Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 27-3-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen maar weer superkanjers.  Gisteren was het voor sommigen van ons weer een moeilijke dag, hopelijk gaat het vandaag weer wat beter.

Lieve Bernice, hopelijk dat de EMDR. gaat helpen en je wat rustiger wordt. Dit leven is zo ontzettend moeilijk. Probeer te blijven denken dat er een einde aan komt.:lips:

Sen. kom onderhand is onder die douche uit:angry: Je staat er al van af gisterenochtend in zeg.:wacko::blush: hahahaha

Hoe is het met de spierpijn?

Yules vannacht beter geslapen? Nog veel last van hartkloppingen?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Hoe gaat het met iedereen? @mito had ook een terugval. Ben je daar alweer uit? En @Cyclad58 en @Yules? Wat goed om te lezen dat @Bernice en @Difficult elkaar zo goed steunen. En ik geloof dat @Dis en @Senna33 even in een positieve flow zitten, houd vol! @Kannietmeer zie ik niet zo veel, alles goed meis?

Bij elkaar opgeteld heb ik waarschijnlijk wel 5 uur geslapen vannacht. In etappes, dat wel. Maar ik mag niet klagen! Hopelijk lukt het om dit een beetje vol te houden zodat mijn lichaam en geest minder moe zijn en de wazigheid in mijn ogen ook minder gaat worden. Na 4 uur werken ben ik namelijk echt even kapot. Tijd, tijd, tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen maar weer superkanjers.  Gisteren was het voor sommigen van ons weer een moeilijke dag, hopelijk gaat het vandaag weer wat beter.

Lieve Bernice, hopelijk dat de EMDR. gaat helpen en je wat rustiger wordt. Dit leven is zo ontzettend moeilijk. Probeer te blijven denken dat er een einde aan komt.:lips:

Sen. kom onderhand is onder die douche uit:angry: Je staat er al van af gisterenochtend in zeg.:wacko::blush: hahahaha

Hoe is het met de spierpijn?

Yules vannacht beter geslapen? Nog veel last van hartkloppingen?

Goedemorgen bolletje 

Ja hoor! In slaap gedommeld met Netflix terwijl ik Outlander aan het kijken was ...en net toen de knappe highlander zijn jonge bruid tot zich nam...ben ik vertrokken !:lol:...dus zal ik wel moe grweest zijn hihihi .

Hartkloppingen.... hmmm...da dag is nog jong ...tot hiertoe niks! Hopelijk blijft het zo 

Fijne dag voor jou ook bolletje en thanks for asking xxx

Liefs krisje xxx 

bewerkt door Yules
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Jeshen:

Goedemorgen! Hoe gaat het met iedereen? @mito had ook een terugval. Ben je daar alweer uit? En @Cyclad58 en @Yules? Wat goed om te lezen dat @Bernice en @Difficult elkaar zo goed steunen. En ik geloof dat @Dis en @Senna33 even in een positieve flow zitten, houd vol! @Kannietmeer zie ik niet zo veel, alles goed meis?

Bij elkaar opgeteld heb ik waarschijnlijk wel 5 uur geslapen vannacht. In etappes, dat wel. Maar ik mag niet klagen! Hopelijk lukt het om dit een beetje vol te houden zodat mijn lichaam en geest minder moe zijn en de wazigheid in mijn ogen ook minder gaat worden. Na 4 uur werken ben ik namelijk echt even kapot. Tijd, tijd, tijd.

Hey Jeshen 

Idd ....tijd tijd tijd , geduld en vertrouwen meis...en het komt allemaal snor. Ben erg blij dat je wat uurtjes hebt kunnen sprokkelen! Hoe gaat het met je hummeltje ? 

Vraag me ook af hoe het met Liz gaat ...(kanniemeer)

Liefs krisje xxx 

bewerkt door Yules
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jeshen:

@mito had ook een terugval. Ben je daar alweer uit?

