Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 30-3-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen allemaal,

 

Ik durf het haast niet te vragen maar.................................. heeft iedereen goed Slapen Plaatjes

Vandaag gaat het gips eraf jippie. Eindelijk weer gewoon zonder zak, douchen. Ben zo benieuwd wat ik nog kan met m'n hand. Hij ziet er in ieder geval uit als een hand en vooral arm van een 80 jarige.

Sen. ben je er al een beetje uit wat je wilt doen? Moeilijk hé zo'n beslissing?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • bolletje changed the title to ONZE HUISKAMER 30-3-2018

Goodmorning! 

Bolletje wat een verlossing, nu zuinig zijn op je pootje hé. 

Yes, ik ga ervoor. Voel mij zo rot, dat ik gewoon echt ondersteuning heb in de zin van.

Dat het in het begin moeilijk kán zijn, ik ben er op voorbereid. Ik hoop dat ik er net als jij veel baat bij heb. 

Maar wat zijn ze smerig! Net mijn eerste genomen. Nog voordat ik de kans kreeg om het door te slikken loste hij al op in mijn mond. Bahaaaaa :face-icon-small-shocked:

mooie vrijdag voor iedereen 

x Senna 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed @bolletje! Wat zal jij je lekker licht voelen straks.

Welkom @Jordi

@Senna33 Je hebt er goed over nagedacht zo te horen. Ik hoop ook dar het je helpt. Houd je ons op de hoogte? 

Ik ga even bloed laten prikken ivm het slecht zien. Vond de huisarts toch wel even nodig om wat uit te sluiten. Ook ivm zwangerschapsdiabetes dat ik heb gehad. 

Verder was ik gisteren even bij de opticien. Ik heb een kleine cilindervormige afwijking. Als je niet moe bent, merk je er waarschijnlijk niks van, maar nu dus wel. Dus voor autorijden en op het computerscherm kijken krijg ik een bril om te ondersteunen zolang het nodig is. 

Ik ga zo lekker met mij dametjes naar de dierentuin. Frisse lucht en afleiding. Heerlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rondje voor de zaak, met gebak, slagroom met een toefje koffie, extra large voor Jordi, GIPS ERAF YEEEHHHAAA. Maar het doet pijn zeg. Moet er echt aan denken dat ik m'n hondje, een kontje geef met m'n goede arm, als ze op de bank wil, anders kan ik nog lachen. Maar wat een verlossing. Heerlijk. Nu hobbyen.

Sen. als je je rot voelt lieverd, schrijven hé? Gedeelde smart.......................

Hartstikke goed Jesh. naar de dierentuin zeker voor die kleine prinsesjes:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

@Senna33 hopelijk heb je er baat bij. De verhalen zijn divers, maar er zijn veel mensen die toch met behulp van een SSRI zoals paroxetine zijn opgeknapt. 

Overigens gaat het hier bijzonder slecht, vooral mentaal. Zit op het punt dat ik het niet meer trek vanwege slaapgebrek (de 3e nacht van 5). Afgelopen nacht was helaas weer helemaal niets. 

En dat terwijl het gisteren best redelijk ging en ik ontspannen de avond doorbracht. Geen gepieker, geen rottige gedachtes, alleen vielen de ogen niet dicht. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Huskamer is voor mij nu even de plek om iets te bekennen wat ik nog niet eerder op deze manier heb geventileerd. 

 

Wellicht snappen jullie niet dat ik na 4 maanden benzovrij te zijn niet het vertrouwen uitstraal dat het met mij goedkomt.
Nadat ik in september 2016 van de huisarts moest herbeginnen met paroxetine kreeg ik allerlei vervelende lichamelijke klachten. Eerst kreeg ik Clonazepam om de paroxetine-inregeling te pareren, mocht dat na 2 weken afbouwen (lees: halveren) van 1 mg naar 0,5 mg en toen begon de ellende. Ik kreeg heftige verschijnselen en ben zelfs 10 dagen in opname geweest. Daar kreeg ik Lorazepam en ik knapte op. Het vertrouwen in mijn lichaam was echter totaal verdwenen. Bij GGZ constateerde men een gegeneraliseerde angststoornis. Met cognitieve gedragstherapie kon ik dit redelijk handelen, maar de angst dat mijn lichaam niet meer die veilige tempel was van voorheen heeft me nooit losgelaten. 

