Spring naar bijdragen

Vrijdag 16 februari


Momentum

Aanbevolen berichten

Heb je een plan, telefoonnummers voor morgen tijdens je verlof? Als je weer trek krijgt? Je verslaving komt altijd ongelegen....

Ik was met een jonge meid op een meeting waar ik nog niet eerder was. Leerzaam en goed.
Ik meld me af voor de dagpact en ga droog te kooi. De rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ook vanuit hier weer welterusten na een lange en pittige dienst. t Ouwe lijf vindt dat niet lekker, zo heel lang in dezelfde houding zitten. Maar goed, niet alle diensten zijn zo en binnenkort weer een weekje vrij. Kan ik bewegen wat ik wil. 

Nog steeds wat "beduusd" van mijn eigen onrust gisteren. Zo heftig, zo helemaal zelf gedaan.....

Een grote beker thee (met gember deze keer) en zo maar lekker gaan slapen. Met mooie dromen of geen dromen, dat is mij nu om t even. 

En een dik compliment voor onze zeiler. Je gaat goed. Niet makkelijk, maar goed. Fijn om te lezen is dat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie nacht gewenst!

Moet wat toegeven: de laatste weken neem ik elke avond weer iets. Het is een heel oud patroon en zo verschrikkelijk lastig te doorbreken. Verslavingsgedrag uit zich ook anders.. Ik koop teveel. Dwars tegen mijn wens om sober te leven in. Nu houdt dat op (moet) omdat er andere kosten zijn (auto en cv ketel oa/ etc etc....). Maar ik ben voortdurend aan het compenseren. Dan denk ik: Okay... er is ergens dus een tekort aan. Doe ik het ene niet... Dan heel geniepig volgt het ander. Daar sta ik met weer een nieuwe trui/ blouse/dekbedovertrek...

Een soort van grote leegte (?) Durf ik kennelijk nog niet onder ogen te komen. En wat ook een lastige is: verantwoordelijk zijn /worden! Poeh...

Veel werk. Met steeds meer lich. klachten. Ik functioneer op een randje. Ben wel tevreden in mijn werk maar zie alles /mezel..wel inkakken. Ervaar rouw... achteruitgang... ouder worden als iets wat niet echt zo geweldig is. Gemis en verlies.

Straks 65 jr. Het is mijn hele eigenste proces.... 

Wat zou ik graag wat meer eigen tijd hebben... om te schrijven.. en om nog effe van het leven te genieten!! Lekker veel wandelen en houtjes hakken.

Dit is geen treurzang.

Binnenkort ga ik weer mijn avondjes rooibosthee inlassen. Klopt: die drempel nemen is opnieuw hoog!

Kan ik dit hier schrijven? Als minderaar? Vind dat lastig en wil niet triggeren.... maar wel iets meer even melden over mezelf.

Voel me gekidnapt en deels ook gevangen in het systeem (...) dat is slachtoffergedrag toch?

OEF

Nogmaals goedenacht en fijn om te kunnen delen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens is deze oma op zoek naar een kabouter. Kabouter Jan om precies te zijn. 

Kabouter Jan doet iedere ochtend het deurtje van zijn paddestoel open, zegt "hallo zon, fijn dat je er weer bent" en bedenkt dan wat hij vandaag nou weer gaat doen. 

Soms gaat hij een stoel maken, soms ook naar de speeltuin, maar heel vaak beleeft hij avonturen met de grote bruine beer. Een grote bruine beer die zo groot en bruin is dat iedereen in het bos bang voor hem is en niemand met hem wil spelen. Maar kabouter jan wel. 

De grote bruine beer heb ik gevonden op Speelgoeddieren en die heb ik nu gegeven. Groot succes. Nu nog een kabouter in ongeveer eenzelfde maat. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In elk geval is het troostend om hier zoveel andere geluiden te horen op het forum. Zonder oordeel wetend dat elk het op zijn eigen manier doet en gaat doen!

Ik lees nog steeds graag mee. Eigenlijk door Lars... dat ik ook even wat opener wil zijn. Mooi hoe dat dan werkt soms :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@smart, wil je zeggen dat je elke avond  drinkt? Nou, als dat t geval is...snap out of it girl!  Doorbreken is niet lastig, dat zit in je hoofd. Ik heb die periodes ook gekend. T beperken van hoeveelheden was geen probleem. De regelmaat een valkuil. Je geraakt er wel! 

Ikzelf zou niet alles zo onder de loep leggen. Ik herken t veel willen kopen. Ik hamster graag. Of t willen compenseren van ander gedrag. Anderzijds...doen we dat niet allemaal? Mijn zus is bijvoorbeeld niet te houden als t om goedkope spullen gaat. Rommel genoeg maar dat is haar ding..

Ouder worden...urggll...daar heb ik niets aardigs over te zeggen. 