Hallo @Jeshen ja ik ben er weer uit, duurde 3 dagen, maar is nu weer gewoon ok. Ik maak me er ook niet zo druk meer om. Heb al vele terugvallen gehad en die gingen ook voorbij. Alleen het is wel een lastige tijd. De intervallen tussen deze terugval worden wel steeds langer. Ik had nu een goede periode van ongeveer 2 maanden. Wat ik wel merk het is heel belangrijk om dingen te ondernemen en niet gaan zitten te kniezen, gewoon doorgaan tot je echt moe bent, dan slaap je ook goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dis:

Goedemorgen allemaal, hoe dan ook, we zijn weer een dag verder! Ja Kannietmeer waar ben je? Zojuist naar de kapper geweest en niet te geloven voor die paar haartjes op mijn hoofd alweer meer betaald. Mijn wenkbrauwen groeien harder als mijn hoofdhaar, DAT zal het zijn.

Dus bij de bakker maar wat lekkers gekocht (ben toch 4 kilo afgevallen). Vanmiddag moet ik met een vreemde auto (de mijne is in onderhoud) een stuk rijden, daar ben ik een beetje extra nerveus van. Jaja die benzotroep! Vanavond hopelijk de zenuwen gekalmeerd.;)

Allemaal een superdag gewenst,

Gerard

Komt een man met drie haren bij de kapper. De kapper vraagt: 'Wat kan ik voor u doen?' De man zegt: ' ik wil graag dat u mijn haar knipt met rechts een scheiding, maar ik heb niet veel haar dus wees voorzichtig'. De kapper gaat aan het werk en na een paar minuten: "knip"..... 1 haar eraf. De kapper schrikt en vraagt wat hij moet doen. "nou ", zegt de man, "doe dan mijn scheiding maar links." De kapper gaat verder en na een paar minuten: "knip"..... weer 1 haar eraf. De kapper weet weer niet wat hij moet doen en vraagt de man wat hij wil, waarop de man zegt: " Ja, gooi het nou maar door de war."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jeshen@bolletje@Dis@Senna33@Cyclad58@Bernice@Difficult@mito@Bestwel@Lynn86@Yules

Dag lieverds, ja ik ben soms een beetje druk in mijn hoofd en als ik 1 afspraak heb op een dag ben ik gelijk voor mijn gevoel zo druk dat ik weinig tijd voel om even te komen delen hier. Maar wees niet bang, ik kom altijd weer terug hoor. Veel te fijn om met jullie te delen en ik wil er ook graag voor jullie zijn.

Sinds een week ben  ik de benzocoach geworden van een man in Amerika. Onbetaald, maar dat maakt mij niet minder serieus. Het is niets anders dan wat ik normaal ook al deed, voor andere mensen, soms voor sommigen van jullie. En dus weet ik niet waarom ik het toch wel een 'big thing' vind op het moment. Misschien omdat ik merk hoeveel het voor hem betekent en hoe veel vertrouwen hij in me stelt. Best heftig om te merken.  Ondertussen ben ik ook aan het nadenken over een website.

Gisteren was ik naar een intake voor een therapie die ik al twee jaar graag wil volgen en doordat ik ziek werd niet kon volgen. Er zijn een paar  patronen in mijn emoties en gedrag  die gerelateerd zijn aan mijn opvoeding en versterkt door getrouwd te zijn geweest met een iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Ik ben er niet heel erg getikt uitgekomen:lol:, maar ik wil het zekere voor het onzeker nemen en alle dingen die ik kan leren over mijzelf, wil ik leren. Waarschijnlijk kan ik binnenkort ergens beginnen, dus ik heb er veel zin in en tegelijk ook veel stressgevoelens over. Maar alle vertrouwen dat dat over gaat zodra ik een paar weken bezig ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei mito:

Hallo @Jeshen ja ik ben er weer uit, duurde 3 dagen, maar is nu weer gewoon ok. Ik maak me er ook niet zo druk meer om. Heb al vele terugvallen gehad en die gingen ook voorbij. Alleen het is wel een lastige tijd. De intervallen tussen deze terugval worden wel steeds langer. Ik had nu een goede periode van ongeveer 2 maanden. Wat ik wel merk het is heel belangrijk om dingen te ondernemen en niet gaan zitten te kniezen, gewoon doorgaan tot je echt moe bent, dan slaap je ook goed.