Wanneer ik slecht slaap komen de angsten ondubbelzinnig naar boven. Ook nu weer. Het remt me in mijn genezingsproces, daarvan ben ik ook wel overtuigd. 
Ik hoor veel de goede raad dat ik anders moet denken, maar dat lukt me niet als ik me rot voel. Ik zal dat met mijn behandelaar bij GGZ toch weer ter sprake brengen, ik heb de volgende afspraak ergens eind april. Tot zolang hoop ik maar dat de goede dagen van februari-begin maart weer terugkeren.

Ik weet dat ik geen benzo´s moet nemen, maar geloof me als ik zeg dat ik er weer heel erg dichtbij ben. 
 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 Als ik het goed begrijp gebruik je nu helemaal niets? Of wel Paroxetine? Ik heb vandaag met mijn psych besloten om na 5 weken de paroxetine te staken omdat ik denk dat door de benzo's en de gewenning eraan en de tapering waar ik inzit mijn systeem niet goed reageert op paroxetine. Ik heb het gevoel maar het kunnen ook de benzo's zijn dat de parox mijn angsten, somberheid en mezelf voelen geen goed doet. Ik heb veel meer sombere gedachtes lijkt wel.

Misschien is er iets anders wat je kunt overwegen tegen angst. Je hebt de benzo's afgebouwd wat een hele knappe prestatie is. Daar heb je voor moeten knokken neem ik aan het zou zonde zijn om daar weer aan te beginnen. Voor slapen zijn er ook nog opties, mirtazpine, lichte dosis seroquel (deze twee zijn niet optimaal maar kunnen tijdelijk wel werken, slapen doe je er iig wel van) of wat middeltjes wat je bij de drogist kunt halen.

Ik wil iig met een jaar medicatie vrij zijn en als ik dan nog angsten heb ga ik dat opvangen met therapie, cbd olie, en misschien een tikkeltje thc olie of wat dan ook, MAAR NOOIT MEER EEN BENZO.

Er moeten toch andere opties zijn tegen angst dan die rotbenzo's en ssri's.

Ook pas een afspraak eind april? Wie weet moet je er op aandringen dat je nu dringend hulp nodig hebt. En sneller een gesprek nodig hebt. Strerkte!

bewerkt door MyBattle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je reactie, @MyBattle
Ik heb nog wel de paroxetine, 20 mg en daar kom ik niet meer vanaf. Is ook niet erg.
Ben nu 4 maanden Lorazepemvrij en daar ben ik heel blij mee, maar de prijs is nog lang niet betaald. En nee, daar wil ik zeker niet weer aan beginnen! 
Seroquel slik ik sinds ik Lorazepamvrij ben, 12,5 mg (de laagst mogelijke dosering) voor het slapen. Dat ging erg goed, maar de laatste weken niet meer. Toch wil ik dat niet ophogen. 
Als het na het weekend niet verbetert ga ik maar weer eens langs de arts en ik overweeg toch om weer een therapie op te pakken om beter met de irreële angst (want ik weet dat het irreeël is) om te gaan. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

e

7 minuten geleden zei MyBattle:

@Cyclad58 Als ik het goed begrijp gebruik je nu helemaal niets? Of wel Paroxetine? Ik heb vandaag met mijn psych besloten om na 5 weken de paroxetine te staken omdat ik denk dat door de benzo's en de gewenning eraan en de tapering waar ik inzit mijn systeem niet goed reageert op paroxetine. Ik heb het gevoel maar het kunnen ook de benzo's zijn dat de parox mijn angsten, somberheid en mezelf voelen geen goed doet. Ik heb veel meer sombere gedachtes lijkt wel

Dat is zeker in de eerste weken zo, de angstgevoelens en somberheid worden dan door de paroxetine versterkt. Na uiterlijk 6 weken moet dat over of in elk geval een stuk minder zijn. Zo niet, dan is stoppen het beste. Je hebt best kans dat je je beter gaat voelen, dan weet je dat het aan de paroxetine gelegen heeft, dat is dan voor jou niet het geschikte middel. 

Fijn dat de psych je toestemming geeft, dat is tenminste iemand die meedenkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58Heb je de lorazepam rustig afgebouwd? En na 4 maanden nog last... Ik vraag dit meer voor mezelf omdat ik die hele ellende nog moet doorstaan. Wordt ik niet vrolijk van namelijk ik hoopte dat ik na de afbouw niet teveel klachten meer zou hebben :( 

Nee 12,5 mg en dan niet slapen lijkt me idd geen goed idee om nog hoger te gaan maar slapen is toch wel belangrijk.

