Aline38 Geplaatst 8 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Hungry en Tired. Lekker weer. De trek neemt toe. Ik ga maar eens koken mijn klus is nog niet af. Daarna shockerende filmpjes kijken over de gezondheidseffecten van teveel drinken. Pauze eten en rusten. Ik wil morgen zo graag eens zonder kater op het werk komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 8 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Zojuist zei Francoise: Filmpje van Els noorlander, ook een aanrader . Ik heb het ook moeilik Lisa . We doen het samen . Ben je alleen of heb je man en kinderen ? Jij ook al ? Dan zijn we niet alleen dat is een troostende gedachte. Ik heb geen man wel kinderen. En jij ? Els Noorlander had ik al gezien, dankje. Erg goed. Wat doe jij op momenten als deze ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 8 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 1 minuut geleden zei Francoise: Beetje de tijd uitzitten en op dit forum zitten. Er mee bezig zijn . Misschien obsessief maar blijkbaar nodig want het triggert . Maar het nuchtere leven bevalt me zo erg goed . Dus ik.moet nu niet als een verwend kind net doen of mijn speelgoed af is genomen. En gewoon voelen wat ik voel . Als het je helpt, doen. Ik zit ook extreem veel op het forum te lezen. Vind het heel prettig te lezen dat ik de enige niet ben. Ik heb net gegeten, enorm van opgeknapt. Leermoment weer. Francoise sinds wanneer ben jij gestopt met drinken? Wat zijn tot nu toe de meest positieve ontwikkelingen voor jou door het stoppen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 8 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Wat goed van je het klinkt als een enorme vooruitgang. Goed voor je zelfbeeld en vertrouwen. Wat doe je voor sport ? Ik heb ook zin om te sporten. Ben ook veel actiever sinds ik nuchter ben. Het draadje negatieve ervaringen van drank heb ik helemaal gelezen. Is erg helpend inderdaad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 8 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Ik herken dat van dat opgeven. Dat voelde ik ook op het laatst. Dacht dat dat door allemaal andere dingen kwam. Maar het komt door het drinken. Dat maakt je levensmoe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 8 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 1 uur geleden zei Francoise: Ik kickboks 3 uur per week en 5x per week crosstraining . Verder doe ik thuis squats en lunches en wat oefeningen voor biceps en triceps met zo' n elastiek en hoepelen met zo' n zware fitnesshoepel Respect zeg. Ben je begonnen daarmee na stoppen met drinken of deed je dit daarvoor al ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 8 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Mijn klus afgemaakt niet gedacht dat dat zou lukken. Mijn energie neemt behoorlijk toe merk ik. En ik zit nog maar op dag 4 . Pyama al aan klaar voor bed. Fris nuchter hoofd. Ondanks de trek vandaag. Die ebte ook nu weer gewoon weg. Het was niet eens echt trek , als ik aan de smaak van wijn denk , vies. Meer de beloning voor het afmaken of doen van mijn klus. Soort gemis. En het zomerse weer dat is ook grote trigger merk ik. En ik moet opletten dat ik niet te laat eet , want hungry betekent sagerijnig, betekent zin in verdoven. Ik denk aan mijn vriendinnen die aangeschoten op een terras zitten. En ik ben er helemaal oké mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 9 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 april 2018 Weer snel in slaap gevallen en een goede nachtrust gehad. Mijn hoofd helder , dat voelt goed. Het lijkt alsof de mist elke dag wat meer weg trekt. Dit is zoveel leuker wakker worden. Iemand zei dat de avonden lang en leeg kunnen lijken als je niet meer drinkt. Ze lijken inderdaad langer maar leeg dat niet. Integendeel ik ben veel meer in staat nog dingen te doen savonds. Ook dat voelt goed want in de avonden vanaf bepaald tijdstip ging ik drinken terwijl ik dan eigenlijk nog wat wilde doen. De was opruimen, lezen, film kijken etc. Dat moment dat ik dan de fles ging pakken voelde altijd zo deprimerend, gevangen. Ik wist dan , er gaat niets van mijn plannen terecht komen, want ik MOET weer. Verschrikkelijk. Ook niet meer in staat of zin om iemand te woord te staan. Een nuchtere avond voelt niet zinloos en leeg. Het voelt als normaal leven. Ik geniet ervan , het leven voelt elke dag weer een stuk leuker. Ik baalde enorm van mijn leven dat gevoel werd steeds sterker. Niet beseffend dat dat door het drinken kwam. Ergens ver weg wist ik het wel maar dat duwde ik weg ik wist niet hoe dit te doorbreken. Een sluipend gevaarlijk proces. Het voelt goed om goed voor mezelf te zorgen . Dag 5 zonder alcohol is aangebroken. Ik heb zin in de dag. En zal letten op de triggers HALT. Mijn lichaam voelt nog steeds moe maar alweer beter dan gisteren. bumperjim en lady jane reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst 9 april 2018 Rapport Share Geplaatst 9 april 2018 Fijn he Nina! Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 9 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 april 2018 Ontzettend fijn Ijsvogel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 9 april 2018 Rapport Share Geplaatst 9 april 2018 fijne dag, Nina! Week 2 begint goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 9 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 april 2018 26 minuten geleden zei Pytje: fijne dag, Nina! Week 2 begint goed! Dankjewel jij ook een fijne dag ! Ik ben nog niet een week gestopt hoor dit is dag 5 oeeee een week dan hang ik de vlag uit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 9 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 april 2018 Weer een erg actieve dag gehad , zo fijn te merken dat mijn energielevel met de dag stijgt. Ben erg productief voel me eens een keer goed over mezelf ipv waardeloos energieloos en zinloos. Wat ik me voorneem te doen doe ik en maak ik af. Lichamelijk erg moe nu . Lekker op de bank filmpje kijken dan naar bed. Geen craving gehad vandaag. Merk wel dat ik soort van overprikkeld raak van veel contact met mensen. Word er moe van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 9 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 april 2018 Ik ontdek net dat ik al op dag 6 zit ipv dag 5 wauw dat is leuk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 9 april 2018 Rapport Share Geplaatst 9 april 2018 Fijne draad hier, Nina. Je klinkt al met al of je blij bent met je besluit om (voorlopig??) niet meer te drinken. Je ziet/ontdekt de positieve kanten ervan. Gelukkig maar, dat maakt het een stuk makkelijker. De hoeveelheden die je dronk vallen in het niet vergeleken met wat ik op een dag wegwerkte, maar de hoeveelheid is helemaal niet zo belangrijk. Als jij vindt dat je teveel drinkt, dan is dat zo. En voor iedereen is zo'n gewoonte van drinken los te laten (of het nu veel of weinig is) toch een hele verandering die een soort van 'gaten' in je dag of zelfs leven achterlaat. Voor de een is het een hele opgave om daar invulling voor te vinden, voor de ander, zoals jij o.a., zijn die gaten een beloning waar je vanzelf invulling voor vindt. Complimenten daarvoor en ook gefeliciteerd daarmee. En ook gefeliciteerd met je 'bonusdag' die je net ontdekt hebt. 6 in plaats van 5.. elke dag is er één.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 9 april 2018 Rapport Share Geplaatst 9 april 2018 Heerlijk Nina, en nu alweer dag 6! Had dat ook, dat overprikkeld raken. Kom langzamerhand meer in balans en de moeheid begint eindelijk echt minder te worden (nu pas!) Wel s ochtends erg moe wakker worden. Schijnt dat je lichaam vooral s nachts bezig is de gifstoffen uit je lichaam te werken... Je gaat hartstikke goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 10 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 april 2018 (bewerkt) @Kohtje dankjewel en het doet er inderdaad niet qua hoeveelheden, voor mij was het teveel, voelde het niet goed. Ik wil overigens niet meer drinken ook niet over een tijdje hoor ik zie het niet als een tijdelijk iets. Ik geloof niet in met mate kunnen drinken, niet voor mezelf tenminste. Dat heb ik vaak geprobeerd en werkt bij mij niet. En ja ik ondervind zoveel voordelen ervan. De hoofdpijn die ik afgelopen dagen had is sinds gisteren zo goed als weg. Ik piekerde ook erg veel toen ik dronk, had een vol hoofd met malende negatieve gedachten, ook dat is weg. Het voelt zo fris en opgeruimd. Ik slaap lichter, nu ook wakker geworden van lallende (dronken) mensen buiten. Maar tegelijk slaap ik veel beter. En ik vind het wel een geruststellend idee dat ik van lawaai buiten wakker word. Ik sliep altijd overal doorheen, te beneveld. Hoeveel dronk jij dan Kohtje? Niet dat dat het belangrijkste is. Het belangrijkste is dat je gelukkig bent met de keuze goed voor jezelf te zorgen. Ik zal je draadje eens opzoeken als je die hier hebt ? Ik vind dit forum echt hele fijne plek. @Rosee dankjewel, ik vraag me af of ik dat overprikkeld raken al had voordat ik dronk of dat dat komt door het (stoppen met ) drinken...(en dat ik misschien oa daarom drinken zo fijn vond ) hoe is dat bij jou ? Ik wist niet dat je lichaam vooral snachts bezig is met de gifstoffen te verwerken? Ik vind het leuk erover te leren , heb je dat ergens gelezen? Dag 7 is aangebroken even een kopje thee drinken en dan nog proberen te slapen. 