Waaruit bestaat zo'n terugval precies en kan je daar een patroon in herkennen?  Heb je het idee dat het getriggerd is door iets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kannietmeer:

@Jeshen@bolletje@Dis@Senna33@Cyclad58@Bernice@Difficult@mito@Bestwel@Lynn86@Yules

Dag lieverds, ja ik ben soms een beetje druk in mijn hoofd en als ik 1 afspraak heb op een dag ben ik gelijk voor mijn gevoel zo druk dat ik weinig tijd voel om even te komen delen hier. Maar wees niet bang, ik kom altijd weer terug hoor. Veel te fijn om met jullie te delen en ik wil er ook graag voor jullie zijn.

Sinds een week ben  ik de benzocoach geworden van een man in Amerika. Onbetaald, maar dat maakt mij niet minder serieus. Het is niets anders dan wat ik normaal ook al deed, voor andere mensen, soms voor sommigen van jullie. En dus weet ik niet waarom ik het toch wel een 'big thing' vind op het moment. Misschien omdat ik merk hoeveel het voor hem betekent en hoe veel vertrouwen hij in me stelt. Best heftig om te merken.  Ondertussen ben ik ook aan het nadenken over een website.

Gisteren was ik naar een intake voor een therapie die ik al twee jaar graag wil volgen en doordat ik ziek werd niet kon volgen. Er zijn een paar  patronen in mijn emoties en gedrag  die gerelateerd zijn aan mijn opvoeding en versterkt door getrouwd te zijn geweest met een iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Ik ben er niet heel erg getikt uitgekomen:lol:, maar ik wil het zekere voor het onzeker nemen en alle dingen die ik kan leren over mijzelf, wil ik leren. Waarschijnlijk kan ik binnenkort ergens beginnen, dus ik heb er veel zin in en tegelijk ook veel stressgevoelens over. Maar alle vertrouwen dat dat over gaat zodra ik een paar weken bezig ben.

Geweldig schat  je bent ook echt een geweldige steun:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Waaruit bestaat zo'n terugval precies en kan je daar een patroon in herkennen?  Heb je het idee dat het getriggerd is door iets?

eeeeh zo'n terugval bestaat uit een enorme onrust die letterlijk  bezit van mij neemt (dat is de beste omschrijving).

En ja het wordt getriggerd,.....doordat ik al behoorlijk lang een goede flow had ben ik steeds meer gaan werken.....weer veel werk gerelateerde stress op mijzelf geladen.

Ik wordt altijd overmoedig en super enthousiast wanneer iets moeilijks uiteindelijk toch lukt....dat zit gewoon in mij. Ik rust dan niet tot nauwelijks meer wat uiteindelijk weer resulteert in  een terugval. Maar ik stop er niet mee zo te doen omdat ik er van overtuigd ben dat wanneer je je grenzen niet opzoekt je ook nooit weet waar je staat.

Nu even een week rustig aan en dan weer vol gas zeg maar. Ik weet nu dat ik 2 weken vol gas kan werken en dan een week rustig aan moet doen. Dat is de winst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Yules:

Hey Jeshen 

Idd ....tijd tijd tijd , geduld en vertrouwen meis...en het komt allemaal snor. Ben erg blij dat je wat uurtjes hebt kunnen sprokkelen! Hoe gaat het met je hummeltje ? 

Vraag me ook af hoe het met Liz gaat ...(kanniemeer)

Liefs krisje xxx 

Met beide meiden gaat het super! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Dis:

Goedemorgen allemaal, hoe dan ook, we zijn weer een dag verder! Ja Kannietmeer waar ben je? Zojuist naar de kapper geweest en niet te geloven voor die paar haartjes op mijn hoofd alweer meer betaald. Mijn wenkbrauwen groeien harder als mijn hoofdhaar, DAT zal het zijn.

Dus bij de bakker maar wat lekkers gekocht (ben toch 4 kilo afgevallen). Vanmiddag moet ik met een vreemde auto (de mijne is in onderhoud) een stuk rijden, daar ben ik een beetje extra nerveus van. Jaja die benzotroep! Vanavond hopelijk de zenuwen gekalmeerd.;)

Allemaal een superdag gewenst,

Gerard

Ja dat klinkt bekend @Dis Niet van de kapper, maar van het extra nerveus zijn om iets waar je nooit nerveus om was. Maar het komt goed! 

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei mito:

Hallo @Jeshen ja ik ben er weer uit, duurde 3 dagen, maar is nu weer gewoon ok. Ik maak me er ook niet zo druk meer om. Heb al vele terugvallen gehad en die gingen ook voorbij. Alleen het is wel een lastige tijd. De intervallen tussen deze terugval worden wel steeds langer. Ik had nu een goede periode van ongeveer 2 maanden. Wat ik wel merk het is heel belangrijk om dingen te ondernemen en niet gaan zitten te kniezen, gewoon doorgaan tot je echt moe bent, dan slaap je ook goed.

Gelukkig @mito! En hoe gaat het slapen dan tijdens die terugvallen? 

Slapen heeft bij jou zich langzaam opgebouwd toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

@Jeshen@bolletje@Dis@Senna33@Cyclad58@Bernice@Difficult@mito@Bestwel@Lynn86@Yules

Dag lieverds, ja ik ben soms een beetje druk in mijn hoofd en als ik 1 afspraak heb op een dag ben ik gelijk voor mijn gevoel zo druk dat ik weinig tijd voel om even te komen delen hier. Maar wees niet bang, ik kom altijd weer terug hoor. Veel te fijn om met jullie te delen en ik wil er ook graag voor jullie zijn.

Sinds een week ben  ik de benzocoach geworden van een man in Amerika. Onbetaald, maar dat maakt mij niet minder serieus. Het is niets anders dan wat ik normaal ook al deed, voor andere mensen, soms voor sommigen van jullie. En dus weet ik niet waarom ik het toch wel een 'big thing' vind op het moment. Misschien omdat ik merk hoeveel het voor hem betekent en hoe veel vertrouwen hij in me stelt. Best heftig om te merken.  Ondertussen ben ik ook aan het nadenken over een website.

Gisteren was ik naar een intake voor een therapie die ik al twee jaar graag wil volgen en doordat ik ziek werd niet kon volgen. Er zijn een paar  patronen in mijn emoties en gedrag  die gerelateerd zijn aan mijn opvoeding en versterkt door getrouwd te zijn geweest met een iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Ik ben er niet heel erg getikt uitgekomen:lol:, maar ik wil het zekere voor het onzeker nemen en alle dingen die ik kan leren over mijzelf, wil ik leren. Waarschijnlijk kan ik binnenkort ergens beginnen, dus ik heb er veel zin in en tegelijk ook veel stressgevoelens over. Maar alle vertrouwen dat dat over gaat zodra ik een paar weken bezig ben.

Hi @Kannietmeer klikte het een beetje met degene die die therapie gaat doen? Toch altijd weer spannend. Maar geen nieuws is dus goed nieuws, heel mooi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jeshen:

Ja dat klinkt bekend @Dis Niet van de kapper, maar van het extra nerveus zijn om iets waar je nooit nerveus om was. Maar het komt goed! 

"Er is een bestuurder gesignaleerd die 25km/h reed op het rechtse rijvak, bleek dat de man niet in zijn eigen voertuig reed en het op veilig wou spelen " hahahahaha...

succes Dis ...het gaat je lukken hoor:P

Liefs krisje xxx  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kannietmeer:

Komt een man met drie haren bij de kapper. De kapper vraagt: 'Wat kan ik voor u doen?' De man zegt: ' ik wil graag dat u mijn haar knipt met rechts een scheiding, maar ik heb niet veel haar dus wees voorzichtig'. De kapper gaat aan het werk en na een paar minuten: "knip"..... 1 haar eraf. De kapper schrikt en vraagt wat hij moet doen. "nou ", zegt de man, "doe dan mijn scheiding maar links." De kapper gaat verder en na een paar minuten: "knip"..... weer 1 haar eraf. De kapper weet weer niet wat hij moet doen en vraagt de man wat hij wil, waarop de man zegt: " Ja, gooi het nou maar door de war."