 

Mirtazepine sliep ik ook altijd als een blok op.

bewerkt door MyBattle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei MyBattle:

@Cyclad58Heb je de lorazepam rustig afgebouwd? En na 4 maanden nog last... Ik vraag dit meer voor mezelf omdat ik die hele ellende nog moet doorstaan. Wordt ik niet vrolijk van namelijk ik hoopte dat ik na de afbouw niet teveel klachten meer zou hebben :( 

Nee 12,5 mg en dan niet slapen lijkt me idd geen goed idee om nog hoger te gaan maar slapen is toch wel belangrijk.

Ik heb de Lorazepam 4 weken geslikt (4 mg per dag) en daarna mocht ik afbouwen. Daar heb ik een jaar over gedaan, best rustig dus. Over de laatste 1 mg heb ik 6 maanden gedaan. 
De eerste maanden na de afbouw ging het ook best goed (op een enkele slechte dag na) , maar nu even niet. Nu is er in maart veel gebeurd en werk ik weer fulltime, ook daarop kan het een reactie zijn. Ik heb wel het idee dat het qua benzo ontwenning beter gaat. Ik ben helderder, scherper en het aantal klachten wordt minder. Ik heb alleen nog slapeloosheid, en onrust over, al zijn ze deze week helaas hardnekkig. 
Andere klachten die ik had tijdens de afbouw zoals overmatig zweten, wazig zicht, concentratieproblemen en spiertrekkingen zijn over of sterk verbeterd. 
 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 Ok, toch knap hoor... dat je helemaal bent gestopt !! Daar mag je gewoon trots op zijn, tis toch ook eigenlijk bizar met die benzo's dat dat zo makkelijk voorgeschoteld wordt terwijl je na 4 weken slikken al zwaar de sjaak kan zijn en een jaar met afbouwen bezig bent. Mijn artsen hebben me daarvoor nooit gewaarschuwd iig. Het is allemaal behoorlijk primitief als je kijkt naar hoe er met dat soort medicatie wordt omgegaan. Het kan je een hoop kosten hulp vragen aan een dokter of psychiater.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, ik wist het toen niet. Inmiddels denk ik dat ik meer weet van benzo`s dan de meeste artsen..... 
Als ik toen wist wat ik nu weet.... dan zou ik zelfs niet eens meer met de paroxetine zijn herbegonnen, maar de afbouwverschijnselen daarvan voor lief hebben genomen. Maar ja, je vertrouwt op je arts......toen nog wel. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Cyclad58:

De Huskamer is voor mij nu even de plek om iets te bekennen wat ik nog niet eerder op deze manier heb geventileerd. 

 

Wellicht snappen jullie niet dat ik na 4 maanden benzovrij te zijn niet het vertrouwen uitstraal dat het met mij goedkomt.
Nadat ik in september 2016 van de huisarts moest herbeginnen met paroxetine kreeg ik allerlei vervelende lichamelijke klachten. Eerst kreeg ik Clonazepam om de paroxetine-inregeling te pareren, mocht dat na 2 weken afbouwen (lees: halveren) van 1 mg naar 0,5 mg en toen begon de ellende. Ik kreeg heftige verschijnselen en ben zelfs 10 dagen in opname geweest. Daar kreeg ik Lorazepam en ik knapte op. Het vertrouwen in mijn lichaam was echter totaal verdwenen. Bij GGZ constateerde men een gegeneraliseerde angststoornis. Met cognitieve gedragstherapie kon ik dit redelijk handelen, maar de angst dat mijn lichaam niet meer die veilige tempel was van voorheen heeft me nooit losgelaten. 

Wanneer ik slecht slaap komen de angsten ondubbelzinnig naar boven. Ook nu weer. Het remt me in mijn genezingsproces, daarvan ben ik ook wel overtuigd. 
Ik hoor veel de goede raad dat ik anders moet denken, maar dat lukt me niet als ik me rot voel. Ik zal dat met mijn behandelaar bij GGZ toch weer ter sprake brengen, ik heb de volgende afspraak ergens eind april. Tot zolang hoop ik maar dat de goede dagen van februari-begin maart weer terugkeren.

Ik weet dat ik geen benzo´s moet nemen, maar geloof me als ik zeg dat ik er weer heel erg dichtbij ben. 
 

