Spring naar bijdragen

Donderdag 8 februari 2018


Momentum

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei jowan:

Kwoot:
"Verslaving is een ziekte die me continu probeert wijs te maken dat ik echt niet ziek ben."

Ja. Of precies andersom, variatie op hetzelfde thema: die me continu probeert te vertellen dat ik iets niet kan (lees: hoef) omdát ik ziek ben. 

En goedemorgen allen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei spirit:

Ik ga koffie en thee schenken bij de oudjes.

Fijne dag nog allemaal!

Daar kun je oud mee worden spirit. :)
Mijn moeder begon daar mee, naast bibliotheek en koersbal organiseren in een bejaardentehuis toen ze rond de vijftig was.
Ze doet dat nog steeds, woont nu zelf ook in dat bejaardentehuis (vandaag op de kop af twintig jaar) en is ondertussen ouder
dan de meeste oudjes waar ze koffie en thee voor schenkt.. (87)
En wat dat Antes betreft: meld je toch lekker aan. Slechter zul je er niet van worden.. je bent nu al zo lang op zoek naar hulp, een
'praatpaal', steeds wat aan het 'zwabberen'.. doe het nou maar, hak die knoop nou maar eens door.
Als het idee van aanmelden je al oplucht, zul je zien dat daadwerkelijk 'aan de slag gaan' je nog veel méér lucht geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Bor ook opgelucht dat heit naar huis komt. Hopelijk houdt de liefde voor je heit de last op je schouders draaglijk.
In elk geval is zo'n goede verstandhouding waar liefde in zit een stevige basis om een zware taak op neer te zetten.
Desalniettemin (goh... leuk woord om zo af en toe eens te gebruiken..) wens ik je sterkte de komende tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvast welterusten vanuit hier. Dagje druk met bus maar ach.... bijna opgelost. Gek genoeg krijg ik bij ieder probleem méér vertrouwen in dat ding, meer liefde voor dat ding. 

Morgen weer een dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond 

Hier weer een leerzame dag

Net terug van de NA meeting,wel de moed/kracht om te gaan ,maar niet om te spreken.

Geeft verder ook niet.

Gewoon alleen geluisterd,ook goed

Weltrusten ben moe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@zeilbootbewoner: er is geen regel die voorschrijft wat je moet doen op een NA bijeenkomst. Het zijn slechts liefdevolle suggesties. Ik heb ook net wel bijna een maand van zwijgen en luisteren achter de rug op de meetings die ik bezoek. Mij bevalt de rust die het echt luisteren naar anderen me geeft. Ik hoef me niet druk te maken over mijn eigen verhaal.
Misschien een overbodige vraag van me, maar de meeste meetings hebben een literatuurpersoon bij wie je boeken kunt kopen. Zo'n 12 stappen/ 12 tradities boek zou wel heel mooi zijn misschien. Kost ergens rond 'n tientje. 
Je gaat goed, zo te lezen. Niet te hoog aan de wind en niet teveel verleieren, helm in de midscheeps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei jowan:

@zeilbootbewoner: er is geen regel die voorschrijft wat je moet doen op een NA bijeenkomst. Het zijn slechts liefdevolle suggesties. Ik heb ook net wel bijna een maand van zwijgen en luisteren achter de rug op de meetings die ik bezoek. Mij bevalt de rust die het echt luisteren naar anderen me geeft. Ik hoef me niet druk te maken over mijn eigen verhaal.
Misschien een overbodige vraag van me, maar de meeste meetings hebben een literatuurpersoon bij wie je boeken kunt kopen. Zo'n 12 stappen/ 12 tradities boek zou wel heel mooi zijn misschien. Kost ergens rond 'n tientje. 
Je gaat goed, zo te lezen. Niet te hoog aan de wind en niet teveel verleieren, helm in de midscheeps.

Allereerst bedankt  @jowan

IK heb bij de eerste meeting wel zo n klein boekje met oa het 12 stappen plan gekregen,waar ook tijdens de meeting uit voor gelezen word.

Daar lees ik soms aandachtig een klein stukje in (veel herkenning en ook(zelf)inzicht)

Bedoel je die?

Verder weet ik dat ze allerlei folders hebben.

Ik kan iedereen aanraden om op zijn minst dat boekje eens te lezen ook al heb je helemaal niks met het 12 stappen plan

(Ikzelf weet ook nog niet wat ik er van moet vinden,maar ik weet wel dat het voor mij op dit moment heel leerzaam is)

IK ga zeker nog een aantal keren naar de meeting toe om er een oordeel aan te kunnen geven)

 

bewerkt door Gast
Tekst verdwenen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Bor:

Ja heit is thuis. Dat is aan de ene kant wel fijn aan de andere kant laat ik me er maar niet zoveel over uit. 

Sinds hij thuis is ben ik koud. Heit heeft mij zijn trui gegeven die lekker warm zou zijn en dat klopt. Ik denk dat ik daar maar in ga koesen. Lekker warm en heel erg heit. 

Bleeeh.. Sorry. Sentiment. Maar ja. 

@Bor:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder sorry aan iedereen,Ik kom er niet aan toe om alles bij te lezen/reageren.

Iedereen die het nodig heeft heel veel sterkte :rose:

IK ben dankbaar 

Weltrusten 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-2-2018 om 06:48 zei fleurtje:

Goedemorgen

Laatste werkdag van de week. Godzijdank!!! Straks naar de kapper.

@Mereltje, een tournee minerale genootje! Fijn! Zet hem op :rose:

Ik ben meer naar mezelf aan t groeien dankzij de drank die ik laat staan!! Das echt zo apart. Voelt n beetje onwennig en eng. Maar wel goed. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...