10 april 2018 bewerkt door Nina bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 10 april 2018 Rapport Share Geplaatst 10 april 2018 Fijn motiverend draadje Nina Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loekie Geplaatst 10 april 2018 Rapport Share Geplaatst 10 april 2018 Jij bent echt heel erg stellig, wat zal jij je fijn voelen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 10 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 april 2018 4 minuten geleden zei Francoise: Sorry zie je bericht nu pas. Wat ga jij goed Lisa. Respect hoor . Nee daar ben ik pas na stoppen mee begonnen. Ik ben een compleet ander mens geworden die goed voor zichzelf zorgt en zichzelf op de eerste plaats zet . Ben nu voluit aan het leven , want was bezig met langzaam doodgaan. Wat goed Francoise zulke berichten lees ik graag. Dankjewel dat is heel erg motiverend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 10 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 april 2018 @Loekie stellig voel ik me ook , op die manier ik sta 100 % achter mijn keuze. Omdat ik elke dag op lichamelijk en geestelijk nivo bevestig krijg dat het goed is wat ik doe ben ik ervan overtuigd dat dit voor mij de juiste weg is. De trekmomenten zijn de hobbels in die weg. Ik ben erg alert op HALT. Die term heb ik hier geleerd en dankbaar voor. Dat gaf mij echt inzicht. Ik voel me grootste deel heel fijn nu , soort van weg uit dat donkere gat. Toen ik dronk vergrootte ik alles uit, dacht dat mijn leven 1 grote ellende was. Vlak voordat ik stopte met drinken kreeg ik een ingeving, gedachte, dat ik mezelf plots afvroeg waarom ik het steeds zo voelde dat mijn leven zo slecht was. Omdat dat het helemaal niet is. Ik verbaasde me daar ineens zo over , ik voelde me al zolang negatief dat ik mezelf ging bevragen voor het eerst , maar is dat ook zo ? Toen wist ik dat ik terecht was gekomen in de depri drankspiraal, naar beneden. Daarom weet en voel ik dat ik niet meer wil drinken. Ik raakte mijn vrolijke positieve zelf kwijt langzamerhand zonder dat ik het in de gaten had. rapilos en Loekie reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 10 april 2018 Rapport Share Geplaatst 10 april 2018 Ik herken dat wel Nina. Ik ervaar het leven nu ook als lichter, ondanks de soms zware momenten van de cravings. Lag vanochtend nog in bed te denken hoe vaak ik door ben gezakt, het 's ochtends licht heb zien worden omdat er "zulke goede gesprekken werden gevoerd" Niet dus, dat wist ik meestal de volgende dag al wel weer. Met een dronken kop zeg je echt geen dingen, die iets toevoegen. Nu sta ik op als het licht wordt en maak een wandeling. Letterlijk meer licht dus ook... Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 10 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 april 2018 Letterlijk meer licht, goed gezegd. Wandelen in alle vroegte is echt fijn om te doen he. En van die goede gesprekken, ook herkenbaar. Ik heb zo vaak uit mijn nek zitten lullen. Op het moment zelf ervaarde ik dat dan als een goed gesprek....Ik zag het pas goed ook toen ik dronken vriendinnen over de vloer had. Langzamerhand gaan de gesprekken over tot onzin, herhalingen ( wat men dan zelf niet door heeft ) en wat me vooral opviel , 1 richtingsverkeer. Er word niet naar elkaar geluisterd, iedereen lispelt tegen elkaar aan. Dat zie ik nu pas nu ik nuchter ben ik deed zelfde toen ik nog dronk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loekie Geplaatst 10 april 2018 Rapport Share Geplaatst 10 april 2018 Heel goed, Nina! Ik weet nog dat ik het eerste half jaar ook zo stellig was en dolgelukkig met m’n besluit. Om na 8 maanden toch te zwichten...wat een grote sufferd. Misschien is dit de reden wel dat ik t deze keer niet van de daken durf te schreeuwen, maar t ‘gewoon’ te doen. Gisteren een ultieme, onverwachte verleiding doorstaan. Geeft me heel veel moed Lichamelijke voordelen om moed uit te putten ervaar ik helaas nog niet, maar die zullen ongetwijfeld nog wel komen. Momenteel schrijf ik nog niet zoveel op t forum, vind ik lastig. Maar lees wel veel. Jou drive in de korte tijd inspireert me enorm. Ook de verhalen van de anderen vind ik machtig om te lezen. Chapeau voor allemaal! Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 10 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 april 2018 Wat superknap dat je de verleiding hebt weer staan , petje af . En je lichamelijke fitheid komt heus ooit terug. Ik geniet ook erg van het lezen van andere verhalen. Zoveel herkenning. Dat voelt dan niet zo alleen he. Tja wat betreft verleidingen, terugvallen. Ook dat hoort er helaas vaak bij. Ik ben erg waakzaam maar in een glazen bol kijken kan ik niet. Ik doe het maar per dag , zeg elke ochtend tegen mezelf, vandaag drink ik niet. Gisteravond zag ik in de supermarkt een hele entourage van corona's, leuk gedecoreerd met limoentjes. Ik heb er naar staan kijken, men had echt zijn best erop gedaan het zag er zomers uit. Alsof het zomerfeest was en de limonade werd aangeprezen. Terwijl het voor heel veel mensen gewoonweg vergif is. Ik kon in de zomer een corona altijd wel waarderen. Het deed me niks kreeg er geen trek van. Ben naar de wijnafdeling gelopen heb er een tijdje naar staan kijken. Me nooit gerealiseerd hoeveel soorten wijn er in de supermarkt staan. Ik zie het nu ook echt als gif voor mezelf. Misschien overdreven maar ik ervaar dat nu zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden