Spring naar bijdragen

ONZE H. KAMER 15-2-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen harde vechters,

Vandaag weer een nieuwe dag. Het wordt hard tijd dat het voorjaar komt lieve mensen, dan ziet alles er toch wat anders uit.

Hoe hebben vannacht geslapen? Ik durf het bijna niet meer te vragen maar ook dit is belangrijk om over te schrijven. Bij mij was het wat onrustig maar niet slecht.

Goed, ik ga zo weer werken. Laat de moed niet zakken lieverds, weet dat het ooit stopt. Zorg dat je het lekker warm hebt als je je gespannen voelt, ga desnoods in bad, koester jezelf want je bent het waard. Echt. En stop met vechten. Probeer het gevoel te accepteren en weet dat het weer over gaat.

:rose::lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop dat het een beetje mooi weer wordt. 

Ben gisteren begonnen met wandelingen maken. Merk dat ik me eigen veel terug trek in huis. Niet heel bevoordelijk. 

Even naar de winkel heb qua voeding wat dingen uit zitten zoeken mbt magnesium tryptofaan b12 enz en een voedingsplan opgesteld met alleen maar ingrediënten en voedsel wat deze vitamines en mineralen bevat. 

Gewoon om zo goed mogelijk mijn herstel en stabiliteit mogelijk te maken. 

 

Hoop dat het een beetje gaat helpen 

bewerkt door Lynn86
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lynn86 Komt goed meis! Volhouden. Xxx

@bolletje Werkse lekkere positieveling.

Mijn nacht was *piep* Veel liggen wachten tot ik in slaap viel, wat niet gebeurde. Vooral in het midden van de nacht. Ik ben amper weggevallen. Maar ik ga gewoon zo een uur rijden naar mijn zus om met haar mee bruidsjurken te passen. Ik ken de weg dus komt goed. Had alleen op iets betet zicht gehoopt. 

Ondanks alles, fijne dag mensen!

@Bestwel ik heb geen ervaring met afbouwen....maar doe wat goed voelt. Je moet er doorheen. Maar je bent al zover gekomen zonder hulp, chapeau!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lynn86:

Hoop dat het een beetje mooi weer wordt. 

Ben gisteren begonnen met wandelingen maken. Merk dat ik me eigen veel terug trek in huis. Niet heel bevoordelijk. 

Even naar de winkel heb qua voeding wat dingen uit zitten zoeken mbt magnesium tryptofaan b12 enz en een voedingsplan opgesteld met alleen maar ingrediënten en voedsel wat deze vitamines en mineralen bevat. 

Gewoon om zo goed mogelijk mijn herstel en stabiliteit mogelijk te maken. 

 

Hoop dat het een beetje gaat helpen 

Lynn, dat terug trekken in huis herken ik ook zo, moet mij echt verzetten om buitenshuis iets teondernemen,  maar als we het zelf maar weten dat we dit doen, dan weten we ook dat we  met stapjes weer  naar buiten moeten, ook dat komt goed, ik ga kleine  stapjes daarin  vooruit, en gaat steeds beter, ik kreeg advies van apotheek magnesium citraat, waar slik jij het voor?     Ik doe ook kleine wandelingen, en wat goed je voeding! Mijn vitamines zijn allemaal onderzocht vit. B1 B 12 de uitlag van deze 2 duurde een week, was goed. We gaan er weer voor he Lynn?  Knuffel guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei GUUS:

Lynn, dat terug trekken in huis herken ik ook zo, moet mij echt verzetten om buitenshuis iets teondernemen,  maar als we het zelf maar weten dat we dit doen, dan weten we ook dat we  met stapjes weer  naar buiten moeten, ook dat komt goed, ik ga kleine  stapjes daarin  vooruit, en gaat steeds beter, ik kreeg advies van apotheek magnesium citraat, waar slik jij het voor?     Ik doe ook kleine wandelingen, en wat goed je voeding! Mijn vitamines zijn allemaal onderzocht vit. B1 B 12 de uitlag van deze 2 duurde een week, was goed. We gaan er weer voor he Lynn?  Knuffel guusje

Ik heb geen suplimenten, ik ga proberen om het uit mijn voeding te halen. Ik heb hier thuis ook magnesium staan maar durf het niet goed te nemen. Weet niet zo goed waarom niet. Bang dat het mn afbouw belemmerd misschien. 

Goed dat jij ook stapjes naar buiten maakt. Daarom verlang ik zo naar de zon en de lente. Vogeltjes bloemen gewoon heerlijk weer om buiten te zijn. 

Dat mis ik nu echt. 

We gaan er voor guusje. Dankje voor je steun.

 

Allemaal trouwens dankjewel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Lynn86:

Ik heb geen suplimenten, ik ga proberen om het uit mijn voeding te halen. Ik heb hier thuis ook magnesium staan maar durf het niet goed te nemen. Weet niet zo goed waarom niet. Bang dat het mn afbouw belemmerd misschien. 

Goed dat jij ook stapjes naar buiten maakt. Daarom verlang ik zo naar de zon en de lente. Vogeltjes bloemen gewoon heerlijk weer om buiten te zijn. 

Dat mis ik nu echt. 

We gaan er voor guusje. Dankje voor je steun.

 

Allemaal trouwens dankjewel 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LYNN, ook ik durf en neem niets zomaar, maar mijn stress en CT stoppen, sloeg zo op mijn spieren,  dat vreet magnesium, nu  zo,n stuk minder last van mijn spieren, en dat is een natuurlijk product goed laten adviseren door de apotheek, 3 X per dag en 3e voor slapen, en slaap ook beter,  echt Lynn, ik neem ook  verder niets, eet ook gezond meer kunnen we niet doen, jij bent ook goed bezig, en met steun van het forum en de herkenning komen we er met elkaar,    hier nu een miezerig regeltje, zon inderdaad  lekker op onze snoetjes. X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook maar hier even: de sterke Ad is niet sterk. vannacht compleet ingestort. Niet geslapen, extreem onrustig, tot een paniekaanval aan toe. Heb een Oxazepam genomen, maar ben niet rustiger. Vreselijk. Voel dat ik het ga opgeven, 2 nachten zonder slaap is niet te trekken. Onbegrip en boosheid bij partner, sta er echt alleen voor en dat lukt me nu niet. Weet precies hoe het moet, maar ik krijg het zelf niet gekeerd. Het vreselijke gevoel overheerst de ratio. 

Maak me nu toch zorgen om gezondheid, met name om mijn hart. Ritme is erg laag, 45 slagen per minuut, ondanks de extreme onrust. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Cyclad58:

Ook maar hier even: de sterke Ad is niet sterk. vannacht compleet ingestort. Niet geslapen, extreem onrustig, tot een paniekaanval aan toe. Heb een Oxazepam genomen, maar ben niet rustiger. Vreselijk. Voel dat ik het ga opgeven, 2 nachten zonder slaap is niet te trekken. Onbegrip en boosheid bij partner, sta er echt alleen voor en dat lukt me nu niet. Weet precies hoe het moet, maar ik krijg het zelf niet gekeerd. Het vreselijke gevoel overheerst de ratio. 

Maak me nu toch zorgen om gezondheid, met name om mijn hart. Ritme is erg laag, 45 slagen per minuut, ondanks de extreme onrust. 

 

Even snel voordat ik de trouwwinkel in stap: dat is de pam die je hebt genomen @Cyclad58! Daar krijg je zo'n lage hartslag van. Heb ik ook ervaren. Zet 'm op! Je komt hieruit! Ook bij niet slapen, leef je door. Ik spreek uit ervaring. Je goede momenten komen weer terug! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Cyclad58:

Ook maar hier even: de sterke Ad is niet sterk. vannacht compleet ingestort. Niet geslapen, extreem onrustig, tot een paniekaanval aan toe. Heb een Oxazepam genomen, maar ben niet rustiger. Vreselijk. Voel dat ik het ga opgeven, 2 nachten zonder slaap is niet te trekken. Onbegrip en boosheid bij partner, sta er echt alleen voor en dat lukt me nu niet. Weet precies hoe het moet, maar ik krijg het zelf niet gekeerd. Het vreselijke gevoel overheerst de ratio. 

Maak me nu toch zorgen om gezondheid, met name om mijn hart. Ritme is erg laag, 45 slagen per minuut, ondanks de extreme onrust. 

 

CYCLAD, wat heftig, en herkenbaar,  dat gevoel!   Ook mijn hartritme wat altijd hoog daar slik ik al jaren  iets voor, was in mijn allerergste periode ondanks de extreme stress/ paniek ook laag, zelfs mijn bloeddruk was extreem laag, terwijl ik altijd dacht dat stress bloeddruk omhoog zou vliegen, hartfilmpje gemaakt, dropje nemen om bloeddruk omhoog te krijgen,  hart was goed maar de stress had de overhand, al met al, je herkent je eigen lichaam niet meer,  hoe kun je het gevoel overbrengen aan een ander?  Lukt niet! Alleen mensen van het forum die dit zelf ervaren weten hoe jij je nu voelt, probeer het niet meer over tebrengen je gevoel, het lukt je niet, maar ik weet hoe jij je nu voelt, maar dit gaat weer over, echt , onbegrip lopen we tegen aan, je ziet niets  aan ons, echt heel moeilijk je kunt de mensen het niet eens aanrekenen, moeilijke materie, maar hoppa hier kom je uit,en je hart kan heel veel verdragen dikke knuffel Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58

Wij zijn er voor jou je staat niet alleen. 

Niet opgeven. Ik voelde me ook zo. Misschien helpt een beetje frisse lucht. Een wandeling. Of iets doen wat je normaal heel leuk vind. En niet teveel energie kost. 

Hoop dat je vanavond wel kunt slapen. Probeer je niet te focussen op je hart. Doe ik ook teveel en dan maak je je eigen gek. 

Het komt echt goed. Niet slapen hakt erin. Daarom voel je je nu zo ellendig.

Sterkte x

bewerkt door Lynn86
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt @GUUSen @Lynn86!

Ja, het vertrouwen is bij mij echt even volledig weg. Dat moet weer terugkomen. Moeilijk te accepteren dat je na bijna 3 maanden geen Lorazepam te hebben geslikt zo hevig naar beneden kan tuimelen. En toch gebeurt het. 
Ik heb geanalyseerd waarom ik niet in slaap kon komen en dar is eigenlijk gene reden voor. Ik ging zowel maandag als gisteren goedgemutst naar bed in de verwachting te kunnen slapen. Zijn het dan de benzo's? Ja, zou ik tegen ieder ander zeggen. 2 vette waves in 1 week, da's niet leuk. 
Het toverwoord is accepteren en er niet tegen vechten. En dat is wat ik niet goed doe, ik vecht er te hard tegen om dat rotgevoel weg te krijgen. We moeten dat er laten zijn. De theorie is bekend. Nu nog omzetten in daden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Cyclad58:

Bedankt @GUUSen @Lynn86!

Ja, het vertrouwen is bij mij echt even volledig weg. Dat moet weer terugkomen. Moeilijk te accepteren dat je na bijna 3 maanden geen Lorazepam te hebben geslikt zo hevig naar beneden kan tuimelen. En toch gebeurt het. 
Ik heb geanalyseerd waarom ik niet in slaap kon komen en dar is eigenlijk gene reden voor. Ik ging zowel maandag als gisteren goedgemutst naar bed in de verwachting te kunnen slapen. Zijn het dan de benzo's? Ja, zou ik tegen ieder ander zeggen. 2 vette waves in 1 week, da's niet leuk. 
Het toverwoord is accepteren en er niet tegen vechten. En dat is wat ik niet goed doe, ik vecht er te hard tegen om dat rotgevoel weg te krijgen. We moeten dat er laten zijn. De theorie is bekend. Nu nog omzetten in daden!