 

@Cyclad58 Oh lieve Ad! Allereerst wat een naar bericht om te lezen. Ik gun het je zo! Maar het belangrijkste: niet weer beginnen. Doe het niet, je bent zo ver gekomen! Ik snap je volkomen. Ik heb ook het idee dat mijn slechte slapen mijn genezing niet ten goede komt. En die gedachte komt waarschijnlijk mijn slapen weer niet ten goede. En zo blijf je rondjes draaien. 

Kan het zijn dat datgeen je neemt voor het slapen zo goed werkte en nu niet meer. En je er immuum voor bent? Gebruikte jij dat elke dag? 

Hoe slecht het slapen bij mij ook gaat, opnieuw een benzo nemen heb ik nooit willen doen...geloof ik. 

Zet hem op! En komt gerust vaker naar de huiskamer. Wij zijn er voor je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 Wat balen joh. Een dikke wave met onrust en spanning en angst en geen goede nachtrust hakt er flink in, dat snap ik heel goed. We worstelen ons suf die dagen. Maar je komt ook hier weer doorheen. Laat je niet gek maken. Niet alle dagen zijn zo en zullen ook niet zo blijven in de toekomst. Alles veranderd. Maar het is wel zwaar. Neem je rust, ontspan je lichaam, wees lief voor jezelf. Een wave komt niet omdat je zwak bent of omdat je een stoornis hebt. Dat is bij niemand zo, dus ook niet bij jou. Maar aan jezelf werken en leren hoe jezelf in elkaar zit en hoe je beter met dingen om kan gaan, kan nooit geen kwaad. Maar zolang benzo ontwenning meespeelt, moet je ook weer niet te veel aan jezelf twijfelen. Dit kost gewoon veel tijd. Veel te veel tijd. En ik weet dat het feit dat je werkt en dus druk daar vandaan ervaart ook niet meehelpt. Kan het zijn dat je niet 'ziek' mag zijn van jezelf? Dus dat als het minder gaat je direct in de weerstand gaat en stress krijgt omdat je vind dat je wel echt goed moet blijven functioneren?  Als het nu eens niet lukt voor een week? Of twee weken aanhoud omdat de wave wat pittiger is? Mag dat in dit genezingsproces? Jawel toch?  Daarna genezen we gewoon weer verder! Maar het niet toe willen staan dat het soms klote gaat, lijkt me contra werken. Ik zeg het je in liefde want ik weet hoe moeilijk het is voor je, maar wil je zo graag die ruimte zien krijgen om het gewoon maar te laten gebeuren.

Acceptatie lijkt mijn grootste winst en geeft me daardoor minder pijn denk ik.

 

Dag alle lieverd! Fijne avond. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Jeshen:

@Cyclad58 Oh lieve Ad! Allereerst wat een naar bericht om te lezen. Ik gun het je zo! Maar het belangrijkste: niet weer beginnen. Doe het niet, je bent zo ver gekomen! Ik snap je volkomen. Ik heb ook het idee dat mijn slechte slapen mijn genezing niet ten goede komt. En die gedachte komt waarschijnlijk mijn slapen weer niet ten goede. En zo blijf je rondjes draaien. 

Kan het zijn dat datgeen je neemt voor het slapen zo goed werkte en nu niet meer. En je er immuum voor bent? Gebruikte jij dat elke dag? 

Hoe slecht het slapen bij mij ook gaat, opnieuw een benzo nemen heb ik nooit willen doen...geloof ik. 

Zet hem op! En komt gerust vaker naar de huiskamer. Wij zijn er voor je!

Hier ook Ad ... korte nachten al enkele achter elkaar of met 1 nachtje tussen...in slaap gevallen om 1u en nu is het 4u40 ...

En dan heb ik automatisch de neiging om een lorazepam te nemen. (Gaat niet want heb alles teruggegeven aan de apotheker) en dan vind ik dat héél raar van mezelf, want ik wil nóóit nóóit meer voelen wat ik gevoeld heb tijdens de afkick...

Ik wil nóóit meer zoiets slikken....maar het besluipt me wel af en toe..tijdens lange slapeloze nachten,  dan staat de benzoduivel in de verte geniepig te lonken met zijn belofte op een diepe slaap... 

I tell the basterd to * off !

X krisje 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie opbeurende en realistische woorden, @Kannietmeer, @Jeshenen @Yules
Gelukkig ging het vandaag een stuk beter. 
Over de benzo ontwenning maak ik me geen zorgen, dat komt echt wel goed. Ik moet nog hard werken om het vertrouwen in mezelf en mijn eigen lichaam weer terug te krijgen. Da's meteen een mooie uitdaging. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...