Spring naar bijdragen

Paasmaandag 2 april 2018

Aanbevolen berichten

20 minuten geleden zei bolletje:

ALJo goeie morgen. Koolmeesjes kijken niet zo nauw met nestjes bouwen. Heb je ze al eens horen zingen? Zo mooi.

Daarom hoop ik ook dat ze in mijn tuin een nestje willen maken. Ze waren trouwens net weer terug! Dus wie weet. Een beetje vrolijkheid en een nieuw begin in mijn eigen achtertuintje. Zou toch mooi zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Gypsy. Maak er een fijne wandeling van. Ik wandelde ook vaak met m'n sponsor. Het praat makkelijker als je onderweg naast
het serieuze werk ook over van alles en nog wat wat je onderweg tegenkomt kunt praten. Zo recht tegenover elkaar aan een
tafeltje maakte het zo star en gedwongen. Dan wist ik vaak geen antwoorden als er rechtstreeks vragen werden gesteld. Maar
al lopend, keuvelend en kijkend ging het bijna als vanzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Kohtje:

Mooi Gypsy. Maak er een fijne wandeling van. Ik wandelde ook vaak met m'n sponsor. Het praat makkelijker als je onderweg naast
het serieuze werk ook over van alles en nog wat wat je onderweg tegenkomt kunt praten. Zo recht tegenover elkaar aan een
tafeltje maakte het zo star en gedwongen. Dan wist ik vaak geen antwoorden als er rechtstreeks vragen werden gesteld. Maar
al lopend, keuvelend en kijkend ging het bijna als vanzelf.

Precies. Dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen, ik had gisteren totaal geen energie. Vrijdag teveel gedaan, zaterdag viel nog mee, zondag compleet leeg. Ik weet ook niet of het forum mij momenteel al veel deugd doet. De focus moet nu vooral op mezelf liggen, dus misschien ga ik hier toch even wat minder langskomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een combinatie, teveel gewerkt, weer beginnen drinken, weer stoppen en ik denk dat het ook met het forum te maken heeft ja. Ik trek me de dingen veel te veel aan en als ik lees dat mensen niet los komen van hun drank of het misschien ook niet willen, heb ik het daar moeilijk mee. Ook de discussies vind ik momenteel nog vermoeiend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdwalen vind ik helemaal niet zo erg meer tegenwoordig, nu er navigatieapparatuur bestaat. Verdwalen is zelfs wel leuk en verrassend geworden.
Als ik dan wel m'n navigatieapparatuur maar paraat heb. Dan kan ik de weg terug altijd weer met navigatie doen.
Dit geldt voor mij zowel letterlijk als figuurlijk. Als we met onze camper op pad zijn kiezen we vaak de raarste (=leukste) weggetjes onder het motto:
'we zien wel waar we uitkomen'. Als het dan echt te gek wordt kunnen we altijd met de TomTom weer de 'veilige wereld' terugvinden.
Maar ook het loslaten van het 12-stappen programma werkt voor mij op die manier. Loslaten kan ik alleen omdat ik een goed 'navigatieprogramma'
paraat heb. Als ik merk dat er spanningen optreden, dat ik mezelf wat kwijt dreig te raken, dan pak ik m'n NA-literatuur er weer even bij en vind de weg
terug weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Voor mij zit de uitdaging in het ‘met mate doen’. Werken, chocolade eten, zwemmen, niet eten, denken, mediteren. En ja...ook internet en het forum en de mate waarin ik dingen laat binnenkomen, reageer of niet. Het is een zoektocht. 

Alles of niets lijkt het vaak. Dat is wel een ding voor mij. Zie ik nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben momenteel weer aan het zoeken hoor om alles met mate te doen. Ik besef sinds gisteren dat ik echt weer de grip geleidelijk aan ben verloren en kwijt geraakt. Dus ik ben nu opnieuw bezig met mindfulness en probeer heel goed naar mijn lichaam te luisteren, maar mijn navigatie lijkt nu wel even 'out of order'. Ik kijk te ver vooruit, dingen gaan niet snel genoeg en ik zie tegen heel veel dingen enorm op, terwijl ik mezelf daar niet mee help. Moeilijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...