen welzijn. En dat straal je uit naar anderen...mooi hoor :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Nina:

@Sensitief Ik hoop dat je weer doorgepakt heb , gaat het goed ?

Jazeker! Ik heb zojuist mijn badkamer ff lekker uitgesopt. Heerlijk weer lekker schoon en fris. Daar zou ik voorheen op zondag echt geen zin in hebben, ik was dan op dit tijdstip druk met wijndrinker. Sterker nog, ik had eerst een hulp in huis omdat het huishouden naast het werken, kinderen en de rest te druk was. Nu heb ik zeeen van tijd over om het nuttig te besteden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of iemand dit herkent? Ik voel me geïrriteerd. Merk dat het contact met mijn 'drinkende' , om het maar even zo te noemen , vriendinnen wat veranderd. In het weekend moeilijk contact met ze te krijgen, omdat ze onder invloed zijn. Zowel in de middag als de avond. Dit stoort mij nu. Als ze weer 'boven water ' zijn bellen/appen ze terug. Soms na dagen pas , want ze waren zooo dronken, het was zooo gezellig. Altijd wel iemand die er letsel aan over gehouden heeft. Dat was zooo grappig. Nu moet ik zeggen dat ik me hier al aan stoorde toen ik nog dronk. Waardoor ik steeds sterker voelde ik wil stoppen. Niet omdat ik zelf onderdeel uit maakte van de wilde feestjes en valpartijen. Ik dronk thuis en alleen in de avond. Maar het confronteerde me met mezelf ook al dronk ik thuis. En ook confronteert dit gedrag me met mezelf. Want ook ik was regelmatig niet bereikbaar door het drinken. Ik deed dus precies hetzelfde. Ik vind het erg dat ik dat gedrag vertoonde. Nu merk ik pas goed hoe naar dat is. Ik voel me schuldig dat ik me irriteer aan hun gedrag. Voelt niet eerlijk. Gaat vanzelf weer over ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je geeft aan dat hun gedrag je toen ookal stoorde. Kan het zijn dat je nu niet meer drinkt, je dit nog meer ziet en voelt? Het lijkt erop dat je er iets van vindt, het veroordeeld. Is het eerlijk, wat vind jij? 

Wat is wat je irriteert? Dat ze geen tijd voor je hebben, niet bereikbaar zijn of wat anders? Wat doet dit met jou, waarom raakt het jou? Ik denk dat als jij dit helder voor jezelf hebt, de irritaties wellicht ook weggaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Sensitief:

Je geeft aan dat hun gedrag je toen ookal stoorde. Kan het zijn dat je nu niet meer drinkt, je dit nog meer ziet en voelt? Het lijkt erop dat je er iets van vindt, het veroordeeld. Is het eerlijk, wat vind jij? 

Wat is wat je irriteert? Dat ze geen tijd voor je hebben, niet bereikbaar zijn of wat anders? Wat doet dit met jou, waarom raakt het jou? Ik denk dat als jij dit helder voor jezelf hebt, de irritaties wellicht ook weggaan. 

Daarom schrijf ik , voelt niet eerlijk. Maar dan nog voel ik de irritatie. En die voel ik scherper dan toen ik zelf nog dronk. Dus ja , ik veroordeel het. Ook al weet ik dat ik dat niet behoor te doen. Het raakt mij omdat ik moet wachten op hun aandacht. Moet wachten tot ze nuchter zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt de behoefte dat ze er voor je zijn, je wordt niet gezien en dat is wat je raakt. Eigenlijk weet je dat dat niet zo is, althans als het echte vriendinnen zijn. Ze zijn druk met alcohol en de tijd die het van ze vergt om ervan te herstellen. Het zegt niets over jullie vriendschap. 

Weten ze dat jij bent gestopt en wat het stoppen met jou doet? Wel lastig zeg zo’n drinkende vriendinnengroep. Ik benijd je niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik weet dat het niet zo is het voelt nu zo. Ze weten niet dat ik gestopt ben maar wel dat ik wilde stoppen. Ik klaag al een tijd over mijn eigen drinkgedrag. Ze weten dat ik het liever niet dan wel doe. Maar niet hoe ik er nu in sta. Ik heb ook geen behoefte dat te delen omdat ik weet hoe ze erover denken. Niet drinken vinden ze suf, ongezellig noem maar op. Ik heb ook niet drinkende vriendinnen. Gelukkig :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...