Komt goed :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk mag je dit schrijven Smart :heart:
En zolang jíj er grip op hebt en je er goed bij voelt is het ook prima wat je doet. 
Maar ik krijg een beetje het gevoel dat het glaasje 's avonds net zo 'dwangmatig' weer is geworden als 
het koopgedrag? 
Dan nog mag je het hier schrijven uiteraard, maar misschien wordt het dan wel tijd om jezelf eens onder handen te nemen. 
Op een liefdevolle manier uiteraard. 
Kan het zijn dat er te weinig structuur is in de manier waarop jij je dagen invult? 
Op de uren en dagen dat je niet werkt dingen die móeten eerst en direct doen,
een kwestie van zorgvuldig omgaan met die uurtjes... 
dan moet je toch tijd over houden voor leuke dingen? 
En weet dat die glaasjes in de avond die jou ontspanning brengen tevens veel energie vreten... 
Energie die je nu ontbeert... 
En jaaaaa, we worden ouder Smart. En dat brengt 'gebreken' met zich mee .  
Ook dat gaat een kwestie worden van roeien met de riemen die je hebt, maar ik denk dat als 
je nuchter die periode tegemoet kunt treden er nog zoveel moois overblijft... 
Beste Smart, ik heb het al eens eerder gezegd: ik heb het gevoel dat jij niet gelukkiger wordt van die glaasjes, integendeel. 
Gek, ik vroeg me van de week nog af of je nog steeds jouw eigen likeurtjes brouwt.... 
Laat die rommel staan meis, je zult je verbazen over hoe het anders kan.
En neen, je bent niet gekidnapt, je zit niet gevangen, gooi dat hek maar open en neem de touwtjes in handen... 

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Adri:

Smart, vanwege je minderen lig je waarschijnlijk vanochtend langer in je bed dan als je niets had gedronken.

Had je niets gedronken dan had je prachtig kunnen wandelen op deze mooie winterochtend. En houtjes hakken.

Nu droom je er alleen maar van. Jammer toch?!

Dat zijn veronderstellingen. Als ik twee glazen drink, lig ik niet langer in mijn bed dan dat ik niets drink.

En geen haar aan mijn hoofd dat er aan denkt om om vijf uur in de kou te gaan wandelen. Laat staan dat een mens daar van droomt :D

Of colin firth moest er ook zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei fleurtje:

 Als ik twee glazen drink, lig ik niet langer in mijn bed dan dat ik niets drink.

Dat is óók een veronderstelling. Als je twee glazen gedronken hebt kun je niet meer weten hoe het zou zijn als je niets gedronken zou hebben. En vice versa ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrik toch wel een beetje nu ik je weer lees Smart, een beetje de neiging van geen bericht is goed bericht (van vader overgenomen) maar het leven leerde me al eerder dat dat ook een vorm van luiheid of zelfs onverschilligheid kan zijn.
Dat je drinkt is het niet wat me doet schrikken, wel je houding hierin. Je blijft al jaren van tijd tot tijd schrijven dat je (eigenlijk) wilt stoppen, maar als dat niet lukt praat je goed waar je zelf niet tevreden mee bent. Oh hoe ken ik dat nog uit mijn eigen worsteltijd. Als ik cru ben dan ervaar ik jou niet als een minderaar maar als een mislukte stopper. En dat zeg ik niet om gemeen te zijn, maar oh wat zou ik jou graag wakker schudden. Niet dat dat aan mij is, dat weet ik best. Maar ik gun je wat je ervaarde in die best lange stoptijd van een poosje terug, weet je nog? Je was euforisch. Ik weet niet hoe het destijds met je koopgedrag stond. Compenseren doe ik ook wel, net als wat Fleurtje schrijft, iedereen heeft wel wat. Het gaat erom dat je mag accepteren dat je niet perfect bent en hopelijk ook mag leren hoe je heerlijk oud kunt worden. Ook ik word 65 dit jaar en ook al zit ik nu stijf en stram in de bank, ik voel me toch beter en tevredener/gelukkiger  dan 10 jaar geleden. Leeftijd is betrekkelijk. Innerlijke rust, daar ben ik superblij mee en niet drinken was voor mij daar de aanzet toe. Meid wat gun ik jou die ook.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@smart herkenbaar hoor, leegte, compenseren, werken en verder op de ‘uit’ stand. En rouw om het ouder worden. Ik haal veel positieve gezichtspunten uit de mensen hierboven met hun reacties op jouw bericht, ik denk dat ik deze pagina bewaar voor de momenten dat ik erin zit. Ik zie er ook veel liefde voor jou in. En ik hoop dat ze jou ook goed doen. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Dat is hoe jij me leest en totaal het tegenovergestelde van hoe wij het ervaren. Er is namelijk niks triest aan. 

Duidelijk dat het je niet duidelijk is. 

Ik vroeg je waarom omdat t voor mij niet duidelijk was. Je wou t niet toelichten, zei dat je t al had neergeschreven.

Kan je niet verwachten dat ik t begrijp natuurlijk.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...