bumperjim Geplaatst 22 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2018 Kohtje das er weer één die uitgeprint en aan de muur kan!! Kohtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 22 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2018 Welkom Jos. Top dat je inziet dat drank het niet doet voor jou. Je bent nog jong , kan nog een heel nuchter leven door . Merk dat je het een groot probleem vind om jezelf te verantwoorden naar anderen toe. Dat kun je simpel oplossen door te zeggen, ik slik medicijnen dus voor mij even niet. Je zult ook merken dat het wel meevalt dat het opvalt. Mensen zijn vaak zo druk met zichzelf en hun drank feestje bezig dat ze het vaak niet eens opmerken en ze wennen er snel aan . Ik ga gewoon eerder naar huis of ik ga niet want ja , je slikt niet voor niets medicatie. Als je wat steviger in je schoenen staat en zekerder word , zo ging dat tenminste bij mij , ga je vanzelf zeggen , ik hoef geen alcohol meer, ben er eigenlijk wel klaar mee. Dit zijn echt dus rand en bijzaken . Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 22 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2018 (bewerkt) . 22 maart 2018 bewerkt door Gast Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 22 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2018 @Kohtje wat ben je toch een wijs man , net als @bumperjimzegt . Deze is om in te lijsten . Wat een waardevolle bijdrage. Moet dan wel er bij zeggen dat me dan wel weer zo' n gevoel overvalt van tja , wat wil ik nu nog vertellen. Er zijn er hier anderen die het zo veel mooier en beter kunnen. Ben dan gewoon een beetje jaloers . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Waldemar Geplaatst 22 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2018 Ik vind dat wat jij schrijft net zo waardevol Francoise dussss.........Don't let jealousy rears its ugly head Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 22 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2018 (bewerkt) Ik ben echt niet goed wijs hoor.. maar heb me middels het 12-stappenprogramma wel verdiept in mezelf en m'n beweegredenen om te drinken. Daarbij kwam ik veel logica tegen die zo simpel is dat ik er meestal overheen keek. 't Is me niet aan komen waaien, ik heb veel (nog steeds) aan ervaringen van anderen. En openstaan, mezelf durven wegcijferen als het aankomt op 'gelijk hebben'. Daar ben ik nu ruim tien jaar mee bezig. Ik ben een langzame leerling, altijd al geweest. Francoise en bumperjim, jullie kunnen er óók wat van. Ik lees en volg jullie graag. Zonder daarmee anderen weer tekort te willen doen. Ik dwarrel en scharrel nog altijd graag over en door dit forum heen en elke dag kom ik weer puntjes tegen waar ik voor mezelf wat mee kan. Ook nu ik al jaren 'droogsta'. De een is niet beter en mooier in z'n bijdragen dan de ander.. het is juist het 'samen' dat dit forum zo waardevol voor me maakt. (dus Francoise, niet jaloers worden maar heerlijk doorgaan zoals je gaat... ) 22 maart 2018 bewerkt door Kohtje kruidenthee67 en Bob reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Waldemar Geplaatst 22 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2018 Hier word ik gelukkig van Kohtje, van al die luisterende oren en respect, geen oordelen, steun, samen, prachtig. Ik ga heel blij de dag door Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos1981 Geplaatst 22 maart 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2018 Dank allemaal! En Kohtje, je hebt helemaal gelijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 22 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2018 Kohtje, prachtig geschreven!!! Dank daarvoor!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 22 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2018 Dan ben ik de enige blijkbaar, maar ik vind het verhaal veel te zwart wit en bijna demagogisch overkomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 22 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2018 Demagogisch... moest ik even opzoeken. Toe maar. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 22 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2018 Laten we gewoon normaal blijven doen. Lang niet alle mensen die "zuipen" op een bruiloft zijn egocentrisch bezig. Laten we onszelf niet teveel projecteren op anderen en ons gewoon met onszelf bezig houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 22 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2018 Ik ga het drinken niet goedpraten maar ik deel Sandro’s mening wel. Als je geen probleemdrinker bent vind ik eens in de zoveel tijd dronken worden ook geen ramp. Het gaat om de controle die je erover hebt, mijn rem is in ieder geval stuk...dan zie ik mezelf wel in het verhaal van Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 22 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2018 Maar ook als je rem (nog) niet stuk is dan zie ik "zuipen" als een egocentrische bezigheid. Dat is misschien voor 'een keertje' niet zo erg maar niemand wordt - al dan niet bewust - dronken voor een ander. Het is toch altijd om jezélf lekkerder te voelen. Niet om een ander zich lekkerder te laten voelen. Dan hebben we het hier wel over "zuipen" he? Niet over een glaasje drinken.. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 22 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2018 Je kunt je samen best lekker voelen, ieder voor zich maar wel met elkaar. Die momenten ken ik ook wel en daar heb ik destijds van genoten, totdat mijn rem stuk ging. Ik begrijp wat je bedoelt maar in vind het niet zo zwart/wit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 22 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2018 4 minuten geleden zei Sensitief: Je kunt je samen best lekker voelen, ieder voor zich maar wel met elkaar. Die momenten ken ik ook wel en daar heb ik destijds van genoten, totdat mijn rem stuk ging. Ik begrijp wat je bedoelt maar in vind het niet zo zwart/wit. Precies. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 22 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2018 Hoe gaat het Jos? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos1981 Geplaatst 22 maart 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2018 Best goed eigenlijk. Wel spannend dat het weekend weer voor de deur staat. Hoe gaat het met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 22 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2018 Goed om te horen. Bij mij gaat het ook goed. Ik heb er vertrouwen in dat het weekend ook alcoholvrij blijft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos1981 Geplaatst 22 maart 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2018 Top! Daar gaan we voor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 26 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2018 Hoi Jos, hoe gaat het? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Waldemar Geplaatst 26 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2018 Hoi, Hoe is het weekend verlopen Jos? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos1981 Geplaatst 26 maart 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 maart 2018 Niet goed. Sterfgeval in de vriendenkring. Jongen is veel te jong overleden na een naar ziekbed. Zaterdagmiddag afscheid genomen. Ik handle dat soort dingen erg slecht en dacht naderhand ook heel doelbewust f*ck it! Vanavond ga ik wijn drinken. (Gisteren een fikse kater, maar eigen schuld dikke bult) Nu weer back on track! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 26 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2018 Oh dat is wel heel naar zeg, ik begrijp je stress en verdriet! Realiseer je je dat hij ziek was en dus geen keuze had en wij onszelf ziek maken? Ik hoop dat je je stop knop weer kunt vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos1981 Geplaatst 27 maart 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 maart 2018 Dankjewel Sensitief. En inderdaad, ik realiseer het me erg goed dat hem de keuze op een gezond leven is ontnomen, maar dat wij die keus nog wel hebben. Like I said, right back on track! 13 dagen, min 1. Hoe gaat het nu met jou? (Jij hebt ook nogal wat te verduren.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden