Spring naar bijdragen

ONZE H. KAMER 15-2-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Ook niet erg. Maar goede oefening om te stoppen met die gedachten te bevragen, je zelf uit te pluizen, en het op te willen lossen. Er valt niets op te lossen, alleen iets te genezen en dat heeft tijd nodig. De zorgelijke gedachten zijn ook 'griepverschijnselen'. Dus zoek afleiding en ga wat anders doen. Slechte dagen moeten gewoon 'overleefd' worden, dan gaan we weer naar bed en hopen we dat de wave voorbij gaat. In jouw geval vaak best snel nu. Omarm de rust en gun het jezelf. Niets van de gedachten of het gepieker gaat iets van oplossing brengen. Kan je beter sport kijken, puzzeltje maken, muziekje luisteren, vrienden bellen, spelletje doen, boekje lezen etc.  Dekentje erbij. Sterkte Ad. Ik hoop dat je vannacht lekker slaapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe gaat het nu @Cyclad58

Ben jij weer wat opgeknapt @Kannietmeer?

Ik heb vandaag een leuke maar vermoeiende dag gehad. Niet heel erg druk gemaakt over mijn skechte nacht.  Heb inmiddels zoals half Nederland keelpijn en hoest wat. Ik slaap nog steeds slecht en nu begin ik mij toch opeens weer zorgen te maken over het slapen en het hoesten. Daar is het natuurlijk allemaal mee begonnen: hoesten dat verder ging naar luchtweginfectie. Ik weet dat de situatie nu heel anders is. Maar toch ben ik onrustig... en dat terwijl ik zo vaak verkouden, hoesterig etc ben geweest in het verleden.

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Kannietmeer:

Er valt niets op te lossen, alleen iets te genezen en dat heeft tijd nodig. De zorgelijke gedachten zijn ook 'griepverschijnselen'. Dus zoek afleiding en ga wat anders doen.

@Kannietmeer Heel mooi verwoord, je hebt vandaag in een  paar bijdragen de kern van het geheel in een goede samenvatting verwoord. We moeten dat eigenlijk in een half A4-tje verzamelen als de "Huiskamer Motivatie en Inspiratie brief".

Een kleine bijdrage van mijzelf daaraan: @Jeshen leer positieve en constructieve gedachten patronen aan, positieve affirmaties. B.v. zeg dat het steeds een beetje beter gaat. Vandaag beter dan gisteren, deze week beter dan vorige week. En ... je hebt geen slechte dagen of nachten, het zijn minder GOEDE dagen of nachten. Kies voor worden die positief en constructief klinken, schrijf het van je af, lees het door, herhaal het .... zo worden ondersteunende gedachten patronen ontwikkeld en gecreeerd die ons de goede kant op duwen.

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...