Spring naar bijdragen

Paas Zaterdag, 31 maart 2018


jowan

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Senna33:

Kun je zoiets ook leren zonder een cursus te doen? Want hier ben ik nog niet echt uit. Kost het veel tijd en energie om dat onder de knie te krijgen ?

Minfulness is redelijk 'gestructureerd' in Nederland. Het wordt typisch in een reeks van 8 delen aangeboden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Sandro:

Lijkt me algemeen bekend. Heb nog niemand hier gezien die zegt: goh, wat maakt alcohol mij toch een beter mens!

Terwijl de meesten dat tóch ergens lijken te denken.. waarom anders die terugvallen die de meesten hier wel kennen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is die roep van de verslaving volgens mij. De verwarring die dat in mijn brein / met mijn brein doet. . Zo ben ik zelf niet maar zo maakt alcohol mij. Alcohol verandert mijn menszijn. Nou ja, jullie snappen me wel , denk ik ( hoop ik). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Kohtje:

8 Delen? :o Schriftelijk dan?

Haha, nee naar mijn menig en ervaring kun je dat niet schriftelijk leren. Ik bedoelde dagdelen, vaker in de avonduren of dagdelen in het weekeinde.
Vaak krijg je wel een soort mapje waar je eea nog eens kunt nalezen om de oefeningen ook thuis nog te kunnen doen. Maar dat heeft te weinig inhoud om het daarvan te kunnen leren, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens hier een fikse belabberde dag, maar toch ook weer goed. . Nu koken, en vanmiddag beetje bankhangen gehad maar wel met een lieve oudere vriendin en onze hondjes. En  Theeleuten. En geen supermarkt gezien en gode zij dank is die morgen dicht. 

Ik vind het vandaag lastig, maar "alleen  voor vandaag". Das genoeg . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, zo bedoel je.. Nou, je staat er van te kijken wat voor schriftelijke opleidingen en cursussen er worden aangeboden..
Haha... ben 'er in getrapt' ooit met gitaarspelen. Dat werkt in elk geval voor mij niet. Tucht en een harde 'meestershand' heb ik nodig.. ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Sandro:

Lijkt me algemeen bekend. Heb nog niemand hier gezien die zegt: goh, wat maakt alcohol mij toch een beter mens!

De tweede meldt zich. Met alcohol is het leven toch echt hanteerbaarder, in elk geval doet het de rest minder zwaar wegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja bepaalde situaties waren makkelijker met alcohol op altans dat willen we graag denken. Romantiseren noemde Kohtje het. Ik ben Lars en 60 jaar en ten gevolge van mijn zuipen zit in in een tehuis. Kijkt er iemand gezellig mee als ik ga douchen en heb ik nog meer praktische hulp. Ik ben 1 van de velen documentaire van de week gezien? Tussen de 40 en 65 jaar. Tijd geleden was er ook zo iets in buitenland ook gezien? Wat Adri zegt tot je de eindrekening gepresenteerd krijgt. Jij u jullie hebben een keuze.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Bor:

Niet iedereen heeft een keuze meer. 

Moeten we weer terug naar de draad van dinsdag? Ik hoop het niet..... 

Die geen keuze meer hebben of geen keuze willen hebben zitten neem ik aan hier niet op het forum op een enkeling na

bewerkt door Lars
Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Quinn:

De tweede meldt zich. Met alcohol is het leven toch echt hanteerbaarder, in elk geval doet het de rest minder zwaar wegen.

Gisteren schreef je dat alcohol je egoïstischer maakt. Het kan zijn dat jij het anders ziet, maar dat lijkt mij niet echt passen bij "een goed/beter mens zijn".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Liefje:

Ik vrees dat ik nu even vreselijk blond ben hoor... Mijn leven met alcohol is niet hanteerbaar

Ook mijn leven was absoluut niet hanteerbaar in mijn alcoholtijdperk. Eén grote zooi had ik ervan gemaakt, fysiek, spiritueel, relaties met lieve mensen om me heen naar de gallemiezen, van elke verbinding met sportclub, muziekband en andere sociale structuren een niets ontziend wrak gemaakt.
Ik had het bijna voor elkaar, ik hoefde alleen nog maar in de goot te gaan liggen en de pijp uit te gaan.
Het enige waar alcohol voor mij een oplossing voor was, was mijn brein!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik wil het nog maar eens herhalen hier:  als je drinkt, zuipt, binged, veel of weinig maar wel met enige 'regelmaat' dan verandert je denken. Je gaat alcoholisch denken.
Als je al een poos gestopt bent en ervan overtuigd bent dat dat het beste voor je is omdat je niet tegen die rommel kunt, leer je gaandeweg anders, nuchter en sober denken.

Die twee manieren van denken staan zó dwars op elkaar dat de ene partij de andere heel vaak niet kan bereiken. Het verstaat elkaar niet, grieks tegen turks.

Op grond wat ze hier aan teksten neerschrijven haal ik de (af en toe) drinkers er zó uit. Zoals ik op straat iemand aan zijn ogen kan zien of die zuipt.  Ik herken m'n oude ik er teveel in.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het allemaal niet zo. Volgens mij ben ik nog steeds dezelfde eikel als toen ik dronk. Ik denk we worden geboren zonder dat we dat willen, en daarna we gaan dood. En daar tussen in klooien we wat aan en de aarde wordt er geen zak beter van of we er wel of niet zijn geweest.  Beter mens? Zijn alle moordenaars en serieverkrachters dan alcoholisten? Als je drie  pasgeboren baby’tjes op een verder onbewoond eiland laat opvoeden door Jezus, Moeder Theresa en Gandhi, en je laat ze na een paar jaar alleen duurt het geen week of de een slaat de ander met een kokosnoot de hersens in omdat hij de baas wil spelen. Geloof niet of dat wel of niet drinken zoveel uitmaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Sandro:

Gisteren schreef je dat alcohol je egoïstischer maakt. Het kan zijn dat jij het anders ziet, maar dat lijkt mij niet echt passen bij "een goed/beter mens zijn".

True. Maar ik had het ook niet over een beter mens zijn, maar over het leven hanteerbaar te krijgen, min of meer dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...