Ja Cyclad, dat is het  juist, je vecht omdat je weer je zelf wilt zijn, het duurt zolang, ik na 4,5 mnd stoppen,  klim ik nu de berg op ,steeds kukkelde ik er weer een paar dagen en nachten vanaf maar nu kan ik pas zeggen dat ik mij sterker ga voelen,  en dat komt bij jou ook, ik geloofde er soms ook niet meer in, maar het klopt wat ieder zegt, je gaat beter worden, X guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Cyclad ga eens naar de dokter, laat je bloeddruk opmeten en vraag aan hem wat die lage hartslag veroorzaakt? Want 45 is wel erg laag.

Vorige week gekeurd op werk. Inspanningstest gedaan. Hart was prima zei de arts. Loopt bij inspanning mooi op, in rust geleidelijk af en op het inspanningsfilmpje zijn geen afwijkingen geconstateerd. Bloeddruk is toen ook opgemeten, was ook in orde. Bij de huisarts krijg ik ongetwijfeld hetzelfde te horen. Ik vind het zorgwekkend, maar de artsen niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@allemaal

@Cyclad58@GUUS@bolletje hoge bloeddruk, lage bloeddruk.... alles wordt gereguleerd door ons centrale zenuwstelsel. De hormonen zijn om onduidelijke reden ( wel de benzo's natuurlijk) makkelijk uit balans. Je lichaam zoekt naar de juiste balans, maakt hier wat aan, breekt daar wat af, maakt hier weer wat aan, werkt zich de blubber, maar komt er niet zo makkelijk uit. De een krijgt hierdoor lage bloeddruk, zoals ik, soms in combi met hoge hartslag. Cyclad krijgt een hele lage hartslag. Je lichaam doet pogingen de balans te herstellen.

Citaat

Homeostase is een proces binnen het interne milieu van meercellige organismen dat voor een stabiel evenwicht zorgt in het interne milieu. Homeostase is het op peil houden van voeding- en afvalstoffen in de cellen via het interne milieu. Een organisme kan door homeostase de functie van elk individueel orgaan aanpassen

Onze signalen in het lichaam zijn niet correct. Dit zorgt voor.... alle dingen die we ervaren. Angst, onrust, buikpijn, slaapverandering, spieren die pijn doen, hartkloppingen en noem maar op. Zelfs als we niet meer doodziek zijn, is ons lichaam nog lang niet klaar met herstellen. De dagen dat ons weer ziek voelen is het lichaam bezig. De homeostase is een prachtig proces, maar zorgt er in eerste instantie voor dat het aanpast aan de benzo, omdat we anders de hele dag zouden liggen slapen toen we de benzo nog gebruikten. Omdat je lichaam weet dat dat niet de bedoeling is, past het zich aan. Nu zonder benzo's is het ernstig in de war en kan het maar moeilijk zijn processen goed laten verlopen. De signalen zijn niet duidelijk, of komen niet aan, doordat er bij aankomst van het signaal weer iets ontbreekt. Chaos ten gevolg. En dat is wat je ervaart. Niets om ongerust over te worden. Maar als het je angst signalen aanzet, omdat je lichaam zo in de war is, is dat niet altijd makkelijk.

Accepteren dat je lichaam weer minder functioneert en je je ziek voelt en dus rustig aan moet doen, is het beste in mijn ogen. Als je griep hebt is je lichaam ook druk bezig met een virus te bevechten. Koorts om je te verhitten, zodat het virus doodgaat; geen trek zodat je niet eet, want daar heeft het geen energie voor etc. Neem steeds weer de tijd je lichaam tot rust  te laten komen en gun je lichaam al de energie te gebruiken om te werken aan herstel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...