Woehahahahahahaha!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Senna33:

Ik ben opeens zo ziek geworden. Hartkloppingen braken en rillen. Ik geloof niet dat het griep is, deze heb ik nog niet zolang geleden gehad 

Afkicken meid. Voel ik ook. Helemaal als mijn gedachtes op de loop gaan wordt het erger.. afleiding.. x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lynn86:

Geweldig schat  je bent ook echt een geweldige steun:heart:

Hey Liz 

Spijtig dat we zo ver van elkaar wonen, want ik ben therapeute in kindertrauma's en de patronen en overtuigingen die daar uit ontstaan in het leven als volwassene....

Ik wens je erg veel inzichten toe en een mooi begin om te beginnen verwerken.

Liefs krisje xxx 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Geen goed bericht van mij. Het gaat niet goed. Het lukt me momenteel niet om de dagelijkse dingen goed te doen. Slapen lukt niet meer, werken eigenlijk ook niet. De rust is volledig weg. 
Ik heb keihard gewerkt om te komen waar ik zo'n 10 dagen terug was, maar nu lijkt het allemaal voor niets te zijn, want ik herstel niet meer. 4 maanden Lorazepamvrij, en op een enkele terugval/wave na ging het best wel behoorlijk. 

Wat er nu is, ik weet het niet. Zojuist met partner gepraat en benoemd. Begrip gekregen, en ook zij gaf aan dat het de laatste weken minder ging gaat voor haar gevoel. Dat is zo.

Wat zijn de klachten nu:
- slapeloosheid komt in extreme vorm terug. Valt misschien niet geheel ontoevallig samen met de zomertijd, maar toch
- onrust. 
- rotgevoel in buik en armen/polsen
- opgejaagd gevoel
- somberheid, weinig enthousiasme voor leuke dingen
- vergeetachtigheid 

Het begon op 15 maart, daarna een  week lang goed geslapen, maar de klachten namen niet af, integendeel. Sinds zaterdag is slapen werkelijk een drama, terwijl dat voorheen echt beter ging. 
Donderdag heb ik een afspraak met de psychiater, eigenlijk om het af te ronden. dat zal toch een ander gesprek worden. 
Ik geloof gewoon niet meer dat de huidige klachten (alleen) benzo gerelateerd zijn. Misschien heeft het lichaam wel genoeg gevochten en lijkt het nu even op. Morgen mag ik sowieso een dagje thuisblijven van mijn werkgever, maar daarna wordt het ook weer donderdag. 

Geen opbeurend bericht, maar ik sluit wel positief af: de benzo ontwenning heeft mij in elk geval mooie momenten opgeleverd. Er waren echt dagen/weken waarin ik dacht: het gaat goed zo. Blijf alsjeblieft allemaal gemotiveerd om af te bouwen. Dat is echt de moeite waard. 
 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Kannietmeer:

Komt een man met drie haren bij de kapper. De kapper vraagt: 'Wat kan ik voor u doen?' De man zegt: ' ik wil graag dat u mijn haar knipt met rechts een scheiding, maar ik heb niet veel haar dus wees voorzichtig'. De kapper gaat aan het werk en na een paar minuten: "knip"..... 1 haar eraf. De kapper schrikt en vraagt wat hij moet doen. "nou ", zegt de man, "doe dan mijn scheiding maar links." De kapper gaat verder en na een paar minuten: "knip"..... weer 1 haar eraf. De kapper weet weer niet wat hij moet doen en vraagt de man wat hij wil, waarop de man zegt: " Ja, gooi het nou maar door de war."

Kon  mijn verhaal zijn. Mijn kapper heet al 20 jaar Ton. Dat is zijn voornaam.

Achternaam is Deuse. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...